Sivu 2/2

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 08.02.2013 00:14
Kirjoittaja AT5nok
SyncroVWaari kirjoitti:Mitä eroa on TD Syncron ja TD 2WD:n letkuissa muuta kuin 30€? Ainakin kuva on sama...hieno olisi tuo letkusarja, jos joku alkaa tilaamaan niin mukana ollaan.
Kimppatilauksista voisi tehdä oman keskustelun johonkin yleiselle alueelle.

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 15.02.2013 18:12
Kirjoittaja väiski
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, voin selvesan ja syncro 16:sta iloksi kertoa teidän olleen oikeassa kannnen suhteen. Tai ei se halki ollut, mutta ykkösen esikammion seutuvilla "pieni" 0,35 mm monttu. Rovaniemellä plaanattiin, kiinitettiin esikammio ja koneistettiin venttiilit. Samaan aikaan suihkut kävivät Kuopiossa mutkan tarkistettavina.
Asennusten jälkeen kone käy paremmin kuin aiemmin, katosi sellainen kumma puistelu tyhjäkäynnillä.
Ei muuta kuin uuteen mäkeen...

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 16.02.2013 00:35
Kirjoittaja TT|
Hyvä että selvisi, ei muuta kun kovaa ajoa!

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 16.02.2013 11:22
Kirjoittaja resupekka
Seuraavaksi kaupasta dpdt-kytkin kojelautaan ja rakentelemaan pakko-ohjausta flektille ja kiertovesipumpulle.

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 01.05.2013 13:02
Kirjoittaja Lepakko
Eilen tuli jäähdytysongelmia vappuaaton ilta-ajelulla. Kotiin päin ajellessa lakkasi yht'äkkiä lämpimän tulo koppiin ja sehän ei tiedä hyvää. Lämpömittari lähti hitaasti kipuamaan ja kotiin oli matkaa vielä 15km. Tien päälle jääminen ei houkutellut joten mahdollisimman varovaisella kaasulla mahdollisimman hyvää vauhtia kotiin asti. Kotipihalla paisarin korkki auki, kone sai käydä ja hiljalleen valuttamaan uutta vettä kadonneen tilalle kunnes kone jäähtyi inhimillisiin lukemiin. Kuulin muuten samalla ensimmäistä kertaa ikinä tuon jälkikiertopumpun käyvän! Kone siis JX.

Tänään vapunpäivän ratoksi ihmettelemään, miksi vesipumpun tienoilta tulee vettä ulos solkenaan. Vesipumppu pois ja kas: aivan totaalisen paskana. Välystä siis noin 2cm, laakeroinnista ei enää tietoakaan. Pumppu kasattu joskus hyvin runsaalla silikonilla, ja sitä oli pumpun sisällä ja kunnon makkara myös pumpun akselin ympärillä... :(

Huomenna hakemaan uusi pumppu ja vaihdetaan termarikin nyt sitten samalla. Toivotaan ettei pahempaa damagea tullut koneelle. Ainakin käynnistyi ja kävi aamulla aivan normaaliin tapaan sen vähän mitä sitä käytin. Yksi käytetty ja ehjänoloinen pumppu olisi, mutta vaikka jumppa ei iso olekaan, en taida viitsiä alkaa leikkimään käytetyllä pumpulla ja vanhoilla tiivisteillä.

Seuraavaa vikaa odotellessa!

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 01.05.2013 16:38
Kirjoittaja caravelle89
Lepakko +muut: Pikkuvinkki vesipumpun ostoon. Ainakin itse olen löytänyt valurautasiipipyörällä olevan pumpun Motonetista tuotenro: 30-9026.On muuten paljon tehokkaampi kuin pellistä taivutetulla siipipyörällä oleva jota ei tölkkin kannata laittaa kuin äärimmäisessä hätätilassa.

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 01.05.2013 17:43
Kirjoittaja Eicca_
Millä tai miten tuo teho ero on todettu?

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 01.05.2013 18:13
Kirjoittaja caravelle89
Oma kokemus on kesäkuumalla ajosta molemmilla vesipumppumalleilla ja valupyöräpumpulla ei nosta moottorin lämpöjä läheskään yhtä herkästi joten ilmeisesti jaksaa kierrättää paremmin nesteen jäähdyttimessä. Talviaikana lämmityslaitteen teho tuntuu olevan parempi. Vastaavat kokemukset on henkilöautoissa (Passat,Golf,Audi 80 ,kaikista sekä bens. että diesel mallit).Tämä ei ole tieteellisesti todistettua.

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 01.05.2013 21:32
Kirjoittaja Eicca_
Selvä homma, kyllä niissä sitten varmaan on eroja

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 04.05.2013 00:31
Kirjoittaja TT|
Tänään tuli huomattua että tuommoinen kehuttu valurautapyörällä oleva uusi pumppu voi alkaa vuotaa akselilta n.20km ajon jälkeen ihan purona. Kaikki vanhat tallilla olleet JX:n ja 1.9TDI koneiden pumput oli myöskin tuollaisella valurautapyörällä.

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 06.05.2013 10:01
Kirjoittaja Lepakko
Pistin tuollaisen kahdenkympin pumpun kiinni torstaina, nesteet koneeseen ja 10km koeajolenkki. Ei ainakaan vielä vuotanut. Ehkä sillä ajelee toisenkin 10km vielä. Yksi timmin oloinen käytetty orkkispumppu on varastossa, pidetään se varmuuden vuoksi mukana pidemmillä matkoilla...

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 30.01.2016 13:02
Kirjoittaja Henri
resupekka kirjoitti:Yhden brittilinkin takana todettiin, että siitä korkin letkuliittimestä ei pitäisi jaksaa puhaltaa sisään eikä imaista myöskään ulos päin. Eikös syylareiden korkit ole yleensä luokkaa 1.0-2.0 baria ylipainetta?
Mitenkä tuon korkin toimivuuden kanssa nyt on? Tilasin Hot Carsilta uuden korkin, mutta siinä ainakin ilma liikkuu niinku mehupilliin puhaltelis... :shock: Onkohan tuo sitten viallinen? Vanhaan OEM korkkiin saa kuitenkin puhaltaa ja imaista reilusti, että ilma liikkuu korkin läpi.

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 30.01.2016 16:12
Kirjoittaja Tölkki81
Mulla on tässä just käden ulottuvilla tommonen uusi paisarin korkki Hotcarsilta. Aika kovaa saa liittimeen puhkua, että hönkii hiukan ilmaa läpi.

Re: Jäähdytysongelmia

Lähetetty: 30.01.2016 22:56
Kirjoittaja Henri
Täytyy lähettää sitten korkki takaisin ja uus tilalle. Ei tuossa korkissa ole minkäänlaista vastusta kun puhaltaa.