Sivu 1/1

1.9 D/TD/TDI kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 19.03.2013 00:41
Kirjoittaja AT5nok
Kuva

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 20.03.2013 06:41
Kirjoittaja SyncroVWaari
Hyvää käytännön tietoa, tätäkin voi joskus tarvita. Pitääpä printata kansioon paperiversio talliin.

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 02.05.2013 14:55
Kirjoittaja mandula
Nyt kun tässä kohtapuoliin olisi tuo ajoitus ekaa kertaa ihan itse tarkistettava, niin voiko tuohon vauhtipyörän merkkiin luottaa että on varmasti kohdallaan?
Eli toisinsanoen, onko vauhtipyörää mahdollista asentaa väärään asentoon tuohon yllä olevaan kampiakselin vauhtipyörään nähden?

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 02.05.2013 23:50
Kirjoittaja AT5nok
Eihän se vauhtipyörä sovi kampiakseliin kuin yhdessä asennossa, joten tuskin sitä saat sinne kiinni väärin...

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 03.05.2013 08:26
Kirjoittaja mandula
T3Syncro kirjoitti:Eihän se vauhtipyörä sovi kampiakseliin kuin yhdessä asennossa, joten tuskin sitä saat sinne kiinni väärin...
Juu niin vähän arvelinkin, mutta kun en oo tuota koskaan vaihtanut niin piti kysyä :)

Kylläpäs taas tuntuu ku uudelta autolta kun sääti ajotuksen 1,10 mm.
Talvella säädin 0,95 mm ja sillon toimi myös hyvin, voiko olla noin paljon vaikutusta kesä- ja talviajalla tuohon ajotukseen :o

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 03.05.2013 11:01
Kirjoittaja dmn
T3Syncro kirjoitti:Eihän se vauhtipyörä sovi kampiakseliin kuin yhdessä asennossa, joten tuskin sitä saat sinne kiinni väärin...
Mutta asetelman (jossa ajoitusmerkki on) saa voimaa käyttäen kiinni väärään kohtaan.

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 03.05.2013 18:18
Kirjoittaja TT|
dmn kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Eihän se vauhtipyörä sovi kampiakseliin kuin yhdessä asennossa, joten tuskin sitä saat sinne kiinni väärin...
Mutta asetelman (jossa ajoitusmerkki on) saa voimaa käyttäen kiinni väärään kohtaan.
Mitenkäs ne ajotusmerkit aaz:n tapauksessa osuu, vai puhutko JX:n vauhtipyörä+kytkin?

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 03.05.2013 20:02
Kirjoittaja AT5nok
Jos JX:n vauhtis ja kytkin AAZ:ssa, niin ajoitusmerkit on oikealla kohdalla. TDI:n vauhtis ja TDI:n asetelma taas "hukkasi" mielestäni merkit, en ainakaan löytänyt niitä omastani.

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 16.06.2014 20:17
Kirjoittaja mandula
Nyt tarvis raadilta vastausta nopeesti!

Luotanko ketjun alussa olevaan kuvaan vai vauhtiksen merkkiin?
Kuvaa en kännykällä saanut ladattua, mutta kampiakselin hihnapyörä on noin 1 cm liikaa kääntynyt myötäpäivään verrattuna yllä olevaan kuvaan.

Kone AAZ ja vauhtipyörä JX.

Kiitoksia jo etukäteen!

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 16.06.2014 20:24
Kirjoittaja mandula

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 16.06.2014 20:25
Kirjoittaja DJSigma
Tuohan ei ole se vauhtipyörän merkki. Se merkki on lovi.

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 16.06.2014 20:37
Kirjoittaja mandula
No nyt selvisi! Tuo on sitten jokusen vuoden ollut ajoitettuna tuolle väärälle merkille.
En koko lovea osannut etsiä/noteerata kun tuo väärä merkki ollut aina kohillaan..

Teetätin koneenvaihdon tuohon reilu 3 vuotta sitten ja sen jälkeen kerran jakopäärempassa TammerDieselissä. Pumpun ajoitusta olen itse rukannut ja pumppu ja nokka on ollut kohdillan juuri tuossa väärässä merkissä.

Näköjään kaikki tehtävä ite että tulee kunnollista :-)

Kiitos miljoonasti!

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 17.06.2014 16:15
Kirjoittaja mandula
Muuten meni eka jakopääremppa hyvin, mutta pumppu meni yhden hampaan verran myöhäselle. Ei muutaku nokka esille ja pumppua hammas aikaselle ja 0,95 ennakkoo. Nyt rokkaa :-)

Turhaanpa tota arasteli aiemmin tehä, taas säästy satasia ja fiilis on hyvä kun venttiilitkää ei menny testilenkillä solmuun :-D
Suosittelen kokeileen niille jotka ei ennen oo kyseistä hommaa tehny!

Re: AAZ kampiakselin hihnapyörän ajoitusmerkit

Lähetetty: 17.06.2014 19:10
Kirjoittaja AT5nok
mandula kirjoitti:Teetätin koneenvaihdon tuohon reilu 3 vuotta sitten ja sen jälkeen kerran jakopäärempassa TammerDieselissä. Pumpun ajoitusta olen itse rukannut ja pumppu ja nokka on ollut kohdillan juuri tuossa väärässä merkissä.
Näköjään kaikki tehtävä ite että tulee kunnollista :-)
Kiitos miljoonasti!


Kannattaisi TammerDieselissäkin lukea Tölkkifoorumi.fi:tä, niin ei tarvitsisi arpoa ajoituksia ;)

mandula kirjoitti:Muuten meni eka jakopääremppa hyvin, mutta pumppu meni yhden hampaan verran myöhäselle. Ei muutaku nokka esille ja pumppua hammas aikaselle ja 0,95 ennakkoo. Nyt rokkaa :-)
Turhaanpa tota arasteli aiemmin tehä, taas säästy satasia ja fiilis on hyvä kun venttiilitkää ei menny testilenkillä solmuun :-D
Suosittelen kokeileen niille jotka ei ennen oo kyseistä hommaa tehny!

Kolme jakopäätä ajotettu tänä vuonna parkkiksella, neljäs odottaa peräkärryssä ja viides Cordoban nokalla ;)
Cordoban taidan käyttää Järkiautossa, niin saan huoltokirjaan leiman mutta ei maksa kuitenkaan satasia