Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Mulla kyllä on mun vanha kattoverhoilu talella joten siitä sais mitattua kaavat.
Mutta periaateessa tarvitset tarpeeks leveetä katto verhoilu materiaalia (jos aiot pistää ilman kierron suosittelen reijitettyä ainakin keskelle ja tyylisyistä vain keskelle) teet siitä silmukat sille jaolle kuin ne korkit sielä reuna listassa on. Taka nurkkiin tarviit omella taka tolpille sileet sarvet ja sitten vaan pingottamaan mahdollisimman lämpimässä tallissa jotta venyy hyvin.
Pikku tolpat ja reuna liimataan kontkti liimalla niisä on mattopuukko sauma orginaalina.
Itse ompelin ne pikku tolpatkin kiinni mutta alkuperäisesti näin ei ole. Alapään tein mattopuukolla.
Sulla kun puuttuu ikkunoita varmaan joudut tekee jonkun verhoilu pahvi ratkaisun.
Mutta periaateessa tarvitset tarpeeks leveetä katto verhoilu materiaalia (jos aiot pistää ilman kierron suosittelen reijitettyä ainakin keskelle ja tyylisyistä vain keskelle) teet siitä silmukat sille jaolle kuin ne korkit sielä reuna listassa on. Taka nurkkiin tarviit omella taka tolpille sileet sarvet ja sitten vaan pingottamaan mahdollisimman lämpimässä tallissa jotta venyy hyvin.
Pikku tolpat ja reuna liimataan kontkti liimalla niisä on mattopuukko sauma orginaalina.
Itse ompelin ne pikku tolpatkin kiinni mutta alkuperäisesti näin ei ole. Alapään tein mattopuukolla.
Sulla kun puuttuu ikkunoita varmaan joudut tekee jonkun verhoilu pahvi ratkaisun.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Kaavat vois kyllä kiinnostaa. Mutta konttiin ei muuten tule kangasverhoilua varmasti vaan koko seinän pituudelta vaneria, yhdestä palasta per puoli jos saa. Niin oiskohan se mahdollista tehdä niin että ei noita tolppia vuorais ollenkaan vaan tekisi vaan suorat helmat, jotka päättyis sopivasti vanerien yläreunoihin. Ei kyllä oo siellä kontissa sattunut silmään mitään verhoilukiinnikkeitä. Onko näissä kaikissa tölkeissä ollut kangasverhoilu kontin katossa tehtaalta tullessa, vaikka ois miten bulkkivarustelu muuten? Jos sinulla on enemmän kuvia siitä miten oot tuon kattoverhoilun askarrellut kattoon niin pistä vaikka yv:lla.Osku kirjoitti:Mulla kyllä on mun vanha kattoverhoilu talella joten siitä sais mitattua kaavat. [...] Taka nurkkiin tarviit omella taka tolpille sileet sarvet ja sitten vaan pingottamaan mahdollisimman lämpimässä tallissa jotta venyy hyvin. [...] Sulla kun puuttuu ikkunoita varmaan joudut tekee jonkun verhoilu pahvi ratkaisun.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Pitäisin tuota mahdollisena ja silloin kaavan tarve on entistä pienempi. itse mittaisin sen kuppivälin ja sitten matkan aetu seinään ja taka luukun reunaan lisäisin eteen ja taakse 10-15cm varoja ja jokaiseen lanka kohtaan sen verran kuin lanka pussin koe ompeleessa menee matskua ja eikun lanka pusseja ompelemaan. sen voi sen jälkeen nostaa hollille kattoon ja miettiä miten reunat haluaa tehdä. olennaista on riittävä leveys.jonka on oltava 1600. jos meinaa että se riittää teoreetiseen ikkunan yläreunaan ja tiivarin alle niin kuin alkuperäisessä, ja uskoisin että vaikka liimaisit sen seinään tarvitset osapuilleen saman verran liimapintaa varten. (huomio älä levitä liimä lian ylös koska jos liima pingottaa kangasta reunan yli se näyttä rumalta). Jos kangas on esim 1400 mikä on aika tavallinen leveys voi sitäkin käyttää mutta koska lanka väli on noin metrin tulee hukkaa aivan simona jos käyttää kangasta poikittain.