Sivu 1/1

1,9td ABL ja piristäminen

Lähetetty: 12.03.2012 21:02
Kirjoittaja Henkka K
Onko jollain ABL:n piristämiseen hyviä vinkkejä? AAZ:n ahdonalainen pumppu on pistetty, cooleri suunnitelmissa ja putkisto paremmin virtaava. Mikä ahdin olisi hyvä ja edullinen moiseen pakettiin? Helpointa vissiin pysytellä poissa VNT-ahtimista?

Re: 1,9td ABL ja piristäminen

Lähetetty: 14.03.2012 01:13
Kirjoittaja redi
Kyllä kai VNT:lläkin pärjää kun vähän tutustuu sen toimintaan ja vaihtaa alipainekellon painekelloksi. Painemittareita kannattaa seurailla kun siipien säätöjä hakee kohdilleen, ettei hajota mitään.
Kuinka pitkälle ajattelit virittämistä viedä? Kyllähän sen tolla lda pumpulla, turbolla ja coolerillakin jo pirteeksi saa. Muokkaat ahtokaraa ja mahdollisesti sen jousta. Kuvernöörimodilla vetäviä kierroksia lisää...
Nestepää pitänee vaihtaa suurempaan jos isoja tehoja halajaa.

Re: 1,9td ABL ja piristäminen

Lähetetty: 14.03.2012 08:04
Kirjoittaja Henkka K
Tehoja ei ole tarkoitus nostaa mahottomasti, kun ei tuo kone enää uusi ole, jos nyt heittäisi toiveeksi n.100hp. :)

Juu, kyllähän noita VNT-ahtimia noihin on laitettu hyvällä menestyksellä. Aattelin vaan jos on olemassa joku helppo ja yleinen kiinteäsiippinen joka sinne kannattaisi asentaa. Vaihtoa hankaloittaa ABL:n orkkis T2:n, jonka laippaan ei ilmeisesti sovi mikään muu bolt on?

Liikkelle lähdetään varmasti tuolla coolerin asentamisella ja pumpun säädöllä.

Re: 1,9td ABL ja piristäminen

Lähetetty: 14.03.2012 10:57
Kirjoittaja Eicca_
Vakio föönistä ahdot n.1,1-1,2bar, cooleri ja sitten pumpun säätö/pieni muokkaus niin ollaan jo 120hp nurkilla 8-)

Re: 1,9td ABL ja piristäminen

Lähetetty: 14.03.2012 17:21
Kirjoittaja TT|
Ja löytyyhän noita hukkisturbojakin, jos ei muuten niin laipalla.

Re: 1,9td ABL ja piristäminen

Lähetetty: 23.04.2012 23:01
Kirjoittaja Henkka K
Olisiko jollain mittoja ja materiaali tietoa tuohon ahtokaraan? Meinasin et vois sorvata uuden, ettei tarvitse hiota alkuperäistä piloille.