Sivu 2/2

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 01.04.2012 09:46
Kirjoittaja väiski
beretta kirjoitti:ohjeistus on asteittain lämpimäksikäytön jälkeen kiristys ja vielä 1000km loppukiristys.Kansipahvin mukana tulevan faktan mukaan.Aika hurjalta tuntui venyviä pultteja kiriä jo 80c asteen jälkeen kun yksi kanta jo muljahti,siksi en 1000km jälkeen kirinyt,,,tämä siis1.6td pahvin ohje.Viisaammat korjatkoon jos väärää tietoa.
Näinhän se oli kun asian tarkistin, 1,6:sen kantta kiristellään useampaan otteeseen, mutta ohjeen mukaan AAZ:n 40 Nm :arrow: 60Nm :arrow: 90ast. :arrow: 90ast.

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 06.04.2012 19:16
Kirjoittaja AT5nok
Eipä sitten taida johtua jälkkikiristämättömyydestäkään tuo minun AAZ:n öljyvuoto.

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 06.04.2012 19:47
Kirjoittaja dmn
Kuulin joltain VW-asentajakonkarilta että tuo 1000km jälkikiristys on pudotettu jo ammoisina aikoina pois pakollisista proseduureista.. Ja muutenkin taitaa tuo ylenpalttinen venyvien pulttien kiristäminen olla hyödytöntä. Mutta voihan olla että tuo massatiiviste saattaa painoa vähän enemmän kasaan kuin uudempien metallitiiviste ja sen takia pidetty tärkeänä tuota älytöntä rehkimistä konehuoneen puolella :-)

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 06.04.2012 22:59
Kirjoittaja TT|
Joskus golfin 1.6TD:n kohdalla taisi herra dieselkorjaamo sanoa että 100tkm kohdalla kiristys

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 23.10.2013 16:14
Kirjoittaja Lepakko
Asia on ajankohtainen itselläni. JX:ään kiristin kannen ohjeen mukaan 90nm:iin. Käytin koneen lämpimäksi ja kiristin sen jälkeen ohjeen mukaan, oliko se nyt 90 astetta, en muista ulkoa. Nyt mittariin on kertynyt hiukan toista tuhatta kilometriä ja ohjeen mukainen jälkikiristys olisi aiheellinen. Ohjeen mukaan siis pultteja pitäisi avata 20-30 astetta, ja sen jälkeen vetää uudelleen 90nm:iin. Ennen kuin ryhdyn tähän (Dokassa) semi-vittumaiseen hommaan, kysyisinkin, onko tälle jälkikiristykselle enää perusteita? Tuossa ylempänä joku olikin jo kommentoinut, että huhun mukaan olisivat maahantuojallakin jättäneet pois tämän 1tkm jälkikiristyksen?

Kysyisinkin oletteko siis moista JX:n kohdalla harrastaneet?

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 13.04.2014 16:08
Kirjoittaja vegr
Kansirempan jälkeen ajellaan jo toista tuhatta tässä, ja vähä rupee yskiin käyntiinlähtö.
Eli kysymys on samankaltainen, tarviiko kantta jälkkikiristää, ja voiko se tosiaankin aiheuttaa kylmäkäynnistysongelmia...

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 13.04.2014 16:12
Kirjoittaja TT|
Eikös tuo kiristely liity siihen onko massatiiviste vai samanlainen metallitiiviste, mitä 1.9 koneissa. 1.9 koneiden metallitiivistettä ei tarvitse kasaamisen jälkeen kiristellä.
Hehkujen toiminnan ja pumpun ajoituksen testaisin ensin.

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 13.04.2014 16:15
Kirjoittaja vegr
Tuossa toisessa topicissa jo hieman kerroin asiasta.
Hehkut on vaidettu alle 5000km sitten tän vuoden puolella ja jakohihna ym. remontti tehty ~2000km sisään, joten ne on kunnossa.

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 13.04.2014 22:13
Kirjoittaja väiski
Tarkista nyt kuitenkin. Montakohan kertaa tällä foorumilla se syy on lopuksi löytynyt hehkuista...

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Lähetetty: 13.04.2014 22:38
Kirjoittaja beretta
se laattasulake 60amp mustassa boksissa hapettuu myös vaikka näyttää ehjältä niin virtapa katkeaa siihen.kantsii irroittaa ja putsata hapettumat.