Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Osku kirjoitti:Toi on muuten pirun kivan näköinen tölkki varsinkin tuo umpi kylki yhdistettynä tuolla mustalla jutulla.
Mic_Coo kirjoitti:Tämä Syncro on kyllä komian näkönen ja ilo silmälle että on noin hyvin säilynyt!!
Kiitoksia. Tämän yksilön ulkoinen olemus kyllä herätti rakkautta ensi silmäyksellä sekä minussa että emännässä. Pelkkä auton näkeminen pistää hymyilyttämään joka kerta, ja ajaminen suorastaan naurattaa. Tykkään tuosta pirteästä värityksestä ja etumaskista pyöreillä valoilla.

Aikataulut on venyneet, ja itse auton hyväksi olen ehtinyt tekemään vasta sen verran, että oon vaihtanut talvirenkaat ja täyttänyt pissapojan säiliön :D Tai no oonhan mie sillä ajanut jonkun 1300km ja hyvä sekin, koska autothan tykkää siitä että niillä ajetaan. Kaikki töiden ulkopuolinen aika onkin mennyt tallin ehostuksessa. Hankin lämmittimen, imurin ja läjän perustyökaluja että pystyy puuhastelemaan. Tänään ajoin Syöksysämpylän sisään ja siirryin ekaa kertaa parin viikon sisään käyttöauton ('07 Octavia) rattiin. On muuten kummallista ajaa Skeidalla tölkkiin tottumisen jälkeen :D Tänään vähän jo aloiteltiin sisustan purkua, josta ehkä jotain kuvareportaasia myöhemmin.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Pitäisikö meidän pitää Joinsuun Tölkki-iltamat?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Pitäisi ehdottomasti! Foorumilta olen pari muutakin Joensuulaista/lähialueilta olevaa tölkkeilijää bongannut, mutta onko sinulla parempaa käsitystä kokonaismäärästä?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Naapurin vwanha tölkki Ylivieskasta? Ihan samoissa väreissä ainakin :)
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Pastori kirjoitti:Naapurin vwanha tölkki Ylivieskasta? Ihan samoissa väreissä ainakin :)
Juu, sama tölkki kyseessä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Eilisen ja tämän päivän aikana sain kontin sisustat purettua. Tältä näytti lähtötilanteessa:
_IGP5233.jpg
_IGP5233.jpg (1.69 MiB) Katsottu 4572 kertaa
Olisiko jollakulla tarvetta tuollaiselle tyylikkäälle bussin takapenkille? Niiden selkämyksissä on oikein kauhukahvatkin, ja kuosi on tyylikäs melkein-tiikerinnahka. Nyt lähtisi Black Friday-tarjouksena ihan poiskantohintaan. Kumimaton alta paljastui muovimatto ja melkoisen paljon kosteutta. Muovimaton alta löytyi hieman happaman näköinen vaneri, jonka poistaminen vaati jo hieman aivotyötä. Vaneri on ilmeisesti asennettu kauan aikaa sitten, ja sen jälkeen on lisätty tuo takakontin lämmitin ja sisätilanpistoke, jonka johto kulkee kontin poikki ja väliseinän tyngän alareunasta ohjaamon puolelle. Lämppärin vesiletkut ja tuo sisätilanpistokkeen piuha blokkasivat tehokkaasti vanerin nostamisen mihinkään suuntaan. Kummankaan letkun poistaminen ei erityisesti houkutellut tässä vaiheessa projektia. Lopulta keksin jyrsiä poralla vaneriin sisätilanpistokkeen johdon mentävän kolon ja sain vanerin poikkeen.

Alta paljastui varsin saastainen kontti kera hiekan, koirankarvojen yms:
_IGP5242.jpg
_IGP5242.jpg (1.68 MiB) Katsottu 4572 kertaa
Pienen siistimisen jälkeen kontti osoittautui varsin hyväkuntoiseksi. Yksi ruosteenreikä sentään löytyi, ja se vaatinee ammattiauttajan kättä. Reikä ei ole kovin iso, mutta se on varsin kusisessa paikassa, ks. kuvat alla:
_IGP5257.jpg
_IGP5257.jpg (1.53 MiB) Katsottu 4572 kertaa
_IGP5261.jpg
_IGP5261.jpg (1.61 MiB) Katsottu 4572 kertaa
Auton alta yritin kurkkia mutta en onnistunut paikantamaan tuota kohtaa laisinkaan, eli melkoisen paljon taitaa olla tekniikkaa tuon kohdan tiellä. Onko jollakulla kokemusta/näkemystä siitä miten hanurista tuollaisen paikkaus on? Ja toisena kysymyksenä, penkin jäljiltä auton pohjaan jäi muutama pultinreikä. Osan voinee hyödyntää kontin sähköjen vedossa jos haluaa (invertteri, Planar), mutta ainakin osa pitäisi tulpata jollain. Käykö siihen tarkoitukseen joku kumitulppa, pultti tiivistettynä tms, vai kannattaisiko ne vaan hitsata umpeen samalla kuin tuo ruosteenreikäkin?

Seinistä ei paikattavaa löytynyt, mutta kaikenlaista töhnää senkin edestä. Aikaisempi omistaja on ilmeisesti keksinyt kuorruttaa seinä- ja ovikotelot Dinitrolilla tms.
_IGP5245.jpg
_IGP5245.jpg (1.24 MiB) Katsottu 4572 kertaa
Ihan kiva homma juu mutta kusinen hinkata pois että saa äänieristysmatot tarttumaan :D

Seinien ja ovien verhoilua oli kiinnitetty kolmella eri tavalla; ruuveilla mikä on purkajan näkökulmasta mukavaa, muovisilla pop-niiteillä jotka lähtee poraamalla suht kivuttomasti, ja sitten tällaisilla pienillä perkeleillä jotka eivät irronneet kuin väkivalloin. Jälkiviisaana kysyisin, että mikä on oikea tapa irrottaa tuollaisia järeämpiä verhoilunastoja? Poraamalla reiän keskelle sai rakennetta hieman löystymään että sai puukkoa väliin, sitten puukolla sai kammettua sen verran irti että sai pihdeillä kiinni ja sitten vain raa-alla voimalla kiskomaan. Muutama tuli kiltisti läpi kokonaisena, osa toi mennessään palan vaneria ja suurimmasta osasta irtosi tuo lakkiosa jolloin loput niitistä löytyi kotelon sisältä. Taistelun tuoksinassa tilanteeseen täysin syyttömät vaneritkin joutuivat kärsimään noiden kusiaisten takia. Kuvassa kusiainen oikealla:
_IGP5253.jpg
_IGP5253.jpg (1.32 MiB) Katsottu 4572 kertaa
Kuvassa vasemmalla näkyy pohjavanerin alta löytynyt markka vuodelta 1982. Ei oo ollut pikkurahasta puutetta kun tätä autoa tehtiin :D
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuo ruostereikä taitaa olla juuri poikittaispalkin kohdalla. Kun katsot mihin tukivarsi kiinnittyy, niin löydät. Tutki tarkkaan palkki ja sen ympäristö, ne tukivarsien kiinnitysten kolmiot voi ruostua sisäpuolelta tehokkaasti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Tuu käymään Kulhossa niin hitsataan tänään siihen paikkapala.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Noh, paikkahan me siihen laitettiin. Toinen paikka tulee vielä kuskin lattiaan, mutta siitä myöhemin.
Olipas harvinaisen mahtava tölkki! Todella siisti ja kaikki toimi. Ihan kaikki, jota pidän vähintäänkin outona. Ainoa miinus, jos haluaa väkisin sellaisen etsiä, niin on nariseva kallistuksenvakaaja.

Pari tunnelmakuvaa koeajolta. Huoh...
Kuva
Kuva
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Joo, erittäin suuret kiitokset hra jolkkon:lle pohjan hitsauksesta sekä hyvistä huomioista ja neuvoista. Tuo reikä oli tosiaan poikittaispalkin päällä, mutta syvempää mätää sieltä ei löytynyt. Kuskin jalkatilasta löytyi toinen reikä, jonka laajuus selviää kunhan saan alkuperäisen äänieristematon kaavittua poikkeen. Ohjaamon verhoilut on nyt purettuna eikä muuta mätää onneksi löytynyt. Kaikenlaista karstaa kyllä senkin edestä niin että taitaa mennä useampi kymmenen tuntia ennen kuin pääsee äänieristysmattoja liimailemaan.

