TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Aloittelijan kysymyksiä....miten hyvin nuo tdi:n vakiosuuttimet toimii lantikan 300tdi pumpun kanssa ja minkä kokoiset nuo vakiot edes on? Olen ymmärtänyt että liian pienet suuttimet saattavat kuormittaa pumpun nokkalevyä jne ainakin isommin viritellessä ja tuossa pumpussahan on ilmeisesti isompi nestepää kuin sähköohjatussa vakiopumpussa. Isompia virityssuunnitelmia itsellä ei ole mutta tuommoisen pumpun lätkäisin ahu:n kylkeen, tavoitteena luotettava ja toimiva voimanlähde jx tilalle tuohon omaan syncroon.
Pumpun ajoitusarvoja etsiskelin täältä useammastakin topikista mutta en ihan lopullista varmuutta saanut, ilmeisesti 1,0mm on ihan toimiva arvo tdi+lantikan pumppu-yhdistelmälle?
Pumpun ajoitusarvoja etsiskelin täältä useammastakin topikista mutta en ihan lopullista varmuutta saanut, ilmeisesti 1,0mm on ihan toimiva arvo tdi+lantikan pumppu-yhdistelmälle?
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
.184 on vakio AHU/1Z. http://www.myturbodiesel.com/wiki/tdi-n ... ector-faq/
Ei taida olla kovin montaa foorumilaista, jolla olisi vakiosuuttimilla pidempää kokemusta LR pumpun kanssa. Tuirenkin koneessa on ollu lähes alusta asti jotkut virisuuttimet. Mutta en usko että niistä mitään aiheutuu.
1.0mm on hyvä lähtökohta ennakoksi.
Ei taida olla kovin montaa foorumilaista, jolla olisi vakiosuuttimilla pidempää kokemusta LR pumpun kanssa. Tuirenkin koneessa on ollu lähes alusta asti jotkut virisuuttimet. Mutta en usko että niistä mitään aiheutuu.
1.0mm on hyvä lähtökohta ennakoksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Miten muuttuu asiat, kun kammetaan TDI automaattilootan kaveriksi? Kytkimen saa heittää seinään, mutta mites startti, silmälaakeri jne?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Riippuu varmasti eniten että minkä automaatin seuraksi, jonkun audin laatikon seuraksi ratataksimaisesti menee ihan mukavasti.Hanttapuli kirjoitti:Miten muuttuu asiat, kun kammetaan TDI automaattilootan kaveriksi? Kytkimen saa heittää seinään, mutta mites startti, silmälaakeri jne?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Niin unohtui mainita, että tölkin alkuperäinen automaatti siis kyseessä.TT| kirjoitti:Riippuu varmasti eniten että minkä automaatin seuraksi, jonkun audin laatikon seuraksi ratataksimaisesti menee ihan mukavasti.Hanttapuli kirjoitti:Miten muuttuu asiat, kun kammetaan TDI automaattilootan kaveriksi? Kytkimen saa heittää seinään, mutta mites startti, silmälaakeri jne?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Vetolevy pitää tehdä omavalmiste, taisi wbx:ssä olla startinhammastus turbiinissa, joten pääsee vähän helpommalla. Startti on toki suuri ongelma, mistä tarpeeksi tehokas wbx koppaan - tähänkin taisi jenkeissä olla jotain alennusvaihteella olevaa erikoistarttia joskus olla myynnissä.
Itse kyllä jos TDI:n laittaisin niin naittaisin sen 911:n automaattilaatikon kanssa (joka onkin mb valmiste!)
Itse kyllä jos TDI:n laittaisin niin naittaisin sen 911:n automaattilaatikon kanssa (joka onkin mb valmiste!)
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
TTJ vinkkasi minulle DS Tuning -kaupan Saksanmaalta ja niillä on tämmöinen myynnissä:
Automatic-Anlasser verstärkt, 1,8 KW T2/T3 150,00 €
Kävisköhän tuo? Eli siis se AHU:n startti ei käy?
Porschen automaattilootaan ei taida olla ennen lottovoittoa varaa...
Automatic-Anlasser verstärkt, 1,8 KW T2/T3 150,00 €
Kävisköhän tuo? Eli siis se AHU:n startti ei käy?
Porschen automaattilootaan ei taida olla ennen lottovoittoa varaa...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Jenkeissä on ainakin wbx koppaan sopiva adapteri TDI startille, kyselenpä sopiiko automaattiinkin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
TT| kirjoitti:Jenkeissä on ainakin wbx koppaan sopiva adapteri TDI startille, kyselenpä sopiiko automaattiinkin
Eli ainakin ameriikan maasta saa valmiina adapterin TDI-startille.Does the tdi starter adapter you are selling, fit also to automatic gearbox?
Yes
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Ei ole ongelmaa ajaa vakio suuttimilla ja roverin pumpulla. 12mm Np kanssa suhattu nyt vakio kärjillä yli 70tkm.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Yksi versio TDi-koneen öljytikun asentamisesta;
* Oikea määrä öljyä koneeseen
* sopivalla mittatikulla öljyn pinnan mittaus
* TDi:n oman öljytikun mitan vertaaminen eo. tikun "antamaan" oikeaan mittaan
* öljytikun suojaputken katkaisu em. mittausten perusteella saadusta "oikeasta" kohdasta mini-putkileikkurilla tms.
