Sivu 2/2

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 08.11.2013 15:21
Kirjoittaja Kenguru
Kyllä tuo tankki varmaan alas pudotetaan niin pääsee tarkistamaan paikat. Tosin tuo tankki on kuulemma vaihdettu vain hetki ennen doppelin ajamista latoon. Samoten kun jarruhilppeet olivat sen näköiset ettei niidenkään vaihdosta ollut kilometrejä paljon tullut.

Onkos tuossa kytkimen linjassa joku "perinteinen" paikka mikä pettää vai vaan jostain random kohdasta?

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 19.11.2013 12:12
Kirjoittaja Kenguru
Jees, eli putki on tuostunut poikki tankin päältä kun olihan siellä rojua vaikka kuinka. Asentajat tekivät peliliikkeen ja koittivat saada metalliputkeen tehtyä päät jatkoa varten mutta lopputulos oli yhtä vuotava kun lähtökohtakin. Nyt pitäisi siis rakentaa uusi linja kuparista tuon orkkis metalliputken tilalle mutta..

Osaisiko joku kertoa minkä kokoiset nipat tuohon kytkinlinjaan pitäisi hommata ja millaisella kierteellä?
Pitäisi hakea osat tuon linjan rakentamiseen ja vanhoja ei nyt tähän hätään oikein malliksi saa..

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 22.11.2013 19:04
Kirjoittaja Kenguru
Meistä reippaampi osapuoli oli saanut tänään ennen töihin menoa tiputettua taas tankin ja otettua tuon kytkinlijan malliksi. Eli huomenna uudet rojut paikoilleen ja sitten toivottavasti olisi hetkellisesti tekniikan puolesta tämä tauolla. Toinen ruostereikä löytyi kuskin puolen astinlaudan kumin alta mikä ei ollut minkäänmoinen yllätys.

Kohta alkaakin olla se hetki että tarvitaan reippaasti kurkun kostuketta ja reipasta urheilumieltä kun pitäisi hioa tuo pensselöity väri pinnasta pois ja alkaa valmistelemaan tuota doppelia värinvaihtoa varten. Sitä ennen siis noiden ruostepaikkojen fiksailu mutta nehän nyt menee siinä sivussa :D

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 23.11.2013 04:04
Kirjoittaja Jami
Kytkin putki malliks mukaa..ja teräspunos tilalle..ei maksa paljoo ja on ikuinen..

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 01.12.2013 18:01
Kirjoittaja Kenguru
Kytkinlinja on nyt askarreltu ihan perus kupariputkesta :) Katsotaan minkä aikaa kestää tuollaisena.

Tähän kohtaan kerrottakoon opettavainen tarina volkkareista ja pyöränpulteista / muttereista.
Olipa kerran samat kaksi heppua jotka tätä doppelia askartelevat. Toinen oli saanut isältään lahjaksi moottorittoman kuplan jota lähdettiin hakemaan kotiin 35 kilometrin päästä dollyn kanssa. Homma meni hirvittävän hienosti siihen saakka kun valtatiellä körötellessä tuntui pieni nykäsy ja hetken päästä kuplan toinen takarengas koitti ohittaa vetoauton mutta karkasikin vastaantulijoiden kaistan poikki metikköön. Kenellekkään ei onneksi tapahtunut mitään ja ainoa joka sai kolauksen oli ego ja kuplan takajarrurumpu. Rengaskin löytyi takana ajaneen opastuksella suunnilleen kilometrin päästä..

Kuva

Onneksi emäntä oli palaamassa kotiin samaa reittiä jota ajoimme joten sain kyydin kotiin josta hain mukaan rengasavaimen ja borasta lainattuja pyöränpultteja sekä tunkin :D Tarinalla oli siis onnellinen loppu ja saatiimpa nhyvä tarina kerrottavaksi..

Niin miten tämä liittyi doppeliin?

No kytkin kun oli saatu kuntoon oli koeajon vuoro. Kytkin pelasi hienosti samoten kun vesibokseri joka ärjyy nyt kuin tehtaalta tullessaan. Kolmoselta neloselle vaihdon yhteydessä ajovalojen suuntaus muuttui pimeällä yksityistiellä yhtäkkiä oravien valaisuasentoon ja vauhti alkoi hiipua kiihtymisen sijaan. Ja taas kerran oli volkkarista irronnut samainen vasemman puoleinen takarengas ja karannut pellolle. Luonnollisestikkaan koeajokuljettaja ei ollut varustautunut puhelimella tai taskulampulla oikeastaan millään muullakaan kun kyseessähän oli vaan kytkimen testaus siinä nurkalla. Ja luonnollisesti kyseessä oli ilta aika ja pimeää.