Mie olin arvellut tuon narinan lähtevän kontin vaneroinneista, mutta eipä lähtenytkään koska narina jatkui vaikka vanerit lähti. Hra jolkkon veikkaili kallistuksenvakaajan puslia. Niitä vilkaisin pikaisesti ja olihan ne pykineet mutta ei nyt ihan raunioina kuitenkaan. Halvat ja helpot ois vaihtaakin, mutta vois ehkä koittaa jotain silikonia sinne tunkea ekana ja kattoa että väheneekö narina ollenkaan.

Mitään varsinaisen kuvauksellista ei nyt ole ja kamerakin jäi kotiin, mutta laitetaan nyt väriä tuomaan yksi kökkö puhelinkuva:
20181124_002.jpg
20181124_002.jpg (1.59 MiB) Katsottu 4452 kertaa
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Poistin ohjaamosta sen kumimaton, jonka alapinnalla on vaahtomuovikerros. Vaahtomuovista suurin osa jäi liimoineen kiinni peltiin. Koetin jollain tiivisteenpoistajalla poistaa niitä liimoja ja hyvin lähti mutta lähti iloisesti maalitkin mukana :D Eli ei jatkoon. Bräkleenillä ei oikein irtoa ja lämmittämälläkin saa ihan vaan enimmät kaavittua. Oisko hyviä ideoita millä tuota irrottais?
Liimat pinnassa
Liimat pinnassa
_IGP5280.jpg (1.86 MiB) Katsottu 4419 kertaa
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Etu ylätykivarsien puslat on perinteinen narisia joten tarkista ne.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Osku kirjoitti:Etu ylätykivarsien puslat on perinteinen narisia joten tarkista ne.
Kiitti vinkistä. Pitää laittaa tarkistettavien listaan. Oikeastaan pitäisi varmaan laittaa kaikki puslat uusiksi. Tai varmaan ainakin reaktiotankojen, ylätukivarsien ja kallistuksenvakaajan puslat. Takapäästä ehkä jotain myös. Noihin näyttää olevan saatavilla alkuperäisten lisäksi polyuretaanipuslia. Oberilla on reaktiotankoihin, ja Brickwerksistä saisi kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Halpojahan nuo ei ole, mutta varmaankin lähes ikuisia. Onko jollain noista kokemuksia? Onko rahan arvoista vai vaihteleeko mieluummin halpoja alkuperäisiä/tarvikeosia vähän tiuhempaan?

