Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Ylläpito voinee päättää, onko tässä kyseessä projekti vai “käyttäjän auto”. Henkilökohtaisesta näkökulmasta tämä on nimenomaan projekti, mutta toisaalta auto on huomattavasti paremmassa hapessa kuin täällä olevat projektit keskimäärin, ja täysin kulkeva peli.
Mutta tuli siis hankittua tällainen Tölkki. Kyseessä on täällä foorumillakin myynnissä ollut entinen Tervakosken paperitehtaan paloauto. Auto on ilmeisestikin säilytetty sisätiloissa paloautouransa ajan, ja entisen omistajan toimesta on uusittu kone ja vaihteisto. Eli tekniikaltaan ja koriltaan aika loistoyksilö kyseessä. Ja tämä sopii minulle, koska autojen korjaamisesta ei ole vanhastaan juurikaan kokemuksia. Osaan purkaa ja koota esimerkiksi tietokoneita ja polkupyöriä, mutta jotenkin autojen kanssa on aina tuntunut siltä että ei oikein uskalla edes yrittää mitään tehdä itse. Halua sinänsä kyllä olisi tämä puute korjata, ja tölkki valikoitui koekaniiniksi tähän projektiin. Uskoisin, että tässä vehkeessä tekniikka on sen verran yksinkertainen, että minullakin olisi hyvät mahdollisuudet jotain oppia. Ja asiantuntemusta selkeästi löytyy tältä foorumilta ja muualtakin internetistä.
Suunnitelmana olisi muokata tästä omiin tarpeisiin sopiva reissuauto. Ei siis mitään matkailuauton kriteerit täyttävää kulkinetta mutta sellainen jolla saa harrastusvälineet kulkemaan ja pystyy tarvittaessa yöpymään yms. Paljolti tulee reissattua ja mukana on esimerkiksi maastopyöriä, suksia, kajakkeja tai mitä milloinkin. Sisätiloista pitäisi saada sellaiset, että tosiaan majoitustilat löytyy tarpeen tullen, mutta kaikki on toisaalta mahdollisimman helposti raivattavissa pois tieltä jos tarvitsee jotain isompaa saada autossa kuljetettua. Eli mahdollisimman monikäyttöinen ajoneuvo kiikarissa.
Tätä foorumia on tullut viime viikkoina hyvin paljon selattua, ja monia hyviä ideoita on jo tullut auton ehostukseen. Projekti käynnistynee äänieristyksellä jota seuraa lämpöeristys (Ewona?), sähköjen rakennus (hupiakku, invertteri jne), jonkinlaisen laverin värkkäily ja niin pois päin.
Tietoja autosta:
Transporter vm 86
Syncro, decouplerilla, viskolla ja molempien päiden lukoilla
2.1 WBX
Muutamia kysymyksiä heti alkuun:
- Auto on tällä hetkellä rekisteröity viidelle, ja kontissa on kahden istuttava bussin penkki josta olisi tarkoitus hankkiutua eroon. Pitääkö auto muutoskatsastaa kolmepaikkaiseksi tässä yhteydessä? Tai muuttuuko penkkien määrä ylipäätään otteeseen? Ja jos penkkejä haluaa myöhemmin lisätä, saanko halutessani heittää tuon turvavyöttömän bussin penkin sinne konttiin takaisin, vai vaaditaanko silloin nykyasetusten mukaiset jakkarat?
- Myyjän mukaan autossa on VW:n decoupler. Googlella olen asiasta koittanut löytää tietoa, mutta laihoin tuloksin. http://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=19 kertoo asiasta näin “The decoupler option was never offered widely by VW. ” Minkä perusteella Volkkari on ilmeisesti noita muutaman tehnyt, mutta onko jollakulla tästä lisätietoa?
- Onko jollakulla pidemmän kaavan kokemusta tuosta Ewona-villasta? Sitä tuntuu aika moni laittaneen lämpöeristeeksi. Vakaana aikomuksena olisi lämpöeristeet laittaa, mutta huolenaiheena on kosteuden kertyminen tuonne seinärakenteisiin. Ewonan ei itsessään pitäisi kosteutta imeä, mutta maalaisjärjellä ajateltuna sen olemassaolo ei ainakaan paranna mahdollisen kondenssiveden haihtumista tuolta seinärakenteesta.
- Majoituskäyttö vaatinee lämmittimen lisäksi jonkinlaisen poistoilmaventtiilin. Tää on toinen asia joka vähän enemmän huolestuttaa. Auton katossa ei toistaiseksi ole mitään reikiä, ja mielellään tietysti tekisi mahdollisimman vähän uusiakaan reikiä. Vaihtoehtoina on varmaan perinteinen kattoluukku joko tuulettimella tai ilman, ja sitten sellainen aurinkopaneelilla varustettu tuuletin. Riittäisikö tuollainen aurinkopaneelilla varustettu yksistään? Kaamoksen aikana tietysti sähkön saatavuus vähän huonoa sille paneelille. Olisiko suosituksia ihan malleista kattoluukuksi/tuulettimeksi? Melko matala malli saisi olla, jotta pystyy samaan aikaan kattotelineillä kuljettamaan tavaraa.
- Ajovalot on kieltämättä aivan hirveät tuossa vehkeessä. Erilaisia releytysvaihtoehtoja olen punninnut, ja lisäksi olen vähän kuolannut tuota GoWestyn LED sarjaa https://campervanculture.com/shop/vw-t2 ... grade-kit/ Onko tuosta kokemuksia jollain tai käsityksiä siitä onko Suomessa laillinen?
Sitten se tärkein, eli kuva: Loppuun paikallislehdestä bongattu sarjakuvastrippi, joka päätyi jääkaapin oveen. Tuntui lähes ennustukselta kun tuo julkaistiin päivää ennen auton hakuun lähtöä
Mutta tuli siis hankittua tällainen Tölkki. Kyseessä on täällä foorumillakin myynnissä ollut entinen Tervakosken paperitehtaan paloauto. Auto on ilmeisestikin säilytetty sisätiloissa paloautouransa ajan, ja entisen omistajan toimesta on uusittu kone ja vaihteisto. Eli tekniikaltaan ja koriltaan aika loistoyksilö kyseessä. Ja tämä sopii minulle, koska autojen korjaamisesta ei ole vanhastaan juurikaan kokemuksia. Osaan purkaa ja koota esimerkiksi tietokoneita ja polkupyöriä, mutta jotenkin autojen kanssa on aina tuntunut siltä että ei oikein uskalla edes yrittää mitään tehdä itse. Halua sinänsä kyllä olisi tämä puute korjata, ja tölkki valikoitui koekaniiniksi tähän projektiin. Uskoisin, että tässä vehkeessä tekniikka on sen verran yksinkertainen, että minullakin olisi hyvät mahdollisuudet jotain oppia. Ja asiantuntemusta selkeästi löytyy tältä foorumilta ja muualtakin internetistä.
Suunnitelmana olisi muokata tästä omiin tarpeisiin sopiva reissuauto. Ei siis mitään matkailuauton kriteerit täyttävää kulkinetta mutta sellainen jolla saa harrastusvälineet kulkemaan ja pystyy tarvittaessa yöpymään yms. Paljolti tulee reissattua ja mukana on esimerkiksi maastopyöriä, suksia, kajakkeja tai mitä milloinkin. Sisätiloista pitäisi saada sellaiset, että tosiaan majoitustilat löytyy tarpeen tullen, mutta kaikki on toisaalta mahdollisimman helposti raivattavissa pois tieltä jos tarvitsee jotain isompaa saada autossa kuljetettua. Eli mahdollisimman monikäyttöinen ajoneuvo kiikarissa.
Tätä foorumia on tullut viime viikkoina hyvin paljon selattua, ja monia hyviä ideoita on jo tullut auton ehostukseen. Projekti käynnistynee äänieristyksellä jota seuraa lämpöeristys (Ewona?), sähköjen rakennus (hupiakku, invertteri jne), jonkinlaisen laverin värkkäily ja niin pois päin.
Tietoja autosta:
Transporter vm 86
Syncro, decouplerilla, viskolla ja molempien päiden lukoilla
2.1 WBX
Muutamia kysymyksiä heti alkuun:
- Auto on tällä hetkellä rekisteröity viidelle, ja kontissa on kahden istuttava bussin penkki josta olisi tarkoitus hankkiutua eroon. Pitääkö auto muutoskatsastaa kolmepaikkaiseksi tässä yhteydessä? Tai muuttuuko penkkien määrä ylipäätään otteeseen? Ja jos penkkejä haluaa myöhemmin lisätä, saanko halutessani heittää tuon turvavyöttömän bussin penkin sinne konttiin takaisin, vai vaaditaanko silloin nykyasetusten mukaiset jakkarat?
- Myyjän mukaan autossa on VW:n decoupler. Googlella olen asiasta koittanut löytää tietoa, mutta laihoin tuloksin. http://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=19 kertoo asiasta näin “The decoupler option was never offered widely by VW. ” Minkä perusteella Volkkari on ilmeisesti noita muutaman tehnyt, mutta onko jollakulla tästä lisätietoa?
- Onko jollakulla pidemmän kaavan kokemusta tuosta Ewona-villasta? Sitä tuntuu aika moni laittaneen lämpöeristeeksi. Vakaana aikomuksena olisi lämpöeristeet laittaa, mutta huolenaiheena on kosteuden kertyminen tuonne seinärakenteisiin. Ewonan ei itsessään pitäisi kosteutta imeä, mutta maalaisjärjellä ajateltuna sen olemassaolo ei ainakaan paranna mahdollisen kondenssiveden haihtumista tuolta seinärakenteesta.
- Majoituskäyttö vaatinee lämmittimen lisäksi jonkinlaisen poistoilmaventtiilin. Tää on toinen asia joka vähän enemmän huolestuttaa. Auton katossa ei toistaiseksi ole mitään reikiä, ja mielellään tietysti tekisi mahdollisimman vähän uusiakaan reikiä. Vaihtoehtoina on varmaan perinteinen kattoluukku joko tuulettimella tai ilman, ja sitten sellainen aurinkopaneelilla varustettu tuuletin. Riittäisikö tuollainen aurinkopaneelilla varustettu yksistään? Kaamoksen aikana tietysti sähkön saatavuus vähän huonoa sille paneelille. Olisiko suosituksia ihan malleista kattoluukuksi/tuulettimeksi? Melko matala malli saisi olla, jotta pystyy samaan aikaan kattotelineillä kuljettamaan tavaraa.
- Ajovalot on kieltämättä aivan hirveät tuossa vehkeessä. Erilaisia releytysvaihtoehtoja olen punninnut, ja lisäksi olen vähän kuolannut tuota GoWestyn LED sarjaa https://campervanculture.com/shop/vw-t2 ... grade-kit/ Onko tuosta kokemuksia jollain tai käsityksiä siitä onko Suomessa laillinen?
Sitten se tärkein, eli kuva: Loppuun paikallislehdestä bongattu sarjakuvastrippi, joka päätyi jääkaapin oveen. Tuntui lähes ennustukselta kun tuo julkaistiin päivää ennen auton hakuun lähtöä
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Tervetuloa.
Autohan on projekti jos se siltä tuntuu. Omani on "Käyttäjien autoissa", koska oli tarkoitus ajaa sillä, eikä rakentaa sitä. No nyt se odottaa kolmatta kertaa sitä, että saan aikaiseksi avattua/vaihdettua moottorin...
Lähtötilanne mulla oli aika sama, tölkillä on opeteltu autojen korjaamista, aiemmin olin vaihtanut jotain pisteosia johonkin aiempaan autoon. Tässä sitä on sitten kokemus karttunut.
Penkkien suhteen ei pitäisi olla huolia, ei siihen kukaan puutu jos sulta takaa se penkki puuttuu, voi sanoa että se on tilapäisesti pois. Ja takaisin voi laittaa jos se yleensäkään täyttää määräykset, joko sen penkin tai jotain muuta.
Autohan on projekti jos se siltä tuntuu. Omani on "Käyttäjien autoissa", koska oli tarkoitus ajaa sillä, eikä rakentaa sitä. No nyt se odottaa kolmatta kertaa sitä, että saan aikaiseksi avattua/vaihdettua moottorin...
Lähtötilanne mulla oli aika sama, tölkillä on opeteltu autojen korjaamista, aiemmin olin vaihtanut jotain pisteosia johonkin aiempaan autoon. Tässä sitä on sitten kokemus karttunut.
Penkkien suhteen ei pitäisi olla huolia, ei siihen kukaan puutu jos sulta takaa se penkki puuttuu, voi sanoa että se on tilapäisesti pois. Ja takaisin voi laittaa jos se yleensäkään täyttää määräykset, joko sen penkin tai jotain muuta.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Joo noi penkki ongelmat on aina niinpäin että pois voi surutta ottaa eikä tarvii katsastaa mutta jos laittaa enemmän penkkejä kuin papereissa lukee pitää katsastaa. Voi tulla esim isot auto tai käyttövoima mätkyt rikesakon päälle jos esim paku tai dieseli jonka penkkejä lisätty jos niitä on enemmän kuin papereissa.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Joo siis dieselissä asia ois tavallaan yksinkertaisempi; kolmepaikkaisena on paku ilman käyttövoimaveroa ja viisipaikkaisena verollinen henkilöauto (pl. matkailuautoviritelmät). Mutta bensiinissä penkkien määrä ei taida ainakaan verotukseen vaikuttaa. Jossain vaiheessa tuo penkkien määrä on otteeseen muuttunut, koska myyjän mukaan tuolla on alun perin ollut enemmänkin penkkejä kontissa kuin tuo kaksi.Osku kirjoitti:Voi tulla esim isot auto tai käyttövoima mätkyt rikesakon päälle jos esim paku tai dieseli jonka penkkejä lisätty jos niitä on enemmän kuin papereissa.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Hyvältä kuulostaa Joo itsekin oon lähinnä jotain polttimoita vaihdellut yms. Paljolti hommat on kaatuneet myös työkalujen puutteeseen. Joka syksy ja kevät renkaita vaihtaessa mietin että kunnon tunkki pitäisi ostaa, mutta silti vaihdan aina sillä auton omalla hätätunkilla ja tunkin osto siirtyy "seuraavaan kertaan" Tää projekti on toisaalta hyvä tekosyy hankkia kaikki ne työkalut jotka olisi ollut hyvä ostaa jo vuosia sitten.DJSigma kirjoitti:Autohan on projekti jos se siltä tuntuu. Omani on "Käyttäjien autoissa", koska oli tarkoitus ajaa sillä, eikä rakentaa sitä. No nyt se odottaa kolmatta kertaa sitä, että saan aikaiseksi avattua/vaihdettua moottorin...
Lähtötilanne mulla oli aika sama, tölkillä on opeteltu autojen korjaamista, aiemmin olin vaihtanut jotain pisteosia johonkin aiempaan autoon. Tässä sitä on sitten kokemus karttunut.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
jos valovoimaa ja hieman ulkonäköä haluat niin 7" pyöreitä led valoja löytyy edim defendereistä ja jeepeistä. pitäisi sopia lähes suoraan tuohon pyöreälamppuiseen maskiin ja kiinnikkeisiin.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... order=desc tuossa ketjussa esim hyvä esimerkki.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... order=desc tuossa ketjussa esim hyvä esimerkki.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Mulla oli 15 vuotta vanha räikkäsarja ja hallitunkki vähän ennen kun ekaa kertää lähti Tölkistä kansi auki. Ja tietty jotain ruuvimeisseleitä ja vasara yms.. Siitä sitten pikkuhiljaa niitä on kertynyt, kun on tarvinnut.Ilmari kirjoitti:Hyvältä kuulostaa Joo itsekin oon lähinnä jotain polttimoita vaihdellut yms. Paljolti hommat on kaatuneet myös työkalujen puutteeseen. Joka syksy ja kevät renkaita vaihtaessa mietin että kunnon tunkki pitäisi ostaa, mutta silti vaihdan aina sillä auton omalla hätätunkilla ja tunkin osto siirtyy "seuraavaan kertaan" Tää projekti on toisaalta hyvä tekosyy hankkia kaikki ne työkalut jotka olisi ollut hyvä ostaa jo vuosia sitten.DJSigma kirjoitti:Autohan on projekti jos se siltä tuntuu. Omani on "Käyttäjien autoissa", koska oli tarkoitus ajaa sillä, eikä rakentaa sitä. No nyt se odottaa kolmatta kertaa sitä, että saan aikaiseksi avattua/vaihdettua moottorin...
Lähtötilanne mulla oli aika sama, tölkillä on opeteltu autojen korjaamista, aiemmin olin vaihtanut jotain pisteosia johonkin aiempaan autoon. Tässä sitä on sitten kokemus karttunut.
Tölkissä on muuten "farmitunkki" erittäin kätevä, mielestäni kätevämpi kuin hallitunkki, sellainenkin tuli hankittua sen jälkeen kun huuli pyöreänä katselin kun moista livenä käytettiin.
https://www.puuilo.fi/Farmitunkki-/-Offroadtunkki-48
Tietty muita autoja varten on sitten parempi se hallitunkki, niin pitäähän sitä molemmat olla...
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Kiitos vinkistä. Tollanen ois varsinkin reissun päällä varmaan ihan näppärä. Tölkin kontissa näkyy joku köyhän miehen malli tuollaisesta olevankin, liekö ihan auton alkuperäinen? Se ei kyllä erityisesti luottamusta herätä.DJSigma kirjoitti:Tölkissä on muuten "farmitunkki" erittäin kätevä, mielestäni kätevämpi kuin hallitunkki, sellainenkin tuli hankittua sen jälkeen kun huuli pyöreänä katselin kun moista livenä käytettiin.
https://www.puuilo.fi/Farmitunkki-/-Offroadtunkki-48
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Yksi kysymys lisää. Ajaessa tuntuu tärinää (lähinnä ratissa ja ohjaamon kovissa pinnoissa) kun kolmosella ajaa jotain viittäkymppiä tai nelosella kahdeksaakymppiä (nämä siis auton mittarin ilmoittamia). Vauhtia kun nostaa niin tärinä vaimenee (tai alkaa koko tölkki tärisemään vauhdin hurmasta niin ettei enää huomaa ). Ei oo mitenkään häiritsevän voimakasta, ja oikeastaan itse en alkuun edes huomannut, mutta kaverilla T4:ssa kardaanivika ja samantyyppistä oiretta niin pisti merkille. Kysymys kuuluukin että mahtaako olla ominaisuus vai onko jossain vikaa? Tärinä tuntuu ihan suoraan ajaessa asfaltilla ja ratin kääntely ei vaikuta. Ja tämä siis takavetoisena (decoupler käytössä), decoupler irrotettuna en ole vielä testannut. Tosiaan aika vaimeaa on tuo tärinä eikä haittaa vaikka olisi ihan ominaisuus.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Normaalisti tölkki värisee kardaanista tai vetereista mutta jos nopeus muutuu todellakin vaihteiden mukana niin se viitaisi johonkin ennen vaihdelaatikkoa (kytkin/vauhtipyörä mootori) tai vaihdelaatikossa esim laakerointi.
Miten muuten värisee ykkös ja kakkos vaihteella?
Miten muuten värisee ykkös ja kakkos vaihteella?
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Ykkösellä ja kakkosella en huomaa mitään värinöitä, ja kolmosella ja nelosellakin vaan noissa tietyissä nopeuksissa (=suht alhaisilla kierroksilla). Myyjä tosiaan kehui vaihtaneensa koneen ja laatikon 20tkm sitten (uudella koneella kuulemma 30tkm ajettu ennen Syöksysämpylään päätymistä ja ehostettu viimeisen päälle vaihdon yhteydessä), niin siksi en haluaisi epäillä konetta ja lootaa. Mutta kyllähän varmaan kaikki on mahdollista.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Niin siis jos vika on laatikon jälkeen sen putäisi ilmetä aina tietyssä nopeudessa riippumatta millä vaihteella ajaa.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Tuo on varmastikin totta. Mutta nyt kun puhutaan sen verran suurista nopeuksista niin ei oikein pysty koittamaan että tuntuuko tärinä ykkösellä kahdeksankympin vauhdissa Niin nuo havainnot on toistaiseksi niiltä vaihteilta joilla noita nopeuksia yleensä tulee ajettua. Tuossa nelilovisessa laatikossa jokainen vaihde on sen verran pitkä että ei tee mieli useammalla vaihteella ajaa samaa nopeutta. Pitänee ajella ja kuulostella vähän lisää. Loppuviikosta pitäisi olla tallitila ja tunkkikin lopulta käytössä niin pääsee kurkkimaan että miltä auton alla näyttää.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Joo, oishan ne nuokin passelit. Lähinnä kiinnosti että onko noita LED-valoja kohtaan Suomessa jotain säädöksiä. Pitänee trafilta kysyä näkemystä.ossiwho kirjoitti:jos valovoimaa ja hieman ulkonäköä haluat niin 7" pyöreitä led valoja löytyy edim defendereistä ja jeepeistä. pitäisi sopia lähes suoraan tuohon pyöreälamppuiseen maskiin ja kiinnikkeisiin.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... order=desc tuossa ketjussa esim hyvä esimerkki.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Aloita tarkistamalla kardaani nivelet se on yleisin syy.
