Tästä se taas alkaa, uusi topikki, kun pihassa nököttää uusi raato.
Keväällä vannoin itselleni, kun T3 sain "valmiiksi", että nyt en siihen pallokeulajunakeula-vouhotukseen lähe ollenkaan, niin kuinkas kävikään...
Sain kuulla, että omalla kylällä, muutaman kilsan päässä kotipaikastani on kaksi vanhaa volkkarin pakua pihalla, eivätkä ole liikkuneet paikoiltaan vuosiin... Pakko oli ottaa asia tarkempaan syyniin ja pienten selvittelyjen jälkeen lampsin suoraan omistajan puheille! Lähdin kyllä ihan vaan katsomaan autoja, kun olin kuullut ennakkotietona, etteivät autot olleet myytävänä... Tällainen näky minua pihassa odotti:
Toinen (keskimmäinen kuva) oli jo aika happaman oloinen helmoiltaan ja konehuoneeltaan, mutta tämä toinen (alempi) yllätti totisesti! Muutama reikä siellä täällä, mutta pääpiirteittäin erittäin jees! Lopputulema tälle vierailulle oli, että puhuin nuo kummatkin itselleni oikein harrastajaystävälliseen hintaan! Toisessa täysin ehjä sisusta, KAIKKI osat tallella, ja konekin paikoillaan. Toisesta mylly puuttui, mutta kuulosti olevan tallessa...
Isänpäivän aattona kävästiin hakemassa eka pallo pois vieraitten nurkista Vetojuhtana tietenkin vag-konsernin kaunis tuote!
Sunnuntaina pistin T3:n talviunille, ku onhan toi tommonen melko "kesänen" toi luukki, niin ei tuolla kehtaa talvee ajella.. Siinäpä ne olla nököttää! Toivottavasti ois ens keväänä vanahuksessaki leima (toiveajattelua)
Korpimetsien pallokeula -73
Korpimetsien pallokeula -73
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Korpimetsien pallokeula -73
Loistolöytöjä! Onnea vaan uusista hankinnoista!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Korpimetsien pallokeula -73
Meinasin kirjoittaa että kyllä on lutunen, mutta vaimo tuli viereen ja sanoi että voi kun söpö, siis tuo auto.
Re: Korpimetsien pallokeula -73
Ei taida näihin vanhuksiin olla mitään oikotieonneen-henkisiä tapoja madaltaa... Keulaan ainakin vaikutti löytyvän vain kalliita ja isotöisiä madallusmahdollisuuksia. Täytynee keskittyä nyt aluksi vain ja ainoastaan tekniikan kuntoon saamiseen, sekä jarrujen läpikäyntiin... helpompi sitten liikutella halliin ja pois tarpeen mukaan
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Re: Korpimetsien pallokeula -73
Säätöpalat etuakseliin on helpoin ja halvin tapa tehdä mieto madallus.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Korpimetsien pallokeula -73
Hei vaan tännekin! Pientä päivitystä viimeaikaisista tapahtumista... Oli vähän hiljaisempaa eloa tuossa syksy ja kerkesi autojen ympärille oikein kinokset kasautua! Nyt on lumet luotu ja käppänä nykästy komiasti kyytiin!
Auto saatiin lämpimään halliin! Aika legendaarista, tuokaan koppi ei oo kattoo päänsä päällä nähny ~18 vuoteen ja lämpöasteita ympärillä on ollu vaan kesäkeleillä! Pikkusen piti aloitella ruostekohtien läpikäyntiä jo hiomalla. Paljon on popniittejä kulunut, kun tuota on aikoinaan pikkupikku pellinpalasilla paikattu. Ilmeisesti ei oo ollu hitsivehkeitä saatavilla siihen hätään...
Takatilan lattiaa pikkusen malliksi leikkelin auki... Ylhäältäpäin helpompi ehkä alotella korjauksia Ei tuo vaikuta niin kamalalta projektilta sitten kuitenkaan, mitä aluksi pelkäsin! Hitsuuta on, mutta oli sitä kyllä T3:ssakin! Siinä tekeminen oli toisenlaista, kun piti "tarkasti" ikkunanpieliä rakennella uuteen uskoon...
