1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
1-9 TDI ALH SWAP (apuakseliton)
Pikaisena kysymyksenä, mitä eroa sovittamisessa esim. AHU:n verrattuna? m-tdi ois siis tulossa, ei näistä lohkojen eroista ole niin tietoa..
Viimeksi muokannut sdracing, 19.08.2015 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: AHL tölkkiin?
ALH?
Öljypohja / öljypumppu vaatii vähän pähkäilemistä, ei taida muuten olla sen haasteellisempi. Vakioturboa ei varmaan pysty helpolla hyödyntämään mTDI:ssä, tuossahan taitaa olla VNT-ahdin kiinteästi pakosarjassa.
Öljypohja / öljypumppu vaatii vähän pähkäilemistä, ei taida muuten olla sen haasteellisempi. Vakioturboa ei varmaan pysty helpolla hyödyntämään mTDI:ssä, tuossahan taitaa olla VNT-ahdin kiinteästi pakosarjassa.
< 15kWh/100km
Re: AHL tölkkiin?
Näppäily virhe Turbosta en kyllä tiedä millainen siinä on mutta 2.7tdi vnt ahdin on ollut mielessä tulevaan kokoonpanoon. Täytynee alkaa sovittamaan
Re: ALH tölkkiin?
Jenkeissä ne nuita paljon laittaa, mutta yleensä pystyyn, alkuperäiseen 15 asteen kulmaan. Voi olla että myöskin alipainepumpulle joutuu tekemään tilaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: ALH tölkkiin?
Sitä pumppua mietin itekki..mut onkai ne 5 mukisia koneitakin laittanut, sitä en tosin tiedä onko niille tarvinnut lisää tilaa tehdä? Onko sit laatikko jollain adapterilla pultattu kiinni? Jos kone siis tulis pystyyn..
Re: ALH tölkkiin?
Joo nuilla jenkkifirmojen kytkinkopilla tai adaptereilla ne niitä taitaa laitella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: ALH tölkkiin?
Onko tuosta mitään haittaa moottorin toiminnalle jos sen kylelteen sinne tunkee?
Re: ALH tölkkiin?
Ei sen enempää kun apuakselikoneellekaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: ALH tölkkiin?
Tietämättä asiasta mitään niin kysymys kuuluukin joka askarruttaa että sopiiko siihen JX öljypohja ja jos ei niin sittenhän nyt ainakin joutuu öljypohjantekotalkoisiin? Siis jos laittaa kyljelleen ko moottorin. Samoin sitten öljypumpun (sihdin) modifiointi sopivaksi jos ei jx ö-pumppu passaa?
Re: ALH tölkkiin?
Perus syncroon laittaisin välilaipalla niin pystyyn kuin vaan järkevästi saa ja muokkais hieman pumpun imusihtiä tai tekis 100mm korokkeen kopan päälle ja leikkais tarvittavan tilan alipainepumpulle.. Öljypohjan muokkaus ja kaikki muut ohjelma mitä tulee orkkis asentoon laittaminen aiheutta on mielestäni isompi jumppa.
Re: ALH tölkkiin?
Voi piru taitaapa mennä turhan työlääksi..
Re: ALH tölkkiin?
Itsellä sama proggis menossa olen tehnyt kuvat öljypohjasta löytänyt sähköjen tekiän ja keksinyt miten mootori korvakkeet pitäis tehdä eli suurin osa hommista alkaa olla tiedossa. Valmiitakin sarjoja löytyy mutta ne ei ole mielestäni ihan optimaalisia ja lisäksi kalliita. itse asennan siis kulmaan. Mittailujeni mukaan koneen korkeus on 2 cm liikaa ja tämä tarkoitta joko sitä että kone alaspäin 2cm tai pahka hudlariin. tosin korotus vain 2cm ei 10cm niinkuin pystykoneessa. Koneen korvakkeet tästä syystä vielä tekemättä vaikka jigi on jo valmis. eli jos haluat öljy pohjan niin ilmoittele tehdään samalla 2kpl ja öljyputki sovitteita kans.
Re: ALH tölkkiin?
ALH koneen osalta arveluttaa vielä kaksi asiaa muovinen loiske levy ja sen tarpeelisuus ja tehtävä eli estääkö myös sudatimen paluu öljyn vaahtoamisen ja onko tämä tarpeen voiko jättää pois jos muuten öljypohjassa on loiskelevy?
Toinen kysymys on turbon paluu öljyputki voiko jättää lohkoon vai pitääkö siirtää öljypohjaan? Keskustelua asian tiimoilta on paljon mutta argumentit ovat aika hataria eli tietääkö joku miksi sen pitäisi olla öljypohjassa eikä lohkossa?
Toinen kysymys on turbon paluu öljyputki voiko jättää lohkoon vai pitääkö siirtää öljypohjaan? Keskustelua asian tiimoilta on paljon mutta argumentit ovat aika hataria eli tietääkö joku miksi sen pitäisi olla öljypohjassa eikä lohkossa?
Re: ALH tölkkiin?
Lisäksi vielä vähän auki välijäähdytin ja vesiletkujen kytkentä.
Re: ALH tölkkiin?
Öljyn paluun paikkaan vaikuttaa paljolti käytetty pakosarja/ahdin ja siten ahtimen sijoittuminen korkeussuunnassa. Painovoimaisesti kun pitää öljyn valua ahtimesta lohkoon niin kovin ei kestä olla ylämäkeä.
Jopa aaz pakosarjalla meinaa olla tiukilla valuminen vaikka ahdin jää aika korkealle, mutta toimii yleensä ainakin.
Jopa aaz pakosarjalla meinaa olla tiukilla valuminen vaikka ahdin jää aika korkealle, mutta toimii yleensä ainakin.
Re: ALH tölkkiin?
Hmmm en vieläkään ole ymmärtänyt mistä öljy valuu painovoimaisesti eli ahtimen järjestelmähän on paineistettu ja ilman painetta öljy tuskin ainakaan kovin nopeasti valuu mihinkään. Vai mitä ymmärrän väärin. Käytän vakio ahdinta joka tuli koneen mukana ja koska haluan pitää näin alkuun koneen itsessään vakiona. Lueskelin juuri tuollaisen ketjun jossa joku ei ollut tehnyt mitään ja kääntänyt koneen kyljelle ja homma oli ainakin vielä toiminut mutta joku viisas sanoi juuri sen minkä sinäkin eli pitäis olla alempana.
Re: ALH tölkkiin?
Tarkistin tuossa pikasesti putken ahtimen pää on ahtimen alimalla paikalla ja lohkoon paluu on kutakuinkin samalla korkeudella tosin seatin oma paluu putki tekee pienen kaaren ylös eli reunoilta alhaalla keskeltä ylhäällä. Siis nyt kun kone kallistettu ja normaali asennossa tietenkin olisi alamäkeä.
Viimeksi muokannut Osku, 17.01.2016 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ALH tölkkiin?
Niin tietenkin että ketjun kaveri ei ollut tehnyt mitään turbon öljyn paluulle. Öljy pohjat ja muut se oli kyllä modannut.