Raisa, ryssänsininen doppeli
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Pritsissä näyttäs olevan ihan just mitä tarkoitin. Vaikka ostais 4 euron retkipatjoja
Nää vaimentaa myös omissa kokemuksissa pakettiauton hyttiä todella paljon http://www.motonet.fi/fi/tuote/606006/A ... 00cm-folio.
Noissa on liimapinta takana, eli kiinnitys on tosi helppoa.
Nää vaimentaa myös omissa kokemuksissa pakettiauton hyttiä todella paljon http://www.motonet.fi/fi/tuote/606006/A ... 00cm-folio.
Noissa on liimapinta takana, eli kiinnitys on tosi helppoa.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Pritsin eriste on varmaan teollisuustavaraa, eroaa telttapatjasta sillä että siinä erittäin tanakka tarra takana. Tuota mätänetin vastaavaa ostin biltemasta ja ei minusta ollut noin kallista.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Kuvan tavara on etrasta ostettua 10mm solumuovia, lähinnä lämpö eristeeksi.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Tuota rouhepuriste-tavaraa ei sitten kannata liimata paikkoihin johon saattaisi kertyä kosteutta-ei siis ainakaan lattioihin. Imee nimittäin tehokkaasti vettä ja pitää sen myös sisuksissaan.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Joo etrasta liimatelttapatjaa saa, käytetään myös teollisuuspakkien ja erilaisten laatikoiden pehmusteena.
Joo, hyvä pointti Jp, rouhepuriste meni minullakin vain moottorikopan päälle.
oma setup referenssiksi josko tästä mitään hyötyä on
Takapanelien takuset (ei valuvaa vettä) ja muut on ulkoa sisään lueteltuna dynamat + dinitrol ML käsittely + ewona + höyrysulku (Joojoo, 50% ei laittaisi, minä laitoin).
Etuovissa vain dynamat + Dinitrol ML kotelosuojaus, koska avautuvien ikkunoiden holot tiipat kastelee 100% varmuudella kaikki mitä sisällä on.
En tiedä toimiiko, raportoin 2035 20 vuotistarkastuksessa uudestaan jos löydän ruostetta.
Joo, hyvä pointti Jp, rouhepuriste meni minullakin vain moottorikopan päälle.
oma setup referenssiksi josko tästä mitään hyötyä on
Takapanelien takuset (ei valuvaa vettä) ja muut on ulkoa sisään lueteltuna dynamat + dinitrol ML käsittely + ewona + höyrysulku (Joojoo, 50% ei laittaisi, minä laitoin).
Etuovissa vain dynamat + Dinitrol ML kotelosuojaus, koska avautuvien ikkunoiden holot tiipat kastelee 100% varmuudella kaikki mitä sisällä on.
En tiedä toimiiko, raportoin 2035 20 vuotistarkastuksessa uudestaan jos löydän ruostetta.
Raisa etenee pienin askelein
Raisa etenee hiljalleen. Pieninä edistyksen askeleina voisi mainita ainakin tuulilasin kiinnittämisen upouudella tiivisteellä, lavavanereiden asennuksen osittain sekä elintenluovuttajasta irroitettu AAZ. On tää kyllä kivaa, joskin suhteellisen aikaavievää ja kallista. En kuitenkaan valita.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Raisan uudet kiekot
Kyllä renkaat ja vanteet auton tekevät!
Kuva ennen...
Ja jälkeen..
Kuva ennen...
Ja jälkeen..
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Raisan AAZ on sekaisin
Aloitin eilen AAZ:n perushuollon. Kuningaspultti meni ongelmitta ja suorastaan hyvin. Hihnanvaihto osoittautuikin Mr. Bean -elokuvista tutuksi kestokohellukseksi. Siinä useiden typerien saattumien saattelemana hävitin jaon. Eli nyt ei kyllä hihna ole oikealla paikalla, tai en ainakaan ole varma!
Youtube on täynnä videiota ja neuvoa. Haulla löytyy vaikka mitä, mutta pyytäisin silti linkittämään tai kirjottamaan ohjeet kuinka saan jaon kohdalleen silleen ihan yksityiskohtaisesti että tosielämän Bean ei kikkaile konetta ihan romuksi. Kone on siis irtonaisena ilman vaihdelaatikkoa. Käytössä ei ole VW:n omia työkaluja.
Kiitos avusta.
