Mitä eroa on AXL koneessa
Mitä eroa on AXL koneessa
T4 2,5TDI vm 2001, jossa AXL 75 KW kone miten se eroaa muista? Ko auton koneista
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Alempaa vääntävä VNT-ahdin ja tehoakin kaiketi enemmän kuin mitä paperilla on..
< 15kWh/100km
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Onko tässä sama välijäähdytin mitä 111kW etuvedossa, siis syylärin etupuolella oleva ei koneen päällä kuten ACV? Jos on niin pitäisi n.120-130hp löytyä ihan tehtaan jäljiltä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Meillä on AXL koneinen syncro ja kuuleri on keulassa. Kaikki jotka on kyydissä olleet tai ajaneet ko. yksilöllä sanovat auton olevan pirteämpi, kuin normaalisti nuo 102 heppaset... Yhdellä ACV koneisella ajelin muutama viikko sitten ja tunnusti, että kyllä se pikkusen laiskempi olisi ollut. Tosin, oman auton mittarissa on vasta 251tkm ja kaverilla oli 534tkm, joten silläkin on varmasti vaikutusta. Kaikenkaikkiaan tuo oman laitoksen kone oli selkeesti herkempi heräämään matalilla kierroksilla ja vetoja oli paremmin. Molemmat autot oli syncroja ja bussivarustuksella, mutta omassa on tuo korkea katonkorotus lisänä.
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Tuossa on todellisuudessa n. 130 hp, vaikka on myytykin 102 hp:na. Eli on juurikin tuon 150 hp:n ahdin ja cooleri, voi tietysti ohjelmassakin / suuttimissa olla eroa.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Aina oppii jotain uutta
Eli tuo AXL on siis oiva viritys aihio, kun on jo paremmat hilut koneessa
Eli tuo AXL on siis oiva viritys aihio, kun on jo paremmat hilut koneessa
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
No kehveli. Kuulostaa hyvälle. Cooleri on tosiaan keulassa eikä päällä. Kiitos vastauksista. Voisi siis kuvitella, että lastuttamalla saisi helposti tehoja.
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Vanhaan aiheeseen palatakseni. Juttelin joku aika sitten erään Vaajakoskelaisen harrastajan kanssa ja hän sanoi, että tuosta AXL-moottorista olisi mahdollista saada pelkästään ohjelmaa peukaloimalla n.180hv ja +450nm vääntöjä
Tosin, ennen moista väännön lisäystä olisi syytä tehdä kytkimelle pientä päivitystä, ettei raukka joudu liian lujille
Kunhan itselläni tulee kaksoismassalla kilometrit täyteen, niin täytyy palata ko. kaverin puheille ja kysellä, mitä sinne kytkimeen kannattaa laittaa.
Ymmärrykseeni tarttui, että 180hv T5 portterin kaksoismassa käivisi T4:nkin, lisäksi sinne pitäisi laittaa T5 kytkimen työsylinteri, 150hv T4 kytkin
ja joku holkki koneen ja laatikon väliin 3BG passatista...
Tosin, ennen moista väännön lisäystä olisi syytä tehdä kytkimelle pientä päivitystä, ettei raukka joudu liian lujille
Kunhan itselläni tulee kaksoismassalla kilometrit täyteen, niin täytyy palata ko. kaverin puheille ja kysellä, mitä sinne kytkimeen kannattaa laittaa.
Ymmärrykseeni tarttui, että 180hv T5 portterin kaksoismassa käivisi T4:nkin, lisäksi sinne pitäisi laittaa T5 kytkimen työsylinteri, 150hv T4 kytkin
ja joku holkki koneen ja laatikon väliin 3BG passatista...
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Unohda Heikki S. Se kaksoimassa vauhtipyörä.
Oikein asennettu kov vauhtis kestää, eikä tärisytä juurikaan.
Oikein asennettu kov vauhtis kestää, eikä tärisytä juurikaan.
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Kyllähän sekin vaihtoehto on mielessä käynyt.. aika näyttää, kumpiko koneen ja laatikon väliin tiensä löytää
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Voiko sen asentaa jotenkin väärin? Riippuu nettijuttujen perusteella myös viritysasteesta, että kuinka hyvin rikkoo sitten laatikoita.Miglos kirjoitti:Unohda Heikki S. Se kaksoimassa vauhtipyörä.
Oikein asennettu kov vauhtis kestää, eikä tärisytä juurikaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Se just vissiin tyhjäkäynti ja tasainen matka-ajo mikä on myrkkyä kovalle vauhtilimpulle ja sitten porsii askit..TT| kirjoitti:Voiko sen asentaa jotenkin väärin? Riippuu nettijuttujen perusteella myös viritysasteesta, että kuinka hyvin rikkoo sitten laatikoita.Miglos kirjoitti:Unohda Heikki S. Se kaksoimassa vauhtipyörä.
Oikein asennettu kov vauhtis kestää, eikä tärisytä juurikaan.
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Sitäpaizi , kovan vauhtiksen kanssa on ISOMPI kytkin kin ...
Ja onkai niitä asennettu väärinkin, kun on seurannut huRja ravi vi s tus ... Tiedä sitten.
Omat on oikein asennettu, eikä ravista !
Ja onkai niitä asennettu väärinkin, kun on seurannut huRja ravi vi s tus ... Tiedä sitten.
Omat on oikein asennettu, eikä ravista !
Re: Mitä eroa on AXL koneessa
Voi kovan vuhtipyöräpaketin asentaa väärin ja silloin ravistelee. vauhtipyörässä on merkki ja asetelmassa myös ja jos ei mrkit kohtaa niin ravistaa, asetelman voi laittaa väärään asentoon vauhtikseen nähden. Meneekö sit epätasapainoon? En tunne ketään kellä olis laatikko hajonnu kiinteän vauhtiksen takia..... taitaa olla foorumeiden höpinöitä ne.