Joo hihnapyörät on jees. Niitäki vaiheltu jo selkärepullinen tässä kolmen vuoden aikana. Startinkin vaihoin siinä toivossa jos vanha olisi sen jerran jäykkä jo että nappaa kohtuuttomasti virtaa jonka jälkeen laturi alkais tuutata täyttä virtaa akulle. Noo ei ollu siitäkään juuri mitään hyötyä. Seurasi oikeestaan semmonen zembalo ettei ole tän auton kanssa vielä ollukkaan
Juhannusaamuna meinasi auto syttyä tuleen. Uusi startti jäi pyörimään ittekseen käynnistyksen jälkeen. Kesti tuon tempauksen jälkeen sunnuntaihin asti jollonka kuulu vinkasu ja kone meni jumiin. Uuen startin päästä oli pudonnu semmone suojatulppa vauhtipyörän hampaitte väliin.. Autoo työntäessä jäi vielä emännän käsi sivuoven väliin ranteen kohalta. Ja meni nimittäin ovi ihan säppiin asti.. Jos jolla kulla on joskus hinkuja työntää autoa käyntiin b pilarista sivuovi auki ni älkää tehkö sitä. Varmaan tuo olis auki kestäny siellä takalukossa jos moottori olis pyöriny mutta auto pysähty kun seinään kun kytkimen nosti. Pakko myöntää että tuskin kukaan osas aavistaa että tuossa noin olis käyny. Ite en ainakaan.
Tuossa toi koneen jumittanu palikka.
Viikko sitten vaihoin lyhyemmän hihnan ja putsasin joka ikisen uran hihnakäytössä teräsharjalaikalla, pikku ruuvimeisselillä ja jarrukliinerillä. Nyt vinkuu jo todella harvoin, mutta edelleen vinkuu sillon tällö. Ja märkää keliähän ei ole vielä ton kanssa koettu. Sirviön Mikan kanssa on pohdittu tätä kiristin asiaa kun tosiaan noita jousielementtejä löytyy useamman eri levyistä. Minulle tuli nyt kaikista kapein mahollinen, vanha kuoleentunu oli 43mm about leveydeltään, uusi tais olla 39mm. Tilaan tänään palikan joka on 45mm leveä. On suuri epäilys että toi leveys kertoo jotain jousen jäykkyydestä. Autodocilla myydään kapeempaa mallia autoihin joissa ei ole voimanulosottoa ja leveämpää mallia ulosotollisiin. Viitannee tämäkin siis kiristysjäykkyyteen tai pahimmassa tapauksessa kiristyssuuntaan, jollonka tuo menis meikäläisellä sitten varmaan pieleen.. Mutta aion kokkeilla.