Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1991 (NAX-876) "Rajatapaus"
Taitaa hieman kaltevampaan kulmaan tulla sa-kytkinkopalla, mutta luulen että toimii ilman modifikaatioita.
Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin MC-koneen (Audi 200 turbo) vauhtipyörällä ja hiluilla saa 240mm kytkimen tölkkiin sopivaksi suoraan.
Tietysti yksi budjettivaihtoehto on rakentaa T4:n 2.5l 5-syö. bensakoneesta turboversio, silloin sopivat osat öljypohjaan jne löytyy ihan lähimmästä purkuaudista
Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin MC-koneen (Audi 200 turbo) vauhtipyörällä ja hiluilla saa 240mm kytkimen tölkkiin sopivaksi suoraan.
Tietysti yksi budjettivaihtoehto on rakentaa T4:n 2.5l 5-syö. bensakoneesta turboversio, silloin sopivat osat öljypohjaan jne löytyy ihan lähimmästä purkuaudista
< 15kWh/100km
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Tällainen löytyi sopivasti ja korvaa jo melko ajetun alkuperäisen kuskinpenkin. Jostain pitäisi löytää vakiopenkissä olevaa harmaata verhoilukangasta että saisi tämän rimmaamaan muuhun sisustaan. Pitää metsästää vielä jalusta ja toinen samanlainen pelkääjän puolelle.
Tästä jäi ylimääräiseksi sähkösäätöinen jalusta joka siis nousee ja laskee mutta myös kääntyy 90 astetta kaukosäätimestä. Painaa enemmän kuin synti ja näytti olevan varustettu kahdella Boschin moottoreilla. Jalusta ollut pelkääjän puolella. Jos moiselle tarvetta niin laita viestiä.
Tästä jäi ylimääräiseksi sähkösäätöinen jalusta joka siis nousee ja laskee mutta myös kääntyy 90 astetta kaukosäätimestä. Painaa enemmän kuin synti ja näytti olevan varustettu kahdella Boschin moottoreilla. Jalusta ollut pelkääjän puolella. Jos moiselle tarvetta niin laita viestiä.
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Tuolle 1.8t vaihtoehdolle lisäkysymyksiä. Onko jotain suosituksia tekniikan luovuttajasta? Noitahan on ollut pitkittäin ja poikittain etuvedolla ja nelikkona. Ilmeisesti myös kahta eri lohkoa ikään pohjautuen. Jos asiaa edistäisi vaiheittain ja haluaisi esim. Ilmastoinnin, keskuslukot, ABS- jarrut ym askarrella ajan kanssa niin mistä autosta saisi valmiina mahdollisimman paljon? Jostain kuulin että 06A lohko olisi muita parempi. Sähköinen kaasupoljin vai vaijeri?
Löysin sopivasti myös toisen Recaron jakkaran autoon. Tuuletus ja sähkösäädötkin löytyy.
Löysin sopivasti myös toisen Recaron jakkaran autoon. Tuuletus ja sähkösäädötkin löytyy.
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Taitaa olla just samanlainen jakkara kun meitsin projektissa. Jos tulee vielä tuollainen vastaan, niin vihjaise, voisi laittaa kanssa hanttarin paikalle samanlaisen.
1.8T:een osalta varmaan riippuu siitä mitä hakee, että mikä on paras vaihtoehto. Mitä olen aiheesta lukenut, niin alkupään moottorit ovat parempia viritysaihioita (isot kanavat, lujemmat kanget, etc.). Samaten alkupään moottoreissa on vähemmän saaste ym. laitteita. Toki halutessaan ne saa purettua pois uudemmastakin, mutta johtosarjassa ainakin perkaamisa enemmän. Sähkökaasu vs vaijerikaasu lienee makuasia. Sähkökaasulla pitää muistaa ottaa luovuttajasta poljinkin ja jatkaa sen kaapelit.
Jos itse etsisin moottoria ja tarkoitus olisi käyttää orkkis ECUa, niin koittaisin löytää kokonaisen mahdollisimman vähän ajetun auton. Esim. kevyesti kolaroidun, mutta käyntikuntoisen. Jos taasen budjetti sallii ohjelmoitavan moottorinohjauksen, niin siinä tapauksessa voisi hankkia myös irtomoottorin.
