Sivu 1/1

jx kannen murtumat

Lähetetty: 10.11.2014 10:34
Kirjoittaja juhler
Onko normaalia, että kansi murtuu imu ja pakoventtiilien välistä? Hankkisin varaosakoneen ja kannen irrotettua oli 3/4 välistä pieni murtuma viiru.. Jostain muistelen lukeneeni että olisi normaalia näissä vai muistanko väärin

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 10.11.2014 11:38
Kirjoittaja beretta
moro.näinhän niissä on tapana olla,harvoin löytyy kansi jossa ne välit on ehjät :) yleensä niistä ei isommin ole haittaa,kansi menee silloin käyttökelvottomaksi kun esikammion ja palotilan väli halkeaa koko matkalta. :shock: silloin alkaa ohivuoto jonka seurauksena on kansi vaihdettava :(

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 10.11.2014 16:55
Kirjoittaja topik
Minua neuvoivat aikanaan asentajat jotka noita JX koneita työkseen korjasivat tammerilla, että jos venttiilin välien halkeamiin uppoaa ja tarttuu kynsi kiinni, niin silloin on hylkäys paikallaan. Sellaisella kannella josta kaikki neljä väliä halkeamilla ajoin 300 000 km ja senkään jälkeen kansi ei tuon vian takia menny hylkyyn. Eli ei ihan pienen takia kannata hylätä, muistaa vaan kuumaksi ajon jälkeen tyhjäkäytellä konetta "pari" minuuttia.

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 10.11.2014 21:28
Kirjoittaja dmn
Ja uuden kannen taitaa alta 200e saada kotiovelle toimitettuna, joten siitäkään ei konkurssia välttämättä tule..

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 06.06.2015 15:02
Kirjoittaja cyrus
Terve,

mites mahtaa onnistua kannen halkeaman korjaus suuttimen juuresta? Halkesi uutta suutinta asentaessa ja mietinnässä, että onnistuuko tuollaisen korjaus hitsaamalla kansi paikoillaan? Vai onko toivoton ajatus..?

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 06.06.2015 16:24
Kirjoittaja dmn
Hitsauskin varmasti onnistuu, mutta itse olen onnistuneesti käyttäny alumiiniosien korjaukseen technoweld-nimistä juotetta. Vaatii käytönnössä happi+asetti-setin jotta sulaa (päälle 300C), ja teoriassa riittäisi varmaan pienempikin liekinheitin, mutta kun tuo alumiini johtaa lämpöä taas hyvin.

Itse tekisin niin että antaisin suuttimen olla tuossa, ja technoweldillä kiinni vaan.

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 11.06.2015 09:22
Kirjoittaja cyrus
Mietittiin tuota Techno Weldiä, mutta tultiin siihen tulokseen, että ei tehdä sillä kun vähän testailtiin sitä. Tuskin tulee pitämään, koska tuo halkeama pyrkii aukeamaan kun suutinta kiristää paikoilleen eikä sitä saa tarpeeksi kireälle mitenkään nyt. Taitaa olla sitten vain kannen vaihto edessä...

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 11.06.2015 10:07
Kirjoittaja dmn
TechnoWeldillä on kyllä tähän mennessä itse korjattu onnistuneesta mm. mopoauton vaihdelaatikon kuoret räjähteneen laakerin jäljiltä ja hätäpäissäni tein vielä omaan autoon moniurahihnan kiristäjästä kiinteän version tuon kanssa kun ei sopivaa origgisosaa löytynyt mistään.

Hommanhan voi tehdä niin että jättää suuttimen paikalleen kun askartelee ja sitten putsaa saumattavan alueen huolellisesti ja sulattaa technoweldit päälle ja tekee vielä vähän paksumman kerroksen. Tällöin tulee ikään kuin kaupan päälle kierteetkin siihen osaan, kun se ei tartu rautaan.

Hommassahan muistaakseni oli ensiarvoisen tärkeää että käyttää sitä mukana tullutta rosteripuikkoa, jolla ensimmäisen sulakerroksen alla rapsutellaan ja rikotaan alumiinin pinnasta oksidikerros (joka alumiiniin muodostuu varsin nopeasti). Kun tuon saa tehtyä niin sitä varsinaista technoweld-kerrosta pystyy hyvin kasvattamaan siihen päälle ihan vaan sulattamalla.

Re: jx kannen murtumat

Lähetetty: 11.06.2015 10:47
Kirjoittaja Heebo
Jotain on itsekkin tullut tuolla Technoweldillä räpisteltyä, mutta tuohon kanteen en kyllä ainakaan itse saisi luotettavaa palkoa aikaiseksi... Tuossa on liian paljon "kylmää" materiaalia ympärillä, eikä technoweld juotu tuonne railoon riittävästi.
Näytäppä jollekkin koneistamon ukolle tai alumiinihitsarille tuota kuvaa että mitä tuumaavat. TIG palkoon luottaisin itse enemmän tuossa kohti.