Onko jollain kokemusta voiko tähän tarkoitukseen käyttää 1,9SDI koneen(2001 seat ibiza) pyörää?TT| kirjoitti: Tuo säädettävä hihnapyörä on uudemman mallisessa koneessa AGR, ALH jne.
TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Eiköhän se ole sama mikä turbollisessakin versiossa, eli jos on säädettävä pyörä niin uskoisin sopivan.Jouni kirjoitti:Onko jollain kokemusta voiko tähän tarkoitukseen käyttää 1,9SDI koneen(2001 seat ibiza) pyörää?TT| kirjoitti: Tuo säädettävä hihnapyörä on uudemman mallisessa koneessa AGR, ALH jne.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Tässä otsikon tapauksessa kyseessä on juurikin SDI:n hihnapyörä.
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Terve!
Onko edotuksia miten saisi lantikan 200tdi pumppuun ylös lisää soppaa ja vetäviä kierroksia? Ilmeisesti kurvernööriä pitäisi jotekin muokata? Ahdonalanen kara on pyöritelty "parhaaseen" kohtaan ja sen liikerataa pidennetty. Perussyötöt aika tapissa, ettei jää kantamaan kierroksia.
Onko isommilla suuttimilla apua tyohon yläpään vaivaan? Nyt vetää arviolta 3200rpm hienosti, mutta vähän sais tulla lisää. Niin ja kone on 1z tuolla pumpulla. Kiitosta!
Onko edotuksia miten saisi lantikan 200tdi pumppuun ylös lisää soppaa ja vetäviä kierroksia? Ilmeisesti kurvernööriä pitäisi jotekin muokata? Ahdonalanen kara on pyöritelty "parhaaseen" kohtaan ja sen liikerataa pidennetty. Perussyötöt aika tapissa, ettei jää kantamaan kierroksia.
Onko isommilla suuttimilla apua tyohon yläpään vaivaan? Nyt vetää arviolta 3200rpm hienosti, mutta vähän sais tulla lisää. Niin ja kone on 1z tuolla pumpulla. Kiitosta!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Ihan sama "ongelma" omassa 1Z + LR pumppu yhdistelmässä. Ei tule suuttimilla lisää vetäviä kierroksia, vaan just sitä kuvernööriä muokkaamalla (viisaammat kertokoot mitä pitää tehdä)
Itsellä tarkoitus teettää tuo muokkaus jollain paremmin asiaan perehtyneellä, ettei käy kuin viimeisen viikon suutinkärkien vaihdon kanssa...
Itsellä tarkoitus teettää tuo muokkaus jollain paremmin asiaan perehtyneellä, ettei käy kuin viimeisen viikon suutinkärkien vaihdon kanssa...
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Onko kukaan tehnyt sektiota tuollaiselle land roverin pumpulle? Eli onko samanlainen monijousinen kuvernööri, kun volkkareissa vai sellanen yksjousinen mallia esim. Cummins? Eli saako homman tehtyä prikoilla, vai tarviiko hankkia jäyhempää jousta? Ei viitti availla ennen kun kaikki osat kasassa. Ja huomenna selviää mihin asti vetää ja paljon irtoaa näillä säädöillä. Thänks!
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
samanlainen monijousinen on, mitä aaz jne
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Kiitos tiedosta. Menipä tänään penkityskin oiken urakalla perseelleen... ahdotkin nousi oikein 0.4bar ja sillä irtos kaikki 190nm ja n. 85hp. Eikä siinä että pari tuntia meni autoa nostellessa kuopasta kun tippu mittaajalta penkiltä alas. Roikku sitten mahastaan etutassut taivasta kohen hallin perällä...TT| kirjoitti:samanlainen monijousinen on, mitä aaz jne
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Joo sen verran muokkausta asiaan, että kun tänään auto haettiin penkkipaikasta pois, niin kytkin ei pidä yhtään. Eli varmaankin siitä johtuen tuollaiset voimat luistaa jo kakkosella rajusti, heti kun ahtomittari alkaa värähtämään. Aina jotakin...mtavi kirjoitti:Kiitos tiedosta. Menipä tänään penkityskin oiken urakalla perseelleen... ahdotkin nousi oikein 0.4bar ja sillä irtos kaikki 190nm ja n. 85hp. Eikä siinä että pari tuntia meni autoa nostellessa kuopasta kun tippu mittaajalta penkiltä alas. Roikku sitten mahastaan etutassut taivasta kohen hallin perällä...TT| kirjoitti:samanlainen monijousinen on, mitä aaz jne
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
WBX 228mm levy ja TDI asetelma. Mutta luistamisen syy taitaa olla se, että kun penkkipoika tipautti auton penkiltä alas ja tassu oli taivasta kohden niin laatikkoöljyä valu kytkinakselin stefalta levylle. Näin ainakin kuvittelen. Toki ei ole tullut aikasemmin koitettua liikenteessä runtata kolmosella kaasua pohjaan 1200rpm:stä.ATsnok kirjoitti:Mikä kytkin?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Tassu taivasta kohden = auto katollaan?
"Simossa" vastaavalla TDI vauhtis + asetelmä / WBX levy yhdistelmällä ennemmin ongelma irrotuksen kanssa.
DoKassa sorvaamaton TDI vauhtis, käytetty TDI asetelma ja uusi WBX LUK/Sachs kytkin levy toimii vakiomittaisella tapilla.
"Simossa" vastaavalla TDI vauhtis + asetelmä / WBX levy yhdistelmällä ennemmin ongelma irrotuksen kanssa.
DoKassa sorvaamaton TDI vauhtis, käytetty TDI asetelma ja uusi WBX LUK/Sachs kytkin levy toimii vakiomittaisella tapilla.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Samanlainen jalka käy myös Discovery 300:sen pumpun kanssa? Miten tuo hihnapyörien taustapelti, AHU:n vastaavako ei käy?TT| kirjoitti:Tapoja on useampia, tuolla esitelty yksi http://switchamotor.blogspot.fi/
Itse tein tuon ilman osien muokkaamista, eli pumpun jalka 68mm reiällä ABL tai uusimmista AAZ koneista, hihnapyörien taustapelti samaisesta koneesta. Pumppu käy tuohon rautaan suoraan. Hihnapyörän keskiöineen otin uudemmasta apuakselittomasta 1.9TDI koneesta. Ainoa miinus tuossa ratkaisussa on että hihnanohjainrullalle ei ole paikkaa, tosin ei ole tuntunut haittaavan mitenkään. Ennakko kannattaa säätää mittarin kanssa johonkin 0.8-1.0. Hihnapyörän kolmea lukituspulttia kannattaa hieman lyhentää, osuvat muuten pumpun lukitusulokkeeseen kiinni.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Kyllä täällä on ainakin laitettu 1z taustapelti, joka lienee samanlainen kuin AHU:ssa. Siinä pitää vaan pumpun reikää hieman isontaa, niin saa sen jakoremmin ohjainrullakin käyttöön ja ei tarvi peltejä vaihdella. Ja saman reijän isonnuksen joutui tekemään vanhempaan AAZ jalkaan. Säädettävä hihnapyörä löytyy myös SDI:koneista.Hanttapuli kirjoitti:Samanlainen jalka käy myös Discovery 300:sen pumpun kanssa? Miten tuo hihnapyörien taustapelti, AHU:n vastaavako ei käy?TT| kirjoitti:Tapoja on useampia, tuolla esitelty yksi http://switchamotor.blogspot.fi/
Itse tein tuon ilman osien muokkaamista, eli pumpun jalka 68mm reiällä ABL tai uusimmista AAZ koneista, hihnapyörien taustapelti samaisesta koneesta. Pumppu käy tuohon rautaan suoraan. Hihnapyörän keskiöineen otin uudemmasta apuakselittomasta 1.9TDI koneesta. Ainoa miinus tuossa ratkaisussa on että hihnanohjainrullalle ei ole paikkaa, tosin ei ole tuntunut haittaavan mitenkään. Ennakko kannattaa säätää mittarin kanssa johonkin 0.8-1.0. Hihnapyörän kolmea lukituspulttia kannattaa hieman lyhentää, osuvat muuten pumpun lukitusulokkeeseen kiinni.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Loistavaa kiitos!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
AAZ peltiin ei tarvitse suurentaa sitä pumpun aukkoa.
Hannun kysymä pumppu käy. Käytännössä kaikki syöttövaijeri käyttöiset Bosch 4-sylinteristen suorasuihkudieselien pumput käy, kunhan pumpun pyörimissuunta on sama = pumppu ollut samalla kohtaa koneessa kuin VW:ssä
LR Bosch pumpun nroita:
0 460 414 098
0 460 414 099
Toinen taisi olla egr:llä varustettuun koneeseen.
Hannun kysymä pumppu käy. Käytännössä kaikki syöttövaijeri käyttöiset Bosch 4-sylinteristen suorasuihkudieselien pumput käy, kunhan pumpun pyörimissuunta on sama = pumppu ollut samalla kohtaa koneessa kuin VW:ssä
LR Bosch pumpun nroita:
0 460 414 098
0 460 414 099
Toinen taisi olla egr:llä varustettuun koneeseen.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Mielenkiinnosta kysyisin käyttikö Mtavi sdi hihnapyörää ja oliko se sopiva?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Juu kyllä sellanen tuolla nyt pyörii ja käy hyvin.Neanterdaali kirjoitti:Mielenkiinnosta kysyisin käyttikö Mtavi sdi hihnapyörää ja oliko se sopiva?
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Kiitos vastauksesta! Se laajentaa heti konevalikoimaa mistä metsästää noita hihnapyöriä
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!