Erään T3 syncron tarina
Lähetetty: 25.09.2022 12:02
Noh nyt on saatu tölsä vihdoin kotia, eihän sitä tullu kyseltyäkään kuin viimeset 6vuotta joka kesä et joko myyt , auto alunperin ollut enollani 25vuotta, ja on toinen omistaja, seisonut vuodesta 2016, nyt sitten herkeni myymään kun ei enää innostanut laittaa ajoon. Tämä samainen kampe oli mulla työautona aikanaan 15vuotta sitten 2vuotta, ja ihastuin.
Kyseessä siis vuoden 1988 caravelle syncro, takalukko löytyy, kone porsinut (1.9td AAZ), ja paljon muita pikkujuttuja pitäs laittaa. Leiman ei pitäisi vaatia kuin ehjä mosa. Uusi mosa haettu foorumilaiselta(kiitos!), ja kohta alkas remppa, eli vaihtuu aazista aaziin pitää vaan kaikki tietyt osat entisestä mosasta siirtää tähän. Alunperin ollut 8? paikkainen taksi 90luvulla, nykyään läpiauki verovapaa 3paikkanen paku.
Ihan aluksi koko auto on pestävä ulkoa ja sisältä, roskat pois ja painepesu sekä ulkoa että sisältä.
Listaa mitä mielessä laittaa:
-vinssi
-tehdä itse "karjapuskuri"/valorauta
-katolle led paneeli, ja valorautaan 2x9"
-työvalot
-sisävalaistus
-talmun keltaset "päivävalot"
-sumarit
-etulukko
-decoupler
-korotus
-16" mutapyörät
-kopin vaimennus/lämpöeristys
-vesijärjestelmän tarkistus/ja tai vaihto (syyläri, vesiputket, vesipumppu, termari, sisäkenno,flekti)
-välijäähy
-öljynjäähdytin termarilla
-lisämittarit ainakin ahtopaine,vedenlämpö.öljynpaine,öljynlämpö,kiekkari,jännite
-Musajärjestelmä
-lälläri
-kirkkaat etuvilkut ja takavalot
-auton maalaus
Tässäpä noita näin aluksi.
sitten muutamia asioita mitä pitää korjata:
-sisäpuhallin on kokoajan täysillä ja nappia ei ole, edes enoni ei muista mitä sille kävi , en löydä edes katkasijalle meneviä johtoja, saati numiskaa
eli pitää ostaa tuo nuppi ja vissiin ite tehä siihen piuhotus
-onko näissä automaattihehku alunperin?(nyt viritys on niin että kojelaudassa on numiska hehkulle samalla puolella kun virtalukko, jos ei ole/saa automaatiksi, niin nappi pitää vaihtaa toisellepuolen rattia)
-kojelaudassa olevat mittarit on asennettu niin ettei niitä ajaessa näe, pitää asentaa paremmin näkyviin, sekä paikata turhat reijät kojelaudasta
-ratin viiksien muoveista puuttuu alempi se keskimuovi missä on perslämppärin säädin, pitäs saada se alempi tai molemmat.
-apparille/appareille perslämmitetyt penkit(jos mahdollista), emäntä tykkää
-akku uusissa, mietin että vedän sisätilaan kerralla isomman 100+A akun, kun ei tuonne vakiopaikalle sovi ku joku 70A tyyliin
-vakio 90ah laturi vaihtoon 120+A(120A latureita monia hyllyssä, jos sais kasattua käypäsen)
-kiekkari uupuu, on kellollinen mittaristo, onko dieseleissä ollut kiekkarillista mittaristoa? Jos on niin sellanen hakusessa(se kello ei pie aikaa muutenkaan )
Tässä näin aluksi, ps laittaisin kuvia jos löytäsin ilmaisen sivun minne tallentaa, ja ottaa linkin. Photobucket nykyään näkyy maksullinen olevan. Yhden kuvan laitoin facebookista.
Kyseessä siis vuoden 1988 caravelle syncro, takalukko löytyy, kone porsinut (1.9td AAZ), ja paljon muita pikkujuttuja pitäs laittaa. Leiman ei pitäisi vaatia kuin ehjä mosa. Uusi mosa haettu foorumilaiselta(kiitos!), ja kohta alkas remppa, eli vaihtuu aazista aaziin pitää vaan kaikki tietyt osat entisestä mosasta siirtää tähän. Alunperin ollut 8? paikkainen taksi 90luvulla, nykyään läpiauki verovapaa 3paikkanen paku.
Ihan aluksi koko auto on pestävä ulkoa ja sisältä, roskat pois ja painepesu sekä ulkoa että sisältä.
Listaa mitä mielessä laittaa:
-vinssi
-tehdä itse "karjapuskuri"/valorauta
-katolle led paneeli, ja valorautaan 2x9"
-työvalot
-sisävalaistus
-talmun keltaset "päivävalot"
-sumarit
-etulukko
-decoupler
-korotus
-16" mutapyörät
-kopin vaimennus/lämpöeristys
-vesijärjestelmän tarkistus/ja tai vaihto (syyläri, vesiputket, vesipumppu, termari, sisäkenno,flekti)
-välijäähy
-öljynjäähdytin termarilla
-lisämittarit ainakin ahtopaine,vedenlämpö.öljynpaine,öljynlämpö,kiekkari,jännite
-Musajärjestelmä
-lälläri
-kirkkaat etuvilkut ja takavalot
-auton maalaus
Tässäpä noita näin aluksi.
sitten muutamia asioita mitä pitää korjata:
-sisäpuhallin on kokoajan täysillä ja nappia ei ole, edes enoni ei muista mitä sille kävi , en löydä edes katkasijalle meneviä johtoja, saati numiskaa
eli pitää ostaa tuo nuppi ja vissiin ite tehä siihen piuhotus
-onko näissä automaattihehku alunperin?(nyt viritys on niin että kojelaudassa on numiska hehkulle samalla puolella kun virtalukko, jos ei ole/saa automaatiksi, niin nappi pitää vaihtaa toisellepuolen rattia)
-kojelaudassa olevat mittarit on asennettu niin ettei niitä ajaessa näe, pitää asentaa paremmin näkyviin, sekä paikata turhat reijät kojelaudasta
-ratin viiksien muoveista puuttuu alempi se keskimuovi missä on perslämppärin säädin, pitäs saada se alempi tai molemmat.
-apparille/appareille perslämmitetyt penkit(jos mahdollista), emäntä tykkää
-akku uusissa, mietin että vedän sisätilaan kerralla isomman 100+A akun, kun ei tuonne vakiopaikalle sovi ku joku 70A tyyliin
-vakio 90ah laturi vaihtoon 120+A(120A latureita monia hyllyssä, jos sais kasattua käypäsen)
-kiekkari uupuu, on kellollinen mittaristo, onko dieseleissä ollut kiekkarillista mittaristoa? Jos on niin sellanen hakusessa(se kello ei pie aikaa muutenkaan )
Tässä näin aluksi, ps laittaisin kuvia jos löytäsin ilmaisen sivun minne tallentaa, ja ottaa linkin. Photobucket nykyään näkyy maksullinen olevan. Yhden kuvan laitoin facebookista.