Olen 23v Nikonisti (valokuvaaja). Parina vuotena oon käyny Lyngenin alpeilla Norjassa heittämässä reilu viikon vuoristotrekkailu/kalastus/valokuvaus reissun yksin. Täydellistä. Ei ole ketään vinkumassa ja valittamassa ja kaikki on hienoa. Paitsi että mökkimajotus hiukan sitoi ettei viittiny minekkään kauheen kauas lähteä. Siitäpä syntyi idea.
Minkälaista olis heittää samallainen reissu pakettiautossa? Pohdin tätä puolisen vuotta ja yhtäkkiä tarjoutuikin huikee mahollisuus uuteen työpaikkaan joka myöhemmin muutettiin vakituiseksi. Äkkiä pankkiin vinkumaan rahaa... Kuukausien pohdiskelujen ja säätämisien jälkeen myönteine lainapäätös tuli ja nyt sunnuntaina hain aihion kotiin. Asiat konkretisoituu. Jes!
Auto on siis pitkä T4 syncro 2,5tdi. Viri ohjelmalla 150hp/375nm, väliseinätön, avattavilla tavaratilan sivuikkunoilla, ylöspäin aukeavalla takaluukulla, tavaratilan lämmitin ja lisälämmitin remucilla löytyy myös. Tästä olis nyt sitten talven aikana tarkotus värkätä viihtyisä matka-auto pohjoseen.
Homma alkaa pikku korjauksista. Tavaratilan puhallin ei pyöri ja kenno vuotaa, lisälämmitin ei toimi lämmityslaitteen puhaltimen kanssa yhteen. Akun edessä eberin päällä on sen näkönen suojaamattomien abicojen hässäkkä paljaine releineen että värkätään varmaan kaveriporukalla uudet johdotukset joku viikonloppu. Kun nuo on kunnossa, alkaa eristys talkoot. Tästä tuntuu olevan yhtä paljon mielipiteitä ja kokemuksia kun on eristäjiäkin. Vinkkejä tavaratilan lämpö ja ääni eristämiseen otetaan vastaan!
Alustaa on jo hieman korotettu mutta luultavasti ainakin kokeilen nostaa vielä vähän ja alle sitten karkeempaa ja isompaa pyörää. Sisempiin etuvetareihinon kuulemma t5 portterin muoviset suojakumit jo laitettu kun kestävät kuulemma kauemin kun kumiset kun kulmat ei ole enää vakiot.
Kaiken tuon päälle sitten hupiakusto invertterillä niin sadepäivinä voi tietokonetta räplätä ja kamera vehkeet pysyy hengissä. Jonkunlaine kattorigi on myös pyöriny mielessä johon myös sitten kiinnittäsin lisäpitkää ja työvaloja taaksepäin peruutusvaloiks. Matkassa tulee kulkemaan välillä perhovapaa, virveliä, maastopyörää ynnä muuta vehettä niin osan sais sidottua katollekkin jos sisällä on liian täyttä.
Kuva vielä niin ei ole ihan pelkkää pulinaa.
![Kuva](https://farm5.staticflickr.com/4627/24981829177_0eaa5c657b_k.jpg)
Eihän tässä muuten ole mitään verottajaa kiinnostavaa tai katsuria ärsyttävää jos tavaratilassa on kiinteesti asennettua kalustoa kuten pöytää ja mekanismi sänkyä jääkaappeineen ja ruuanlaitto vehkeineen? Pakettiautoksi tää on rekisteröity joskus aikanaan.