VW T3 PiiPaa-auton uusi tuleminen - "Junnu"
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Lämpömittari pitää mielestäni kyllä ihan kutinsa. Flektin sulake oli palanut, sen toimimattomuus siis ratkesi siinä. Kenties, tai siis ainaskin toivottavasti
Tänään sit nypin noi tekstit tosta tuuliohjaimesta pois ja alempia takakiinnikkeitä hiukan muuttelin.
Tämmöseltä se nyt sit näyttäis:
Mitäs mieltä arvon raati on, onko vallan tyhmännäkönen ratkasu? Ainaskin epäilisin polttoaineenkulutuksen laskevan kun tuulenvastus muuttuu.
Suraavaks tars alkaa irrottaan kojelautaa ja ottaa puhaltimenmoottori käteen, sekun on mykkä ja polttaa sulaketta. Koodiksi muodostui tehtävälle siis 700A, eli eloton. Epäilen vahvasti että pitää antaa suoritteeksi X1 eli kuollut
Tänään sit nypin noi tekstit tosta tuuliohjaimesta pois ja alempia takakiinnikkeitä hiukan muuttelin.
Tämmöseltä se nyt sit näyttäis:
Mitäs mieltä arvon raati on, onko vallan tyhmännäkönen ratkasu? Ainaskin epäilisin polttoaineenkulutuksen laskevan kun tuulenvastus muuttuu.
Suraavaks tars alkaa irrottaan kojelautaa ja ottaa puhaltimenmoottori käteen, sekun on mykkä ja polttaa sulaketta. Koodiksi muodostui tehtävälle siis 700A, eli eloton. Epäilen vahvasti että pitää antaa suoritteeksi X1 eli kuollut
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Rehellisesti sanottuna, ei tuo tuulenohjain tuota ulkonäköä varsinaisesti ainakaan pahenna, ei se kovin tyylikäs tuolla boksilla ollut ennenkään.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Foorumilta löytyy valokuvalliset ohjeet kojelaudan purkamisesta. Samalla vaivalla kun sen irrotat, voitele tuulilasinpuuhkijän nivelet ja läpiviennit.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Hyvän näköinen kulkuväline!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tänään oli pitkästä aikaa mahdollisuus väkästää PiiPaa-autoa. Motivaatio oli kohillaan, vaikka selkä onkin vihoitellut taas koko viikonlopun.
Eka alettiin sovitella Recaron sähkösäätöistä istuinta Volsuun. Penkissä ei ollut kiinnikkeitä valmiina, joten aattelin näppäränä poikana tempasta vanhasta kuskinpenkistä sen kiskot irti.
Se olikin vikatikki, sillä ne on mallia paskat
Rälläkällä taiteilin neet irti penkin rungosta jotta pystyn sovitteleen Recaroon. Noh, se penkin pituussäätö ei sit oikein toimi kun ainoastaan ton Volsun oman penkin kanssa. Sitten lukitukset kappaleet heivasin pois, siistin kiskot ja aattelin soveltaa neet noihin jo valmiiksi hankkimiini mataliin kiskoihin. Kaarinalainen autopurkaamo myy näitä uusia kiskoja hintaan 15€/pari. Eli ei siis oo hinnankiroissa.
Sit tulikin yllätys jälleen vastaan, meinaan Recaron penkin kiinnitykset on 20mm leveämmällä kun volkkarin kiskoissa on kiinnitysreiät. Noh, sitten kairattiin uusiin kiskoihin uudet reiät ja sovitettiin neet näihin Volsun omiin kiskoihin. Volsun kiskot tulee kiinteänä asennuksena autoon, jolloin ei haittaa vaikka onkin kahdet kiskot päällekkäin.
Tossa on nyt toi Volsun oma alakisko, mihin sit tulee toi penkin kisko sisälle.
Tossa ne näkyy molemmat kiskot asennettuina.
Ja tässä vielä toisesta kulmasta.
Tässä nyt sit on penkki asennettuna paikalleen. Tuli muuten hyvä istua, ja on optimaalisella kohdalla ja korkeudella.
