Sivu 7/9

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 24.11.2012 20:32
Kirjoittaja redi
Joo taakse pitäis jotku limput laittaa jousien päälle. Etupää on nyt jo riittävän korkea 2 1/4 kierroksen madalluksella. En oo nyt hirveesti ajanut tolla setupilla, mutta pelkään että etuiskareista loppuu ulosjousto kesken. Takana ulosjoustoa piisaa korotukselle, kun jouset saa irrotettua nyt ilman että ottaa iskaria pois :D

edit: Tuli laikattua vielä puoli kierrosta pois hd etujousista. Nyt on paljon jämäkämpi kuin edellisillä jousilla, eikä pyörät raavi mihinkään kiinni. Maavaraakin on juuri sopivasti että pääsee hidastetöyssyistä yli ilman osumia eikä tarvitse väistellä kaikkia monttuja ja patteja. Taakse pistin homemade väliaikaiset korotusrinkulat jousien päälle. Täytyy duunata paremmat jossain vaiheessa. Nyt tuntuu hyvältä ajaa.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 03.12.2012 02:48
Kirjoittaja redi
Tulihan se talvi tänne eteläänkin ja talvirenkaatkin saatiin vihdoin alle. Vaati pidemmät pinnapultit taakse. Pumppua käännettiin tänään vähän aikasemmalle, josko lähtis käyntiin aamulla.
Pitäisi jaksaa joku kaunis päivä korjailla öljyvuotoja ja pakoputki duunata, kun katsastuskin lähestyy. Hitsattavaakin on löytynyt jo parista paikkaa. :(

Kuva

Kuva

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 03.12.2012 09:27
Kirjoittaja TT|
Hyvältä näyttää talviversiokin!

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 04.12.2012 22:04
Kirjoittaja redi
^ Kiitoksia.
Onko kenelläkään tietoa mistä sais erittäin syviä kupumuttereita? Nuo pinnapultit kun on joku 70mm pitkät. Voishan siihen tietysti laittaa 30-40mm levikepalaa väliin ja sitten normaalit kupumutterit. Pysyis kierteet parempana. Yllättävän hyvin pääsee etenemään liikenteessä tölkillä kun on asialliset talvirenkaat. Mutta jos lunta on paljon niin jää helposti kiinni. En tiiä johtuisko sekin tuosta maavarasta :D

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 05.12.2012 00:32
Kirjoittaja Miglos
on muuten, kiwan väriset noi vandixet - sopii hjuvin kalsongin sisniseen autoon :roll:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 05.12.2012 11:21
Kirjoittaja hillitty
^ Samaa mieltä, hyvin käy tuo väri vanteisiin.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 05.12.2012 21:03
Kirjoittaja redi
Hyvä että joku tykkää. Teme valitsi värin vanteisiin, kun en itse päässyt viemään niitä maalaamoon. Kuva kyllä vääristää aika paljon värejä. Ensinnäkin vanteet ovat likaiset ja Nokian white balance viturallaan. Nuo ovat oikeasti paljon vaaleammat.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 06.12.2012 19:32
Kirjoittaja teme
Värin pitäs olla RAL1001 eli semmone maitokahvi reilulla maidolla. Nappiin näemmä meni valinta :)

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 06.12.2012 20:04
Kirjoittaja redi
Tässä vähän parempia kuvia. Pimeetä on ja edelleen likanen auto/pyörät.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 06.12.2012 22:12
Kirjoittaja SyncroVWaari
Hyvinhän tuolla auraa :)

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.12.2012 01:34
Kirjoittaja redi
Paikalliset parkkipaikkadriftaajat saatto olla ihmeissään kun käytiin oikeen letkassa leikkimässä. Audi 5000 ja 80 quattro sekä tölkki (ja mersu) kaikkien niitten bemareiden ja volvojen seassa :)

Kuva

Niin ja kyllähän se hiukan auraa auraamattomilla teillä.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.12.2012 13:32
Kirjoittaja vildur
hiukan vaaleempana tai sit paljo tummempana noi vanteet olis ässät

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.12.2012 13:51
Kirjoittaja tölkisti
redi kirjoitti:Paikalliset parkkipaikkadriftaajat saatto olla ihmeissään kun käytiin oikeen letkassa leikkimässä. Audi 5000 ja 80 quattro sekä tölkki (ja mersu) kaikkien niitten bemareiden ja volvojen seassa :)

Niin ja kyllähän se hiukan auraa auraamattomilla teillä.
ookko lukkoa viritelly vai meneekö ihan vakioperällä?
(itellä juur lukko rakentelu menossa takapotkuun)

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.12.2012 14:14
Kirjoittaja Miglos
eisse lukkoa tartte - hyvin driftaa ilmankin

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.12.2012 18:42
Kirjoittaja teme
Niin driftas mitä peilistä kerkes katteleen. Hyvät luisut oli kyllä eilen, ei käy kieltäminen. Eiccakin pääsi pienen sinipunavalosaasteen jälkeen peliin mukaan hetkeksi.

Toi eka kuva on kyl taagi. Tölkki ominaisympäristössään. Ihan pirun hieno otos.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.12.2012 20:27
Kirjoittaja tölkisti
Miglos kirjoitti:eisse lukkoa tartte - hyvin driftaa ilmankin
no eihän se tartte mut on se vaan kivempaa lukon kanssa :twisted:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 08.12.2012 05:50
Kirjoittaja Eicca_
teme kirjoitti: Eiccakin pääsi pienen sinipunavalosaasteen jälkeen peliin mukaan hetkeksi.
Kaiken maailman kyseliöitä vaan ilmestyy jostain... Ei niillä juuri mitään sanottavaa sitten ollutkaan :roll: :shock:

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 10.12.2012 08:01
Kirjoittaja redi
Kyllähän lukko olis ihan kiva lisävaruste takavetosessa. Nuo kumminkin saa ajettua jumiin. Mullahan tuo on mahastaan kiinni melko helpolla kun ei tuota maavaraa hirveästi ole. Toistaseks on kyllä päästy nastarenkaiden asennuksen jälkeen omin avuin liikkumaan.
Kitkalukolliset laatikot on melko harvinaisia, melkeen jos lukon haluaa niin tekee jonku syncrovirityksen tai sitten kaupasta ostaa lukon. Itse en kyllä uskalla leväyttää tommosta laatikkoa atomeiksi kun en sitä kumminkaan saa enää kasaan :D

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 10.12.2012 19:49
Kirjoittaja tölkisti
itekki pääasiassa sen takii lukoa virittelee et pääsis pihaan asti, eikä tartteis aina jäädä mäkeen oottaa hinausta :D
eipä toi nyt niin paha homma oo ollu kun luulin ja ooberin pojat on ollu kyllä auttanu tapojensa mukaan tosihyvin tässäkin projektissa(oois sattaanu mennä sormisuuhun muuten :D )

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 06.02.2013 19:11
Kirjoittaja redi
Noniin.
Kun sain autoni takaisin vorojen kynsistä niin ajattelin alkaa ehostaa sitä, jotta voroilla olisi seuraavalla kertaa mukavampi ajokokemus (tai sitten miellyttääkseni itseäni ja leimasetää, jolle pitää auto mennä kuun loppuun mennessä näyttämään).

- Uudet etuylätukivarsien helat. (fixus)
- Alustaa korotettu hiukan, raapi turhan herkästi renkaat kiinni joka paikkaan.
- Camber, Caster ja Aurauskulmien säätö edestä. (ennen ei onnistunut kun cambersäätö oli jumissa ja caster ei säätynyt kun ylätukivarrenhelat oli niin riekaleina)
- Pakoputki on uusittu alusta loppuun mufflex tuotteilla (fixus)
- Pakoputken kannakerautoja tässä autossa ei ollut, joten ne hankittiin käytettynä. Kiitos Eicca ja T3Syncro
- Uus huohotinsysteemi on asennusta vaille valmis. Kiitoksia Wiwwe (tästä täytyy ottaa kuva ennen kun sotken sen :D)
- Hain vihdoin uuden orkkis lämppärin hanan (46€) ja hanalle vaijerin (12€) (VV-auto Herttoniemi) odottelee asennusta (pläääh)

Poikittaisen alatukivarren helat ostin myös mutta en saanut millään menemään paikalleen, vaikka korjaamotyökalut oli käsillä. Onko näihin saatavilla jotain uretaanipuslia? Ne olis varmaan helpompi asentaa.
Pitkittäistankojen helat ja kaikki nivelet tuonne etupäähän onkin uusittu jo vuosi sitten.

Kuvia ei tällä erää asennuksista ole, mutta viime sunnuntaina käytiin testaamassa alustan säätöjä Hyvinkään lentokentällä ja sieltä tuli joitain otoksia.

Kuva

Video1
Video2
Video3