Sivu 1/1

suutinremontin jälkeiset ongelmat

Lähetetty: 29.01.2016 19:51
Kirjoittaja at man
Eli kuten otsikossa lukee
Auto kävi remontissa jossa vaihdettiin suutimet ja säädettiin ennakko(oli yhden hampaan pielessä) :shock:
Huoltomies soitti jo kesken remontin ja ihmetteli jakopään ajoitusmerkejä. Kun ne oli "linjattu" kone oli selvästi liian aikaisella. Ajoitus säädetiin myöhäisemmälle jotta ei näy niin raa'asti.
Nyt kone käynistyy kehnosti ja alaväänöt (jos niitä nyt on koskaan ollutkaan) ovat heikomman tuntuiset.
Soitin huoltoon epäilivät että voi olla pumppu väljistynyt neuvoivat kokeilemaan syötön lisäämistä mikä vähän autoikin tehoihin ja käynistymiseen.

Onko niillä ollut samankaltaisia ongelmia tai lääkettä kyseiseen vaivaan. Ei viitsisi vanhaa pumppua ensimmäiseksi huollattaa, koska se on kallista

Niin ja ajettu 210tkm

Re: suutinremontin jälkeiset ongelmat

Lähetetty: 29.01.2016 21:43
Kirjoittaja beretta
moro,savuuttaakos se ja jos niin minkäs värisenä se tulee putkesta? Tosin kyllä tarkistaisin vielä ajoitukset uudelleen ja pumpun ennakon :)

Re: suutinremontin jälkeiset ongelmat

Lähetetty: 29.01.2016 22:24
Kirjoittaja dmn
Jos pumppu on väljistynyt, niin se oireilee niin että lämpimänä ei tahdo lähteä käyntiin, ja kylmänä hörähtää samantien (kunhan se perusennakko on kohdillaan).

Ja kyllähän noita ehjiä pumppuja on maailma pullollaan! Pumput kestää, JX ei :)

Re: suutinremontin jälkeiset ongelmat

Lähetetty: 29.01.2016 23:06
Kirjoittaja at man
Kun alkaa startata niin ensin ei sano oikein mitäänsitten alkaa "luvata" Ja yhtäkkiä se käynistyy eikä savutele ylimääräisiä ja käy heti hyvin. (Pidän normaalina että vanha dieselkone vähän pölläytää mustaa)
Pumpun ennakko pitäisi olla ainakin aika lähellä kun on diiselipajalla huollettu.

Pitäisikö tuon "ryypyvivun" vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Kun sen vetää päälle käynti terävöityy selvästi?
Noh jossei muu auta niin täytyy tutkia tuota ennakkoa :roll:

Ennen remonttia oli pumpun ajoitus kuulemma todella myöhäisellä

Re: suutinremontin jälkeiset ongelmat

Lähetetty: 29.01.2016 23:26
Kirjoittaja beretta
jos se toimi ennen korjaamolle vientiä normaalisti niin säätöhommiksi se nyt menee,se vipu pumpulla vaikuttaa ruiskuennakkoon joten se toimii paremmin ulosvedettynä,sekin viittaa pumpun ajoituksen olevan myöhässä.Ja jos pumpulla on ajettu vasta tuo 220k niin ei sen pitäisi vielä olla väljä, :shock:

Re: suutinremontin jälkeiset ongelmat ratkaistu?

Lähetetty: 03.02.2016 17:10
Kirjoittaja at man
Nyt vika näyttää korjaantuneen 8-)
Maanantaina piti lähteä liikkeelle kun kone oli seissyt 10min
Pihassa. No ei sitten millään käymään vähän lupaili mutta ei muuta.
otin varuksi hehkujen lämpötila anturin irti että josko se auttaisi en kerennyt kauaa startaamaan kun startti meni rikki :cry: .
No eilen uuden startin asennuksen jälkeen ei enää ole ollut ongelmia startauksen suhteen.
No ehkä 27 hyvinpalvellutta vuotta on tarpeeksi kaksi kertaa kunnostetulle startille :lol: