Sivu 6/11

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 04.04.2016 10:11
Kirjoittaja Osku
Nyt yritän vielä selvittää ALH koneen sielun elämää sen oudon muovi loiskelevyn osatlta joka on kampuran alapuolella öljypohjassa. Tuossa loiskelevyssä on kanava joka johtaa öljyä niin öljyn kieron paluusta kuin irto tipoista, miksi tämä kanava on kehitetty. Aikaisemmissa moottori versioissa sitä ei tuossa muodossa ole. Yritän päätellä mitä muuta se tekee kun on pelkkä loiske levy. Mulla on uudessa öly pohjassa loske levy joten se ominaisuus hanskassa, mutta pitäiskö esim siihin öljyn paluihin tehdä joku ohjaus potki ja jos niin minkä ihmeen takia. Tuo muovi kaukalo on muokattava jos sitä aikoo käyttää koska sen paluu ei osoita järkevään suuntaan jos konetta kallistaa 50 astetta.
Tässä löytyy kuva rakenteesta, ja kyse on kuvissa näkyvästä mustasta muovi osasta.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/oil-p ... di-engine/
Tieto olisi hyvä mutta speculoidakin saa.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 06.04.2016 10:33
Kirjoittaja Osku
Findiesel ei myy vakio suutinta pelkästään viriä ja hinta sen mukainen soitin tänään.
Tahto vakio koska halvempia ja riittää mun turbole, mistä saa?

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 06.04.2016 20:48
Kirjoittaja AT5nok
Kannattaa googlettaa dieselkorjaamoja ja kysyä niistä.
Varaosanroilla löytyy internetistä, esim eBaysta:028130201TX. 028130201T

Diiselikonttorilta löytyy myös kärkiä.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 10:30
Kirjoittaja Osku
Olen tässä yrittänyt saada ilman putsaria mahtumaan kone huoneeseen ja ihan melu/suodatinpinta/saatavuus syistä olisin menossa JX vakio pöntöllä. Ongelmia tuossa aiheuttaa MAF:in sijoittaminen tuohon niin että mahtuu konehuoneeseen. eli olin ajatellut sijoittaa sen paisuntasäiliön paikalle pystyyn, tosin korkeutta tolla pöntöllä on niin paljon että hattua modaamalla siihen sopis pelkästään tiukka 90 asteen mutka alapäähän. Tästä päästäänkin siihen kuinka olennaista on että tuo MAF on suorassa linjassa putsariin nähden (näinhän se melkein aina on), olin ajatetellut että sen sais helpointen mahtumaan jos ois ensin se 90 mutka putsarista ja vasta sitten MAF. Jos MAF:in haluaa suoraan linjaan putsariin nähden niin putsaria pitäs sitten lyhentää tolla maffin pituudella joka on aika paljon lisäksi pitäs jostain löytää lyhyempi patruuna sinne sisään. Onko kellään ymmärystä MAF:in sielun elämästä sillä tarkuudella, tai peräti kokemussta että pystyy sanomaan suoraan että on/ei ole ongelmia. Tietenkin voi myös ehdotella muita OEM putsareita, mitään viri kartiota en lähde arki autoon asentelemaan.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 12:12
Kirjoittaja Osku
Hieman kuvia muuten edistymisesttä eli öp ja se tiukka mutka.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 12:14
Kirjoittaja Osku
Öljynpaluu

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 12:14
Kirjoittaja Hanttapuli
Hyvältä näyttää!

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 12:15
Kirjoittaja Osku
Letkun mutka

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 14:20
Kirjoittaja TT|
Voi olla että tuo sykloni esipuhdistin ei toimi oikein tuossa asennossa. En usko että mafilla on väliä onko heti vai myöhemmin putsarista. Ja softan kun päivität niin pääset eroon koko harmista.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 14:48
Kirjoittaja dmn
MAF:illa ei väliä missä kohtaa on ja missä asennossa. Sehän toimii niin että ilmavirta jäähdyttää anturilankaa, joka taas sisäisesti pyritään pitämässä samassa lämmössä. Lämmitykseen tarvittava energiamäärä korreloi suoraan läpi kulkevaan ilmaan, korjattuna vallitsevalla ilman lämpötilalla.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 16:18
Kirjoittaja Osku
TT| on varmaan oikeassa siinä että pölyt jotka keski paolla heitetään ulos tippuu pysähdyttäessä takasin lameleille. Pitää pohtia onko toi oikeasti merkityksellinen.
dmn olet siis sitä mieltä että virtaus nopeus ei mutkan jälkeen ole eri ulko ja sisä mutkassa ainakaan merkitykselisessä määrin vääristääkseen mittaus tulosta. Voin myös asenaa MAF:in poikki rööriin jonnekin sinne rekisteri kilven taakse jolloin se olisi ainakin suoralla osuudella.
Jos kerran MAF voidaan sijoittaa minne tahansa miksi se on lähes poikkeuksetta aina kiinni ilmanputsarissa?

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 18:58
Kirjoittaja dmn
No varmasti on totta että suoraan suodattimen jälkeen se ilmavirta varmasti yhdensuuntaista ja mahdollisimman kaukana imusarjassa tulevista pulsesseista (esim. rajulla nokalla pienillä kierroksilla olla jossain kireässä bensakoneessa ongelma, mutta käsittääkseni sellainenkin maf malli löytyy joka osaa rekisteröidä ilmavirtauksen suunnan ja laskea näistä keskiarvon).

Mutta (vanhemmassa) dieselissä MAF:n toiminta lähinnä estää savutusta kuormituksen äärirajalla (tarkempi kuin pelkkä ahtopainetieto).

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 19:49
Kirjoittaja Osku
Kumpi olis parempi suoralla osuudella lähempänä turboa vai mutkan jälkeen lähellä ilmanputsaria?
Molemmissa sama vaiva asentaa, ehkä jopa helpompi asentaa suoralle mutta ero ei ole iso.

Ja syy minkä takia haluan MAF:in sinne on just toi savuttaminen. Mielestäni on kivaa kun tölkki näyttä alkuperäseltä ja ei pörise tai savuta tavallista enempää, mutta tarvittaessa kumminkin liikkuu, ja vetää nyyttiä.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 20.04.2016 19:55
Kirjoittaja dmn
Itse laittaisin mahdollisimman kauas huohotuksesta, niin on yksi teoreettinen ongelmakohta vähemmän, kun ei öljyhöyryt pääse sotkemaan anturia. Mutta toisaalta 45cm päästä turbostakin ja huohotusletkut siinä välissä on ollut ihan toimiva yhdistelmä.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 14.05.2016 19:56
Kirjoittaja Osku
Tässä kuva öljyn paluusta

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 14.05.2016 19:58
Kirjoittaja Osku
Välijäähyn flekti ja kotelo

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 14.05.2016 20:00
Kirjoittaja Osku
Asentuu tänne

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 14.05.2016 20:02
Kirjoittaja Osku
Konehuoneen puolelta

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 12.04.2017 11:48
Kirjoittaja Osku
Olen ollut vähän laiska laitteleen näitä kuvia joten ajattelin nyt vähän lisäillä.

Re: ALH tölkkiin?

Lähetetty: 12.04.2017 11:51
Kirjoittaja Osku
Kone huonetta hieman siistitynä