Transporter t3 1.6td-->1,9td -89 Ehostusrojektia
Lähetetty: 27.04.2014 00:14
Uutena huutelen tällä foorumilla.
Tuossa loppuvuuesta -12 sain haltuuni tuollaisen rääpäleen kun oli leimavanhaksi päässyt ja vaati vähän ehostusta.
Ei mulla tällasista ennen kokemusta ole ollut, mutta varmaan nää toimii niinku muutkin autot. Syö polttoainetta ja menee eteenpäin ja välillä taaksekin niin sehän riittää.
Kävin sitte hakemassa vikalistan ja siinä ny muutamia rivejä tietty olikin. Takana joustintukien yläpäät oli hapertunut irti kokonaan Piti sinne tehdä paikat ja muutama muukin ruostevauriokorjaus piti napsia. Sitte takalaakerit uusiksi (ei vaikutusta noilla laakerirakenteilla, klappaa edelleen uusillakin) etujarrujen herkistelyä kun laahasivat (jälkitarkastuksessa laahasi yhtä paljon Nyt on uuet paketissa hallilla) jotain palloniveliä ja perus kuluvaa osaa piti vaihdella.
Noh, leima sitten tuli vihdoinkin niin samaisena päivänä päätin alkaa ehostamaan tuosta itselle roudausautoa, kun nyt on ollut käytössä Transit Connect ja on tuo niin onnettoman kokoinen kunnei mahdu kunnolla edes konepelti sisälle. Ajattelin ensin että tuo ois hyvä maalaamon roudausautoksi mutta kakat.
Lähtökohta korin puolesta ei ollut kovinkaan hääppönen. Auto on maalattu vihreällä akryylilla paksulla maalilla, pienillä paineilla ja liian kuivaa kerrosta, Aivan hirveän näköinen kampe.
Konttorilta hallille tosiaan ja osia irti pikkuhiljaa. Ikkunat poistin ensitöinä ja luukkuja irti samaa tahtia. Mukavaa puuhaa kun tietää mitä odottaa Oli kyl vähän enempi ylläreitä kuin osasi olettaa.
Oikean takasen alareuna oli kokonaan irtipuhki.
Löyty vanha korjauskappala helmapeltiä niin sai vähän ensiapua:
Tankin täyttöaukon upotus oli aivan entinen kun otti muovin pois siitä:
Päätin toteuttaa tuon pinta-asennuksena vastasuudessa
Vähän räkimistä tuo on kun pelli on vähän huokoista paikkapaikoin. Saumat on koko autossa aika heikossa hapessa alaosista. Osa menee kun laikalla hioo maalit ja massat pois ja siitä etiepäin, mutta noi etusaumat hitsaan umpeen ja tasottelen sitten ku pohjatöitä tekkeepi.
Vasen helma oli aika heikossa hapessa myös
Vanha pois ja uutta paikalle:
Samalla sitte etuloksun reunan purin pois ja tein sisäloksuun uuden takaosan kun tuo irtosi naputtamalla.
Sen jälkeen lokarinnurkka kasaan osittain uutta pelli käyttäen
Tuossa loppuvuuesta -12 sain haltuuni tuollaisen rääpäleen kun oli leimavanhaksi päässyt ja vaati vähän ehostusta.
Ei mulla tällasista ennen kokemusta ole ollut, mutta varmaan nää toimii niinku muutkin autot. Syö polttoainetta ja menee eteenpäin ja välillä taaksekin niin sehän riittää.
Kävin sitte hakemassa vikalistan ja siinä ny muutamia rivejä tietty olikin. Takana joustintukien yläpäät oli hapertunut irti kokonaan Piti sinne tehdä paikat ja muutama muukin ruostevauriokorjaus piti napsia. Sitte takalaakerit uusiksi (ei vaikutusta noilla laakerirakenteilla, klappaa edelleen uusillakin) etujarrujen herkistelyä kun laahasivat (jälkitarkastuksessa laahasi yhtä paljon Nyt on uuet paketissa hallilla) jotain palloniveliä ja perus kuluvaa osaa piti vaihdella.
Noh, leima sitten tuli vihdoinkin niin samaisena päivänä päätin alkaa ehostamaan tuosta itselle roudausautoa, kun nyt on ollut käytössä Transit Connect ja on tuo niin onnettoman kokoinen kunnei mahdu kunnolla edes konepelti sisälle. Ajattelin ensin että tuo ois hyvä maalaamon roudausautoksi mutta kakat.
Lähtökohta korin puolesta ei ollut kovinkaan hääppönen. Auto on maalattu vihreällä akryylilla paksulla maalilla, pienillä paineilla ja liian kuivaa kerrosta, Aivan hirveän näköinen kampe.
Konttorilta hallille tosiaan ja osia irti pikkuhiljaa. Ikkunat poistin ensitöinä ja luukkuja irti samaa tahtia. Mukavaa puuhaa kun tietää mitä odottaa Oli kyl vähän enempi ylläreitä kuin osasi olettaa.
Oikean takasen alareuna oli kokonaan irtipuhki.
Löyty vanha korjauskappala helmapeltiä niin sai vähän ensiapua:
Tankin täyttöaukon upotus oli aivan entinen kun otti muovin pois siitä:
Päätin toteuttaa tuon pinta-asennuksena vastasuudessa
Vähän räkimistä tuo on kun pelli on vähän huokoista paikkapaikoin. Saumat on koko autossa aika heikossa hapessa alaosista. Osa menee kun laikalla hioo maalit ja massat pois ja siitä etiepäin, mutta noi etusaumat hitsaan umpeen ja tasottelen sitten ku pohjatöitä tekkeepi.
Vasen helma oli aika heikossa hapessa myös
Vanha pois ja uutta paikalle:
Samalla sitte etuloksun reunan purin pois ja tein sisäloksuun uuden takaosan kun tuo irtosi naputtamalla.
Sen jälkeen lokarinnurkka kasaan osittain uutta pelli käyttäen