Nyt on sisusta saatu ehostettua pitkälti siihen kuntoon että kehtaa äänieristeitä laittaa. Kontin lämmityslaite rupesi vuotamaan ja purin sen poikkeen. Yhdistin kennolle tulevat vesiletkut tilapäisesti hydrauliikkaliittimillä. Tuota kun kattelin niin tuli mieleen että näppärämpi kaveri askartelisi vesikiertoisen lattialämmittimen tuonne konttiin :D
_IGP5288.jpg
_IGP5288.jpg (961.39 KiB) Katsottu 4355 kertaa
Lämppärissä oli reilusti jäähdytysnestettä sisällä ja sen lisäksi kyrvähtäneitä pehmusteita, koirankarvoja yms mukavaa. Kenno näytti alkuun tiiviiltä mutta kun jätin sen pariksi päiväksi jäähdytysnesteellä täytettynä, niin jostain alkoi tavara tihkumaan läpi. Tuota lämppäriä (Aurora Piccolo KS420) vissiin valmistetaan edelleen tai ainakin kyseinen pulju on edelleen voimissaan. Laitoin sinne kyselyä vaihtokennosta mutta ei ole toistaiseksi kuulunut mitään. Tähtikenno oy arveli korjausarvioksi parin sadan luokkaa. Oisko jollakulla ajatusta että mistä voisi löytyä suht koht samankokoinen kenno edullisesti tilalle? Alkuperäisen kennon mitat on 290x140x50mm ja lähdöt 15,5mm putkilla.
Lämppärin sielunelämää
Lämppärin sielunelämää
_IGP5286.jpg (789.33 KiB) Katsottu 4355 kertaa
Äänieristysprojekti on niin ikään jo ihan hyvällä mallilla. Äänieristettä on tarkoitus laittaa kontin seiniin, kattoon ja lattiaan, ohjaamon oviin, kattoon ja lattiaan sekä väliseinään. Ohjaamon seiniin ja kattoon tulee äänieristeen päälle villaeristettä ja lattiaan todennäköisesti Finnfoam. Tältä näyttää tällä hetkellä:
_IGP5295.jpg
_IGP5295.jpg (1.54 MiB) Katsottu 4355 kertaa
_IGP5304.jpg
_IGP5304.jpg (1.36 MiB) Katsottu 4355 kertaa
Katon suhteen on vielä jonkin verran selvittämättömiä asioita. Autossahan ei ostettaessa ollut kontissa kattoverhoilua lainkaan. Ohjaamossa on kankainen verhoilu, jonka alle tekisi mieli äänieristeet laittaa. Jossain taisi lukea että ohjaamon kattoverhoilun poistaakseen pitäisi tuulilasi irrottaa sitä varten? Sinänsä minun ei varmaan olisi pakko poistaa koko verhoilua, vaan voisin jättää sen tuulilasin alle tulevan reunan paikoilleen. Millä keinoin tuon parhaiten saa ehjänä irti? Millaisia ratkaisuja olette tehneet kontin kattoverhoilun suhteen? Vaihtoehdot on varmaan: 1. ohuesta vanerista. 2. kangasverhoilu. 3. nämä yhdistettynä eli kankaalla verhoiltu vaneri. Kattoon pitäisi tehdä myös poistoilmaventtiilit, ja olen ajatellut laittaa 2kpl niitä aurinkokennotuulettimia, esim. https://www.biltema.fi/veneily/veneen-l ... 2000038640 Toinen tulisi kontin etureunaan ja toinen jonnekin mahdollisimman taakse. Kuulostaako aivan pöljältä? Ajatuksena siis että kärsisi talvellakin autossa oleskella ja saisi kosteuden poistumaan tehokkaasti. Noiden asennus tuo oman lisämausteensa kattoverhoilun suunnittelemiseen, kun pitäisi kattoverhoiluun saada reiät osumaan tuulettimien putkien kohdalle...
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Minä vaihtaisin sinuna alkuperäisen kaltaisia ja laadukkaita puslia. Puslien vaihtaminen on ihan perseestä, joten eipä niitä viitsi usein vaihtaa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Ja minä taasen vaihtaisin (ja vaihdan omaani) Powerflexin uretaanipulat. Helpommat vaihtaa, kunnoss on halkaistavia ja holkit ovat rosteria, joten minä pidän noita alkuperäisiä parempina. Toki vähän kovempia voivat olla ja ääntä tulee sillä lisää.

Pate postitölkissä oli filmivaneri vain peräosan kattoeristeenä. Kohtuu hyvin istui muodossa, mutta vaihtuu kyllä bussin täyspitkään kattoverhoiluun.

