Sivu 1/1

mikä kytkinakseli

Lähetetty: 07.01.2014 14:55
Kirjoittaja Junka
2014-01-05 15.05.28.jpg
2014-01-05 15.05.28.jpg (1.11 MiB) Katsottu 1501 kertaa
Tuli vajaa vuos sitten haave toteutettua, ja ostin takaveto tölkin jx koneella.
Pakettiautoksi muunnettu bussi sai hymyn korviin joka ajokerralla. (paitsi kun
uusiorengas räjähti satasen vauhdissa) Vikojen ilmaantuessa kuitenkin innostus laantui.. ajattelin että katotaan sitten kevväämmällä ja laitoin seisontaan. Suunnitelmissa oli tietenkin lisätä tehoja ja tehdä lieviä muutoksia ulkonäköön. Tavoitteena vaihtaa persuuksiin 2.4d(AJA) ahdettuna. On jo tullu ostettua motti, audin ruiskupumppu, turbo ja pakosarja.
Vihdoin tännekin kerkes rekisteröityä..
motti ois tarkotus välilaipalla liittää laatikkoon ja laipan paksuuden verran jyrsiä kytkinkopasta
tavaraa pois.
riittääkö tohon bensaversion laatikosta kytkinakseli, kun näyttää siltä että jää lyhykäiseks tuo dieselmallin akseli?? silmälaakeri ilmeisesti mahtuis kampuran päähän..
Otetaan vinkkejä vastaan

Re: mikä kytkinakseli

Lähetetty: 07.01.2014 15:22
Kirjoittaja dmn
Audeissa on ainakin noita vauhtipyöriä on kahdella eri syvyydellä, eroa 8mm. Bensan kytkinakselilla saa noista molemmat kyllä menemään (paksummassa limpussa laakerointi levyssä, ei silmälaakeria kampiakselissa).

Ainakin 100/200 Turbon MC koneesta saa suoraan sopivat 240mm vauhtipyörän/kytkinkamat tölkin laatikkoon ja vauhtipyörään silmälaakeri tällä setupilla, tuollainen on itsellänikin käytössä.

Mitannut en ole, mutta mielestäni noiden 5-syl koneiden vauhtipyörät ovat sen verran kookkaampia että jonkun verran haastetta tiedossa adapteria tehdessä ja yrittäessä sovittaa sitä kairattuun koppaan.

Toki jos urheilumieltä riittää niin samallahan tuohon laittaa audin laatikon ylösalaisin laitettuna (jos siis 2wd) ja saa tästä monta hyötyä esim. pitempien vaihteiden suhteen ja luultavasti myöskin kestävyyden osalta.

Re: mikä kytkinakseli

Lähetetty: 07.01.2014 16:36
Kirjoittaja TT|
Tervetuloa foorumille!
Tämähän kuulostaa mielenkiintoisen erilaiselta projektilta, kuinka päädyit tuohon koneeseen? Onko turbo ja pakosarja 2.5TDI koneesta, vai millaiseen ratkaisuun päädyit?

Re: mikä kytkinakseli

Lähetetty: 07.01.2014 17:18
Kirjoittaja AT5nok
TerVWetuloa Foorumille mielenkiintoisen projektin kanssa.

Tämän voisi varmaan siirtää suoraan tuonne projektiosioon, niin löytyy sitten myöhemmin kaikki samasta paikasta eikä tarvitse myöhemmin mahdollisesti yhdistellä ketjuja?