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Voi tietenkin ratkaista tuon leveys ongelman ompelemalla reunoille pitkittäis soirot esim tyyliin ostaa sitä täys reijitettyä ja sileetä ja halkasee silän kahdeksi soiroksi ja ompelee molemalle reunalle. Tällön tietenkin haluaa aika kapeaa kangasta koska muuten tulee hukkaa leveys suunassa. Tosin niitä leveys hukka paloja saa hyödynettyä ikkunan karmeissa normaalisti sun tapauksessa en tiedä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
ai niin ja on varmaan selvää mutta sanon varoiks se lanka pussi pitää leikata viimeisen noin 20 cm molemissa reunoissa auki jotta katto verhoilu pääsee reunoilta alas, näet siinä mun kuvassa mistä se lanka roikottaa sitä siihen asti pussi on leikkaamaton. Kannattaa ennen liimaamista pingottaa kangas klipsuila/teipillä ennenkuin alkaa liimamaan ja siten saa sen lähelle oikea kireyttä jo alkuunsa.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Hiljalleen etenee. Tästä ruosteettomasta yksilöstä löytyi loppujen lopuksi kuusi hitsattavaa reikää, ja reilusti pintaruosteita. Rei'istä neljä oli auton pohjassa, yksi takapyöräkotelossa ja yksi kuskin penkin jalustassa. Hitsaushommat ulkoistin kavereille, mutta sen verran löysin jostain oma-aloitteisuutta että rälläköin ruosteet poikkeen ja tein pellistä paikkapalat valmiiksi.
En missään vaiheessa ihan tosissaan uskonut autoa täysin ruosteetomaksi, mutta siitä huolimatta ruosteen määrä yllätti ja alkoi jo hieman turhauttamaan kun aina yhden kohdan paikkauksen jälkeen löytyi vierestä uusi. Mutta hyvässä hapessahan tää silti on joihinkin toisiin projekteihin verrattuna Nyt alkaa olla maalausta ja massausta vaille valmista noiden ruosteiden osalta, ja pääsee pikkuhiljaa itse projektiakin jatkamaan.Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Emäntä tarvitsi käyttöauton pariksi päiväksi niin sain hyvän syyn ottaa Syöksysämpylän tallista itselle ajoon. Takatasauspyörästön lukko temppuili alkuun kuten tuolla toisessa ketjussa kirjoitin, mutta saatuani sen auttavasti toimimaan kävin vähän hangessakin möyrimässä. Tästä vähän taidekuvaa jostain metsätieltä, vähemmän lumisesta paikasta:
Lunta vaan alkaa olla sen verran mukavasti että on vaikea löytää sellaisia tienpätkiä joilla olisi reilusti mutta ei liikaa lunta. Ei taida nuokaan 185 R 14 renkaat olla ihan optimaaliset lumessa peuhaamiseen. Päädyin sitten suosiolla palauttamaan auton talliin ja hoitamaan lumessa mörimiset sillä toisella pyöräkulkuneuvona, joka takavetoisena kulkee sielläkin mihin syncrolla ei pääse:
Postikin kiikutti mukavasti pari paketillista tarpeistoa:
Brickwerksillä on näköjään varsin mielenkiintoinen käsitys paketin pehmustamisesta:
Seuraavana olisi vuorossa perehtyminen kojelaudan irroitukseen jota seuraa sähköjen uudelleenvirittely. Kontin osalta olisi lämpöeristeitä ja vanerointia. Helvetin hidasta hommaa kun tälleen vasta-alkajana jokainen työvaihe vaatii useamman tuumaustunnin Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Tuo on sentään pehmustettu ja pahvilaatikossa. Tilasin viime kesänä ATPAutoteile.de:stä setin jarrulevyjä Yetiin ja IV Golffiin ja kaikenlaista muuta sälää. Normaalisti sieltä on tullut levyt erikseen pakattuna, mutta nyt oli varastodroidi pakannut levyt, tiivisteet ja muuta herkkää osaa samoihin kääreisiin. Aika muhjua oli DHL:n käsittelyssä tullut. Pari kuukautta tappelin huonolla menestyksellä, DHL oli sitä mieltä että paskasti paketoitu ja ATP oli sitä mieltä että rahtiliikkeen moka - vasta kun tein reklamaation NETSille yrittäen käyttää hyväksi luottokortin vilppivalitusta homma eteni tyydyttävään lopputulokseen.Brickwerksillä on näköjään varsin mielenkiintoinen käsitys paketin pehmustamisesta:
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Aiemmin pidin Brickwerksiä parhaana Tölkki-osatoimittajana, mutta taso on nyttemmin laskenut pahasti. Osat pakattu huonosti, toimitetaan täysin eri osia kuin mitä on tilattu ja ehkä kaikkein eniten on vituttanut se, että nettikaupan havainnekuvissa näytetään laatuvalmistajan osia, mutta asiakkaalle kuitenkin toimitetaan halpaosa. Tämän voisi tietysti päätellä hinnan perusteella, mutta aina ei ole joka osan kohdalla jaksanut selvittää ns. "oikeaa hintaa".
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Tälläistä ilmiötä itsekin muualta havainnut. Jos on tilattu esim. Lemförderin niveliä, niin tulee Moogia, Reinzin tiivistesettiä edullisesti niin paketissa onkin Ajusa, jne... Ei sen puoleen etteikö Moog/Ajusa ihan kelvollisia olisi, mutta tietynlainen pettymys siinä tulee kun odottaa pääsevänstä hiplaamaan Reinzin kampiakselinstefaa.
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Valitettavasti joudun yhtymään Brickwerksiltä tulee toisinaan kuraa ja koskaan ei tiedä mitä saa sama vaivaa muitakin toimittajia nettikaupassa.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Postikulut oli itse asiassa perhanan suolaiset Brickwerksillä, lähemmäs 100e. Siinä oli kyllä nuo muovilokasuojat mukana, mitkä mukavasti lisää paketin kokoa, mutta silti aika karkea hinta kun melkein naapurista tulee. Brickwerks lähetti UPS:n kautta, samaan aikaan Campervan Culturelle tehty tilaus tuli DHL:lla ja maksoi n. 20e. Toki UPS on aina ollut kalliimpi, mutta liekö nyt vielä jotain Brexit-lisää noissa UPS-hinnoissa. Campervan Culturen kanssa asioinnista jäi hyvin positiivinen kuva; hyvä palvelu, hyvin pakattu paketti ja kaikenlaista extraa mukana plus tuo edullinen toimitus. Harmi kun varsinainen varaosavalikoima on siellä aika suppea.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Busschmiede on kans aika kelpo toimittaja. Tulee juuri sitä mitä pitääki ja jopa 1v 10kk jälkeenkin vielä toimittivat takuuseen Konin iskarin eteen. Tietty maksu piti suorittaa, vanha lähettää takasin ja hops, vajaa pari viikkoa ja raha oli takasin luottokortilla.... Brickwerksi oli hyvä vielä pari vuotta sitten. Itse en ennää tilaa sieltä mitään. Pelkästhän juuri nuo rahtimaksut on sen verran suolaset että hollantilaiselta tai jopa puolalaiselta tillaa hymyissä suin pari ekstralaatikkoa jopa sitä epäkurantinpaa tavaraa....
