-86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Onko nyt perusajoitus kunnossa, eli pumpun akselissa oleva kiilaura on 1. sylinterin ruiskuputken kohdalla, kun ykkössylinterissä on nokat ylhäällä ja kone ykk:ssa?
< 15kWh/100km
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Kyllä on. Lattaraudalla lukittu nokka ja ykkösen mäntä ylhäällä, eikös silloin oo oikeessa kohtaa. Voiko toi pumppu olla 180 tai 360 astetta pielessä?
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
jos 360 ast pielessä, niin on kyllä kohdillaan
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Pumpun voi koota 180 astetta pieleen.. tämänkin kai voi tsekata paikoillaan kun ottaa nestepään tulpan pois ja endoskoopilla katsoo mitä suutinputkea mäntä osoittaa (tai peilillä jos saa mahtumaan).
Perusennakko kuulostaa aika kovalta, mutta voi olla että näissä pumpuissa on radikaalisti erilainen ennakkokäyrä kierroksilla sitten. Kokeilisin kuitenkin jollain 0,60mm ennakolla.
Perusennakko kuulostaa aika kovalta, mutta voi olla että näissä pumpuissa on radikaalisti erilainen ennakkokäyrä kierroksilla sitten. Kokeilisin kuitenkin jollain 0,60mm ennakolla.
< 15kWh/100km
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Joo niinhän se järjenkanssa 360 ois kohallaan mutta kävi vaa mieles et meneekö jokatoinen kierros erilailla, no mutta yli 1mm ennakkoa näyttää monet käyttäneen lantikan pumpulla ja ennakon säätö ei tunnu vaikuttavan mihinkään ellei säädä oikeasti paljon pieleen. Pumpun piti olla "suoraan ajosta" mutta tiedä häntä. No ei auta kun tutkailla josko se siitä rauhottuu :d
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Juu ennakko on ihan ok tuolle pumpulle. Jotain ajoitukseen tai pumpun sisuskaluihin viittaavaa ongelmaa noiden oireiden perusteella on. Itsellä kun oli tuollaisia oireita, niin oli pumppu aika valmis. Oli päässyt jossain vaiheessa tyhjäksi ja vettä sisälle niin sisuskalut ihan ruosteessa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Voi sitä kokeilla ottaa sen ennakonsäädön männän suojakotelon auki pumpun alta ja katsoa tuleeko ruosteylläriä (ja liikkuuko mäntä, tosin konetta pitää pyörittää luultavasti vähän ettei ole pumpussa nosto päällä).
< 15kWh/100km
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Joo eiköhän suuttimet kuse. 1 mäntä sulanut niin että oli pois pelistä kokonaa
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Uutta uhria mtdille. 1.9tdi AHU automaatti. Tällä kertaa kasaus vakiosuuttimilla ja lantikan pumpulla. Sit jos ei toimi niin lähtee samalla pumppu ja isot suuttimet huoltoon.
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Hyvin pelaa muuten mutta tuo lantikan pumppu temppuilee niin että joko kierrokset leijuu tai sitten tyhjäkäynti putoaa niin alas että hytkyttää. Saatta käydä hyvin taas kun antaa vähän kaasua mutta heti kun kuormittaa alkaa hytkyttämään tyhjäkäyntiä. Onko tossakin pumpussa tuota oiretta kun on liikaa perussyöttöä? Nytten on kyllä ruuvi melko pohjas ja suuttimet 0.260 niin mustaa riittää ennen ahtoja ja ahdoilla niin olis varaa kyllä ruuvata pienemmälle tuota perus syöttöä. Pikku säätelyillä en ainakaan oo saanu tota ongelmaa vielä pois
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Osaako kukaan antaa vastausta että kieltääkö joku laki ottamasta nuo doppelin lavan reunat pois? Aattelin ottaa ne työn alle niin sais edelleen ajella.
Erikseen myös mielessä käynyt että saako tohon lavalle tehään mitään koppaa? Kiinteetä tai pressu koppaa
Erikseen myös mielessä käynyt että saako tohon lavalle tehään mitään koppaa? Kiinteetä tai pressu koppaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7684
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Tuskinpa siitä sakkoja saat, jos ilman laitoja ajat. Kiinteätä koppaa ei saa tehdä, mutta pressukatteen saa laittaa.tölkkki kirjoitti:Osaako kukaan antaa vastausta että kieltääkö joku laki ottamasta nuo doppelin lavan reunat pois? Aattelin ottaa ne työn alle niin sais edelleen ajella.
Erikseen myös mielessä käynyt että saako tohon lavalle tehään mitään koppaa? Kiinteetä tai pressu koppaa
Katsastusmieheltä kyselin asiasta, mutta en saanut ihan selkeätä vastausta, paljonko pitää olla pressua ja saako sen alla olla tukirankenteita kuinka tiheästi.
Kävi mielessä filmivanerikoppi ja siihen pressu päälle.
Tuli vaan hävitettyä tuo kapelli ja pressu, kun sain edullisesti kovan kopin.
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Suunnitelmat muuttuu kun auto ollut liian kauan monivärisenä ja nyt jotain tehtävä eli maalaan syncron mustalla raptorilla. Tänään tuli purettua ja pestyä auto siihen kuntoon että voi alkaa pohjia hiomaan. Tässä autossa on parasta se että kittiä ei tarvitse käyttää
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Raptor saapui ja litra epoksi pohjamaalia.
Lähipäivinä tapahtuu
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Tämmönen herkku tuli haettua
Ja tässä tuo doppelin nyky väritys
Ja tässä tuo doppelin nyky väritys
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Jos Walking Deadissa ois tölkki, niin Daryl ajais just tuommosella.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.