Jälkiasenteisen katin poisto
Jälkiasenteisen katin poisto
Moro
Eli tuossa mun tölkissa (2.1WBX) on asennettu joskus saksassa aftermarket katti ja lisäboxi jotta digijet osaa toimia sen kanssa. Nyt sitten kyselenkin arvon raadilta että oiskohan sen poistosta hyötyä?
Itseä tässä mietityttää mm. että meneeköhän se enää päästöistä läpi mutta kai se menee jos muuten on ehjä kone ja säädöissään.
Eli tuossa mun tölkissa (2.1WBX) on asennettu joskus saksassa aftermarket katti ja lisäboxi jotta digijet osaa toimia sen kanssa. Nyt sitten kyselenkin arvon raadilta että oiskohan sen poistosta hyötyä?
Itseä tässä mietityttää mm. että meneeköhän se enää päästöistä läpi mutta kai se menee jos muuten on ehjä kone ja säädöissään.
Re: Jälkiasenteisen katin poisto
Onko otteessa mitään viitteitä että olisi vähäpäästöinen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jälkiasenteisen katin poisto
Ei ole, siksi operaatio olisikin mahdollinen.TT| kirjoitti:Onko otteessa mitään viitteitä että olisi vähäpäästöinen?
Re: Jälkiasenteisen katin poisto
Nykyään ei enää otteissa lue vähäpäästöisyydestä mitään. Kannattaa konttorilta kysyä asiaa, mitä auton todelliset tekniset tiedot sanoo.
Jos auto tuotu maahan saksasta, niin luultavasti sinne on 1:1 kopioitu saksan tiedon rekisteriotteesta ja näin se kattikin siellä silloin tulisi olla.
Näin itsellä ainakin JX multivanin kanssa oli, jossa jälkiasenteinen hapetuskatti.
Jos auto tuotu maahan saksasta, niin luultavasti sinne on 1:1 kopioitu saksan tiedon rekisteriotteesta ja näin se kattikin siellä silloin tulisi olla.
Näin itsellä ainakin JX multivanin kanssa oli, jossa jälkiasenteinen hapetuskatti.
< 15kWh/100km
Re: Jälkiasenteisen katin poisto
Tuo rahin Multsari näyttäisi valitettavasti olevan merkattu vähäpäästöiseksi.
Kuten dmn jo viittasikin, niin tuontiauto on aina merkattava vähäpäästöiseksi myös täällä, mikäli se on sitä ollut jo lähtömaassaan.
Koskee myös sen ikäisiä laitteita, joiden ei ikänsä puolesta edellytetä olevan vähäpäästöisiä suomessa.
Kuten dmn jo viittasikin, niin tuontiauto on aina merkattava vähäpäästöiseksi myös täällä, mikäli se on sitä ollut jo lähtömaassaan.
Koskee myös sen ikäisiä laitteita, joiden ei ikänsä puolesta edellytetä olevan vähäpäästöisiä suomessa.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Jälkiasenteisen katin poisto
Ohos, mistä sä tän tiedon kaivoit? =DHeebo kirjoitti:Tuo rahin Multsari näyttäisi valitettavasti olevan merkattu vähäpäästöiseksi.
Kuten dmn jo viittasikin, niin tuontiauto on aina merkattava vähäpäästöiseksi myös täällä, mikäli se on sitä ollut jo lähtömaassaan.
Koskee myös sen ikäisiä laitteita, joiden ei ikänsä puolesta edellytetä olevan vähäpäästöisiä suomessa.
Re: Jälkiasenteisen katin poisto
heebo on selvän näkijä
Re: Jälkiasenteisen katin poisto
Itsestäänselvännäkijä
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