Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Voi kokeilla laittaa uuden laipan jos sillä asettuisi. Ei siellä pitäisi välystä olla, ei ainakaan helpota tärinöiden osalta jos siellä joku pääsee vatkaamaan. Multa löytyy noita purettuna, jos ei lähempää löydy.

Spacerit vetarin alla on kaiketi lukollisessa mallissa käsittääkseni, olisko tehtaalla käyny moka ja suunniteltu vetoakseli hieman liian lyhyeksi tai jotain optimi kestävyyden kannalta...
< 15kWh/100km
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Vois todella kiinnostaa tuo laippa. Laitan yv:tä siitä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

No niin. Tänään (tai oikeastaan eilen) kasasin etupään ilman vetoakseleita ja pelkillä ulommilla, kilkkeistä tyhjennetyillä vetareilla. Melko skeptisin mielin lähdin koeajolle, mutta hämmästys olikin sitten suuri. Jo ihan kävelyvauhdissa soraisella parkkipaikalla huomasi että auto rullaa pehmeämmin. Tavanomaiseen tärinänopeuteen päästyä ei tuntunut kerrassaan mitään. Ja ei muuten värise milläänn nopeudella enää ;) Ajomukavuus noin kymmenkertaistui kertalaakista. Eli jotain edistystä viimein. Nyt kai voi päätellä sen verran, että värinät tulee etuperästä jostain. Ekana menee syyniin se liepottava vetonivelen laippa. Hra dmn:lta löytyikin jo sopivasti varaosalaippa. Tänään tutkailin tuota laippaa tarkemmin, ja purkamisessa pääsin niin pitkälle että sain päätytulpan ja lukkorenkaan jousiprikkoineen pois. Mutta laippa ei suosiolla irronnut, eli pitänee jokin ulosvetäjä hommata sitä varten. Nytkyttelin sitä laippaa nyt vähän huolellisemmin ja kyllä siinä välystä on. Kuvasin vähän videotakin tuosta välyksestä. Motoriikka ei meinannut riittää kuvaamiseen, valon näyttämiseen ja laipan nykimiseen yhtä aikaa, mutta jospa tuosta selvän saisi: https://drive.google.com/open?id=1ubx7o ... 0-iysP5pt2
Videon loppupuolelta ehkä parhaiten näkyy, mutta näyttää siltä että laippa liikkuu jonkin verran akseliin ja sen booreihin nähden, mutta sen lisäksi itse akseli näyttäisi liikkuvan kun laippaa liikuttaa. Eli ikään kuin siinä akselissa olisi välystä myös. Niin en tiedä korjautuuko ongelma pelkän laipan vaihdolla, mutta sen näkee sitten. Oli muuten tuohon samaan apparin puoleiseen sisempään vetariin kehittänyt ihan kohtuullisen välyksen kesän aikana. Keväällä pistin nimittäin välyksettömän vetarin paikoilleen, ja nyt pois otettaessa on jo melkein hölskyvä ja melko karkeat urat siinä on. Sekin varmaan vähän kielisi että tuossa laipassa on vähän turhan laaja liikerata ajon aikana.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Etuperä kävi mestari DMN:llä ehostettavana. Tuolta välyksen puolelta vaihdoin myös sisemmän vetarin uuteen. Eilen kasailin auton läjään, ja läksin koeajolle. Tiet oli aika karkeassa kunnossa, niin ei alkuun oikein voinut sanoa värinöistä mitään. Asfaltille päästyä vähän petyin; se karkein ja terävin tärinä 40km/h-> oli kyllä mennyttä, mutta muuten tasaista värinää kyllä tuntui varsinkin 60km/h->. Mutta sitten otin kokeeksi kardaanin pois, ja sinne hävisi värinät. Näyttäisi ehkäpä nyt siltä, että kardaani on kuitenkin ollut alkuperäinen syyllinen, ja värinällään aiheuttanut ehkäpä nuo etuperän ongelmat? Ja kun mie oon nyt vuoden aikana kokeilumielessä välillä poistanut kardaanin niin se ei ole tehnyt eroa koska etuperässä on vaurio jo ollut. Seuraavaksi taitaa mennä kardaani syynättäväksi. Ristinivelissä ei varsinaisesti ole välystä, mutta etummaisessa nivelessä on selkeä pykälä. En oo tuosta ollut kovin huolissani tähän saakka, kun ei ole ajoon vaikuttanut kardaanin olemassaolo tätä ennen. Mutta hyvältä näyttää kun alkaa viat löytymään.

