Pritsissä näyttäs olevan ihan just mitä tarkoitin. Vaikka ostais 4 euron retkipatjoja
Nää vaimentaa myös omissa kokemuksissa pakettiauton hyttiä todella paljon http://www.motonet.fi/fi/tuote/606006/A ... 00cm-folio.
Noissa on liimapinta takana, eli kiinnitys on tosi helppoa.
Pritsin eriste on varmaan teollisuustavaraa, eroaa telttapatjasta sillä että siinä erittäin tanakka tarra takana. Tuota mätänetin vastaavaa ostin biltemasta ja ei minusta ollut noin kallista.
Tuota rouhepuriste-tavaraa ei sitten kannata liimata paikkoihin johon saattaisi kertyä kosteutta-ei siis ainakaan lattioihin. Imee nimittäin tehokkaasti vettä ja pitää sen myös sisuksissaan.
Joo etrasta liimatelttapatjaa saa, käytetään myös teollisuuspakkien ja erilaisten laatikoiden pehmusteena.
Joo, hyvä pointti Jp, rouhepuriste meni minullakin vain moottorikopan päälle.
oma setup referenssiksi josko tästä mitään hyötyä on
Takapanelien takuset (ei valuvaa vettä) ja muut on ulkoa sisään lueteltuna dynamat + dinitrol ML käsittely + ewona + höyrysulku (Joojoo, 50% ei laittaisi, minä laitoin).
Etuovissa vain dynamat + Dinitrol ML kotelosuojaus, koska avautuvien ikkunoiden holot tiipat kastelee 100% varmuudella kaikki mitä sisällä on.
En tiedä toimiiko, raportoin 2035 20 vuotistarkastuksessa uudestaan jos löydän ruostetta.
Raisa etenee hiljalleen. Pieninä edistyksen askeleina voisi mainita ainakin tuulilasin kiinnittämisen upouudella tiivisteellä, lavavanereiden asennuksen osittain sekä elintenluovuttajasta irroitettu AAZ. On tää kyllä kivaa, joskin suhteellisen aikaavievää ja kallista. En kuitenkaan valita.
Aloitin eilen AAZ:n perushuollon. Kuningaspultti meni ongelmitta ja suorastaan hyvin. Hihnanvaihto osoittautuikin Mr. Bean -elokuvista tutuksi kestokohellukseksi. Siinä useiden typerien saattumien saattelemana hävitin jaon. Eli nyt ei kyllä hihna ole oikealla paikalla, tai en ainakaan ole varma!
Youtube on täynnä videiota ja neuvoa. Haulla löytyy vaikka mitä, mutta pyytäisin silti linkittämään tai kirjottamaan ohjeet kuinka saan jaon kohdalleen silleen ihan yksityiskohtaisesti että tosielämän Bean ei kikkaile konetta ihan romuksi. Kone on siis irtonaisena ilman vaihdelaatikkoa. Käytössä ei ole VW:n omia työkaluja.
Kiitos avusta.
Viimeksi muokannut jolkkon, 22.09.2016 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki muuhan lukittuu paikalleen ihan normaaleilla tallityökaluilla, paitsi kampiakseli. Sen asento joko alhaalta 100% kohdalleen, öljypohja pois ollessa, tai sitten merkkien tai suuttimen/hehkun reiästä kalastaen kohdalleen. Nokka lukittuu vauhtipyörän päästä rälläkän avaimella tms latalla ja pumppu joko 11-12mm pitkällä pikkuhylsyllä tai sopivan paksuinen tappi uudemman malliseen koloseen. Jos kone pyörii ilman osumia, niin olet jo suht lähellä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Tuleeko tästä joku ongelma jos laittaa turbon kuvan mukaisesti?
Ottaako johonkin joku kiinni? Tilaa ilmanputsarille yms. tuntuisi olevan enemmän kuin keskellä olevalla turbolla (mallia AAZ). On tässä joku fataali vika vissiin kun näin ei aina tehdä?
Tuo on vissiin AAZ-turbo? Jos laitat suosiolla tölkin K14 niin käy orggis pakoputki ja kaikki hilppeet. Sen takia turbo yleensä laitetaan ylös keskelle, että saa sen pois roikkumasta tuolta alhaalta, varsinkin syncrossa ongelma kun auto vähänkään kallistuu niin turbo ui öljyssä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joopa joo, totta. Alhaalla oleva turbo on herkemmin täynnä öljyä! Enpäs taaskaan ajatellut tarpeeksi.
Oma K14 vaan taitaa olla uransa loppupuolella ja tuollainen Garreth on hyllyssä hyvä kuntoisena. Entäs jos tuohon vaan hommaisi 4-pulttisen pakosarjan (keskimalli). Hyllyssä on kolmiomallinen. Enpä ole edes ajatuksella tuota sovitellut.
jolkkon kirjoitti:Joopa joo, totta. Alhaalla oleva turbo on herkemmin täynnä öljyä! Enpäs taaskaan ajatellut tarpeeksi.
Oma K14 vaan taitaa olla uransa loppupuolella ja tuollainen Garreth on hyllyssä hyvä kuntoisena. Entäs jos tuohon vaan hommaisi 4-pulttisen pakosarjan (keskimalli). Hyllyssä on kolmiomallinen. Enpä ole edes ajatuksella tuota sovitellut.
Korjaus siihen että oma KKK on K03, mutta en tiedä onko sillä merkitystä...
Lattia tulee vielä tummemmaksi, alumiinilistoja jokunen jos löytyy, led-valot sekä huopaa sinne ja tänne ja ja ja. Lattia on parkettia joka on ruuvattu vaneriin.
Kokonaisuutena täähän on vain terapiaa. Oikeasti autossa on PALJON suurempiakin juttuja kuin näprätä sisustaa, mutta minkäs teet kun tää on mukavaa...