Sivu 1/2

Diesel tölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 25.09.2014 08:59
Kirjoittaja mikkovee
Mitäs me tiedetään mahdollisista turbovaihtoehdoista diiselitölkkiin? Mitkä menee bolt-on jx-pakosarjaan, ja mitä vaihtoehtoja on tarjolla jos vaihtaa myös pakosarjan. Mitkä menee paikalleen alkuperäisen koneen kannakkeen kanssa?

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 25.09.2014 10:15
Kirjoittaja TT|
suoraan JX-sarjaan enemmän ja vähemmän bolt-on vaihtoehdot K14, K24 ja T03. Välilaipoilla, joita voi ostaa suoraan ainakin englannista, JX-sarjaan on asennettu myös 1.9TDI-turbot.
Foorumilla nyt ainakin kolmessa TDI-swapissa esitelty AAZ kolmepulttinen pakosarja, välilaippa ja 1Z/AHU GT15 menee alkuperäisen moottorituen kanssa. Samaan asennukseen voi käyttää myös vanhempaa 4-pulttista pakosarjaa. Maailmalla tuohon kolmepulttiseen on asennettu myös VNT-turboja.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 13.10.2014 23:06
Kirjoittaja ardem
Nyt löytyi tallin perältä taas yksi vw turbo ja ihan toimivan tuntuinen kampe ois kyseessä. Nyt sitten arvoitus että mikä turbo tämä siis on ja saapikos tällaisella minkään vertaa voimaa ulos tuosta AAZ koneesta? Tässä lukee että Garrett ja lukemat 465384-5.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 14.10.2014 09:22
Kirjoittaja Eicca_
Ilmeisesti mk2 golffin vakio ahdin (GARRET TB0218) eli vastaava kuin kkk k14 on yhtäkuin n.90-110hp riippuen pumpusta ja muista apulaitteista. Eli ei juuri iloa jos sulla on jo toimiva K14

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 16.11.2014 13:27
Kirjoittaja mikkovee
Tällä on tulossa AHU:n kylkeen AAZ (?) pakosarja kolmiolaipalla, Garret t15 ja tölkin oma imusarja siten että imuputki onkin sarjan päällä eikä kyljessä. Näyttäs mahtuvan tuo koneen kannakekkin paikalleen. Paiskaan kuvan kunhan muistan ottaa.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 16.11.2014 14:13
Kirjoittaja TT|
Juu kyllä se aazin turbo ja pakosarja käy

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 16.11.2014 20:50
Kirjoittaja mikkovee
Kuvat liitteenä. Sovitelaippaa siis ei tarvitse, mutta EGR ja imusarjan joutava rööri on tukittava. Melkein bolt on.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 00:34
Kirjoittaja vwharrastaja
Tässä asennuksessa käytetyn pakosarjan numero näkyy kuvassa, näyttää istuvan niin hyvin bolt-onina paikoilleen, että olisi kiva tietää mistä alunperin kotoisin, -löytyykö tietoa?

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 00:46
Kirjoittaja vwharrastaja
Ok. Mistähän autosta tämmöinen löytyy? Ilmeisesti hyvin samaa pakosarjaa on kolmen pultin kiinnityksellä kumminkin päin.. ? vai onko ero turbon laipoissa?

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 00:55
Kirjoittaja AT5nok
Tuo varaosanro antaa esim tällaisen:

http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/OEM/0282530335/

Muutkin googlehaut antavat viitteitä pitkittäin asennetusta 1Z/AHU:sta.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 10:27
Kirjoittaja vwharrastaja
OuuuJeee.. Tänks.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 12:05
Kirjoittaja TT|
Mistä miljoonalaatikosta tuo sarja ja turbo löytyi?

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 17:23
Kirjoittaja AT5nok
Pakosarjan varaosanro on 028253033S, ahdin 028145701T on VWharrastajan selvitysten mukaan Audi A4:sta

Jos tuohon pakosarjaan laittaisi poikittain olleen 1Z/AHU GT15 ahtimen, käsittääkseni pakoaukko tulisi silloin jakopään suuntaan, pesiä pitäisi pyöritellä laakeripukkiin / runkoon nähden.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 18:13
Kirjoittaja vwharrastaja
TT| kirjoitti:Mistä miljoonalaatikosta tuo sarja ja turbo löytyi?
Sikalan ylisiltä, siltä ainakin näytti kun sieltä alaviistoon katseli..
ATsnok kirjoitti:Pakosarjan varaosanro on 028253033S, ahdin 028145701T on VWharrastajan selvitysten mukaan Audi A4:sta
Taisi olla kuitenkin Audi A6:sta, ja 80:stä, ja Cabrioletista.. (vuosimalleista 94-00) Tämä pakosarja ja ahdin ovat siis samasta autosta ja samaa pakettia, ilmeisesti siis Audi A6:sta. Pakosarjan nykynro (korvaava) on laakkosen mukaan 028 253 031 L, ja sitä löytyy melko monesta Vaggineesta, Kooklesta ei juurikaan.. Turbossa ilmeisesti kolmiolaippa normaaleista poiketen "toisinpäin", ja turbon nro on siis: 028 145 701 T, Garrett T15.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 18:22
Kirjoittaja TT|
80=A4 loppupäästä tuota vuosiväliä, olisko n.96 alkaen

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 18:28
Kirjoittaja vwharrastaja
Just, eli ilmeisesti löytyy siis myös Audi A4:sta.. Kiitti, TT, ja ATsnok.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 19:24
Kirjoittaja TT|
Ebaystä löytyi tällaista tietoa tuosta turbosta
Audi 80 8C, B4 1.9 TDI 1991/09-1994/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi 80 Avant 8C, B4 1.9 TDI 1992/07-1996/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/10 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 Avant 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi Cabriolet 8G7, B4 1.9 TDI 1995/06-2000/08 1896 ccm, 66 KW, 90 PS

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 17.11.2014 20:15
Kirjoittaja AT5nok
Tuolla pakosarjalla ja "seat ahu"GT15:lla selviäisi melko lyhyellä pakoputkella, kun laittaisi putken vaan vasemmasta takakulmasta ulos, ehkä joku kannakerauta sen kulman putken kannakkeisiin.

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 18.11.2014 13:37
Kirjoittaja AT5nok
Tämä ilmeisesti olisi samanlainen kuin mikkovee projektissa tai ainakin laippa samoin päin: ebay / 028145702 A4 / Passat 1Z & AHU 1995-2000 273,36 € + 19€ pk

Kuva

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Lähetetty: 18.11.2014 13:44
Kirjoittaja AT5nok
Lähes bolt on ratkaisu JX pakosarjalla. Orggis imuputkia pitää modifioida, jotta mahtuu moottorinkannakkeetta modaamatta.

Audi 80 B4 1,9 TDI (1991-1994) 90 Ps

Kuva