Etuperän ollessa huollettavana tein muutamia muita kunnostustöitä. Polttoainetankin kannakkeet, varsinkin se kuljettajan ja polttoainepumpun puoleinen oli päässeet hieman happamiksi:
_IGP6101.jpg
_IGP6101.jpg (1.47 MiB) Katsottu 4061 kertaa
Pumpun panta oli vielä yllättävän kova, mutta ne kannakkeet vaimenninkumeineen oli jo aika rapeat. Vaihdoin nyt tuon tankin kannakkeen uuteen ja samalla laitoin uuden pumpunkannakkeen, polttoainesuodattimen ja sen kannakkeen sekä polttoaineletkut tuonne suodattimelle asti. Se tankinkannakkeen ylempi lipare kierretankoineen oli vielä ihan hyvässä kunnossa, mutta kierretangon alapää jo aika hapan ja se tietenkin katkesi pulttia irrottaessa. Kierretangosta lähti ehkä 4cm pätkä pois. Alkuperäinen kannake olisi varmaan yltänyt silti paikalleen tuohon kierretankoon, mutta tuota uutta en saanut taivuteltua niin smoothisti että olisi yltänyt tuohon pultin päähän niin tein jatkomutterilla ja lyhyellä pultilla korvaavan ratkaisun. Vähän löysäksi se jäi ja pitäisi itse asiassa lyhentää sitä kierretankoa vielä lisää jos hyvän haluaisi noin. Moottoritilaankin oli tarkoitus polttoaineletkut vaihtaa, mutta konehuoneen pesun jälkeen huomasin että yllättävän hyvässä kunnossa on nuo letkut, lienee edellinen omistaja vaihtanut. Niin että taidan tuota hommaa lykätä hieman myöhemmäksi.

Startatessa ajoittain kiukuttelee edelleen, vaikka olen mielestäni kaiken tarkastanut: startille tulee uudet virtajohdot, moottorin maadoitus pitäisi olla ok, uusi virtalukonpohja ja siellä hard start rele. Nyt ajattelin tarkastaa seuraavaksi itse sarttimoottorin. Oon vähän lykkäillyt tuota hommaa kun varsinkin sambassa sitä haukutaan todella kusiseksi operaatioksi. Mutta itse asiassa homma oli yllättävän nopea ja helppo. Tai no, olisi ollut mutta edellinen omistaja oli ilmeisesti yrittänyt samaa ja tullut nylpänneeksi sen alemman pultin kannan piloille. Tilaa oli niukanlaisesti, mutta sain lopulta ajettua vingulla pultin kantaan uran ja vasaroitua pultin poikkeen. Startin vein huollettavaksi paikalliseen autosähköliikkeeseen, mutta sanoivat etteivät ota sitä koska uudet on niin halpoja. Pyysin kuitenkin tarkastamaan sen, ja heidän testauslaitteillaan se toimi moitteettomasti. Tai kun lähinnä oon ajatellut että jumittaako miulla solenoidi ajoittain tms, niin sellaisesta ei ainakaan testipenkissä ollut merkkiäkään. En sitten ruvennut uutta starttia ostamaan vaan pistin entisen takaisin uuden puslan kera. Netissä joku väitti samantyyppisen oireilun korjautuneen puslan vaihdolla, mutta vähän kyllä epäilen. Mutta jos vielä vittuilee niin pitänee seuraavaksi harkita sen solenoidille tulevan johdon uusintaa ja lopulta itse startin.

Tän talven työlistalla olisi katon ehostus eli villat ja varmaankin vaneri. Lisäksi tuulilasin tiiviste näyttäisi vuotavan, niin saanee senkin vaihtaa ja samalla voi halutessaan äänieristää ohjaamon katon, mikä jäi viime talvena tekemättä ohjaamon kattoverhoilun takia. Se jää sitten nähtäväksi että meneekö tuo alkuperäinen kattoverhoilu vielä ehjänä takaisin. Muuta puuhaa olisi varmaan ainakin jarrunesteen ja jäähdytysnesteen vaihto, kytkinpolkimen akselin ehostus (viimeksi työnsin vain vaseliinia täyteen), jonkinlaisten turvajärjestelmien ja lisälukkojen virittely ynnä muuta.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jos jostain löytää automaatin startin, se kannattaa ottaa talteen. Siinä on enempi puhtia ja laakeroitu niin, ettei tarvitse lohkossa olevaa puslaa.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kattoverhoilu jos on ehjä, älä hajota koska sitä alkuperästä ei saa uutta. Uutena saa vain joko koko reijitettyä mikä on ruma tai sitten voi tehdä ompelemalla keskelle reijitetyn alueen mikä on paras ratkaisu jos on pakko tehdä uudesta. Kokonaan reijittämättömästä ei voi tehdä koska patopaine painestaa sen kun katonrajan ventiileihin tulee ilmaa (joissain pakumalleissa ventiilejä ei ole ja kattoa ei paineisteta jote silloin voi tehdä myös kokonaan sileestä muuten ei) koska pullahtaa kesäkuumalla motarilla alas.
Jos irottelet sen varovasti sen voi saada ehjänä irti. Sielä on normaalisti äänieriste vahtomuovit takana joten eristäminen harvoin tarpeen. Voit kokeilla painamalla kattoverhoilua keskeltä niin tunnet vahtomuovit jos ne sielä on.
Itse maalasin omani tuohon museopeliin paikattuani sitä paristapaikka takapuolelta niin että irrotin sen reunasta että sai käden taakse ja sitten höyrysulkuteipillä takapuolelta reikä kiini ja meikkasin etupuolen Sikaflexillä käyttäen fairia silottamisen ja tämä siis ennen maalaamista.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

dmn kirjoitti:os jostain löytää automaatin startin, se kannattaa ottaa talteen. Siinä on enempi puhtia ja laakeroitu niin, ettei tarvitse lohkossa olevaa puslaa.
Käykös se automaattilootan startti ihan suoraan? Hassua kun ei oo laajemmin tuota mahdollisuutta mainostettu missään.
Osku kirjoitti:Kattoverhoilu jos on ehjä, älä hajota koska sitä alkuperästä ei saa uutta. Uutena saa vain joko koko reijitettyä mikä on ruma tai sitten voi tehdä ompelemalla keskelle reijitetyn alueen mikä on paras ratkaisu jos on pakko tehdä uudesta. Kokonaan reijittämättömästä ei voi tehdä koska patopaine painestaa sen kun katonrajan ventiileihin tulee ilmaa (joissain pakumalleissa ventiilejä ei ole ja kattoa ei paineisteta jote silloin voi tehdä myös kokonaan sileestä muuten ei) koska pullahtaa kesäkuumalla motarilla alas.
Jos irottelet sen varovasti sen voi saada ehjänä irti. Sielä on normaalisti äänieriste vahtomuovit takana joten eristäminen harvoin tarpeen. Voit kokeilla painamalla kattoverhoilua keskeltä niin tunnet vahtomuovit jos ne sielä on.
Itse maalasin omani tuohon museopeliin paikattuani sitä paristapaikka takapuolelta niin että irrotin sen reunasta että sai käden taakse ja sitten höyrysulkuteipillä takapuolelta reikä kiini ja meikkasin etupuolen Sikaflexillä käyttäen fairia silottamisen ja tämä siis ennen maalaamista.
Siinä on reikiä, kankaassa tasaisesti ehkä sentin välein. En tiedä onko alkuperäinen, mutta toisaalta en jotenkin usko että ois uusittukaan, auton historian tuntien. Vaahtomuovia siellä voi olla mutta rämiseehän se silti, muilta osin katto on dempattu äänieristematolla niin koputellessa huomaa kyllä että ohjaamon katossa ei ole. En kyllä tiedä kuuleeko eroa ajossa, mutta kuitenkin. Hauraan näköinen se verhoilu on kyllä niin sikäli epäilen että ei saa ehkä ehjänä pois. Miulla ei museorekisteröinti oo mielessä muutenkaan niin sikäli ei haittais vaikka ei saisi takaisin, mutta jollain pitäisi sitten se ohjaamonkin katto päällystää ja siihen ei vaneri mahda olla ihan optimaalinen.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Se alkuperäinen on keskeltä kattoa reijitetty ja sivureunoilta ei, tässä kuva zoomaile niin näet reijät.
viewtopic.php?f=20&t=4486