Sieltähän se löytyi se rengas kuitenkin pellolta käsikopelolla ja pienen kävelykeikan jälkeen kuskikin pääsi sivistyksen pariin. En muistanut kysyä siirtyikö doppeli traktorin piikeillä vai jollain muulla tavalla takaisin pajalle :P Pientä vauriotahan oli tullut renkaan irrotessa ja takakulmassa oli tapahtunut pientä metallin taipumista mutta onneksi kyseessä oli se kulma jota piti muutenkin hitsata. Tämä siis tapahtui viime viikon sunnuntaina ja tänään on ollut se päivä kun vauriot on tutkittu ja piilotettu :)

Kuva

Kuljettana puoleinen astinkolonen vai mikä onkaan viralliseslta nimeltään sai peltiä sen kumimaton alle

Kuva

Pikkuhiljaa etenee.. Ja viimeistään kun aletaan hiomaan tuota pensselöityä maalia pois on meikäläisenkin pakko jo raahautua töihin :)

Ja muistakaa tarkkailla niitä pyöränpultteja ja muttereita ;)

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 01.12.2013 18:47
Kirjoittaja TT|
Ei ne turhaan kiellä tölkin pyöränmuttereiden rasvaamisen ;) Tuo samainen pyörä on jostain syystä innokas irtoamaan, meidän Tuire doppelista se lähti myös omille teilleen ihan kunnon vauhdissa, onneksi kesäisessä auringonpaisteessa, niin löytyi rengas ja jarrurumpu ihan helposti. Kannattaa jossain vaiheessa tarkistella sen karanneen pyörän laakeri myöskin, voi olla saanut vähän kipeää tuossa hommassa.

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 02.12.2013 06:33
Kirjoittaja AT5nok
Vasemman takapyörän kirous, minun ekasta autosta, eli Kuplasta lähti myös se irti aikanaan. Takalokasuoja taittui solmuun mutta oikeni lähes alkuperäiseksi aloittelevan harrastajan toimesta reilu 20 v sitten.

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 03.01.2014 08:27
Kirjoittaja Eicca_
Meillä on vissiin joka nurkan pyörät irtoilleet milloin missäkin vauhdissa ja eri autoista, älä ikinä jätä mutterien kiristystä Suomenruotsalaisen varaan ;)

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 03.01.2014 09:07
Kirjoittaja dmn
Vasen takapyörä, tuttu juttu :-)

Kuva

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 07.01.2014 12:15
Kirjoittaja Eicca_
Miks toi näyttää tutulta? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Re: Laulu Doppeli

Lähetetty: 27.01.2014 15:11
Kirjoittaja Kenguru
Aika hiljaista on pidellyt tämän kanssa lähiaikoina mutta nyt taas pikkasen jotain.
"Parner in crime" on lomalla ja päätti sen kunniaksi ottaa doppelia työn alle. Tämähän jätettiin kovien vesisateiden aikaan seisomaan pellon reunaan. Komeasti kuulemma lähti käymään mutta renkaiden irti saaminen pellosta olikin vaatinut heijailua vähän enempi. Nyt kuitenkin potilas on ruohotupot renkaissaan pajassa sisällä.

Pidettiin tuossa juuri pieni puhelinpalaveri ja päädyttiin siihen että kyllähän toi ihan ite maalataan. Eli korin saumat hiekkapuhalletaan nyt pakkasten aikana ja pohjatöitä aina kun ehtii. Maali vedetään telalla ja pensselillä :) Tehdään kuitenkin ajatuksen kanssa ja siten että hyvään lopputulokseen pyritään eikä vaan roiskasta vähän maalia pintaan. Vaikka sitten vesihionnan kautta parempaan lopputulokseen jos ei muuta :)

Eli hissukseen mennään tämän kanssa mutta toivottavasti alati kiihtyvällä tahdilla kun tuo kesäkin alkaa lähestymään..