T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Vähän hitaasti on nyt edennyt, mutta jotain on saatu aikaan. Hattu on kiristelty paikoilleen. Imusarjaa ja pakosarjaa vähän mallailtu. Pumpun jalka on myös koneistettu ja sovitettu. Pumpusta tarvitsee hiukan vinguttaa, että pyörä mahtuu pyörimään. Pumpun takakannake tarvitsee myös tehdä, leikkaa liimaa periaatteella. Pakosarjan puoli on vielä melko avoin. Vaihtoehtoja on aika monta. Imusarja on kuitenkin tuo AAT koneen.
Coolerin osat on vielä hankkimatta.
Coolerin osat on vielä hankkimatta.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Mikä pyörä sulla on pumppuun tulossa? Kun kyllä nuo TDI:n pyörät sopii ihan vinguttamatta pyörimään. Säädettävän pyörän kiinnityspultit on vähän pitkät ja hipasee just siihen lukitusreikään, mutta vähän hiomalla sopii nekin. Takaraudaksi käy aaz ja muiden koneiden rauta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Juurikin säädettävän pyörän pultit hipaisee. Helpompi ottaa milli pois tosta pumpusta kun lyhentää kolme pulttia ainakaan AFN takarauta ei sopinut suoraan tuohon pumppuun, kiinnitysreijät erikohdassa. Yhdistetään siis roverin ja AFN rauta niin saa kaasuvaijerinkin kivasti kiinni.
Millästavalla ootte toteuttanu pakopainemittauksen?
Millästavalla ootte toteuttanu pakopainemittauksen?
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Itte oon usein laittanut EGR:n laippaan M10x1 kierteen (tai hitsannut sopivan nipan), johon vähän matkaa spiraaliksi rullattua jarruputkea, josta sitten jatko ihan perusletkulla ohjaamoon.
Tietysti tuohon olisi mielekästä liittää myös EGT, mutta sille tuo EGR:n paikka yleensä on vähän turhan sivussa.
Tietysti tuohon olisi mielekästä liittää myös EGT, mutta sille tuo EGR:n paikka yleensä on vähän turhan sivussa.
< 15kWh/100km
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Laitat turboksi BV43 tai muu jossa valmiina paikka anturille pakopesässä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Moottori projekti on nököttänyt lakanan alla koskemattomana kilpa-auton vaihdelaatikko säätöjen takia. Ja nytkin talliin oli sujahtanut taas joku ruosteinen ykkösgolfi...
Nyt kuitenkin vissiin napsahti kolmosen/nelosen siirtäjän ja vaihdekepin yhteys poikki. Nelonen pesässä eikä tuu pois. Pika googlaus avasi taas vähän lisää silmiä ja ajatuksia. Tuo askihan on lyhyt kuin.. ja vähän saisi olla välitystä pidemmälle, vaikka nuo pallurat onkin alla. Onko mahdollista asentaa 5 lovisen 2wd vaihteet(inputshaftin) tuollaiseen G+4 syncro askiin. Oman teorian mukaan joo, mutta kompastuuko siinä kuitenkin johonkin? Tietenkin G:stä joutuu ylläripylläri luopumaan, koska ykkönen asuu sen paikalla. G:hän on tosi kätevä, mutta noilla pyörillä jo sitten kuitenkin vähän pitkä. Ymmärtääkseni meillä on sillä lyhyemmällä perävälityksellä tuo aski ja etuperä. Vauhtiahan saisi jo sillä pidemmällä versiolla, mutta sitten se G on vielä pidempi mutta ei kuitenkaan vielä ykkönen.
Todennäköisesti vain tyydytään korjaamaan vanha. Vähän vain tälläi heitin ajatusta ilmoille. Askin kun joutuu levitteleen pöydälle, niin samalla varmaan vaihdetaan Bernd Jaegerin 28 hampainen inputshaftin eka pätkä.
Nyt kuitenkin vissiin napsahti kolmosen/nelosen siirtäjän ja vaihdekepin yhteys poikki. Nelonen pesässä eikä tuu pois. Pika googlaus avasi taas vähän lisää silmiä ja ajatuksia. Tuo askihan on lyhyt kuin.. ja vähän saisi olla välitystä pidemmälle, vaikka nuo pallurat onkin alla. Onko mahdollista asentaa 5 lovisen 2wd vaihteet(inputshaftin) tuollaiseen G+4 syncro askiin. Oman teorian mukaan joo, mutta kompastuuko siinä kuitenkin johonkin? Tietenkin G:stä joutuu ylläripylläri luopumaan, koska ykkönen asuu sen paikalla. G:hän on tosi kätevä, mutta noilla pyörillä jo sitten kuitenkin vähän pitkä. Ymmärtääkseni meillä on sillä lyhyemmällä perävälityksellä tuo aski ja etuperä. Vauhtiahan saisi jo sillä pidemmällä versiolla, mutta sitten se G on vielä pidempi mutta ei kuitenkaan vielä ykkönen.
Todennäköisesti vain tyydytään korjaamaan vanha. Vähän vain tälläi heitin ajatusta ilmoille. Askin kun joutuu levitteleen pöydälle, niin samalla varmaan vaihdetaan Bernd Jaegerin 28 hampainen inputshaftin eka pätkä.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Öljyn täyttöproppu auki ja meisselillä saattaa saada tongittua kytkentäkehän nelosen rattaan päältä taas liikkeelle. Voipi olla että ei ole mitään edes varsinaisesti rikki.^^BeBe kirjoitti:Moottori projekti on nököttänyt lakanan alla koskemattomana kilpa-auton vaihdelaatikko säätöjen takia. Ja nytkin talliin oli sujahtanut taas joku ruosteinen ykkösgolfi...
Nyt kuitenkin vissiin napsahti kolmosen/nelosen siirtäjän ja vaihdekepin yhteys poikki. Nelonen pesässä eikä tuu pois. Pika googlaus avasi taas vähän lisää silmiä ja ajatuksia. Tuo askihan on lyhyt kuin.. ja vähän saisi olla välitystä pidemmälle, vaikka nuo pallurat onkin alla. Onko mahdollista asentaa 5 lovisen 2wd vaihteet(inputshaftin) tuollaiseen G+4 syncro askiin. Oman teorian mukaan joo, mutta kompastuuko siinä kuitenkin johonkin? Tietenkin G:stä joutuu ylläripylläri luopumaan, koska ykkönen asuu sen paikalla. G:hän on tosi kätevä, mutta noilla pyörillä jo sitten kuitenkin vähän pitkä. Ymmärtääkseni meillä on sillä lyhyemmällä perävälityksellä tuo aski ja etuperä. Vauhtiahan saisi jo sillä pidemmällä versiolla, mutta sitten se G on vielä pidempi mutta ei kuitenkaan vielä ykkönen.
Todennäköisesti vain tyydytään korjaamaan vanha. Vähän vain tälläi heitin ajatusta ilmoille. Askin kun joutuu levitteleen pöydälle, niin samalla varmaan vaihdetaan Bernd Jaegerin 28 hampainen inputshaftin eka pätkä.
Ja se vitosen välitys on sama kuin syncrossa nelosen.
< 15kWh/100km
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Jotain sieltä on irti, kun ykkönen ja kakkonen menee kyllä päälle, tietenkin laatikko menee jumiin silloin. Voishan sitä kurkata näkiskö jotain. Noh tankkissa ei taida olla enää yhtään pantaa jäljellä, niin pitää se aski silti pudottaa.
Aivan, en kerennytkään välityksiä tutkia.
Aivan, en kerennytkään välityksiä tutkia.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Kaksi laatikkoa purkanut joissa on molemmissa jäänyt nelonen päälle. Eikä oo mitään vikaa ollut, eikä tehnyt sitä uudestaan purkuoperaation jälkeen.
Sivukorvalla joskus kuulin että näitä on korjaamolla joskus korjattu tuon öljypropun kautta
Sivukorvalla joskus kuulin että näitä on korjaamolla joskus korjattu tuon öljypropun kautta
< 15kWh/100km
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Kyllä askissa yleensä jotain vikaa on jos se jumiin menee Ei välttämättä huomaa jos on sopivasti, joku osa kulunut.
Alkoi purkaessa löytyä vikoja useampiakin. Ensiksikin lukon kytkevä akseli jumissa, ei liiku mihkään. Sitten kuvassa näkyvä laakeri pyörähtänyt paikallaan ja kytkentävivun peltilirpakeet kuulineen lähteneet kävelemään. Olleet vissiin jonkun aikaa irtonaisena laatikon pohjalla, kun reikä muotoutunut.
Suurin syypää olikin sitten katkennut tanko.
Pitää vähän tutkailla, että mitä kaikkea tuohon nyt sitten uusitaan.
pari kuvaa vielä perään
Alkoi purkaessa löytyä vikoja useampiakin. Ensiksikin lukon kytkevä akseli jumissa, ei liiku mihkään. Sitten kuvassa näkyvä laakeri pyörähtänyt paikallaan ja kytkentävivun peltilirpakeet kuulineen lähteneet kävelemään. Olleet vissiin jonkun aikaa irtonaisena laatikon pohjalla, kun reikä muotoutunut.
Suurin syypää olikin sitten katkennut tanko.
Pitää vähän tutkailla, että mitä kaikkea tuohon nyt sitten uusitaan.
pari kuvaa vielä perään
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Multa löytyy lineaarilaakerit ja yhtenä kappaleena oleva tanko, sekä muitakin laatikon osia ...
< 15kWh/100km
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Kun isä oli purkamista jatkanut niin löytyi vielä yksi rikkonainen asia, 3/4 voiman akselille välittävä ratas oli kolmessa osassa.
http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/sliding ... 91311301-b ilmeisesti yleinen vika.
http://www.vw-t3-bus-shop.de/en/sliding ... 91311301-b ilmeisesti yleinen vika.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Yep korjattu ihan loppupään tölkeissä muuten tyyppivika
Home is where you park it.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 622
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tuttua myös vajaavetoisien laatikoissa. Piti uusia meikäläisenkin laatikkoon, laitettiin kerralla asiantuntijan suosittelema Weddle:n HD sisäkehä.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Moottorihomma ei ole juuri edennyt, jotain osia haalittu. Mm cooleri löytyy ja pakosarjan laippa jos sellaiseen päädytään. Askin korjaus onnistui, samalla annettu saattohoitoa vaihdevivustolle. Vähän vetarinsuojakumia ja pyöränlaakeria vaihtunut. Isompiin hommiin kuului molempien sisäpuhaltimien korjaus ja etulämppärin kennon vaihto. Seuraavaksi vaihtuukin etujouset ja rikkipoikkihajalle mennyt pikkuvetarinnivel edestä oikeaan 16"niveleen
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Viittiskö joku kertoa mitä tällä saavutetaan? En näistä laatikosta liiemmin mitn ymmärrä..^^BeBe kirjoitti:Askin kun joutuu levitteleen pöydälle, niin samalla varmaan vaihdetaan Bernd Jaegerin 28 hampainen inputshaftin eka pätkä.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Saa asenennettua tdi kytkinlevyn
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Pitikö tehdä tilaa nuilla 265/70r16 kumeille?