Se näyttää hassulta sivu ikkunoiden yläreunasta ja taka pilareista jos reijitys jatkuu reunaan asti.
Valitettavasti riitävän leveää jossa reunat ehjät ei tällähetkellä saa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Sitten se kattoverhoilu matsku ei ihan ilmaista ole neliöhinnaltaan joten tarkista hinta ennen kuin rupeat hommaan. Sitä nimittäin menee muutama neliö ja sen pitää olla kattoverhoilu kamaa että asettuu hyvin.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Eipä ole hetkeen tullut kirjoiteltua mitään. Pientä puuhastelua on auton ympärillä kyllä ollut, mutta ei oikein mitään mistä saisi jutun juurta. Viime keväänä jo alkoi kytkinpoljin pitämään ääntä ja polkimessa tuntui selkeä väls, mutta kesällä kun asiaa tutkailin en viitsinyt purkaa tarpeeksi (tai osannut irrottaa pelkkää poljinta), ja tyydyin vaan peittämään kitinän vaseliinilla. Välys kuitenkin alkoi olla varsin kohtalaista luokkaa niin päädyin purkamaan kojelaudan taas kertaalleen veke, ja ottamaan tuon koko poljinpaketin ulos. Vähän kiroilua se aiheutti (yllättävän ahdasta on), mutta tuli se lopulta ulos. Kytkinpolkimessa oleva pääsylinterin käyttötangon akseli ja sen sokka oli odotetun näköiset:
poljin2.jpg
poljin2.jpg (482.06 KiB) Katsottu 3479 kertaa
Kaveri ystävällisesti hitsasi reiän umpeen ja teki uuden reiän oikeaan paikkaan ja kokoon. Uudella sokalla paketti kasaan, ja välys hävisi. Kun nyt oli kojelauta irti niin tuli samalla askarreltua muita juttuja. Laitoin vähän varashälytinjärjestelmää/käynnistyksenestoa ynnä muuta pientä. Ei tarvitse vieläkään olla autonvarastustieteen tohtori tuonne sisään päästäkseen, mutta jospa se nyt hieman ainakin hidastaisi perus Sakke Sekakäyttäjien puuhia. Kontin katto odottaa edelleen askartelua, mutta nyt on ajatus tehdä katon "verhoilu" vanerin tai kankaan sijaan vaahto-PVC -muovista. Vähän kevyempää ja notkeampaa kamaa kuin vaneri ja saatavissa useammissa väreissä ilman maalausta tai muuta käsittelyä.

Pidemmän tähtäimen suunnitelmana olen nyt pyöritellyt kattotelineen tekoa. Mikään valmis malli ei vastaa tarpeitaa, koska haaveissa olisi sellainen johon saisi tarvittaessa kiinni myös esim. fillaritelineen. Lisäksi vararenkaan voisi tietenkin nostaa katolle. Mielessä on pyörinyt ajatus myös laittaa kattotelineeseen kiinni aurinkopaneeli, jonka saisi tarvittaessa pois katolta samassa paketissa kattotelineen kera. Semihelppo irrotettavuus pitää siis myös olla, koska ei taida nykyiseen talliin mahtua ajamaan sisään kattoteline paikoillaan. Mutta millaisia läpivientejä olette tehneet aurinkopaneelin johdoille katolta ohjaamoon/konttiin? Pitäisi joku sääsuojattu pistoke saada katolle ja jostain läpivienti järkevästi sisätiloihin. Muistelisin nähneeni jonkun projektikertomuksessa tällaisen viritelmän, mutta en muista kenellä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Caramelli »

Ilmari kirjoitti:...sääsuojattu pistoke saada katolle....
Tuommosilla Mil-liittimillä toteutin oman; https://www.partco.fi/fi/1088-mil-liittimet

Tuolta valitsee kuoret ja sisukset niin saa haluamansa määrän liitäntöjä katolle, varmaan on muitakin liittimiä markkinoilla mutta tuo soveltui omaan käyttöön sopivasti.
Ande
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ande »

Omassa paneelissa oli sääsuojatut liittimet valmiina.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Taisin ilmaista itseäni typerästi. Enemmän askarrutti se, että mitä kautta tekisi aurinkopaneelin johdoille läpiviennin auton sisäpuolelle. Eli millainen tökö jäisi auton katolle törröttämään silloin kuin kattoteline ja paneeli eivät ole katolla.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Caramelli »