Tekniikkaan perehtyminen olikin rassailuviikonlopun yksi pääteemoista! Hyvin varovaisen, vienon toiveen esitin itselleni lauantaina, että jospa se käyntiin saataisi vielä viikonlopun nimissä... Ensimmäisen käyntiinhyrähdyksen jälkeen huomasin kyseessä olevan "ECO-mallinen" VW-moottori! Jyviä pöllähti putkesta savun sijaan!!
Pakoputkessa oli sis pidetty elämää!! Myyjältä kuulemani mukaan myös takatilasta oli löytynyt eläinkunnan edustajia; orava oli pitänyt pesäänsä siellä! Kulkenut ruostereijästä sisään ja ulos
Bensalinja piti käydä läpi kokonaisuudessaan ja sieltähän löytyikin aikamoinen tukos! Sen kun poisti ja uusi vähän letkuja ja klemmareita, niin tuoreen bensan päästyä virtaamaan vapaasti kaasareihin, jysähti vanha rauta tulille!! Loistava fiilis! Hetken aikaa ensin kuulosteltiin ja pidettiin käynnissä. Testasin myös kytkintä ja vaihteita... Hyvin toimii! Pitihän se koeajokin sitten suorittaa, tottakai!
Tallin päätyyn ajelin parkkiin ja huppu niskaan! Tuosta se on hyvä napata takaisin halliin lämpimään, kunhan taas värkkäilyt jatkuu! Vapuksi ajoon! En vaan vielä tiiä, minkä vuoden vappu se on...
Auto saatiin lämpimään halliin! Aika legendaarista, tuokaan koppi ei oo kattoo päänsä päällä nähny ~18 vuoteen ja lämpöasteita ympärillä on ollu vaan kesäkeleillä! Pikkusen piti aloitella ruostekohtien läpikäyntiä jo hiomalla. Paljon on popniittejä kulunut, kun tuota on aikoinaan pikkupikku pellinpalasilla paikattu. Ilmeisesti ei oo ollu hitsivehkeitä saatavilla siihen hätään...
Takatilan lattiaa pikkusen malliksi leikkelin auki... Ylhäältäpäin helpompi ehkä alotella korjauksia Ei tuo vaikuta niin kamalalta projektilta sitten kuitenkaan, mitä aluksi pelkäsin! Hitsuuta on, mutta oli sitä kyllä T3:ssakin! Siinä tekeminen oli toisenlaista, kun piti "tarkasti" ikkunanpieliä rakennella uuteen uskoon...
Tekniikkaan perehtyminen olikin rassailuviikonlopun yksi pääteemoista! Hyvin varovaisen, vienon toiveen esitin itselleni lauantaina, että jospa se käyntiin saataisi vielä viikonlopun nimissä... Ensimmäisen käyntiinhyrähdyksen jälkeen huomasin kyseessä olevan "ECO-mallinen" VW-moottori! Jyviä pöllähti putkesta savun sijaan!!
Pakoputkessa oli sis pidetty elämää!! Myyjältä kuulemani mukaan myös takatilasta oli löytynyt eläinkunnan edustajia; orava oli pitänyt pesäänsä siellä! Kulkenut ruostereijästä sisään ja ulos
Bensalinja piti käydä läpi kokonaisuudessaan ja sieltähän löytyikin aikamoinen tukos! Sen kun poisti ja uusi vähän letkuja ja klemmareita, niin tuoreen bensan päästyä virtaamaan vapaasti kaasareihin, jysähti vanha rauta tulille!! Loistava fiilis! Hetken aikaa ensin kuulosteltiin ja pidettiin käynnissä. Testasin myös kytkintä ja vaihteita... Hyvin toimii! Pitihän se koeajokin sitten suorittaa, tottakai!
Tallin päätyyn ajelin parkkiin ja huppu niskaan! Tuosta se on hyvä napata takaisin halliin lämpimään, kunhan taas värkkäilyt jatkuu! Vapuksi ajoon! En vaan vielä tiiä, minkä vuoden vappu se on...
Vw Caravelle BUS, 1987, 1.6TD
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8
Vw Kastenwagen, 1973, 1.7
Vw Kastenwagen 1974, 1.8