Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Oettinger vesi-ilmavälijäähdyttimen sovittelua, joka ei näköjään olekkaan ihan bolt on juttu, vaikka onkin Syncro Tölkistä purettu.
Ei se sinne mahdu
Ensimmäiseksi piti tehdä tilaa konehuoneen vasempaan etukulmaan, eli siirtää sähköboxia. Luulin isotöisemmäksikin hommaksi, mutta ainoastaan turbon jäähdytyspuhaltimen johtoja piti jatkaa ja rekisterikilven merkkivalojen liitin ottaa boxin ulkopuollelle.
Turbon öljyputki ja imusarjan varoventtiili tuntuvat olevan tiellä. Varoventtiilin tilalle varmaan saisi jonkun matalammankin tukkeen, se kun on muutenkin jo tulpattuna.
Tämä kannake varmaankin kuuluu tuohon kohtaan? Reikä tulisi iskarin kohdalle, onneksi pultit aukeavat helposti.
Netistä löytyneessä kuvassa se sopii sinne ihan nätisti. Olisikohan AAZ:n korkeudella osuutta asiaan?
Samoin Hegen Tölkissä
Voisikohan turbolle menevän öljyputken korvata jollain joustavalla letkulla?
Ei se sinne mahdu
Ensimmäiseksi piti tehdä tilaa konehuoneen vasempaan etukulmaan, eli siirtää sähköboxia. Luulin isotöisemmäksikin hommaksi, mutta ainoastaan turbon jäähdytyspuhaltimen johtoja piti jatkaa ja rekisterikilven merkkivalojen liitin ottaa boxin ulkopuollelle.
Turbon öljyputki ja imusarjan varoventtiili tuntuvat olevan tiellä. Varoventtiilin tilalle varmaan saisi jonkun matalammankin tukkeen, se kun on muutenkin jo tulpattuna.
Tämä kannake varmaankin kuuluu tuohon kohtaan? Reikä tulisi iskarin kohdalle, onneksi pultit aukeavat helposti.
Netistä löytyneessä kuvassa se sopii sinne ihan nätisti. Olisikohan AAZ:n korkeudella osuutta asiaan?
Samoin Hegen Tölkissä
Voisikohan turbolle menevän öljyputken korvata jollain joustavalla letkulla?
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
voihan sen hyrlauliliikkeeseen vaan kipikapi ota alkup,putki mukaan niin saat oikeilla päillä sen.
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Saattaa olla että tuo aazi pari senttiä tekee just tepposet. Öljyputken voi tosiaan tehdä mittojen mukaan metallipunoksella suojatusta nailon-letkusta alan liikkeessä (tai sitten AN-liittimillä tekee itse, mutta ei taida maksaa vaivaa).. Maksaa muutaman kympin mutta kannattaa tarkistaa että ne päät tulee sitten tasan oikeeseen suuntaan sojottamaan kun letku kiertää oikeaa reittiä.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Pitää alkaa etsiä hydrauliikkapuljua tältä kylältä, hyviä vaihtoehtoa jaa ehdottaa.
Muistaakseni minulla on jossain JX:n öljyputki, niin voin sen mukaan teettää eikä tarvitse tuota ottaa irti ennen kuin uusi laittaa tilalle.
Muistaakseni minulla on jossain JX:n öljyputki, niin voin sen mukaan teettää eikä tarvitse tuota ottaa irti ennen kuin uusi laittaa tilalle.
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Dmn se on muuten teflon putkea/letkua porvoon mittaletku on pätevä ja edullinen paikka teettää noita..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Se on sitten varmaan Porvoossa?Eicca_ kirjoitti:Dmn se on muuten teflon putkea/letkua porvoon mittaletku on pätevä ja edullinen paikka teettää noita..
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Loistavasti pääteltyT3Syncro kirjoitti:Se on sitten varmaan Porvoossa?Eicca_ kirjoitti:Dmn se on muuten teflon putkea/letkua porvoon mittaletku on pätevä ja edullinen paikka teettää noita..
http://www.mittaletku.fi/
Ota turbosta ja putsarin jalasta ne lähtöliittimet mukaan ja tietty se kovaputki niin eiköhän sieltä apulöydy
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Hki/Konala Hydromarketissa on myös asiantuntevaa porukkaa.
Itellä on tommonen teetetty tefloniletkut sekä paine- että paluupuolelle.
Tosiaan kannattaa suunnitella nipat tarkkaan. Mulla oli painepuolen letku muistaakseni 110cm, toisessa päässä suora ja toisessa 90 liitin.
Yks löytyy malliksi jos haluat sovittaa. Muistaakseni tuli eri kartiolla kun orkkis joten ei käy suoraan paikalleen. Tarvii ne välinipat kans uusia. (ei varma tieto)
Imusarjaan lienee helpoin tehdä vaan matalempi tulppa tai sitten otat henkilöautosta imusarjan missä ei ole varoventtiiliä ja muokkaat sen käymään tölkkiin.
Itse laittaisin tuon coolerin todennäkösesti johonkin muuhun paikkaan, varsinkin kun LT:n imusarjan kanssa sinne kulmaan on turha sovittaa yhtään mitään.
Akun siirto tavaratilaan ja akkuteline kuikkaan tjsp... tai sitten cooleri tavaratilaan
Itellä on tommonen teetetty tefloniletkut sekä paine- että paluupuolelle.
Tosiaan kannattaa suunnitella nipat tarkkaan. Mulla oli painepuolen letku muistaakseni 110cm, toisessa päässä suora ja toisessa 90 liitin.