Ilmari kirjoitti:Taisin ilmaista itseäni typerästi. Enemmän askarrutti se, että mitä kautta tekisi aurinkopaneelin johdoille läpiviennin auton sisäpuolelle. Eli millainen tökö jäisi auton katolle törröttämään silloin kuin kattoteline ja paneeli eivät ole katolla.
Itsellä on reititettynä seuraavasti;
Hupiakku vänkärin penkin alla, tästä kaapeli (25mm² - auton alla) sulake/reletaululle hanskalokeron taakse, tästä A-pilarin sisällä 14x1,5mm² -johtoa kattoliittimelle. Tuohon Mil-liittimeen tilasin samalla kannen jolla saa tulpattua tuon liittimen; Arviolta jää korko suunnassa ~20-30mm törröttämään kannen kanssa katto pinnasta eli ei paljoa niiden katossa olevien vahvike pokkauksien yli tule. Voin ottaa vielä tarkkenus mitat ja kuvan tuosta kun kerkeää..
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Joker »

Ilmari kirjoitti:Taisin ilmaista itseäni typerästi. Enemmän askarrutti se, että mitä kautta tekisi aurinkopaneelin johdoille läpiviennin auton sisäpuolelle. Eli millainen tökö jäisi auton katolle törröttämään silloin kuin kattoteline ja paneeli eivät ole katolla.
Ilmaisu oli kunnossa. Itsellä sama mietintä, kattoluukku on mallia voi olla aina vaikka auki, niin sieltä kautta johdot tulee nyt. Kunhan saan motia purkaa sisustusta kaapeleiden reititykseen, niin tässä ketjussa mainitut MIL liittimet tulee varmaan itsellekin.
Toinen vaihtoehto olisi matkailuautoon tarkoitettu läpivientiboxi, joka on jo hyllyssä, mutta en pidä ajatuksesta alkaa sitä tiivistelemään ja sitten että johdot pitäisi niputtaa siihen jos panelit irti.
https://www.ebay.co.uk/itm/142452490347
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Totta joo, ois miullakin mahdollisuus taiteilla ne kaapelit tuollaisen aurinkokennotuulettimen läpi, niin ei tarttis enää lisää reikiä tehdä kattoon. Mutta ei tuon reunan ali kyllä kummoista kaapelia ujuta ja varmaan alkaa vesi valumaan sen myötä sisään. Joku tollanen läpivientiboksi vois olla kyllä hyvä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Joker »

ei varmaan sellasesta mene ja kannatta sitä uhrata, mulla on sellainen linja-auton hätäpoistumistie luukkuna niin sieltä tulee nyt väliaikaisesti. Sisusta on jo sellainen palapeli, että katon reunan aukaiseminen irrotuttaa yhtä ja toista. Ehkä jonain talvena. Mutta molemma toimii varmasti, MIL liittimellä saa varmaan paremman läpiviennin.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Niin kyllä. Itselläkin tämä tuli mieleen nyt lähinnä siitä syystä että olisi tarkoitus lähiaikoina saada tuo sisäkatto valmiiksi. Hyvä olisi miettiä noiden johtojen läpivienti jo tässä vaiheessa ettei tarttis kattoa räjäyttää siinä vaiheessa kun paneelin asennus tulee ajankohtaiseksi.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Tänään oli ohjelmassa jarrunesteiden vaihto. En oo tuota(kaan) koskaan ennen tehnyt, mutta pitkälti samanlainen proseduuri kuin fillareissa. Mutta mutta. Kaksi nippaa (vasen taka ja vasen etu) oli tietenkin juuttunut kiinni, ja sen verran kattavassa ruosteessa että oli kuusiokanta rapissut pois. Taakse helpoin korjaus ois varmaan vaan vaihtaa työsylkkä? Mutta mites tuo etunen? Kestääkö nuo nipat jotain vastakierretappia tms?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Takaa tulee varmaan helpommaksi vaihtaa koko sylinteri, ei paljoa maksa. Edessä kannattaa kaikki keinot kokeilla ennen kuin käy ostamassa uuden. Ekana varmaan kokeilee vanhan ruuvin saada uitettua yön yli irroitusöljyssä ja jos mahdollista lämmittää se alue punahehkuiseksi, sitten se varmaan lähtee helposti irti vastakierretapillakin.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin