T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Vähän edistystä jälleen.
Takakaaret paikoillaan. Kuskinpuoli Apparinpuoli
Perästä se kuva ilman puskuria ja puskurin kanssa
Myös toinen etupyöränkaari on paikoillaan.
Vielä on vähän puuhaa, että leimalle uskaltautuu.
Takakaaret paikoillaan. Kuskinpuoli Apparinpuoli
Perästä se kuva ilman puskuria ja puskurin kanssa
Myös toinen etupyöränkaari on paikoillaan.
Vielä on vähän puuhaa, että leimalle uskaltautuu.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Leimassa.
Takapyörän laakeri antautuikin heti 30km ajon jälkeen, joten se vaihdettiin tuossa iltapäivällä.
Nyt ajelin 120km ja hyvin kulkee. Ohjaustehostin parkuu vain vähän ikävästi.
Leimalla pomppas töötti ja rek kilven valot, tööttiin tullut hapettumaa rattiin ja rekisterikilven valot vielä mysteeri? Virtaa ei tuu.
Takajarrusylinteri oli jumissa ja sille tuleva putki puhkesi kun ajettiin tallista.
vähän kikkailua ja korjattuna takaisin
Etuikkunoiden tiivisteet tuli myös hommattua. Ne vaihdetaan kun ovet maalataan.
Harmittavasti uusien takajousien ja lokasuoja modauksien johdosta, näyttää vielä enemmän kulkevan perä pystyssä. Lääkkeitä kellään ?
Takapyörän laakeri antautuikin heti 30km ajon jälkeen, joten se vaihdettiin tuossa iltapäivällä.
Nyt ajelin 120km ja hyvin kulkee. Ohjaustehostin parkuu vain vähän ikävästi.
Leimalla pomppas töötti ja rek kilven valot, tööttiin tullut hapettumaa rattiin ja rekisterikilven valot vielä mysteeri? Virtaa ei tuu.
Takajarrusylinteri oli jumissa ja sille tuleva putki puhkesi kun ajettiin tallista.
vähän kikkailua ja korjattuna takaisin
Etuikkunoiden tiivisteet tuli myös hommattua. Ne vaihdetaan kun ovet maalataan.
Harmittavasti uusien takajousien ja lokasuoja modauksien johdosta, näyttää vielä enemmän kulkevan perä pystyssä. Lääkkeitä kellään ?
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Mistä tuommoset lyhkäset puskurinpäädyt löytyi... vai onko nuo BeBe edition versiot?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Ensin puskurista 4,5cm per pääty pois ja sitten muoveja vaan leikeltiin sopivaan muotoon. Tuppaavat metsässä katoamaa... jos nyt pysyisivät mukana paremmin.
Toiset puskurit odottaa vielä kunnostusta, niihin laitetaan sitten listatkin paikoilleen.
Toiset puskurit odottaa vielä kunnostusta, niihin laitetaan sitten listatkin paikoilleen.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Mitkäs pyörät sattui leimalle alle? Hätäapunahan sinne eteen voisi heittää limppua jousen alle, tai laittaa takavedon HD jouset.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Ihan tuossa kuosissa meni läpi. Kuinkas paljon pystyy lättyä laittamaan, ennenkuin tarvii ylätukivarren spaceria? Onkos tuo tehostajan pumppu jokin spesiaali vai sattuskohan löytymään jostain muusta autosta?
Ei ainakaan tällä kelillä jää liikenteessä jalkoihin. Ja kulkee kuin juna.
Nopeusmittarin kun korjaa niin voi ajella ilman gps:sää, pystyykö mittaria kalibroimaan millään ? Tuskin näyttää edes 10km sisälle oikein
Ei ainakaan tällä kelillä jää liikenteessä jalkoihin. Ja kulkee kuin juna.
Nopeusmittarin kun korjaa niin voi ajella ilman gps:sää, pystyykö mittaria kalibroimaan millään ? Tuskin näyttää edes 10km sisälle oikein
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Helpoin tapa kalibroida mittari on varmaan tulostaa uus tausta mittaristolle sopivalla asteikolla ...
< 15kWh/100km
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tai vaihtaa sopiva välitys etuperään
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Nyt kun on tölkkimatkailua harrastettu, niin on todettu, että kärryn kanssa kytkin saattaa välillä vähän luistaa ja voimaa saisi olla lisää. Roverin MTDI pumppu on tulossa Ebaystä ja TDI kone hakusessa. Samalla tehdään tuo kytkin modaus ja mahdollisesti vesikirtoinencooleri. Coolerin putkiksi käy varmaan lämppärin putket? Niitä sattuisi tuolla olemaan kahdesta autosta saatavilla.
Mistäs olette noita norsunkorvapeilejä ostaneet? Ei meinaan pysyä peilit enää 90kmh jälkeen asennossaan, vaikka kuinka kiristäisi.
Lisävalojakin vähän mietitty katolle jotkut suorakaiteenmuotoiset valot mieluiten xenonia tai lediä. Ehdotuksia? toki halogeeni sopisi tyyliin paremmin. Taaksepäin katolta peruutus/työvaloksi Näitä tai mätänetin vastaavia ja samoja mahdollisesti norsunkorvien tankoihin sivutyövaloiksi.
Sisätiloihin pitäisi kanssa asentaa muutama tuikku lisää ja ainakin apukuskin oveen kytkin.
Mistäs olette noita norsunkorvapeilejä ostaneet? Ei meinaan pysyä peilit enää 90kmh jälkeen asennossaan, vaikka kuinka kiristäisi.
Lisävalojakin vähän mietitty katolle jotkut suorakaiteenmuotoiset valot mieluiten xenonia tai lediä. Ehdotuksia? toki halogeeni sopisi tyyliin paremmin. Taaksepäin katolta peruutus/työvaloksi Näitä tai mätänetin vastaavia ja samoja mahdollisesti norsunkorvien tankoihin sivutyövaloiksi.
Sisätiloihin pitäisi kanssa asentaa muutama tuikku lisää ja ainakin apukuskin oveen kytkin.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Rst norsunkorvat on tilattu tuolta http://main.jumbo-fischer.com/ laita niille kyselyä, että vieläkö niitä löytyy. Jos löydät varret muualta, niin mulla on ylimääräiset peilit myynnissä
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Ja LT:n varret on tietysti kustannustehokas ratkaisu, jos putki taipuu niin niistä ottaa vaan kiinnikkeet ja taivuttelee tölkkiin sopivat putket.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tuo puskurimodaus näyttää fiksulta ja varmasti järkevä teko, ellei halua vaihtaa muovipäitä jokaisen metsässä käynnin jälkeen.
LT:n peilin varret menee modaamattakin, tosin silloin peileiksi ei käy sellaiset joiden kuoreen on upotettu ura varrelle. Varsi kun ei tule Tölkissä pystyyn ilman yläpään jatkamista.
Itsellä on ollut Hellan Jumbot H3-polttimoilla Simon katolla lähes siitä asti kun auton ostin (reilu 5v sitten). Joskus oli vastaavat kokeilussa 100W polttimoilla ja ref 40 umpiollakin.
Motonetin lisäksi kannattaa kurkata Puuilon työvalo valikoima.
Minulla korjaantui mittarivirhe juurikin TT|:n mainitsemalla etuperän vaihdolla, tosin vaihdoin vaihdelaatikonkin
Ettei kytkimelle pääsisi vaihdelaatikon stefan läpi pikkasen öljyä? Tosin saattaa se JX:n vakiokytkin muutenkin luistaa.
TDI:n vauhtis & asetelma ja WBX:n kytkin levy sen tulevan TDI:n kanssa, niin ei ole luistamisongelmia enää.
LT:n peilin varret menee modaamattakin, tosin silloin peileiksi ei käy sellaiset joiden kuoreen on upotettu ura varrelle. Varsi kun ei tule Tölkissä pystyyn ilman yläpään jatkamista.
Itsellä on ollut Hellan Jumbot H3-polttimoilla Simon katolla lähes siitä asti kun auton ostin (reilu 5v sitten). Joskus oli vastaavat kokeilussa 100W polttimoilla ja ref 40 umpiollakin.
Motonetin lisäksi kannattaa kurkata Puuilon työvalo valikoima.
Minulla korjaantui mittarivirhe juurikin TT|:n mainitsemalla etuperän vaihdolla, tosin vaihdoin vaihdelaatikonkin
Ettei kytkimelle pääsisi vaihdelaatikon stefan läpi pikkasen öljyä? Tosin saattaa se JX:n vakiokytkin muutenkin luistaa.
TDI:n vauhtis & asetelma ja WBX:n kytkin levy sen tulevan TDI:n kanssa, niin ei ole luistamisongelmia enää.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
offtopic, mutta mihin tuon toisen täytön kautta menee?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 50
- Liittynyt: 29.08.2013 13:53
- Paikkakunta: Lohja
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Jos puhut tosta ylenmän kuvan kopista niin itse tehty tankki tavara tilassa kun ei löytynyt toista tankkia kun kone vaihtuiTT| kirjoitti:offtopic, mutta mihin tuon toisen täytön kautta menee?
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Yhdet LT peilit olis tuossa saatavilla. Mutta...