Jos tuulilasi on oikeasti hyvä ja sen haluaa varmasti ehkänä irti, niin minä uhraan aina tuulilasin tiivisteen. Ne ovat kuitenkin yleensä bähän kovettuneita ja vaihto on hyvästä. Eli mattopuukolla lasin urasta...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Etu tukivarsien Uretaani puslat vikisee ostin muistaakseni bernt sedältä sarjan koska alkuperäisissä on jonkin asteen kesto ongelma. Otin ne uudelleen irti ennen saksan matkaa ja vedin kieroksen tefloni teippiä metallin ja uretaanin välii sekä uretaani rasvaa nyt ollu toistaiseksi hiljaa. Muutenhan uretaani puslat kyllä kestää mitä noista muissa vehkeissä on kokemusta. Nuo on alkuperäsenä Lemeförderit ja siis aika monessa tölkissä rikki ja vikisee taas sen takia. Museopeliin mulla menew lemmeförderit paikalleen koska alkuperäiset. Mutta kompaan siinä että puslat kannattaa hommata hyvä laatuiset koska ne on työläät ja ikävät vaihtaa mutta mitkä on hyvät tohon en ole varma mutta kyllä ne lemmeförderit ainakin hetken kestää. Ja uretaaneihin kannattaa panostaa vikinän estoon jo alussa kunolla(pelkkä rasva ei riittänyt).
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Alkuperäisen kattoverhoilun alla on todennäköisesti ääni eriste ja en lähtisi sitä koskemaan sinuna jos vielä ehjä. Ei saa uutta keskeltä reijitettyä. Taka osaan voi myös pingottaa uudwn kankaan lankojen varaan niinkuin tehdas teki. Tosin nykyisin ei saa keskeltä reijitettyä riittävän leveää kangasta. joten sen voi joutua ompelemaan reijitetyatä sileillä sivu soiroilla. Nyt se miettii miksi sileä ei riitä, enhän ole entisöimässä. Noh tuli tossa ALH tölkissä opiskeltua asiaa hieman kantapäänkautta. Ensin unohdin tyrkätä ilma ritilät paikalleen sine katon yläreunaan ja kun sitten säädin ilmat kattoon käänty langat ympäri ja verhoilu pullahti alas. No sen saa onneks painettua takasin ympäri ilman suurta ongelmaan ja homma toimi hyvin suomen talvessa sen jälkeen seuraavat 10tkm. Sitten tuli kesä ja kävin saksassa. Hellettä oli se 34 ja motarilla hieman tuli innostuttua. Ja tuo lämpö plus kova matkanopeus paineiati ton katto verhoilun taas alas. Muissa tölkeissä missä mulla on se reijitetty katto verhoilu tota ei tapahdu eli päätelmä on että noi reijät siinä keskellä päästää hieman ylipainetta pois.
Eli tarinan neuvo tee alkuperäisillä langoilla ja liimaa kattoverhoilun alle alkuperäsiin kohtiin ääneeristeet.
Ja ennenkaikkea muista pitää huoli että ei paineistu. Tämä neuvo on tietenkin olennainen vain jos on käytössä nuo katon ilma ventiilit kaikissa tölkeissähän niitä ei ollut.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Ymmärsin ehkä puolet siitä mitä kirjoitit mutta minullahan ei siis ole tuossa mitään kattoverhoilua kontin puolella ennestään. Ei myöskään äänieristeitä vaan ihan paljas pelti. Ei ole oikein edes mitään kiinnikkeitä tai jälkiä, Sen takia ei oikein oo mitään käsitystä että millainen verhoilu tuossa ehkä joskus on ollut. Äänieristysmatolla vuoraan katon kokonaisuudessaan joka tapauksessa ja sen jälkeen tulee kerros 50mm villalevyä. Sen jälkeen tulisi se katon verhoilu, oli sitten millä tavoin toteutettu tahansa. Mutta kankaisen vetäisin varmaan kiinni niihin villoihin ainakin jollain tapaa ja ilman ilmareikiä, koska kosteuden siirtyminen kattorakenteeseen ei ole toiveissa vaan se että kosteus siirtyy ilmaventtiileistä ulos.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tarkoitin että etukaton verhoilun alla varmaan villa eriste. taka katto tehdään näin tosin ei umpinaisella verhoilu materiaalilla kuten kuvassa vaan sellaisella mitä etu katto on.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... h&start=20
Eli sinnne eriste villoihin katossa jätetään ura joka mene koko leveudeltä n. 2cm.
reunoissa pellissä pitäisi olla reikiä mine lanka kupit työnnetään ja noin 5mm lanka menee verhoiluun omeltuun vekkiin ja pingottaa sen kankaan kattoon. Tämä siis kopin puolella.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

No nyt meni jo paremmin jakeluun. Periaatteessa ompeluhommat minulta sujuu, mutta vähän vaikeuttaa kun ei ole mitään mallia/kaavaa tuosta kattoverhoilusta. Ellei sinulla ole? Tai vois netistäkin mahdollisesti löytyä. Ehkäpä annan tuon ohjaamon verhoilun toistaiseksi olla ja palaan asiaan sitten kun ei keksi enää mitä muuta vois tolle autolle tehdä :D
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Vastaa Viestiin