Kai nelosen saa jo pesään 60kmh.
Kai nelosen saa jo pesään 60kmh.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Joo. Kardaani ja sen ristikot syyniin. Pienikin välys niin värinää tulee. Itselläki juuri vaihdetut nivelet kummassaki päässä kardaania ja pikkusta ennen 80km/h tulee värinää ja katoaa jälkeen 80km/h.
Jos kerran vaihteisto ja moottori on käytetty irti niin voimalinjan "linjaus" on myös hyvä tehdä. Itse suoritin linjauksen löysäämällä hieman etuperän kiinnityksiä, sekä moottorin taimman tuen kiinnitystä ja vaihteiston etupään kiinitystä. Sitten pykälä silmään ja pientä liikuttelua edespäin ja pakilla taaksepäin. Sen jälkeen kiristin paikat kiinni. Tämä lievensi värinää kummasti. Mutta kardaaninristikoiden vaihdon jälkeen Syncro ei ole ollut 100% värinätön. Uskonpa että ristikot ei ihan samoille sijoille vanhojen kanssa sattunut niin tästä johtuu. Kunhan tässä tulopoliittisesti rikastuu niin tuliterä kardaani asettuu paikoilleen..
Isäni syncrossa oli värinöihin syynä myös vioittunut vetonivel edessä. Tähän hätään en linkkiä osaa laittaa mutta tuolla Syncro;n tekniikka osiossa on siitä kuvat ja tarinaa..
Jos kerran vaihteisto ja moottori on käytetty irti niin voimalinjan "linjaus" on myös hyvä tehdä. Itse suoritin linjauksen löysäämällä hieman etuperän kiinnityksiä, sekä moottorin taimman tuen kiinnitystä ja vaihteiston etupään kiinitystä. Sitten pykälä silmään ja pientä liikuttelua edespäin ja pakilla taaksepäin. Sen jälkeen kiristin paikat kiinni. Tämä lievensi värinää kummasti. Mutta kardaaninristikoiden vaihdon jälkeen Syncro ei ole ollut 100% värinätön. Uskonpa että ristikot ei ihan samoille sijoille vanhojen kanssa sattunut niin tästä johtuu. Kunhan tässä tulopoliittisesti rikastuu niin tuliterä kardaani asettuu paikoilleen..
Isäni syncrossa oli värinöihin syynä myös vioittunut vetonivel edessä. Tähän hätään en linkkiä osaa laittaa mutta tuolla Syncro;n tekniikka osiossa on siitä kuvat ja tarinaa..
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Kiitoksia kattavasta vastauksesta! Pitääpä ottaa syyniin kun pääsee sisätiloihin. Ei nää rapakelit oikein inspiroi auton alla könyämiseen.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Kardaanin kannatta myös tasapainottaa varsinkin jos uusilla nivelillä värisee.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Toi on muuten pirun kivan näköinen tölkki varsinkin tuo umpi kylki yhdistettynä tuolla mustalla jutulla.
Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"
Todellakin kardaanin tasapainotus olisi jotain. Täällä napapiirin reilusti pohjosen puolella ei vain taho löytyä seppää kuka sen tekisi.
Tämä Syncro on kyllä komian näkönen ja ilo silmälle että on noin hyvin säilynyt!!
Tämä Syncro on kyllä komian näkönen ja ilo silmälle että on noin hyvin säilynyt!!
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**