Sivu 1/1

Hei vaan kaikille ja vaihteistoasiaa

Lähetetty: 26.12.2013 20:59
Kirjoittaja uazmies
Nonnih, tulipas hankittua 2003 lyhyt 2.5tdi syncro ja tänne rekisteröidyttyä.

Taustalla kun on kokemusta niin uazista, iveco daily 4x4stä kuin duramax-chevystäkin on pakko sanoa että vaikka tuo portteri muuten on mukavan tuntuinen käyttis niin vaihteistosuunnittelija olisi pitänyt kotomaassa jauhaa bratvurstiksi...

Ykkönen on vielä sopivan lyhyt, mutta pakki ihan tajuttoman pitkä. Enkä edes oman koneistuskokemukseni perusteella tajua miksi näin on?

Ymmärrän vielä pitkän ykkösen monissa vehkeissä kun haetaan hyvää 0-100 aikaa ja saadaan kakkosella tuo raja rikki, mutta minkä helvetin takia tuo reverse tehdään noin pitkäksi? Perheessä myös Caddy 1.9tdi 4-motion 2009 ja siinä ihan sama juttu.

Noh, valitus seis ja asiaan... onko tuolle jotain tehtävissä? Isommat kumit tahtoisin, mutta täysin älyttömäksi menee nuo vällärit.

Saako siis "isoon" t4-laatikkoon tai periin lyhyitä välityksiä?

Kiitosta vaan etukäteen

Re: Hei vaan kaikille ja vaihteistoasiaa

Lähetetty: 02.01.2014 20:06
Kirjoittaja vwharrastaja
Tervetuloo oikealle tölkkifoorumille, Uazmies...

Perruutusvaihteen pieni hammaspyörä on koneistettu suoraan kytkinakseliin, eli pitäisi löytää tiuhemmilla välityksillä oleva vaihteisto.. Pelkkää pakkia ei siis noin vain vaihdeta. Yhdessä korjausoppaassa on kahta eri syncron vaihteistokoodia; DRH ja EFA, perät 4.933 ja pakki 3.700. Ykkönen 4.300. Näitä on kyllä muitakin, mutta ne on sitten KVG..

Tuossa nopee KVG-tulos;

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=43862