1.8T:een osalta varmaan riippuu siitä mitä hakee, että mikä on paras vaihtoehto. Mitä olen aiheesta lukenut, niin alkupään moottorit ovat parempia viritysaihioita (isot kanavat, lujemmat kanget, etc.). Samaten alkupään moottoreissa on vähemmän saaste ym. laitteita. Toki halutessaan ne saa purettua pois uudemmastakin, mutta johtosarjassa ainakin perkaamisa enemmän. Sähkökaasu vs vaijerikaasu lienee makuasia. Sähkökaasulla pitää muistaa ottaa luovuttajasta poljinkin ja jatkaa sen kaapelit.
Jos itse etsisin moottoria ja tarkoitus olisi käyttää orkkis ECUa, niin koittaisin löytää kokonaisen mahdollisimman vähän ajetun auton. Esim. kevyesti kolaroidun, mutta käyntikuntoisen. Jos taasen budjetti sallii ohjelmoitavan moottorinohjauksen, niin siinä tapauksessa voisi hankkia myös irtomoottorin.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Oletko jo kiinnittänyt penkin? Vakioeculla on tarkoitus mennä ja mahdollisesti ohjelman muokkauksella. Sähköinen kaasupoljin ehkä auttaa vakkarin kanssa?
Edit: Löysin tuon penkin kiinnitykseen liittyvän postauksen. Tulokulma hieman eri kuin valmisosan hankinta GoWestyltä . Mun jakkara on sama. En ole vielä tarkemmin mittaillut mutta äkkiä katsottuna korkeus on aika sama kuin vakiopenkissä.
Edit: Löysin tuon penkin kiinnitykseen liittyvän postauksen. Tulokulma hieman eri kuin valmisosan hankinta GoWestyltä . Mun jakkara on sama. En ole vielä tarkemmin mittaillut mutta äkkiä katsottuna korkeus on aika sama kuin vakiopenkissä.
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Keulan pari kolhua ja tuulilasin reuna kuntoon. Samalla keulapalaan alkuperäistä Marine Blauta. Erehdyin valitsemaan muutamaan tarvittavaan nippeliin toimitustavaksi Royal Mail. Odottavan aika on pitkä.
4 Motion auttoi siirtämään Syncroa, veljesrakkautta ilmeisesti. Ilmeisen lähellä 50/50 taitaa olla Syncron painosuhde.
4 Motion auttoi siirtämään Syncroa, veljesrakkautta ilmeisesti. Ilmeisen lähellä 50/50 taitaa olla Syncron painosuhde.
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Tekisi mieli alkaa valmistelemaan 1.8t muutosta muun ohella jotta itse vaihto sujuisi mahdollisimman vähällä säädöllä. Minkälaista tekniikanluovuttajaa kannattaisi ensisijaisesti etsiä? Ja keneltä löytyy valmiit kontaktit adapterin ja mahdollisesti vauhtipyörän hoitamiseksi. Onko johtosarjan teko ennakkoon minkälainen projekti? Onko iso homma hyödyntää ajonesto myös tölkkiin?
Mittariston tarvitsemat muutokset? Haluaisin pitää mittariston mahdollisimman simppelinä ja tarkoitus olisi hyödyntää tuhkakupin tilalle asennettava scangauge2:sta muun infon näyttämiseen. Mikä on paras tapa saada nopeustieto eculle? Onko yhä niin että GPS pohjainen nopeusmittari ei kelpaa, vaan signaalin pitää tulla mekaanisesti johonkin mittariin?
Mittariston tarvitsemat muutokset? Haluaisin pitää mittariston mahdollisimman simppelinä ja tarkoitus olisi hyödyntää tuhkakupin tilalle asennettava scangauge2:sta muun infon näyttämiseen. Mikä on paras tapa saada nopeustieto eculle? Onko yhä niin että GPS pohjainen nopeusmittari ei kelpaa, vaan signaalin pitää tulla mekaanisesti johonkin mittariin?
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Helpoin tapa nopeustiedolle on anturi tölkin mittaristoon.
Johtosarja on helppo tehdä, suurin homma on irrottaa se luovuttajasta. En tiedä millaista vauhtipyörää olet haluamassa, mutta poikittaiskoneen kova pyörä menee suoraan 228mm kytkimellä, katso TDI-swappiketjusta tietoa. Itse olen luovuttajan ajoneston laittanut TDI-swappeihin, niissä ainakin helppo homma ja hyvä varmistus.
