Sivu 1/1

Öljyfiltterin jalka

Lähetetty: 01.04.2012 18:51
Kirjoittaja väiski
Koneeseen tulossa tuollainen kuvan mukainen jalka.
Tunteeko kukaan mistä tuo on kotoisin (Audi A4 ?) ja mikä on tuon mustan katkaisijan funktio? Siinä on kaksi lähtöä lauhduttimelle ja harmaa painekello, joten oisko tuo musta painekatkaisija vaikkapa öljyn lauhduttimen puhaltimelle?

Kuva

Re: Öljyfiltterin jalka

Lähetetty: 02.04.2012 20:07
Kirjoittaja resupekka
Pistäpä vielä osanumerot tähän jos kerkeäisi jossain vaiheessa enemmän syventyä aiheeseen.

Re: Öljyfiltterin jalka

Lähetetty: 15.04.2012 14:33
Kirjoittaja väiski
Tuoltapa löytyi asiaan tarkempaa informaatiota, http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... 6&start=50, mutta paljon jäi vielä epäselvää. Mahtaisko jollakin olla selitystä miksi tuossakin JX:ssä on sekä filtterin jalkaan tuleva jäähdytin, että erillinen öljyn lauhdutin? Samoin ebayssa olevissa myynti-ilmoissa oli aina mukana myös tuo "sekoituspurkki".

Re: Öljyfiltterin jalka

Lähetetty: 16.04.2012 12:47
Kirjoittaja hege
Ei annettu selitystä, hörhöiltiin vain vedellä ajamisella.

Subarupuolella selitys minkä olen nähnyt on että öljynlämmöt nousee nopeammin kun kylmällä koneella öljyä lämmitetään vedellä.

Re: Öljyfiltterin jalka

Lähetetty: 16.04.2012 16:59
Kirjoittaja väiski
Tuota lämmitystä itsekkin aluksi eppäilin, mutta ei tuntunut oikein järkeen käyvältä, taitaa se öljy lämmetä moottorin käydessä nopeammin kuin vesi?
Pitää sille joku hyvä selitys olla, kun muistetaan että noita purkkeja on syöpynyt sisältä hajalle ja nesteet sekoittuneet keskenään. Se kai johtuu likaantumisesta sisäpuolelta, eikä taida monestikkaan tulla puhdistetuksi öljynvaihdon yhteydessä. :lol:

Re: Öljyfiltterin jalka

Lähetetty: 16.04.2012 17:15
Kirjoittaja hege
Bensakoneissa öljy lämpeää puolet hitaammin kuin vesi. Kun lämpömittari on noussut oikeaan lukemaan niin öljynlämmöt huitelee 50-asteessa.

Dieselkoneista en tiedä.

Re: Öljyfiltterin jalka

Lähetetty: 16.04.2012 17:16
Kirjoittaja resupekka
Vähän mututuntumalta, mutta ainakin citikan C5 nostaa vedenlämmöt auton omien mittareiden mukaan muistaakseni nopeammin kuin öljyn. Ja kyseessä tosiaan bensakoneet. Ko. autoissa molemmat mittarit löytyy. Tölkissä varmaan lämpö nousee kaikissa muissa paikoissa suht ripeästi, paitsi lämmitetyissä etuistuimissa. :twisted: