Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Onko tietoa, mistä löytyis sopivaa adapteria tai tekijää adapterille Audin 2.0 16V A6 moottorin ja vesiboxeri syncron vaihdelaatikon väliin?
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
eikö tuo ole ihan normi VAG-rivinelonen? Eli menisi dieselin kytkinkopalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Dieselin kopalle menee..
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Ja miksi haluut tölkin askista luopua?redi kirjoitti:Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Tuo VW nerd on saarivaltiossa noita vaihteistoja ropellihattu päässä sovitellut. Lähtisin tuota ensimmäisenä tutkimaan, tuolta voisi saada adapteritkin ja kaikki:redi kirjoitti:Itse alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa adapteri jolla sais jonkun paremman laatikon aaz:n jatkeeksi.
Onko kellään muistikuvaa että oliko ulkomailla laitettu vw:n pitkittäiskoneisen (etuveto) lootaa tölkkiin?
Adapteri ei tuossa liene se suurin ropleema?
http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi- ... 71714.html
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Miten olisi Renaultin UN1-laatikko?
Tuosta löytyy projektikertomusta ja tästä projektissa käytettyjä sovitusosia.
UN1:een tutustuneilta Saksalaisilta lajitovereilta löytyy sitten enemmänkin asennusosia.
Tuosta löytyy projektikertomusta ja tästä projektissa käytettyjä sovitusosia.
UN1:een tutustuneilta Saksalaisilta lajitovereilta löytyy sitten enemmänkin asennusosia.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Tuossa audin lootan sovituksessahan kertoiltiin juuri noita UN1-probleemeja, liian pitkä jne. Tuo audin laatikko olis aikalailla täydellinen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Ei mee...Eicca_ kirjoitti:Dieselin kopalle menee..
Mulla on dieselin kytkinkoppa, mutta on ihan erilainen.
81 vuoden Audi 100 5 sylinterin kytkinkoppa on hyvin lähellä kiinnitykseltään, mutta sekään ei ihan 1:1 ole.
Tämä 2.0 16v moottori on alunperin ollut 91 vuoden 80 Audissa.
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Siis onko toi competition quattron motti? mikä kone koodi?
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Ymmärtääkseni sama, 136hv moottori kyseessä, kuin competition quattroissakin, mutta auto on tavallinen 2.0 16V Audi 80 -91. Ekaan viestiin laitoin moottorikoodin väärin päin (kiitos mahtava muistini ), ja oikea moottorikoodi on 6A.
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Hmm... 2.0 16v 136hv moottoria on asennettu poikittain vw:n keulalle esim umpparipassatissa. Siinä yhteydessä käytetty 02a laatikkoa, jossa pitäisi olla sama jako kuin yleisimmissä vw 4syl koneissa muutenkin.
Voi tietysti olla että audin pulttijaoissa on jotain hämäriä eroja, mutta kuulostaa oudolle. Moottorikoodeihin ja niiden eroihin en ole perehtynyt.
Niin ja siksi heittelin ajatuksia vw/audi pitkittäin asennetuista etuvetolootista koska niillä saisi kohtuu kustannuksilla nykyaikasemmat välitykset.
Katsoin tölkin vaihteistotaulukkoa ja totesin että jos meinaa kohtuu taloudellisesti ajaa 100km/h (tai suljetulla alueella kovaa) pienillä pyörillä niin kalliiksi tulee.
Voi tietysti olla että audin pulttijaoissa on jotain hämäriä eroja, mutta kuulostaa oudolle. Moottorikoodeihin ja niiden eroihin en ole perehtynyt.
Niin ja siksi heittelin ajatuksia vw/audi pitkittäin asennetuista etuvetolootista koska niillä saisi kohtuu kustannuksilla nykyaikasemmat välitykset.
Katsoin tölkin vaihteistotaulukkoa ja totesin että jos meinaa kohtuu taloudellisesti ajaa 100km/h (tai suljetulla alueella kovaa) pienillä pyörillä niin kalliiksi tulee.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Ja compeenkin menee 1.8T AEB suoraan, joten siinäkin pitäisi olla sama jako. Alkaa kuulostaa mystiselle motille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Sitä just tässä ihmettelen... Ootko kokeillut että dieselin koppa ei käy?
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Jep. Jostain katselin KR-koneenkin korvaamista tällä 6A koneella, ja ei siinäkään puhuttu mitään eroista vaihdelaatikon kiinnityksessä.TT| kirjoitti:Ja compeenkin menee 1.8T AEB suoraan, joten siinäkin pitäisi olla sama jako. Alkaa kuulostaa mystiselle motille.
En ole kokeillut, moottori varastossa sen verran "hyvin" säilöttynä.Eicca_ kirjoitti:Sitä just tässä ihmettelen... Ootko kokeillut että dieselin koppa ei käy?
Btw. Otin kännykällä kuvan eri laatikkojen kytkinkopista, kuinkas kuvan sais tänne näkyviin?
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
voit ladata suoraan puhelimesta tänne
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Ohjeet löytyy: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=16&t=363
Joo, voi ladata suoraan puhelimesta.
Joo, voi ladata suoraan puhelimesta.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Yritetään...
Kuvassa vasemmalla ylempi on Audin 5 sylinterisen laatikko, vasemmalla alhaalla on laatikko, josta kyseessä oleva kone on napattu irti ja oikealla dieselin kytkinkoppa.
Kuvassa vasemmalla ylempi on Audin 5 sylinterisen laatikko, vasemmalla alhaalla on laatikko, josta kyseessä oleva kone on napattu irti ja oikealla dieselin kytkinkoppa.
- Liitteet
-
- Kuva laatikoista
- Laatikoita.jpg (640.28 KiB) Katsottu 5129 kertaa
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Näin kännykästä tihrustaen arvaisin että audin lootassa on molemmat jaot. Kuten on T4 pikkulaatikoissa.
Varmistin asian Audi tietäjältä ja olin oikeassa, eli molemmat jaot löytyy. Eli sun kone käy dieseliin.
Varmistin asian Audi tietäjältä ja olin oikeassa, eli molemmat jaot löytyy. Eli sun kone käy dieseliin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Adapteria moottorin ja laatikon väliin
Joo ois ollut kyllä joku ihan ultimate rare lohko jos ei muka vag nelonen kävis dieselin koppaan...