Sivu 8/17

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Lähetetty: 16.06.2016 11:59
Kirjoittaja Jouni
Minulla varmaankin tuo 300 pumppu kun on kaikenmaailman turhia vipuja ja sähkömutikoita. Tuohon ei oikein istu aaz rauta.
Kaasuvaijerin kiinnikkeen tein yhdistelemällä lr ja aaz(tai jx, en enää muista) pumpun takakannakkeita.

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Lähetetty: 16.06.2016 21:40
Kirjoittaja AT5nok
Tuolla AAZ raudalla minullakin on molemmat, kiinni vain yhdellä ruuvilla

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Lähetetty: 19.06.2016 19:53
Kirjoittaja Hanttapuli
Se kuulapäämollukka mihin tulee dieselin vaijerin pää, niin minkälainen se on JX:n pumpussa? Tuo Lantikan vastaava on vähän liian pieni ja vaijerin pää irtoaa siitä liian helposti. Se näyttää siltä, että lähtisi yhdellä mutterilla irti. Voisiko JX:n pumpusta ottaa paremmin sopivan?

Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Lähetetty: 20.06.2016 19:31
Kirjoittaja Neanterdaali
Tervehdys!

Tuli luova tauko tuossa 1z koneen muuntamisessa Tölkki käyttöön. Olin nimittäin viemässä Land roverin pumppua huoltoon ennen asennusta, syynä polttoaine vuoto ja säädön saattaminen alkuperäiseksi.
Kuopioon marssin Atoy nimiseen huoltoon ja huolto sedältä kysyin alustavaa hinta-arviota perushuollosta niin vastauksena oli 600 €, noin. :shock:

Googlella varmaan löytää paikkoja mutta mielellään tiedustelisin kanssa harrastajien ihan kokemuksia asiasta, minne kannattaa viedä ja tuleeko myös kuntoon? Etäisyys ei ole ongelma, Kusti polkee ja posti kulkee :)

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Lähetetty: 20.06.2016 20:27
Kirjoittaja dmn
AD-varaosasta tiivistesarja pari kymppiä, räjäytyskuvia ja tietoa löytyy netistä (ja täältä) ja nuo säädöt saa saa paikallaan ollessa haarukoitua kohdalleen. Suosittelen tätä, ellei pumppu sitten oikeasti ole esim. ruosteessa sisältä tms. ebay-ylläreitä.

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Lähetetty: 20.06.2016 23:00
Kirjoittaja OPT316
No ite käytin, Ducatosta lähtöisen, pumpun huollossa ja viritettävänä HP Diesel'ssä Ylivieskassa.
Tuli todella hyvä ja ainakin selvästi edullisemmin kuin tuo mainitsemasi hinta.

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Lähetetty: 20.06.2016 23:13
Kirjoittaja OPT316
Sama ongelma oli Ducaton pumpun kanssa eli siis liian pieni kuula. No tilasin muistaakseni Brickwerk'siltä tähän tarkoitukseen olevan "lukitusholkin" --> pysyy!

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Lähetetty: 20.06.2016 23:22
Kirjoittaja TT|
Aika monesta vag dieselin pumpusta saa sopivan palleron, ja on tosiaan ihan vaan kierteellä paikallaan.

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Lähetetty: 21.06.2016 21:23
Kirjoittaja Neanterdaali
Kiitos! Minäpäs olen sinne yhteydessä :) ja hyvinhän se silloin kiihtyi kun Amarokista ohi pyyhkäisit :D

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Lähetetty: 21.07.2016 00:20
Kirjoittaja AT5nok
Hanttapuli taisi hakea hiljattain marmorilta parilla ekulla uuden palleron, jos oikein muistan.

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Lähetetty: 21.07.2016 09:41
Kirjoittaja Neanterdaali
Kiitos OPT316!
Siellähän se pumppu kävi huollossa matkahuollon kautta ja hinnaksi tuli 402 € rahteineen!
Ja oli nopea toiminta, meniköhän kokonaista kolme päivää siitä kun laitoin niin oli takaisin :)

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Lähetetty: 21.07.2016 23:06
Kirjoittaja AT5nok
Ihan mielenkiinnosta utelen, mitä tuohon hintaan sille pumpulle tehtiin?