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... echts.html
Tuollaisia olisi saksassa. Tuolta tarvii ykköseen tilata uusi etupuskuri, niin jospa tuollaiset. Onko kokemusta. Jos ostais jotain joskus suoraan valmiina
Boschin PROFI 210 valoja kateltiin katolle. Ois ainakin edulliset. Ei ole oikeen silmiin osunut isompaa tai tehokkaampaan kulmikasta.
Voishan noihinkin 35w xenonit sulloa, mutta sitten saa vuosittain repiä irti. Toi työvalo ehdotus on juurikin vastaava.
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... echts.html
Tuollaisia olisi saksassa. Tuolta tarvii ykköseen tilata uusi etupuskuri, niin jospa tuollaiset. Onko kokemusta. Jos ostais jotain joskus suoraan valmiina
Boschin PROFI 210 valoja kateltiin katolle. Ois ainakin edulliset. Ei ole oikeen silmiin osunut isompaa tai tehokkaampaan kulmikasta.
Voishan noihinkin 35w xenonit sulloa, mutta sitten saa vuosittain repiä irti. Toi työvalo ehdotus on juurikin vastaava.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tuolta sais setin vähän edullisemmin https://www.tk-carparts.de/article/7604 ... nvex_.html
Ja pelkät varretkin niin halutessaan https://www.tk-carparts.de/article/7607 ... eilen.html
Tuo rst-setti on ollut noin puolet tuon linkittämäsi hinnasta.
Ja pelkät varretkin niin halutessaan https://www.tk-carparts.de/article/7607 ... eilen.html
Tuo rst-setti on ollut noin puolet tuon linkittämäsi hinnasta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Juuri mitään ei ole tapahtunut tölkin osalta, kuin vaihdettavien osien määrää kartutettu.
Ronsupeilit, uudet etujouset, mittarinvaijeri, etulämppärinpuhallin ja jotain pientä.
Moottoria on pohdittu ja roverin pumppu onkin jo huollettavana. Saattaa olla että laitetaan tuo yksi käyttis audi lihoiksi ja otetaan siitä koneen aihio.
Vähän pyöritelty mielessä ideaa kasata kone noilla 2.5l R5 aat koneen suuttimilla ja turbolla. Sellaiset löytyy tallista. Kokeillaan myös jos löytyy sopivat kanget noille AAT moottorin 81mm männillä.
Ajoa on ollut ihan hyvin.
Leveä 15"vanne 5x112 jaolla tuntuu olevan aika hankala saatava. Varsinkin jonain ei "10cm" huulella varustettua mallia.
16" onkin jo huomattavasti helpompi. Onko kumi ehdotuksia?
Ronsupeilit, uudet etujouset, mittarinvaijeri, etulämppärinpuhallin ja jotain pientä.
Moottoria on pohdittu ja roverin pumppu onkin jo huollettavana. Saattaa olla että laitetaan tuo yksi käyttis audi lihoiksi ja otetaan siitä koneen aihio.
Vähän pyöritelty mielessä ideaa kasata kone noilla 2.5l R5 aat koneen suuttimilla ja turbolla. Sellaiset löytyy tallista. Kokeillaan myös jos löytyy sopivat kanget noille AAT moottorin 81mm männillä.
Ajoa on ollut ihan hyvin.
Leveä 15"vanne 5x112 jaolla tuntuu olevan aika hankala saatava. Varsinkin jonain ei "10cm" huulella varustettua mallia.
16" onkin jo huomattavasti helpompi. Onko kumi ehdotuksia?
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
On niitä 2.0TDI koneita tehty noilla 2.5männillä, taisi vaatia jotain pientä koneistusta.
Miten leveää vannetta etsit? 7" löytyy kyllä aika hyvin sopivalla ET:llä ja menee omaan makuun riittävän kokoiset 10,5" leveät renkaat. 245/75-16 on hyvä koko Syncroon myös.
Miten leveää vannetta etsit? 7" löytyy kyllä aika hyvin sopivalla ET:llä ja menee omaan makuun riittävän kokoiset 10,5" leveät renkaat. 245/75-16 on hyvä koko Syncroon myös.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Nyt alla 7 tai 7,5" joten vähintään 8,5" renkaat siis 10,5
Kuvassa vararengas joka on noin 8,5 leveellä vanteella. Huomattavasti jo ryhdikkäämpi. Luultavasti myös tarkempi ohjaus, kun vanne ei käänny paria astetta ennen kumia
Kuvassa vararengas joka on noin 8,5 leveellä vanteella. Huomattavasti jo ryhdikkäämpi. Luultavasti myös tarkempi ohjaus, kun vanne ei käänny paria astetta ennen kumia
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
katsomosta bongattiin, video toimii tutusti tuurilla ja myötätuulessa.
Bisnesmies Mikko ohjelman driftausjakso.
Bisnesmies Mikko ohjelman driftausjakso.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."