TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jokkismiehiltä adapteri WBX lootaan.
< 15kWh/100km
vagman
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 10.07.2017 21:59

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja vagman »

Jossakin keskustelussa oli linkki jollekkin ulkomaiselle foorumille missä muutettu passat/audi koneelle ja vaihteistolla ja niin että moottori askin takana. Mitenkähän toteutettu pyörimissuunnan muutos. Tölkkiaskin lautaspyörä kamppeilla? Vai onko tehty välitys. Kun vaan löytäis sen sivuston.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eikös noissa keisseissä ole laatikko asennettu ylösalaisin.
< 15kWh/100km
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eikös meiltä löydy täältä foorumiltakin moisen kötöstyksen tehneitä, loota väärinpäin ja ilmeisesti myös kuvio vivustossa "vasenkätisille"
Hulluna tölökkeihin.
Jugis
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 16.06.2021 13:00

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jugis »

Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Varokaa vaaraa TDI-swappien yhteydessä. Vapari Golf 3 GTI:ssä on vauhtipyörä joka näyttää ihan normi 1,9TDI/2,0/G60 vauhtipyörältä, mutta vastinpinta on ratkaisevat 3-4mm syvemmällä.
Liitteet
IMG_1529.jpg
IMG_1529.jpg (553.26 KiB) Katsottu 3549 kertaa
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jugis kirjoitti: 26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti: 06.10.2021 10:37
Jugis kirjoitti: 26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.
Olikohan muuten niin että ilman sitä ajoneston purkkia perustason OBD ei toimi, mutta volkkarin oma VCDS kylläkin osaa ottaa suoraan yhteyden ecuun omalla protokollallaan.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti: 06.10.2021 11:14
TT| kirjoitti: 06.10.2021 10:37
Jugis kirjoitti: 26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.
Olikohan muuten niin että ilman sitä ajoneston purkkia perustason OBD ei toimi, mutta volkkarin oma VCDS kylläkin osaa ottaa suoraan yhteyden ecuun omalla protokollallaan.
Ainakin vanhemmissa yhden liittimen ecuissa toimii ilman ajonestoa välissä myös muut kuin VCDS. Ainakin yhden tällaisen olen tehnyt.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Osku »

Lueskelin tossa saksan foorumia ja löyty kohtuu nätti AHU swappi jos ideoita kaipaa.

https://www.bulliforum.com/viewtopic.php?f=125&t=108996
Suikale
Vasta alkaja
Viestit: 11
Liittynyt: 26.05.2022 08:52
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Suikale »

mTDI swappia olen aloittelemassa JX syncroon ja nämä swap ketjut on tullut tässä pariin kertaan kahlattua läpi. Mulle tulossa AFN Passatista. Tuossa toisessa ketjussa onkin hyvin listattu JX:stä napattavat osat, mutta jostain muistan lukeneeni että pitkittäiskoneisen vauhtipyörä ei sitten käykkään? Pitääkö tämä paikkansa? Entä miten on pakosarjan ja turbon laita? Joutuuko tässä tapauksessa siis muokkaamaan molemmilta puolilta moottorinkannakkeita? Onko ehdotuksia mikä laturi tohon kannattais laittaa?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Vauhtipyörässä hammastus väärässä päässä. Laita vaikka jx pakosarjalla uudella turbolla. Afn omat onnistuu, mutta vaatii aikaerikoisen moottorituen, eikä afn turbo pelaa ilman ecun ohjausta. Oikea koneenkorvan joutuu tekemään pitkittäiskoneisiin.
< 15kWh/100km
Suikale
Vasta alkaja
Viestit: 11
Liittynyt: 26.05.2022 08:52
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Suikale »

Okei, eli vauhtis siis kaivettava jostain poikittaiskoneesta? Onko vauhtiksissa muita strategisia eroja eri konevaihtoehtojen kesken, mitä tarvis tietää sopivaa metsästäessä? (Käykö esim apuakselittomasta?)
Suosituksia minkä turbon laittaa? Laipan teko ei ongelma.
Linkkejä/vinkkejä mistä tuon lantikan/fiiatin pumpun löytäis? Toistaseks vaan tullu vastaan latviassa kunnostettuja (saman lafkan kunnostamia josta pari vuotta sitten ostin kunnostetun turbon joka sit räjähti 2kk:n jälkeen...) Joten joku just irrotettu ja loppuun ajettu paska kiinnostais enemmän..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Fiatin pumppua en suosittele. Akseli liian lyhyt ja leikkaa kierroksia aika aikaisin. Golf 3 tdi:stä löytyy kytkinkamat, voi ostaa joko kiinteenä tai sitten kaksoismassana.

Tehdasuusi jx turbo olisi siitä kiva että menee suoraan paikoilleen. Vnt-turbot (kuten Afn:ssä) vaatii sitten käytännössä sähköisen ohjauksen.
< 15kWh/100km
Suikale
Vasta alkaja
Viestit: 11
Liittynyt: 26.05.2022 08:52
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Suikale »

Jep, juuttuvasiipistä en kaavaillutkaan koska eculla en ala tuota rakentamaan. Lähinnä mietin vaan tuota jx:n orkkisfööniä että mihin asti siinä riittää jerkku..
Onko siis niin että jx vauhtipyörä ei käy tohon afn:ään? Kiinteän ajattelin laittaa enivei.
Sais nyt vaan sen projektimoottorin hyppysiin niin pääsis tekeen konkreettista vertailua kaikista osista..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jx:n vauhtipyörään et saa mitään pitävää kytkintä, muutenhan se menis.
< 15kWh/100km
Suikale
Vasta alkaja
Viestit: 11
Liittynyt: 26.05.2022 08:52
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Suikale »

AFN ja kytkinakseli. Nyt parin tölkkimiehen kanssa ollut juttua tästä. Onko välttämätöntä vaihtaa passatin akseli tölkin (diesel) laatikkoon? Paljonko pituusero oikeasti on? Koittanut aihetta opiskella vebistä ja ei tuosta juurikaan infoa löydy. Haetaanko tässä vain sitä että tdin kytkinlevy kävis suoraan tohon pakettiin, eikä wbx:n levyä tarvis erikseen hankkia?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Dieseltölkin akseli käy jos käytät TDI kiinteää vauhtipyörää ja asetelmaa. Wbx:n akselia joutuu lyhentämään muutaman millin.

Passatin akseli??

Jälkituotantona saa akselia missä on TDi:n hammastus.. tällä ainakin saa käytettyä afn:n kaksoismassavauhtipyörän suoraan.
< 15kWh/100km
Suikale
Vasta alkaja
Viestit: 11
Liittynyt: 26.05.2022 08:52
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Suikale »

Miten kaksoismassa ja kiinteä eroavat kytkinakselia ajatellen toisistaan? Käsittääkseni mihin tahansa volkkariin saa vaihdettua kiinteän vauhtiksen kaksoismassan tilalle ilman kytkinakseliin kajoamista?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Osku »

TDi kytkinakseli on paksumpi kiinteässä voi käyttää WBX kytkinlevyä.
Vastaa Viestiin