Näin varaosamyyjänä olen huomannut että asiakkaille tilatessani tavaraa niin aika hyvin nuo varaosatoimittajat sekottuu keskenään. Tänään viimeksi asensin kaverin Syncroon jakopäänhihnasarjan niin johan oli "ina-jakosetissä" contitechin hihna ja SKF:n kiristin! "Inaa" ei ollut muutakuin vaihtomuistitarra sekä laatikko. Muutaman kerran olen jopa myynyt MOOG:in pallonivelen ja avattuani laatikon sisällä oli Ruvillen nivel....Mutta, mihin tässä tullaan?? No siihen, että ei ole maailmassa kovin montaa tehdasta joka valmistaa esimerkiksi jakopäänhihnoja, (poislukien kiina), euroopan laajuisesti puhuttuna. Monesti töissäkin törmää siihen "toyota-mieheen" joka haluaa "toyotan oman öljynsuodattimen". Hauskoja vastauksia saa kun kysäsee että mitäpä asiakas on mieltä valmistaako Toyota omat öljynputsarinsa..
Näin varaosamyyjänä olen huomannut että asiakkaille tilatessani tavaraa niin aika hyvin nuo varaosatoimittajat sekottuu keskenään. Tänään viimeksi asensin kaverin Syncroon jakopäänhihnasarjan niin johan oli "ina-jakosetissä" contitechin hihna ja SKF:n kiristin! "Inaa" ei ollut muutakuin vaihtomuistitarra sekä laatikko. Muutaman kerran olen jopa myynyt MOOG:in pallonivelen ja avattuani laatikon sisällä oli Ruvillen nivel....Mutta, mihin tässä tullaan?? No siihen, että ei ole maailmassa kovin montaa tehdasta joka valmistaa esimerkiksi jakopäänhihnoja, (poislukien kiina), euroopan laajuisesti puhuttuna. Monesti töissäkin törmää siihen "toyota-mieheen" joka haluaa "toyotan oman öljynsuodattimen". Hauskoja vastauksia saa kun kysäsee että mitäpä asiakas on mieltä valmistaako Toyota omat öljynputsarinsa..
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
27 puntaa oli joulun alla iskaripaketin toimituskulut Brickwerksiltä ja tulivat viikossa. Ei valittamista tällä kertaa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Emäntä ryhtyi lämpöeristämään ja siirryin itse "johtotehtäviin". Tuota Ewona-villaa näyttäisi jäävän aika mukavasti yli, eli jos jollain on aikomusta ryhtyä lämpöeristyshommiin niin voisi minulta saada villat sopuhintaan. Tältä näyttää nyt johtoryhmässä:
Rupesin miettimään, että jos noita akkuja haluaa älylaturilla ladata niin onko ylipäätään mahdollista ladata molempia yhtä aikaa? Jos niin mikä ois korrekti kytkentä tuossa tapauksessa? Jos laittaa laturin plussan käynnistysakun plussaan ja laturin miinuksen hupiakun miinukseen niin ei mahda erotinrele herätä, vai? Silleen mahtais minun logiikalla toimia jos laittais pääkytkimen on-asentoon. Kokeilemallahan se vois toki tämäkin selvitä. Vähän oli haaveena laittaa kiinteät latauskaapelit paikalleen, mutta nyt en tiiä että miten ne tulis kytkeä. Ja mitenhän se älylaturi handlaa tilanteen, voi ainakin sen erotusreleen kanssa olla aika ihmeissään kun virta karkaakin jännitteen noustessa toiseen akkuun.
