Sivu 2/3

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 27.03.2013 15:25
Kirjoittaja Eicca_
jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Vastapaine ohjaus olis kaikkein turvallisin ja tarkin. Eli ahdolla ja pakopaineelle ohjataan kahta kelloa. 8-)
tuollainen kaksitoiminen kello tuli aikoinaan hommattua, mutta empä saanut paikoilleen laitettua,mikäs siinä etuna, jos saa säädettyä niin että ahto ja pakopaine menee samaan tahtiin?
Jos esim.lähtee/hajoaa kumpi tahansa letkuista tai kelloista niin on aina back-up, tuollaisella systeemillä ohjataan usein isoja vnt ahtimia juurikin tuon ohjaus tarkkuuden ja nopeuden takia. ST-mersu miehet käyttävät usein juuri Ko.tapaa, ahdot ei pääse karkaamaan niin helposti. Ongelmahan ei ole niin yleinen näissä meidän vajaa moottoreissa näillä pikku ahtimilla mutta isoissa koneissa, isolla ahtimella, yli2bar ahdoilla ja koneet kiertää +7000rpm niin alkaa liikeet ja muut tapahtumat olemaan vähän eri nopeudella tapahtuvia niin silloin tästä saadaan etua ja turvaa :lol: :twisted:

dmn kirjoitti:Sähköisestipä on kaikista tarkin ;-)
Tuokin on totta. Sitten kun vielä hankkii siihen Motec M880 ECUn, siihen ADL2 dash logger ja tarvittavat anturit sekä johdoitukset niin alkaa olla ohjaus hyvä ja tarkka. Hinta tosin on n.25000€ mutta on sitten varmasti tarkka ja hyvä :D

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 27.03.2013 20:10
Kirjoittaja jarke
siinä ehkä tuo alipaineella ohjaus on sitten turvallisempi kun jos tulee letkurikko niin siivet aukeaa. ? vai? ehkä siksi laitoin noin kun en millään tajunnut miten tuon kaksitoimisen kellon olisin kytkenyt siipiä ohjaamaan :oops: mutta jok tap. ainakin viimekesä oli noinkin ihan ok, tosin eihän sitä polkea juuri voinut kun tuo kytkin... :cry: mutta satasesta lähtee ihan kivasti :mrgreen:
(suljetulla alueella)

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 05.04.2013 14:45
Kirjoittaja jakw
No... kkk k03 siellä nyt on. Johtuen resurssien ja ajan puutteesta :oops: . pakoputki olis enää rakennettava jahka saan moottorin paikalleen ja
ahtoputki on vielä maalausta vailla. imusarja on peräisin 3b passatista.
Kuva

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 12:11
Kirjoittaja jakw
Tölkki kulkee taas!
vielä joitakin katsastus tarkastuksia ja inssille ihmeteltäväks ;D

vähän kuvia aamu ko(h)meudesta
Kuva
Kuva
Kuva

kuvien oton jälkeen on keulaa pudotettu vielä noin 40mm ja oikean takapyörän laakeri purettu. tänään tulee uusi laakeri ja illasta jos sais peränkin vielä pudotettua...

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 12:57
Kirjoittaja vildur
tosta viel 40mm keulaa alespäi? :o Sehän alkaa olemaan jo maissa. laitahan kunnon kuvaa siitä :D

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 15:07
Kirjoittaja jakw
Laitetaan heti kun saadaan pajasta ulos ;)

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 15:47
Kirjoittaja Eicca_
Mikä rengas koko sulla on? 225*40*17? Näyttää että tuolla koolla ei ihan helposti 40mm madalleta... Näenkö väärin..?

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 18:46
Kirjoittaja jakw
205/50R17. hyvin mahtuu

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 19:27
Kirjoittaja jarke
redi on saanut varteen otettavan kilpailijan.

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 19:45
Kirjoittaja TT|
jarke kirjoitti:redi on saanut varteen otettavan kilpailijan.
Yrittäkää kohdata kesällä jossain päin, niin voitte mittailla kuka on matalin ;)

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 20:28
Kirjoittaja AT5nok
Pitäisikö järjestää Suomen matalin ja korkein Tölkki mittelöt?

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 10.04.2013 20:53
Kirjoittaja jakw
eikai tässä mitään kilpailua ole? vai mitä redi? ja eiköhän sitä jossain törmätä kesän mittaan :)

ei saatukkaa vielä pajasta ulos. sisemmän laakerin koolaus on kulunut navan puolelta :? huomenna sorvataan joku holkki systeemi väliin ja jos sitten...

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 11.04.2013 11:38
Kirjoittaja jakw
no niin.
Kuva
Kuva

eteen pitää vielä vähän tilaa yrittää saada jollain tavalla :/

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 11.04.2013 13:34
Kirjoittaja Eicca_
Joo pääseehän tuolla suoraan nyt..... :roll: Eka vertailu kuva oli vähän eri kulmasta joten hankala siihen vertaa... korkeus olis kyllä hyvä 8-)

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 11.04.2013 14:09
Kirjoittaja vildur
aikasemmat kuvat oli sen verta huonoja että aattelin tämän olevan ihan maissa. Mutta eihän tuo nyt vielä mahoton ole. Kaarille "vähän" muokkausta ja raidetangoille tilaa?
Mullakin olis magnumin madallus edessä varmaan viikonloppuna, ei tosin voi noin maihin vetästä kun ei ole oikeita vanteita alla.

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 13.04.2013 10:14
Kirjoittaja selvesa
Hyvältä näyttää Kuva

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 13.04.2013 12:38
Kirjoittaja jakw
Ei sitä noin isoilla renkailla ihan mahalleen saa ilman, että suurentas pyöränkoteloita... Katsotaan sitä sitten vaikka vuoden päästä :P

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 18.04.2013 01:10
Kirjoittaja redi
Mun autossa riittää 205/45-17 XL:ssä vielä kantavuus eteen. Liekö sitten eri akselimassoilla. Hyvältä näyttää.

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 11.05.2013 08:17
Kirjoittaja jakw
muistaakseni kantavuus indeksin piti olla vähintään 91 eteen ja 93 taakse.

Purkkia käytetty katsastuksessa tuloksella hylätty (etujarrut laahaa). kummastelinkin kun hiukan kankealta tuntui matka konttorille :D satulat irti, männät hiomapaperilla ja uusilla tiivisteillä kasaan.
Moottorin muutoskatsastus kuitenkin suoritettu ja maanantaina uusiks. 18.5. olis neitsyt matka edessä, reilu 300 km kajaaniin.

Re: Jakw:n COACH

Lähetetty: 12.05.2013 23:20
Kirjoittaja selvesa
jakw kirjoitti:18.5. olis neitsyt matka edessä, reilu 300 km kajaaniin.
Tere tulemast vaan ... :)

Takametsien kruisinkiin kö tulossa ??