Sit alko seuraava homma. Elikäs puhaltimen moottori oli kuollu, poltti sulaketta ja vaan 30A sulake kesti, mutta otti aikapaljon voimaa. Johtopäätös, uus moottori kehiin.
Foorumilla oli onneksi aiheeseen todella hyvät ohjeet, kiitos niistä
Aika operaatio oli nyppiä toi kojelauta irti ekaa kertaa, ja haastetta lisäsi vielä tuo kipeä selkä. Yksin piti kääntää ja vääntää ympäri autoa, mutta lähtihän se lopulta.
Hyvin aukesi nuo liimatut kielekkeet kun terävällä, tasapäisellä meisselillä anto saumaan vasaran avulla napakan kopauksen.
Sit päästiin jo näkemään murheenkryyniä silmästä silmään, yritti pyrkiä pakoon, muttei päässy!
Tässä näkyy syyllinen. Moottori on ihan jumissa, siis romukoppaan. Näköjään Bosch-laatu kestää 25 vuotta, käyttää sitä tai ei Autossa kun on mittarissa vasta 75tkm.
Nippuun laittaminen sujui hyvin, kuoret liimasin kiinni kuumaliimalla, luulisin että pysyy.
Kasaaminen meni aika kivuttomasti, paitsi selän osalta. Mittariston kiinnitysvaiheessa ihmettelin leveää, 5 napaista riviliitintä, mille en löytänyt paikkaa mistään. Aikani sitä ihmeteltyäni, otin mittariston vielä irti, ja katoin olenko sen unohtanut jostain. Ei näkynyt mitään, joten käytin viimeisen oljenkorren ja "Kilautin kaverille" kysyäkseni liittimestä. Kaveri ei muistanut kyseistä liitintä, mutta lupasi pistää kyselyä eteenpäin. Silläaikaa kokeilin kaikkia shkölaitteita autossa ja ne toimivat. Johtopäätös, liitin on laitettu valmiiksi jotain lisävarustetta varten. SItten auto loppuosilta kasaan. Rattiakselin muoveja laittaessa välähti. Se riviliitin oli penkinlämppärin johdotus. Onneksi hokasin tässä vaiheessa sen, sillä käytän kyseisiä johtoja Recaron säätöihin. Kolosin valmiiksi jo uutta katkaisijaa varten isomman kolon siihen ratin taakse.
Sitten kun auto oli kasassa, pääsi testaileen lämppäriä. Moottori rokkasi kuin nuori varsa laitumella. Remppa oli siis mennyt putkeen. Tää lämppärin moottorinvaihto vei kaikkiaan aikaa noin kaksi tuntia, eli ei mikää iso homma loppujenlopuksi.
Sit päästiin koeajolle. Kyllä kulkee hienosti, ja lämmintä piisasi hyttiin
Lopuksi tuli sitten vielä tutkailtua noita auton johdotuksia. Ylimääräisiä johtoja nypin pois, ja tein kaaviokuvan noista valmiina olevista johdoista, miten ne pystyn hyödyntämään työvaloille, vilkuille ja sireenille.
Jos huomenna sais nypittyä lisää, jos on kaunis keli
Eka alettiin sovitella Recaron sähkösäätöistä istuinta Volsuun. Penkissä ei ollut kiinnikkeitä valmiina, joten aattelin näppäränä poikana tempasta vanhasta kuskinpenkistä sen kiskot irti.
Se olikin vikatikki, sillä ne on mallia paskat
Rälläkällä taiteilin neet irti penkin rungosta jotta pystyn sovitteleen Recaroon. Noh, se penkin pituussäätö ei sit oikein toimi kun ainoastaan ton Volsun oman penkin kanssa. Sitten lukitukset kappaleet heivasin pois, siistin kiskot ja aattelin soveltaa neet noihin jo valmiiksi hankkimiini mataliin kiskoihin. Kaarinalainen autopurkaamo myy näitä uusia kiskoja hintaan 15€/pari. Eli ei siis oo hinnankiroissa.