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Lähetetty: 22.07.2016 07:40
Kirjoittaja Neanterdaali
Muistilista meni pumpun mukana koneen laittajalle, päivittelen kun käyn siellä, itsellä tosiaan peukku keskellä kämmentä dieseleiden kanssa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 28.08.2016 09:05
Kirjoittaja Arska L
-98 Cordobasta ahu swappi menossa ja nyt tarvis tuota johtasarjaa vähän karsia.. Kestääkö kaikki turhat johdot katkoa vain pois ja suojata päät,vai kiertääkö liittimien kautta tietoa eculle. Turhilla johdoilla tarkotan nyt esim. Lämmityslaitteen piuhoja,valojen piuhoja,taakse lähtevää johtonippua yms.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 28.08.2016 10:19
Kirjoittaja dmn
Poikki vaan. Tosin hommaa voi lähteä parsimaan toisesta suunnasta eli katsoo eculta lähtevät johdot ja poistaa kaiken muun.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 28.08.2016 11:21
Kirjoittaja Arska L
Näinhän se vois tietenki olla.. Kiitos!

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 29.08.2016 12:51
Kirjoittaja CanCanMan
Hei ja Moi!
Menin ja ostin itselleni harrastuksen, eli vm. -86 1,6td tölkin. Tämä yksilö vaatisi koneen vaihtoa ja kokemattomana harrastajana haluaisin muutamia vinkkejä aiheeseen. Sen verran olen saanut selville, että 1,9td aaz moottori olisi sopiva kone, mutta mitä tarkoittaa kun puhutaan tölkitetystä moottorista. Autossa on 5 lovinen laatikko jo vaihdettuna, sopiiko tuo suoraan yhteen koneen kanssa? Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa ennen aloitusta huomioon. Olen sen verran yksinkertainen kaveri että ei kannata ajatella luettelevansa minulle itsestäänselvyyksiä. Luulen että joskus tulevaisuudessa joku voisi kaivata tälläisia ohjeita, joten ajattelin kuvata homman vaiheittain jälkipolville ihasteltavaksi tyylii...

1. Avaa moottoritilan kansi
2. Irroita letkut ja liittime....jne

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 29.08.2016 13:33
Kirjoittaja salainenagentti007
Tuolla noviisi, minä, vaihdan AHU:a 1,9 TDI:tä 1,6D CS-tölkkiini...lähtökohdat molemmilla aikalailla samat, ilmeisesti. Työkalut ja -halut on, mutta ei aavistustakaan, mitä pitäisi tehdä. No, voin kertoa, että kyllä se onnistuu, oli se sitten AAZ tai AHU...

Ja täällä onnistumisen riemua ja epäonnistumisen tuskaa... http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=3492

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 29.08.2016 19:14
Kirjoittaja AT5nok
CanCanMan kirjoitti:Hei ja Moi!
Menin ja ostin itselleni harrastuksen, eli vm. -86 1,6td tölkin. Tämä yksilö vaatisi koneen vaihtoa ja kokemattomana harrastajana haluaisin muutamia vinkkejä aiheeseen. Sen verran olen saanut selville, että 1,9td aaz moottori olisi sopiva kone, mutta mitä tarkoittaa kun puhutaan tölkitetystä moottorista. Autossa on 5 lovinen laatikko jo vaihdettuna, sopiiko tuo suoraan yhteen koneen kanssa? Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa ennen aloitusta huomioon. Olen sen verran yksinkertainen kaveri että ei kannata ajatella luettelevansa minulle itsestäänselvyyksiä. Luulen että joskus tulevaisuudessa joku voisi kaivata tälläisia ohjeita, joten ajattelin kuvata homman vaiheittain jälkipolville ihasteltavaksi tyylii...

1. Avaa moottoritilan kansi
2. Irroita letkut ja liittime....jne


Tervetuloa foorumille!

AAZ swappikeskustelut omaan ketjuun, vaikka siinä hommassa onkin paljon samaan kuin TDI:n swappaamisessa. Pidetään tämä ketju puhtaasti TDI aiheisena.

Tölkitetty tarkoittaa, että se moottori on muokattu Tölkkiin sopivaksi.

Kaikki apuakselilliset 1.6, 1.8 ja 1.9 lohjoihin tehdyt moottorit sopivat diesel Tölkkien laatikoihin (4v / 5v / syncro)
Bensakoneisien (WBX) laatikoihin pitää vaihtaa dieselin kytkinkoppa.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 30.08.2016 08:41
Kirjoittaja CanCanMan
Kiitoksia pikaisista vastauksista. Löysinkin jo aaz moottorin joten siirryn oikean topicin alle. On muuten hieno foorumi tämä tölkkifoorumi...