Youtube on täynnä videiota ja neuvoa. Haulla löytyy vaikka mitä, mutta pyytäisin silti linkittämään tai kirjottamaan ohjeet kuinka saan jaon kohdalleen silleen ihan yksityiskohtaisesti että tosielämän Bean ei kikkaile konetta ihan romuksi. Kone on siis irtonaisena ilman vaihdelaatikkoa. Käytössä ei ole VW:n omia työkaluja.
Kiitos avusta.
Viimeksi muokannut jolkkon, 22.09.2016 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Kaikki muuhan lukittuu paikalleen ihan normaaleilla tallityökaluilla, paitsi kampiakseli. Sen asento joko alhaalta 100% kohdalleen, öljypohja pois ollessa, tai sitten merkkien tai suuttimen/hehkun reiästä kalastaen kohdalleen. Nokka lukittuu vauhtipyörän päästä rälläkän avaimella tms latalla ja pumppu joko 11-12mm pitkällä pikkuhylsyllä tai sopivan paksuinen tappi uudemman malliseen koloseen. Jos kone pyörii ilman osumia, niin olet jo suht lähellä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Turbo
Tuleeko tästä joku ongelma jos laittaa turbon kuvan mukaisesti?
Ottaako johonkin joku kiinni? Tilaa ilmanputsarille yms. tuntuisi olevan enemmän kuin keskellä olevalla turbolla (mallia AAZ). On tässä joku fataali vika vissiin kun näin ei aina tehdä?
Ottaako johonkin joku kiinni? Tilaa ilmanputsarille yms. tuntuisi olevan enemmän kuin keskellä olevalla turbolla (mallia AAZ). On tässä joku fataali vika vissiin kun näin ei aina tehdä?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
kattele ettei öljyn paluu mene ylämäkeen, virtaa vähän heikosti
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Mutta senhän voi kääntää 180ast?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Tuo on vissiin AAZ-turbo? Jos laitat suosiolla tölkin K14 niin käy orggis pakoputki ja kaikki hilppeet. Sen takia turbo yleensä laitetaan ylös keskelle, että saa sen pois roikkumasta tuolta alhaalta, varsinkin syncrossa ongelma kun auto vähänkään kallistuu niin turbo ui öljyssä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Joopa joo, totta. Alhaalla oleva turbo on herkemmin täynnä öljyä! Enpäs taaskaan ajatellut tarpeeksi.
Oma K14 vaan taitaa olla uransa loppupuolella ja tuollainen Garreth on hyllyssä hyvä kuntoisena. Entäs jos tuohon vaan hommaisi 4-pulttisen pakosarjan (keskimalli). Hyllyssä on kolmiomallinen. Enpä ole edes ajatuksella tuota sovitellut.
Oma K14 vaan taitaa olla uransa loppupuolella ja tuollainen Garreth on hyllyssä hyvä kuntoisena. Entäs jos tuohon vaan hommaisi 4-pulttisen pakosarjan (keskimalli). Hyllyssä on kolmiomallinen. Enpä ole edes ajatuksella tuota sovitellut.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Jos sulla on se kolmiomallinen turbokin myös, niin laita se, sopii hyvin paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Pitää viedä vaan turbo-huoltoon tutkittavaksi josko sen saisi vielä kuntoon.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
jolkkon kirjoitti:Mutta senhän voi kääntää 180ast?
Tuolla tavalla asennettuna ei paluulla ole paljon alamäkeä.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Korjaus siihen että oma KKK on K03, mutta en tiedä onko sillä merkitystä...jolkkon kirjoitti:Joopa joo, totta. Alhaalla oleva turbo on herkemmin täynnä öljyä! Enpäs taaskaan ajatellut tarpeeksi.
Oma K14 vaan taitaa olla uransa loppupuolella ja tuollainen Garreth on hyllyssä hyvä kuntoisena. Entäs jos tuohon vaan hommaisi 4-pulttisen pakosarjan (keskimalli). Hyllyssä on kolmiomallinen. Enpä ole edes ajatuksella tuota sovitellut.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Tunningia
Lattia tulee vielä tummemmaksi, alumiinilistoja jokunen jos löytyy, led-valot sekä huopaa sinne ja tänne ja ja ja. Lattia on parkettia joka on ruuvattu vaneriin.
Kokonaisuutena täähän on vain terapiaa. Oikeasti autossa on PALJON suurempiakin juttuja kuin näprätä sisustaa, mutta minkäs teet kun tää on mukavaa...
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96