Johtosarja on helppo tehdä, suurin homma on irrottaa se luovuttajasta. En tiedä millaista vauhtipyörää olet haluamassa, mutta poikittaiskoneen kova pyörä menee suoraan 228mm kytkimellä, katso TDI-swappiketjusta tietoa. Itse olen luovuttajan ajoneston laittanut TDI-swappeihin, niissä ainakin helppo homma ja hyvä varmistus.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Itsellä alkoi väliprojektina viime viikonloppuna 1.8T:een istutus. Luovuttajana vm.2000 A3, johtosarjan pyrin suolistamaan kokonaisena audista pihalle ja siten minimoimaan kaavioiden lukemisen. Ajoneston poistatan Ecusta, jotta ei tarvitse audin mittaristoa ja avainta/ajonestopurkkia kaivella mukaan. Varkaudenesto kun on helpompi toteuttaa toisin. Vauhtis ja adapteri on hyllyyn hommattu jo kauan sitten Hemi Motorsilta. Ja koska 200 mm vauhtis oli jo olemassa, niin kokeilen sillä ja Kennedyn stage2 paineasetelmalla. Jos osat pitäisi ostaa, niin kuplan vaihtiksesta saa tehtyä myös tölkin kytkinrojuille sopivan.
Mun kohde on ollut alunperin diisseli, joten kytkinkoppa pitää vaihtaa wbx:n kopaksi ja tutkia pitää pa-tankille tehdä jotin, että sen saa soveltumaam bensakoneelle.
Mun kohde on ollut alunperin diisseli, joten kytkinkoppa pitää vaihtaa wbx:n kopaksi ja tutkia pitää pa-tankille tehdä jotin, että sen saa soveltumaam bensakoneelle.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Dieselin tankkihan passaa oikein hyvin ruiskun kanssa, siinä kun on meno ja paluu.
< 15kWh/100km
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Tekisi melkein mieli pyytää tekemään tarvittavat osat/tuet tuplana kun tarkoitus on tulla samaa polkua perässä.
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Pitää katsoa kuinka homma lähtee syntymään ja mistä värkeistä. Jos keksin jotain näppärää ja toiseenkin settiin moottorin kannattimia löytyy aihiot, niin palaan aiheeseen.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Onko tässä joku syy taustalla vaihtaa wbx kytkinkoppa ja tuollainen vauhtipyörä? Kun dieselin koppaanhan se sopisi, ja sinne menisi rivikoneen vauhtipyörä ja riittävän kokoinen kytkin?ketsa kirjoitti:Itsellä alkoi väliprojektina viime viikonloppuna 1.8T:een istutus. Luovuttajana vm.2000 A3, johtosarjan pyrin suolistamaan kokonaisena audista pihalle ja siten minimoimaan kaavioiden lukemisen. Ajoneston poistatan Ecusta, jotta ei tarvitse audin mittaristoa ja avainta/ajonestopurkkia kaivella mukaan. Varkaudenesto kun on helpompi toteuttaa toisin. Vauhtis ja adapteri on hyllyyn hommattu jo kauan sitten Hemi Motorsilta. Ja koska 200 mm vauhtis oli jo olemassa, niin kokeilen sillä ja Kennedyn stage2 paineasetelmalla. Jos osat pitäisi ostaa, niin kuplan vaihtiksesta saa tehtyä myös tölkin kytkinrojuille sopivan.
Mun kohde on ollut alunperin diisseli, joten kytkinkoppa pitää vaihtaa wbx:n kopaksi ja tutkia pitää pa-tankille tehdä jotin, että sen saa soveltumaam bensakoneelle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Eikös diisselin koppa heitä koneen silleensä hassusti kyljelleen?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Oletuksena 50-asteeseen kyllä, siksi siihen on monet tehneet välilevyn kytkinkopan ja laatikon väliin, että tulee 15 asteeseen. Miten olit ajatellut tuohon wbx-koppaan sen köyttää?ketsa kirjoitti:Eikös diisselin koppa heitä koneen silleensä hassusti kyljelleen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Caravelle C Syncro 2.1 1992 (NAX-876) "Rajatapaus"
Jokkismiesten kuplan laatikkoon golffilainen adapterilla.TT| kirjoitti:Miten olit ajatellut tuohon wbx-koppaan sen köyttää?ketsa kirjoitti:Eikös diisselin koppa heitä koneen silleensä hassusti kyljelleen?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki