![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Onhan näitä Subaru-swappejä härmässäkin tehty onnistuneesti, joten kovasti olisin kiitollinen, jos jakaisitte omaa tietoanne ja kokemuksia aiheesta!
Mikä Subaru kone olisi järkevin ja nyt on siis hakusessa vaparikone, mitään rakettia ei yritetä rakentaa, tällä kertaa. Itse ajattelin ensin 2.5 (EJ25) konetta, mutta nyttemmin olen kallistunut jopa vanhan kunnon(?) 2.2 koneen suuntaan. Vanha Legacy, 2.2 koneella, tuo yksilö on, minkä olen luvannut ostaa. Voimaahan tuossa 2.2 ei ole aivan kamalasti (136hv), mutta itse olen siinä käsityksessä että, on 2.5 luotettavampi? Korjatkaa, jos olen väärässä, pitkää oppimäärää Subaruista ei ole.
Mistäs sitten "conversion kit",eli sovitussarja tai mikä nyt sitten parempi suomenkielen sana onkaan? Ameriikasta tietysti löytyy mitä vaan, mutta dollarin kurssi on tällä hetkellä aika huono ja mitä lie sitten toimituskulut, alvit, tullit siihen päälle? Tuo http://www.rjes.com , on myös tiedossa, onko heidän tuotteistaan jollain kokemuksia? Jotenkin hankala tuo nettisivu...hintoja en löytänyt, äkkiseltään...sivu on päivitettykin viimeksi 2008, onko tuo puoti enää edes hengissä?
Muutoskatsastushommat on tietysti sitten vielä asia sinänsä... Kiusallisen lähelle tuo 2.2 teholukema jäisi "sallitusta". Eikö se134,4hv ole jos DJ koneen päälle laskee 20%? Heppa-puolitoista, paperilla, tuossa sitten olisi liikaa, mutta joka tapauksessa, helpommin tuon varmaan saisi kepuloitua leimalle, ilman poikkeuslupaa, kuin esim. sen 2.5..? Nythän on tulossa, vai jo tullut, uudet säännöt moottorinvaihtoon? Keväällä uudet säännöt , oli niin uusia, ettei oikein konttorillakaan osattu neuvoa, miten hommat menee jatkossa. Ilmeisesti nyt olisi periaatteessa mahdollisuus soveltaa joko uusia, tai vanhoja sääntöjä, kummat nyt sitten paremmin omaan projektiin sopii...?