Nonni, akuuttiin tölkkikuumeeseen tuli helpotusta, elikkä tuommoinen syncro tuli haettua talteen. Viimeksi katsastettu 2009 ja joskus sen jälkeen jäänyt koneen hajottua seisomaan. Jotain pientä osapuutetta oli mutta ei mitään isompaa, moottorin lisäksi etuperässä ilmeisesti jotain häikkää?? sillä kardaani ja etuvetarit olivat irti haettaessa.
Ilmeisesti koneesta jako hypännyt muutaman hampaan sillä kuulemma oli käyntikuntoinen kun jäi seisomaan mutta naputti ja savutti paljon. Ajattelin kokeilla onko ollut tuuria etteivät venttiilit ole vielä mutkalla ja vaihdan jakopään sekä kampiakselin hammaspyörän uuteen. Vaikka saisikin käyntikuntoon kone menee silti vaihtoon, eli 1.9td metsästämään.
Täytyy vielä saada lähi viikkoina talliin ennen isompia lumia tänne etelään, näkee sitten alustan todellisen tilanteen.
Mitä vikoja löytyi ennen kuin ajamaan vielä edes pääsi:
Ruostetta siellä täällä, runko kova, helmoissa pehmeetä
Takana lukko päällä, ilmeisesti jäänyt seisomaan lukko kytkettynä ja nyt jumissa päälle asennossa.
Osapuutteita kojelaudassa, hansikaslokero hukassa, sisusta homeessa, takaa puuttuu pahvit seiniltä yms
kardaani irti, vetarit puuttuu eestä
vaihdekeppi oli aika arvoitus, rasvaa lämpöä ja liikettä varmaan kaipaa
jarruja ei ole ja kytkinkään ei irrota (ei ollut jarrunestettä säiliössä, jotain letkuja oli vaihdettu mutta jostain taisi tulla suoraan pihalle kun säiliöön kaatoi)
Autosta on tarkoitus tehdä ihan retkeilyä ja käyttöauton virkaa toimittamaan luottopeli, pääsee ehkä joskus sitten nykyinen käyttis volvo isompaan huoltoon ( LT omistajat! siihen saa tarjota 2.4d konetta rempattavaksi )
Ainakin nyt äkkiseltään mitä tein:
Uusi kuskin oven kahva, sillä vanhasta oli murtunut se vivun akseli irti ja siitä syystä ovi ollut jatkuvasti auki, ei siis ihme että kuskinpenkillä oli sammalta
Pesty ja siivottu koko auto ja äyskäröity vedet pois penkkien alta "akkukoteloista"
Öljyä suihkin vähän joka paikkaan alustassa ja koneessa
Edellinen tölkkini: https://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vi ... =20&t=5590
T3 Syncro Caravelle retkeilykäyttisprojekti
T3 Syncro Caravelle retkeilykäyttisprojekti
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
T3 Caravelle syncro -91
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Sisu Kontio LV131 CVT -76
T3 Caravelle syncro -91
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Sisu Kontio LV131 CVT -76
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro Caravelle retkeilykäyttisprojekti
Taas yksi pelastuu kotimaiselle harrastajalalle, ONNITTELUT!
Osia kannattaa katsella www.osakauppa.com. Kun rekisteröidyt asiakkaaksi, ilmoita yritys kohtaan Tölkkifoorumi / nimimerkkisi, niin saat yt-kumppanuusalennuksen. Sieltä saa varaosanrolla helposti sellaisiakin osia, joita ei ole vielä verkkokaupassa.
Samalla vaivalla kun sen 1.9 TD koneen elvytät / tölkität, teet sen pikkasen paremmasta TDI:stä.
Molemmat alkavat kadota Suomesta pikkuhiljaa, joten hyvää aihiota etsiessä kannattaa ehkä ottaa jo toinenkin varalle.
Osia kannattaa katsella www.osakauppa.com. Kun rekisteröidyt asiakkaaksi, ilmoita yritys kohtaan Tölkkifoorumi / nimimerkkisi, niin saat yt-kumppanuusalennuksen. Sieltä saa varaosanrolla helposti sellaisiakin osia, joita ei ole vielä verkkokaupassa.
Samalla vaivalla kun sen 1.9 TD koneen elvytät / tölkität, teet sen pikkasen paremmasta TDI:stä.
Molemmat alkavat kadota Suomesta pikkuhiljaa, joten hyvää aihiota etsiessä kannattaa ehkä ottaa jo toinenkin varalle.
Re: T3 Syncro Caravelle retkeilykäyttisprojekti
Kiitos! Tuota osakaupan tarjontaa en ollutkaan tiennyt. Juu ei TDI koneet poissuljettuja ole, melkein helpompi löytää semmoinen kuin ehjä aaz/ablAT5nok kirjoitti: ↑16.11.2023 13:45 Taas yksi pelastuu kotimaiselle harrastajalalle, ONNITTELUT!
Osia kannattaa katsella www.osakauppa.com. Kun rekisteröidyt asiakkaaksi, ilmoita yritys kohtaan Tölkkifoorumi / nimimerkkisi, niin saat yt-kumppanuusalennuksen. Sieltä saa varaosanrolla helposti sellaisiakin osia, joita ei ole vielä verkkokaupassa.
Samalla vaivalla kun sen 1.9 TD koneen elvytät / tölkität, teet sen pikkasen paremmasta TDI:stä.
Molemmat alkavat kadota Suomesta pikkuhiljaa, joten hyvää aihiota etsiessä kannattaa ehkä ottaa jo toinenkin varalle.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
T3 Caravelle syncro -91
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Sisu Kontio LV131 CVT -76
T3 Caravelle syncro -91
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Sisu Kontio LV131 CVT -76
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncro Caravelle retkeilykäyttisprojekti
Osakaupan ilmoitus aiheesta
https://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vi ... 824#p62824
Ehjä AAZ taitaa ola yhtä harvinainen löytö kuin ehjä WBX
https://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vi ... 824#p62824
Ehjä AAZ taitaa ola yhtä harvinainen löytö kuin ehjä WBX