Sit tulikin yllätys jälleen vastaan, meinaan Recaron penkin kiinnitykset on 20mm leveämmällä kun volkkarin kiskoissa on kiinnitysreiät. Noh, sitten kairattiin uusiin kiskoihin uudet reiät ja sovitettiin neet näihin Volsun omiin kiskoihin. Volsun kiskot tulee kiinteänä asennuksena autoon, jolloin ei haittaa vaikka onkin kahdet kiskot päällekkäin.
Tossa on nyt toi Volsun oma alakisko, mihin sit tulee toi penkin kisko sisälle.
Tossa ne näkyy molemmat kiskot asennettuina.
Ja tässä vielä toisesta kulmasta.
Tässä nyt sit on penkki asennettuna paikalleen. Tuli muuten hyvä istua, ja on optimaalisella kohdalla ja korkeudella.
Sit alko seuraava homma. Elikäs puhaltimen moottori oli kuollu, poltti sulaketta ja vaan 30A sulake kesti, mutta otti aikapaljon voimaa. Johtopäätös, uus moottori kehiin.
Foorumilla oli onneksi aiheeseen todella hyvät ohjeet, kiitos niistä
Aika operaatio oli nyppiä toi kojelauta irti ekaa kertaa, ja haastetta lisäsi vielä tuo kipeä selkä. Yksin piti kääntää ja vääntää ympäri autoa, mutta lähtihän se lopulta.
Hyvin aukesi nuo liimatut kielekkeet kun terävällä, tasapäisellä meisselillä anto saumaan vasaran avulla napakan kopauksen.
Sit päästiin jo näkemään murheenkryyniä silmästä silmään, yritti pyrkiä pakoon, muttei päässy!
Tässä näkyy syyllinen. Moottori on ihan jumissa, siis romukoppaan. Näköjään Bosch-laatu kestää 25 vuotta, käyttää sitä tai ei Autossa kun on mittarissa vasta 75tkm.
Nippuun laittaminen sujui hyvin, kuoret liimasin kiinni kuumaliimalla, luulisin että pysyy.
Kasaaminen meni aika kivuttomasti, paitsi selän osalta. Mittariston kiinnitysvaiheessa ihmettelin leveää, 5 napaista riviliitintä, mille en löytänyt paikkaa mistään. Aikani sitä ihmeteltyäni, otin mittariston vielä irti, ja katoin olenko sen unohtanut jostain. Ei näkynyt mitään, joten käytin viimeisen oljenkorren ja "Kilautin kaverille" kysyäkseni liittimestä. Kaveri ei muistanut kyseistä liitintä, mutta lupasi pistää kyselyä eteenpäin. Silläaikaa kokeilin kaikkia shkölaitteita autossa ja ne toimivat. Johtopäätös, liitin on laitettu valmiiksi jotain lisävarustetta varten. SItten auto loppuosilta kasaan. Rattiakselin muoveja laittaessa välähti. Se riviliitin oli penkinlämppärin johdotus. Onneksi hokasin tässä vaiheessa sen, sillä käytän kyseisiä johtoja Recaron säätöihin. Kolosin valmiiksi jo uutta katkaisijaa varten isomman kolon siihen ratin taakse.
Sitten kun auto oli kasassa, pääsi testaileen lämppäriä. Moottori rokkasi kuin nuori varsa laitumella. Remppa oli siis mennyt putkeen. Tää lämppärin moottorinvaihto vei kaikkiaan aikaa noin kaksi tuntia, eli ei mikää iso homma loppujenlopuksi.
Sit päästiin koeajolle. Kyllä kulkee hienosti, ja lämmintä piisasi hyttiin
Lopuksi tuli sitten vielä tutkailtua noita auton johdotuksia. Ylimääräisiä johtoja nypin pois, ja tein kaaviokuvan noista valmiina olevista johdoista, miten ne pystyn hyödyntämään työvaloille, vilkuille ja sireenille.
Jos huomenna sais nypittyä lisää, jos on kaunis keli
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
3/4 on ihan normi lämpötila meidänkin palotölkin mittarissa. Varmuuden vuoksi suorittaisin korjaamokäsikirjan mukaisen ilmauksen ja vasta sen jälkeen epäilisin muita asioita.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Ok, siis se seuraavana työjonossa.ketsa kirjoitti:3/4 on ihan normi lämpötila meidänkin palotölkin mittarissa. Varmuuden vuoksi suorittaisin korjaamokäsikirjan mukaisen ilmauksen ja vasta sen jälkeen epäilisin muita asioita.
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tänään tuli pitkästä aikaa painittua PiiPaa-auton kanssa.
Apparin leveä penkki paikalleen ja hieman sisäsiivousta suoritettiin.
Sitten aloin laittamaan sivutyövaloja paikalleen.
AIkas tehokkaat (1600-lumenia/kpl) lamput ja leveä valokuvio.
Taakse tuli hiukan erimalliset, mutta myöskin tehokkaat (1440-lumenia/kpl) ja leveällä kuviolla varustetut työvalot.
Lamput sain sponsoritukena tähän autoon, koska PiiPaa-auto on menossa palokuntanuorten käyttöön.
Työvalot lahjoitti Helsinkiläinen LED-valojen maahantuoja, Limic Oy : http://www.limic.fi/html/in.htm jonka verkkokauppa toimii osoitteessa: http://valokas.fi/fi/ Suuri kiitos firman TJ Pasille Pasi kuuluu muuten itsekkin sopimuspalokuntaan alueellaan
Apparin leveä penkki paikalleen ja hieman sisäsiivousta suoritettiin.
Sitten aloin laittamaan sivutyövaloja paikalleen.
AIkas tehokkaat (1600-lumenia/kpl) lamput ja leveä valokuvio.
Taakse tuli hiukan erimalliset, mutta myöskin tehokkaat (1440-lumenia/kpl) ja leveällä kuviolla varustetut työvalot.
Lamput sain sponsoritukena tähän autoon, koska PiiPaa-auto on menossa palokuntanuorten käyttöön.
Työvalot lahjoitti Helsinkiläinen LED-valojen maahantuoja, Limic Oy : http://www.limic.fi/html/in.htm jonka verkkokauppa toimii osoitteessa: http://valokas.fi/fi/ Suuri kiitos firman TJ Pasille Pasi kuuluu muuten itsekkin sopimuspalokuntaan alueellaan
Viimeksi muokannut Rompe, 02.04.2015 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tänään tehtiin johtotehtäviä. Vetäsin kytkentäjohdot taakse tuleviin sinisille LED-tasovilkuille valmiiksi.
Sitten alkoi toisen puolen puuttuvan työkalutaulun runkotolpan uusinta. Tarve oli 20mm x 30mm profiiliputkelle, jonka otin uusiokäyttöön kattotelineen vaakaputkesta. Pätkäisin oikean mittaiseksi ja hitsuutin kiinni. Sitten aloin työstämään toista isompaa työkaluseinää paikalleen. Levyä piti lyhentää 35cm, niin se oli sopiva.
Tommonen siitä nyt sitten tuli. Tarttee toiselle puolelle löytää vielä samanmoinen. Oliskos Tölkkiläisillä tällästä 1m x 1,33m työkalutaulun palasta joutilaana?
Sit soviteltiin myös vesisäiliötä paikalleen ja alettiin suunnitteleen sen kiinnittämistä. Oliskos Tölkkiläisiä hyviä ideoita millä ton sais pysymään kiinni? Liinalla sitominen on mun mielestäni suoraan täältä:
Sitten alkoi toisen puolen puuttuvan työkalutaulun runkotolpan uusinta. Tarve oli 20mm x 30mm profiiliputkelle, jonka otin uusiokäyttöön kattotelineen vaakaputkesta. Pätkäisin oikean mittaiseksi ja hitsuutin kiinni. Sitten aloin työstämään toista isompaa työkaluseinää paikalleen. Levyä piti lyhentää 35cm, niin se oli sopiva.
Tommonen siitä nyt sitten tuli. Tarttee toiselle puolelle löytää vielä samanmoinen. Oliskos Tölkkiläisillä tällästä 1m x 1,33m työkalutaulun palasta joutilaana?
Sit soviteltiin myös vesisäiliötä paikalleen ja alettiin suunnitteleen sen kiinnittämistä. Oliskos Tölkkiläisiä hyviä ideoita millä ton sais pysymään kiinni? Liinalla sitominen on mun mielestäni suoraan täältä:
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Pitääkö sen olla miten helposti irrotettavissa? Semmosia lentokonekiskoja olen suunnitellut omiini laitettavan, niihin saa sitten kiinnityspisteitä ja vaikka pultattavia lukituksia laittaa siihen kohtaan kun haluaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
No ei tartte kauheen helposti olla irroitettavissa, mutta irti pitää lähtee.TT| kirjoitti:Pitääkö sen olla miten helposti irrotettavissa? Semmosia lentokonekiskoja olen suunnitellut omiini laitettavan, niihin saa sitten kiinnityspisteitä ja vaikka pultattavia lukituksia laittaa siihen kohtaan kun haluaa.
Säiliö lasketaan auton kiinteään varustukseen.
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
No nytkin meikäläinen pääsi Rompen aarteeseen katselemaan, hyvä kulkine siitä varmaan tulee.
VanhaNyba
VanhaNyba
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tervetuloa VanhaNyba ihmettelemään Tölkkien ja muiden Volkkarien ihmeellistä maailmaaVanhaNyba kirjoitti:No nytkin meikäläinen pääsi Rompen aarteeseen katselemaan, hyvä kulkine siitä varmaan tulee.
VanhaNyba
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tänään sain laitettua paikalleen lisää työkalutaulua.
Apukuskin puolelle tuli tuollainen matalampi pala, jotta alemmas voi laittaa tavaraa syvemmälle, säiliön alle jopa.
Tässä näkyy ilman säiliötä miltä näyttää
Lisäksi oikealle taakse tuli laitettua lisää työkalutaulua. Hieman oli kinkkinen tuo kiinnittäminen, mutta sain sen onnistumaan tuollaisen apurungon avulla. Sitä piti vaan hieman levittää ja madaltaa
Seuraava vaihe on alkaa laittamaan konttiin sisälle valoja, jotta näkee ottaa työkaluja.
Valonlähteeksi tulee LED-valonauhaa, sen valaisuteho on 18w / metri. 5-metriä kun konttiin laittaa, niin alkaa näkemään
Apukuskin puolelle tuli tuollainen matalampi pala, jotta alemmas voi laittaa tavaraa syvemmälle, säiliön alle jopa.
Tässä näkyy ilman säiliötä miltä näyttää
Lisäksi oikealle taakse tuli laitettua lisää työkalutaulua. Hieman oli kinkkinen tuo kiinnittäminen, mutta sain sen onnistumaan tuollaisen apurungon avulla. Sitä piti vaan hieman levittää ja madaltaa
Seuraava vaihe on alkaa laittamaan konttiin sisälle valoja, jotta näkee ottaa työkaluja.
Valonlähteeksi tulee LED-valonauhaa, sen valaisuteho on 18w / metri. 5-metriä kun konttiin laittaa, niin alkaa näkemään
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Jos olisi syncro, niin saataisiin safarille pelastusyksikkö mukaan
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tänään väkästin sivutyövalot, takatyövalot, ja kontin valot toimintaan. Tarkoittaa siis että releet, katkasijat ja kytkennät tuli laitettua paikalleen. Samalla tuli asennettua Ulvo-Sirra hälytyslaite paikalleen ja kytkettyäkin. Lisäsin autoon sivuille ja taakse LED-tasovilkut, kyllä nyt näkyy. Eteen karjapuskuriin tulee samanlaiset tehokkaat LED-tasovilkut kuin takanakin. Vetäsin samalla takapenkille tulevalle sisävalolle johdon ja katkaisijan.
Tässä olis nyt huono video kun PiiPaa-auto vilkuttaa
Klikatkaa siis tota mustaa ruutua, niin alkaa video pyörimään
Tässä olis nyt huono video kun PiiPaa-auto vilkuttaa
Klikatkaa siis tota mustaa ruutua, niin alkaa video pyörimään
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tänään tuli tuossa ehtoopäivästä alkaen väkästettyä PiiPaa-autoa taasen.
Nyt saatiin tehtyä kontin kiinnityskoukut valmihiksi.
Tämmöset koukut niistä sitten tuli:
Eli tuosta putkesta läpi pultti, reikä lattiaan ja mutteri vastapuolelle. Varmasti pysyy kiinni.
Ongelmaksi tuli vaan se, että tarpeeksi pitkiä kuusiopultteja ei ollut ittellä hyllyssä. Omasta hyllystä löytyi kyllä tarpeeksi pitkiä lukkokantapultteja. Nyt alkoikin pieni ajatustyö, että millä sen saa lukittua koukkuun ilman hitsisaumaa. Ratkaisuksi ongelmaan keksin senkata putken sisäpuolelta neliskanttiseksi, jolloin lukkokantapultti lukittuu sinne:
Työkaluna käytin tätä "Manuaaliprässiä":
Lisäksi lukkokantapultista piti vielä leikata tuo yksi reuna pois, jolloin lukitus vielä varmistuu:
Tännäkönen se lukituskoukku on siis kokonaisuudessaan:
Tässä vielä pari kuvaa, kun lukituskoukut ovat paikallaan vesisäiliössä:
Samalla suunnittelin jo auton kalustamista. Heittelin muutamia tarvikkeitakin jo alustavasti työkalutauluihin ja suunnittelin niille paikkoja.
Josko huomenna sitten taas lisää...
Nyt saatiin tehtyä kontin kiinnityskoukut valmihiksi.
Tämmöset koukut niistä sitten tuli:
Eli tuosta putkesta läpi pultti, reikä lattiaan ja mutteri vastapuolelle. Varmasti pysyy kiinni.
Ongelmaksi tuli vaan se, että tarpeeksi pitkiä kuusiopultteja ei ollut ittellä hyllyssä. Omasta hyllystä löytyi kyllä tarpeeksi pitkiä lukkokantapultteja. Nyt alkoikin pieni ajatustyö, että millä sen saa lukittua koukkuun ilman hitsisaumaa. Ratkaisuksi ongelmaan keksin senkata putken sisäpuolelta neliskanttiseksi, jolloin lukkokantapultti lukittuu sinne:
Työkaluna käytin tätä "Manuaaliprässiä":
Lisäksi lukkokantapultista piti vielä leikata tuo yksi reuna pois, jolloin lukitus vielä varmistuu:
Tännäkönen se lukituskoukku on siis kokonaisuudessaan:
Tässä vielä pari kuvaa, kun lukituskoukut ovat paikallaan vesisäiliössä:
Samalla suunnittelin jo auton kalustamista. Heittelin muutamia tarvikkeitakin jo alustavasti työkalutauluihin ja suunnittelin niille paikkoja.
Josko huomenna sitten taas lisää...
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Tänään taas iltapäivällä hyökkäsin PiiPaa-auton kimppuun ja sen muutoksia suunnittelemaan.
Ekaksi asensin yhden työkalutaulun tuohon vesisäiliön etureunaan, tulee tämäkin tila hyödynnettyä:
Seuraavaksi rakentelin vesisäiliöön 2" kynsiliittimen säiliöntäyttöä ja tyhjentämistä varten. Liitin löytyi kaverin tallista, itellä ei olllut kuin messinkisiä ja sellasta en halunnut tähän laittaa. Kuumailmapuhaltimella hiukan muoviputkea notkeammaksi, sitten tumppasin sen 2" vesiletkun kynsiliittimen sisään, jonkajälkeen lisää lämmitystä ja putken laajennus reunaa vasten. Tämmönen siitä nyt sitten tuli:
Seuraavaksi kiersin tuosta yläkorkista pienemmän muovikorkin pois ja tilalle laitoin 2" jengallisen kynsiliittimen. Tässä on tarkoituksena nyt laittaa seuraavaksi tuohon toiseen kynsiliittimeen taipuisa kuminen haitariletku, joita käytetään jäähdyttimenletkuina. Se katosta läpi, ja näin se toimii ylitäytönestimenä, korvausilmakanavana ja samalla voi myös säiliön täyttää sitäkin kautta:
Tässä on sitten ylös tuleva "Hengitysventtiili:
Ja tässä venttiili paikallaan auton katolla:
Pohjoismaiden johtava potilaiden siirtoon ja kuljetukseen tarkoitettujen laitteiden suunnittelija ja valmistaja Pensi Rescue Oy http://pensi.fi/fi/index.html lahjoitti projektiin pakasta vedetyt hoitolaukun, siirtolakanan sekä kauhapaarit. On todella hienoa, että tämä projekti on otettu tosissaan, ja nuorisotyötä halutaan tukea
Suuri kiitos kuuluu Raunolle, joka itsekkin kuuluu sopimuspalokuntaan
Ohessa sponssatuista tuotteista kuvia:
Kaikki laadukasta, Suomalaista suunittelutyötä.
Samalla suunnittelin kauhapaareille jo säilytyspaikkaa. Säiliön päällä, vasemmassa reunassa olisi soppeli paikka:
Huomenissa taas aamusta lisää väkästystä projektin kimpussa
Ekaksi asensin yhden työkalutaulun tuohon vesisäiliön etureunaan, tulee tämäkin tila hyödynnettyä:
Seuraavaksi rakentelin vesisäiliöön 2" kynsiliittimen säiliöntäyttöä ja tyhjentämistä varten. Liitin löytyi kaverin tallista, itellä ei olllut kuin messinkisiä ja sellasta en halunnut tähän laittaa. Kuumailmapuhaltimella hiukan muoviputkea notkeammaksi, sitten tumppasin sen 2" vesiletkun kynsiliittimen sisään, jonkajälkeen lisää lämmitystä ja putken laajennus reunaa vasten. Tämmönen siitä nyt sitten tuli:
Seuraavaksi kiersin tuosta yläkorkista pienemmän muovikorkin pois ja tilalle laitoin 2" jengallisen kynsiliittimen. Tässä on tarkoituksena nyt laittaa seuraavaksi tuohon toiseen kynsiliittimeen taipuisa kuminen haitariletku, joita käytetään jäähdyttimenletkuina. Se katosta läpi, ja näin se toimii ylitäytönestimenä, korvausilmakanavana ja samalla voi myös säiliön täyttää sitäkin kautta:
Tässä on sitten ylös tuleva "Hengitysventtiili:
Ja tässä venttiili paikallaan auton katolla:
Pohjoismaiden johtava potilaiden siirtoon ja kuljetukseen tarkoitettujen laitteiden suunnittelija ja valmistaja Pensi Rescue Oy http://pensi.fi/fi/index.html lahjoitti projektiin pakasta vedetyt hoitolaukun, siirtolakanan sekä kauhapaarit. On todella hienoa, että tämä projekti on otettu tosissaan, ja nuorisotyötä halutaan tukea
Suuri kiitos kuuluu Raunolle, joka itsekkin kuuluu sopimuspalokuntaan
Ohessa sponssatuista tuotteista kuvia:
Kaikki laadukasta, Suomalaista suunittelutyötä.
Samalla suunnittelin kauhapaareille jo säilytyspaikkaa. Säiliön päällä, vasemmassa reunassa olisi soppeli paikka:
Huomenissa taas aamusta lisää väkästystä projektin kimpussa
Viimeksi muokannut Rompe, 02.04.2015 11:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
Rahalla saa ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies?
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: PiiPaa-auton uusi tuleminen.
Projektihan näyttäisi olevan loppusuoralla, joko koeponnistettu täydellä kuormalla?