* 10 mm kuteriliitin naputellaan suojaputken päähän. tarvittaessa voi lukita kuteri-helmellä ja -hatulla. Tässä vaiheessa on vielä kohtuu helppo trimmata mittatikun näyttämä oikeaksi liikuttamalla liitintä haluttuun suuntaan.
* mittatikun puoleisen kuteriliittimen hatun alle joko kuminen o-rengas tai tasotiiviste. tiivisteen sisäreikä saman kokoinen kuin mittatikun "viimeisen" muovisen pätkän ennen metallista latta-osuutta ( halkaisija noin 8 mm). Itse laitoin o-renkaan ja napsahtaa sillä paikoilleen ja kiinni todella näppärästi.
* Oikea määrä öljyä koneeseen
* sopivalla mittatikulla öljyn pinnan mittaus
* TDi:n oman öljytikun mitan vertaaminen eo. tikun "antamaan" oikeaan mittaan
* öljytikun suojaputken katkaisu em. mittausten perusteella saadusta "oikeasta" kohdasta mini-putkileikkurilla tms.
* 10 mm kuteriliitin naputellaan suojaputken päähän. tarvittaessa voi lukita kuteri-helmellä ja -hatulla. Tässä vaiheessa on vielä kohtuu helppo trimmata mittatikun näyttämä oikeaksi liikuttamalla liitintä haluttuun suuntaan.
* mittatikun puoleisen kuteriliittimen hatun alle joko kuminen o-rengas tai tasotiiviste. tiivisteen sisäreikä saman kokoinen kuin mittatikun "viimeisen" muovisen pätkän ennen metallista latta-osuutta ( halkaisija noin 8 mm). Itse laitoin o-renkaan ja napsahtaa sillä paikoilleen ja kiinni todella näppärästi.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
JX:n tikussa on säätövaraa siellä yläpään lenkissä
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Minä olin vielä maanantaina siinä käsityksessä, että minullekin tulee JX:n tikku. Vaan sitä, kun mallailtiin, niin eipä se pakussa oikein mahdu tulemaan laturin läpi/yli/vierestä siitä huoltoluukusta. Voi olla, että otetaan tuo OPT:n malli käyttöön. Kätevämpi toki olisi tarkistaa siitä luukusta öljyt. Reissuautossa sen "konepellin" päällä voi olla melkoinen määrä kampetta...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Kyllä se on useampaan pikkuluukulliseen jo sovitettu käytettävästi, vähän vaan muotoilua vaatii.Hanttapuli kirjoitti:Minä olin vielä maanantaina siinä käsityksessä, että minullekin tulee JX:n tikku. Vaan sitä, kun mallailtiin, niin eipä se pakussa oikein mahdu tulemaan laturin läpi/yli/vierestä siitä huoltoluukusta. Voi olla, että otetaan tuo OPT:n malli käyttöön. Kätevämpi toki olisi tarkistaa siitä luukusta öljyt. Reissuautossa sen "konepellin" päällä voi olla melkoinen määrä kampetta...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- salainenagentti007
- AHUttaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 21.07.2013 21:58
- Paikkakunta: Sastamala
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Kuinkas paksusta materiaalista se AAZ:n pakosarjan ja ahtimen välinen laippa pitäisi olla AHUa Tölkkiin muokatessa?
Moisia ei taida kenelläkään hyllyssä ylimääräisinä lojua? Jos lojuu, nyt pääsisi yhdestä eroon
Moisia ei taida kenelläkään hyllyssä ylimääräisinä lojua? Jos lojuu, nyt pääsisi yhdestä eroon
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
10mm on ihan sopiva, koska siinä pystyy hyvin tekee kierteet tarvittaessa tai upottamaan kartiokantaiset pultit...
< 15kWh/100km
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Olikos noi 200:n ja 300:n pumput identtiset? Mikä tuo ylimmän pumpun sähkö systeemi on?AT5nok kirjoitti:AAZ peltiin ei tarvitse suurentaa sitä pumpun aukkoa.
Hannun kysymä pumppu käy. Käytännössä kaikki syöttövaijeri käyttöiset Bosch 4-sylinteristen suorasuihkudieselien pumput käy, kunhan pumpun pyörimissuunta on sama = pumppu ollut samalla kohtaa koneessa kuin VW:ssä
LR Bosch pumpun nroita:
0 460 414 098
0 460 414 099
Toinen taisi olla egr:llä varustettuun koneeseen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
LR 200 ja 300 pumpuilla ei taida pahemmin olla eroa käytännössä, ylimmässä taitaa olla joku kaasuvipuanturi. Olen kummastakin opmasta sen purkanut pois.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Miten on väki laittanut kaasuvaijerin kiinnityksen? Kuvat ois kiva yllätys.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Ulkoisia eroja on noissa 200/300 malleissa, 300 pumpuissa on enemmän kaikenlaisia vipuja ja muita turhuuksia, käytön kannalta ei pitäisi olla eroa.
Oma mielipide edelleen että tuo AAZ rauta on helpoin. Kuvassa juurikin 200 pumppu.
Oma mielipide edelleen että tuo AAZ rauta on helpoin. Kuvassa juurikin 200 pumppu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!