Yks löytyy malliksi jos haluat sovittaa. Muistaakseni tuli eri kartiolla kun orkkis joten ei käy suoraan paikalleen. Tarvii ne välinipat kans uusia. (ei varma tieto)
Imusarjaan lienee helpoin tehdä vaan matalempi tulppa tai sitten otat henkilöautosta imusarjan missä ei ole varoventtiiliä ja muokkaat sen käymään tölkkiin.
Itse laittaisin tuon coolerin todennäkösesti johonkin muuhun paikkaan, varsinkin kun LT:n imusarjan kanssa sinne kulmaan on turha sovittaa yhtään mitään.
Akun siirto tavaratilaan ja akkuteline kuikkaan tjsp... tai sitten cooleri tavaratilaan
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Akun voisi siirtää kyllä eteen, mikä olisi helpoin keino tehdä tilaa konehuoneeseen, mutta siltikin tila on väärällä puolella ja pitäisi keksiä uusi paikka kakkosakulle. Orggis paikassa ja orggisputkilla ei tarvitsisi koko konehuonetta käyttää ilman siirtämiseen, joten koitan sitä sinne edelleen sovittaa. Pitää kokeilla josko ilmanputsarin koteloa saisi nostettua ylemmäksi.
Just nyt ei ole käsillä kuin AAZ:n imusarja ja sekään ei taida sopia tuon ilmanputsarin kanssa ja imuaukko on väärään suuntaan. Jos ilmanputsarin siirtäisi toiselle puolelle, pitäisi rakentaa uusi "snorkkeli", vai mahtaisikohan nykyinen sopia oikealle puolelle?
Tietysti voisi koko voimalinjaa pudottaa 5 cm alaspäin, mutta sitten mennään jo Syncron korotussektorille ja sen pohtiminen hoidetaan toisessa keskustelussa
Just nyt ei ole käsillä kuin AAZ:n imusarja ja sekään ei taida sopia tuon ilmanputsarin kanssa ja imuaukko on väärään suuntaan. Jos ilmanputsarin siirtäisi toiselle puolelle, pitäisi rakentaa uusi "snorkkeli", vai mahtaisikohan nykyinen sopia oikealle puolelle?
Tietysti voisi koko voimalinjaa pudottaa 5 cm alaspäin, mutta sitten mennään jo Syncron korotussektorille ja sen pohtiminen hoidetaan toisessa keskustelussa
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
vähän moukaria siihen konehuoneen reunaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Kävi mielessä rälläköinti ja hitsaaminen, mutta kun tulityöt ei oikein onnistu kotona. Siispä teetän aluksi joustavan öljyletkun Konalassa.TT| kirjoitti:vähän moukaria siihen konehuoneen reunaan
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Varoventtiilistä tulppa, eli sisään "sorvasin" porakoneella ja rälläkällä kumitangosta tulpan ja leikkasin varsinaisen venttiiliosan pois.
Tuosta on vielä n 10 mm saatavissa pois, jos ahdistaa
Kyllä se sinne sopii:
Öljyputki vaihtui letkuksi Redin suosittelemassa firmassa letkuksi, tiesivät heti mikä on kyseessä
Tuosta on vielä n 10 mm saatavissa pois, jos ahdistaa
Kyllä se sinne sopii:
Öljyputki vaihtui letkuksi Redin suosittelemassa firmassa letkuksi, tiesivät heti mikä on kyseessä
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Täällä kanssa vähän samansuuntaiset hommat menossa tosin normaalia välijäähyä suunnittelen ilmanputsarin paikalle... Tämän hetken paras idea laittaa vakio ilmanputsari akun paikalle mutta ilmanotto sille mietinnässä että mistä? Joko sieltä sivu tunnelista tai sitten suoraan takapellistä rekisterikilven vierestä..?? Vakio putsarin haluan pitää kun en halua sotkeutua noihin tyyning kartioihin. Akku/akut sitten viskellään jonnekkin...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Minun pitää saada ilmanotto johonkin ikkunoiden alapinnan tasalle, jos sattuu joskus lipsahtamaan syvempään veteen. Pitäisi jatkaa etuperän, vaihdelaatikon ja kytkimen huohotukset sinne "jälkipolteritilöille" asti.JariKoo kirjoitti:Tämän hetken paras idea laittaa vakio ilmanputsari akun paikalle mutta ilmanotto sille mietinnässä että mistä? Joko sieltä sivu tunnelista tai sitten suoraan takapellistä rekisterikilven vierestä..?? Vakio putsarin haluan pitää kun en halua sotkeutua noihin tyyning kartioihin. Akku/akut sitten viskellään jonnekkin...
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Bensahan imee ilman just sieltä toiselta puolelta, että sen snorkkelia voi käyttää. Tai tehdä kuten Hansun dieselöinnissä on tehty, eli putki vaan sinne ilmanottoon ylös.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Nyt näyttäisi onnistuvan ihan orggispaikkaan asennus, kun ahtimen öljyputki lähti pois tieltä, varoventtiilin ja ilmanputsarin väliin tulee tilaa. Pitää ostaa ilmanputsarille niin korkeat kiinnikekumit kuin mahdolista.TT| kirjoitti:Bensahan imee ilman just sieltä toiselta puolelta, että sen snorkkelia voi käyttää. Tai tehdä kuten Hansun dieselöinnissä on tehty, eli putki vaan sinne ilmanottoon ylös.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Onhan noita valmiita kompaktimpiakin paketteja, kuten pajeron tai smartin IC, jossa flekti valmiiina ja sopii takavalon taakse.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Oettinger LLK AAZ:n kaveriksi
Voisihan sen laskea että miten hyvin toimii, mutta smartin tai pajeron IC kuulostaa paljon fiksummalta kuin tuo kuvassa oleva jäähdytinratkaisu.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa