Doppelkabine aus Schweden (Wood Edition)
Doppelkabine aus Schweden (Wood Edition)
Vajaa kolme viikkoa sitten iski paha Doppelikuume piälle ja yksi ehtoo/yö tuli selattua tarjontaa Suomesta, Saksasta, Ruotsista ja jopa Virosta.
No Ruotsista (Tukholma) löytyi kiinostava yksilö joka perimätiedon mukaan entinen Vattenfallin huoltoauto. 2.1 WBX automaagilla ja ajettu vain 95tkm.
Tällaisten kuvien perusteella varasin liput Naantalista Kapellskäriin Tostaina aamulaivalla 7.8 jossa autokin itseasiassa oli.
Eip se auto ihan niin siisti ollut kuin kuvissa näytti, mutta tekniikka pelitti joten eurot Robbanille ja doppeli mulle.
Siitä siirtymä Tukholmaan Viikkarin satamaan johon Doppeli jäi lauttajonoon ja ite kaljoille/aikaa kuluttamaan Slusseniin.
Loppuyöksi Doppeliin huilaamaan, onhan tässä sentään toimiva bensalämmitin.
Pe 8.8 aamulaivalla Turkuun ja kotiin jossa pääsi paremmin hämmästelemään autoa.
Lavakate laitoineen myyntiin koska itselle ei ole sille käyttöä. Se menikin niin nopeasti kaupaksi, etten edes ehtinyt sitä itse irroittaa vaan irroitettiin se yhdessä ostajan kanssa. Koria oli ilmeisesti Robbanin toimesta maalailtu sprayllä ja osansa tämän ruotsin Picasson maalailusta oli saanut myös valot, listat, ym. muoviosat.
Syy tähän maalailuun ei oikein selvinnyt, koska kori olis suht siistissä kunnossa.
Auto rekisteröidään HA:ksi joten matkustamo kaipasi pesua, alkuperäisiä penkkejä ja pientä verhoilua.
Maalipinnalle oli pakko tehdä jotain, joten soitto kaverille josko hän viitsisi suihkia sen yli.
Ookoota tuli, joten ylimääräset kilkkeet pois, auto hiekkapuhallukseen jossa lava ja saumat sai hiekkakylvyn.
Budjettimaalaus tarkoitti, että kittiä ei käytetä koska sen kanssa kikkailu on loputon homma ja tällaisessa autossa pienet kauneusvirheet ei haittaa.
Maali oli teollisuuden polyuretaanimaali sävytettynä kylläkin alkuperäiseen sävyyn. Pohjia hierottiin suunnileen yhteensä 5-6h ja sit maalaamaan.
Tässä tilanteessa ollaan nyt ja seuraavaksi tarkoitus askarrella rimoitus ja lavan laidat PUUSTA.
No Ruotsista (Tukholma) löytyi kiinostava yksilö joka perimätiedon mukaan entinen Vattenfallin huoltoauto. 2.1 WBX automaagilla ja ajettu vain 95tkm.
Tällaisten kuvien perusteella varasin liput Naantalista Kapellskäriin Tostaina aamulaivalla 7.8 jossa autokin itseasiassa oli.
Eip se auto ihan niin siisti ollut kuin kuvissa näytti, mutta tekniikka pelitti joten eurot Robbanille ja doppeli mulle.
Siitä siirtymä Tukholmaan Viikkarin satamaan johon Doppeli jäi lauttajonoon ja ite kaljoille/aikaa kuluttamaan Slusseniin.
Loppuyöksi Doppeliin huilaamaan, onhan tässä sentään toimiva bensalämmitin.
Pe 8.8 aamulaivalla Turkuun ja kotiin jossa pääsi paremmin hämmästelemään autoa.
Lavakate laitoineen myyntiin koska itselle ei ole sille käyttöä. Se menikin niin nopeasti kaupaksi, etten edes ehtinyt sitä itse irroittaa vaan irroitettiin se yhdessä ostajan kanssa. Koria oli ilmeisesti Robbanin toimesta maalailtu sprayllä ja osansa tämän ruotsin Picasson maalailusta oli saanut myös valot, listat, ym. muoviosat.
Syy tähän maalailuun ei oikein selvinnyt, koska kori olis suht siistissä kunnossa.
Auto rekisteröidään HA:ksi joten matkustamo kaipasi pesua, alkuperäisiä penkkejä ja pientä verhoilua.
Maalipinnalle oli pakko tehdä jotain, joten soitto kaverille josko hän viitsisi suihkia sen yli.
Ookoota tuli, joten ylimääräset kilkkeet pois, auto hiekkapuhallukseen jossa lava ja saumat sai hiekkakylvyn.
Budjettimaalaus tarkoitti, että kittiä ei käytetä koska sen kanssa kikkailu on loputon homma ja tällaisessa autossa pienet kauneusvirheet ei haittaa.
Maali oli teollisuuden polyuretaanimaali sävytettynä kylläkin alkuperäiseen sävyyn. Pohjia hierottiin suunnileen yhteensä 5-6h ja sit maalaamaan.
Tässä tilanteessa ollaan nyt ja seuraavaksi tarkoitus askarrella rimoitus ja lavan laidat PUUSTA.