Luin jostain että olisi pro-meininkiä jos akkujen navoille tulisi vain yhdet kaapelit ja jotka haarautuu sitten tarvittavan monta kertaa. Ekaa kertaa näissäkin hommissa, niin piti tehdä selkeetä. Pääkytkimeltä menee niin ikään hupiakulle kaapeli että voi hupiakkua käyttää starttaukseen tarvittaessa. Starttimoottorille menevä orkkiskaapeli on tuolla vielä irrallaan, mutta tarkoituksena olisi se vaihtaa uuteen ja laittaa tuonne jakorasiaan. Kusisessa paikassa on tuo startti vaan, ei oikein saa mitään näkyvyyttä vetonivelen alta. Aattelin sen vetonivelen joka tapauksessa ottaa irti niin voisin samalla vähän tarkemmin tutkailla sitä takalukon alipainekelloa, mutta yksi kuusiopultti on juntturassa. Varmaan jollain XZN-hylsyllä pitää sitä koittaa irrottaa. Hupiakku tulee sitten apparin penkin alle ja sinne kaikki ylimääräisemmät sähköt. Rupesin miettimään, että jos noita akkuja haluaa älylaturilla ladata niin onko ylipäätään mahdollista ladata molempia yhtä aikaa? Jos niin mikä ois korrekti kytkentä tuossa tapauksessa? Jos laittaa laturin plussan käynnistysakun plussaan ja laturin miinuksen hupiakun miinukseen niin ei mahda erotinrele herätä, vai? Silleen mahtais minun logiikalla toimia jos laittais pääkytkimen on-asentoon. Kokeilemallahan se vois toki tämäkin selvitä. Vähän oli haaveena laittaa kiinteät latauskaapelit paikalleen, mutta nyt en tiiä että miten ne tulis kytkeä. Ja mitenhän se älylaturi handlaa tilanteen, voi ainakin sen erotusreleen kanssa olla aika ihmeissään kun virta karkaakin jännitteen noustessa toiseen akkuun.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Olisko helpoin laittaa vaan kaksi laturia?
< 15kWh/100km
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Eiks erottimelta saa molemmat akut yhtee ja toisee akkuu laturi sit? Näin tavallaa lataa auton oma laturi molempia miun akkuja.
Ewona villa vois kiinostaa.. Laita vaikka yksityis viestillä määrää ja hintaa
Ewona villa vois kiinostaa.. Laita vaikka yksityis viestillä määrää ja hintaa
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Joo auton oman laturin osalta nimenomaan näin. Mutta meinasin ylläpitolaturia jolla ladata auton ollessa parkissa. Helpoin voisi olla laittaa kaksi mutta satun omistamaan vain yhden.Ande kirjoitti:Eiks erottimelta saa molemmat akut yhtee ja toisee akkuu laturi sit? Näin tavallaa lataa auton oma laturi molempia miun akkuja.
Miepä laitan.Ewona villa vois kiinostaa.. Laita vaikka yksityis viestillä määrää ja hintaa
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Mut sitä meinasin et eiks se oo käytönnös sama asia, se miten saat ajamalla lataamaa molempia tai sit ylläpitolaturin latamaan. Vai oliks seki vielä työn alla?
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
No siis erotinrelehän on tuolla ylempänä kuvassa jo paikallaan, ja se on kytketty noiden kahden akun väliin. Laturilta tulee startin kautta kaapeli käynnistysakulle niin kuin normaalistikin. Ite en näistä mitään ymmärrä ja sen takia kysynkin. Mutta ihmettelin sitä, että kun auton oman laturin tapauksessa normaali kytkentä on laturin plussa akun plussaan ja laturin miinus maahan, ja ylläpitolaturin tapauksessa laturin miinus akun miinukseen. Se on periaatteessa sama asia, mutta ei kuitenkaan. Eli pitäiskö ylläpitolaturi laittaa yhden akun plussaan ja miinukseen ja toivoa että toinen akku latautuu erotusreleen/pääkytkimen kautta, vai kytkeä yhden akun plussaan ja toisen miinukseen.Ande kirjoitti:Mut sitä meinasin et eiks se oo käytönnös sama asia, se miten saat ajamalla lataamaa molempia tai sit ylläpitolaturin latamaan. Vai oliks seki vielä työn alla?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.