Viimeksi muokannut risulasi, 05.10.2014 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Doppelkabine aus Schweden
Tämä on kyllä hieno!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Doppelkabine aus Schweden
Olikos tässä 112hp kone vai ruotsalaisille paremmin sovipa poliittisesti korrektimpi 95hp kattikone?
Eipä oo kyllä kyllä vielä Turun katukuvassa tuota tullut vastaan, mutta ei taida olla kilvissäkään vielä
Eipä oo kyllä kyllä vielä Turun katukuvassa tuota tullut vastaan, mutta ei taida olla kilvissäkään vielä
< 15kWh/100km
Re: Doppelkabine aus Schweden
112 hp monsteri löytyy perästä
Ajolupa löytyy kyllä ja veroja on "anottu" maksettavaksi, mutta eip oo kauheesti tullu ajeltua kun on tämän reilu parin viikon omistuksen ajan ollu pääasiassa "työn alla". Alustasarjaa Saksasta odotellaan ni pääsis taas jatkamaan.
Ajolupa löytyy kyllä ja veroja on "anottu" maksettavaksi, mutta eip oo kauheesti tullu ajeltua kun on tämän reilu parin viikon omistuksen ajan ollu pääasiassa "työn alla". Alustasarjaa Saksasta odotellaan ni pääsis taas jatkamaan.
Re: Doppelkabine aus Schweden
Näyttää jo hyvälle ja nätti taitaa tulla! Ilmeisesti edellisten doppeleiden tuojat muistaa taistelunsa rekisteröinnin kanssa, mutta silloin ei tainnut onnistua henkilöautoksi sitten mitenkään, vaan kaksikäyttöpakettiautojakos ne on? HA verot tottakai maksettava.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Doppelkabine aus Schweden
Joo kaksikäyttö(paketti)auto tulee ainakin 5h autosta, eipä tuossa välttämättä muuta haittaa ole kun että napsahtaa 100km/h nopeusrajoitus ja vakuukset saattaa olla kalliimpia.
Tämän määrää se että kantavutta on enemmän kuin istumapaikkoja*75Kg. Tosin äkkiä laskemalla 6h mallina olis siinä ja siinä meniskö.
Toisaalta kun vaneroi lavat ja hiiabbi vaikka lavalle niin se laskee käsittääkseni ne kantavuutta, kun muistaa asiasta mainita konttorilla.
Tämän määrää se että kantavutta on enemmän kuin istumapaikkoja*75Kg. Tosin äkkiä laskemalla 6h mallina olis siinä ja siinä meniskö.
Toisaalta kun vaneroi lavat ja hiiabbi vaikka lavalle niin se laskee käsittääkseni ne kantavuutta, kun muistaa asiasta mainita konttorilla.
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Doppelkabine aus Schweden
Komea peli ja ripeää toimintaa! Nostan hattuani
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Doppelkabine aus Schweden
jep munki magnumi on paku pehmeillä penkeillä. Toi 100km/h rajoitus on ihan hyvä ainaki omalle doppelille. hirvittävää eroa ei varmaan käyttökustannuksissa ole bensakoneisena, henkilöauto vs. paku.
Ei se ilman lukkoturbiinia kauheesti kovempaa mene ainakaan järkevällä bensan käytöllä. Semmone 100-110 sopiva matkanopeus tyhjänä. 140km/h kohalla alkaa luistattaa jo niin paljon että hirvittää.
Ei se ilman lukkoturbiinia kauheesti kovempaa mene ainakaan järkevällä bensan käytöllä. Semmone 100-110 sopiva matkanopeus tyhjänä. 140km/h kohalla alkaa luistattaa jo niin paljon että hirvittää.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Doppelkabine aus Schweden
Oh hoh! Näyttääpä upealta! Piru vie
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Doppelkabine aus Schweden
Mitäs tähän oli verot? Tuotiin pari lähes vastaavaa suomeen (Vildurin Magnum ja Dmn:lle mennyt) niin niissä oli verot vajaa 600€ koska verrokki autona käytettiin loogisesti T4 2,5 bensa automaatti dokaa
Re: Doppelkabine aus Schweden
Eip ole tullut päätöstä vielä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Doppelkabine aus Schweden
Nättiä!!!
Tuollainen pikamaalaus olisi ajatuksena omaan Dokaankin, käyttis kun on tulossa eikä mikään näyttelyesine.
Tuollainen pikamaalaus olisi ajatuksena omaan Dokaankin, käyttis kun on tulossa eikä mikään näyttelyesine.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Doppelkabine aus Schweden
Pernhana että hyvännäköinen ilman laitoja, on hyvä!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Doppelkabine aus Schweden
Näyttää kyllä upeelta, jatka samaan mallin!
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: Doppelkabine aus Schweden
Puulaitoja mietiskellyt itsekin noiden ruosteisten ja mutkalla olevien tilalle, mitä materiaalia olet suunnitellut käyttää?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Doppelkabine aus Schweden
Oujee. Tervalle tuoksuva tölkki. Sopisi niin hyvin entiseen tervakaupunki Ouluun
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Doppelkabine aus Schweden
Laitoitko sisäpuolelle jotain pystytukia lisää, vai riittääkö jäykkyys?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!