Tölkkifoorumin Off Road vehke
Lähetetty: 29.10.2012 01:23
eli eli...
minulla on yks ylimääräinen tölkki pihassa. Pitä vaihta etu ja takaperä mun käytöauton ja sitten myydä sen.
Mutta kun maastoajossa kuitenkin aina jotain mene rikki, ajatellin että ois hyvää ola erikseen joku off road tölkki.
kävin hegen kans himaljan suunistus cup ajamassa, sielä nähtin hieno off road vehkeita. Siltä tuli paljon ideoita miten maastoauto pitäs/ voi rakentaa.
Ajetellin mene tän kans ehkä vahan överiksi, monen mieltä tää voi olla vahan liika , kun ulkonäko tule muutu aika paljon.
Projetkin auto on tuppla liukuovinen 1.6 td potteri lukkot edessa ja takana.
jos joku halu pelastaa tan tupla ovinen, niin voin vaitha sen mihin vaan tupla lukkoinen t3:sen
ton tyypinen siitä sitten tule:
eli tavala pritscheni
sama tyypiset turvakaaret kun volvossa, alhaalla myös paljon suoja, lisää pohjapansseri
edessä 2 kuppipenkki, läppariteline, radiopuhelimet yms.
väliseinä miisä on ovi tai vaan aukko, että pääse takseen.
väliseinän takana reunoissa 2 kuppipenkki
lavalla sitten laatikko missä työkalut/kompura, lisää akkuille pitäs etsi paikoja.
2 vinssi keskella, yks taaksen yks eteen (köydet kulke putkilla)
telineet rampeille yms. (vararenkaat?)
paljon, paljon lisäävalot joka suuntaan.
alkun varma 33" renkaat, jouskus 35"? joskus beadlock vanteet.
vetarit ois hyvää ola vahvat , pitäs etsi mitä ois hyvä.( tigerbussilla oli audin/ jossain luin että porschen käy?)
eiccan korrotussaja on jo alle.
pitemät ja pehmeampi jouset? eri iskarit?
portaali akseli ois hyvää, mutta ei saatavilla $$$$$
eritain pieni välitys
edessä viscon sialla suora stonga ?? ensim himalajan suunistus cupissa joudu aja pitkä matka myös tiellä eli sitten tarvis kytketävä 4x4/ tai sitten vaan hyvin tomiva visco ?
mootori? jotain missä on paljon vääntö. v6 T diseli? v8 ? en tie mitä ois suht helpo ja järkevä laita?
akslinväli lyhenys ois kans hyvä mutta varma lian työlista.
+ kaikkilaista muut (ei tuu just kaikki mielen)
tää on sitten varma aika hitas projekti kun ei ole hirvesti aika. kun lotto voitto ei taaska tullu, sita rahaka ei oiken o , eli kaikki low budget ja itse tehty.
toisotavasti joku tällä innostu tule joskus jeesa jos sais joku poruka kasan. vois vaikka soppi joku kiintea paivä pari viikon tai kuukaudessa väleissä.
Vien auto varma Hinthaaran(porvoon lähellä) sielä on maranellon teamin talli (aja rokkik ja romuralli) mulla ja naapurilla on sielä paikka.
sielä on nosturi, hitsauskamat ja kaikilaista muut työkalut.
tää mene kilpailuissa vissi prototyp tai modified luokan, eli tan auton kans ei taita perja siina , mutta ei aina tarvii voita. hauskanpito on aina parempi.
laitaka tahan sitten teijan ideoita, olen vasta amatöri noiten Tölkkien kans , en myöskan osa vielä hitsa kovin hyvin.
eli kaikki ideoida ja apua on tervetuloa.
myös osien/ lisävarusteen kans saa auta, jos jotain ylimäärästä nurkissa löyty. 15" vanteet yms.................
en tiedä milloin tää on kokonaan valmis, mutta jos rakentais sen silalailla että se on aina ajokunossa se ois hyvää.
eli jos joku tölkki safari tai muut maasto ajot on, niin pääse vahan testa auto.
vahan vielä autosta:
laiasin sen naapurille päiväks, soitti sitten että seiso Kehä 3:sella, lämpö nousi mitarissa ja vahan vettä tipui rakana, sisällä ei tullu enä kunb kylmä ilma.
no, hinasin sen tänne, vaihtoin vesipumpu ja termostati.
sitten ajoin hinthaaran( laita eiccan sarja alle) pääsin 3 kilsa sitten pamahti yks vesiletku. hinasin sen takas pihan. soitin eicca, meinas että on ilma systemissa, täytyn uudestan edestä.... . yritin starta auto, nojo hirven metelli vaan kuulu, otin startti irti. siltä puutu puolet rungosta:
menin motonetin hake uusi, laitoin kiini. startas sitten taas.
vedet ei silti oikein kierta, kun vieläkin puhalta vaan kylmä edessä. silti laitoin korrotussarja alle. yritin sitten täytä jääditinjerjestelma uudestan/lisää, sitten puhals edessä myös vahan lämpö. kun kello oli sitten jo 03:00 oli pakko mene nukumaan, kun aamulla piti herätä suht aikaisin Oberin offitapahtumaan. lähetin sitten aamulla sinne suuntaan päästin 1 km , taas kone keiti ja uks letku meni. korjasin sen laitoin vahan vettä ja ajoin takas kotin. taas täytyn ohjen mukan. yritin starta, taas hirvea metelli ,varma sama juttu stattin kans. vedetiin sitten auto käyntin. nyt sitten taas vaan puhals kylmä ilma. soitin hege, neuvois että joku hanna/vipu (en muista nimi nyt(on vaihtekeppin takana)) on rikki. otin sen posi, laitoin suora putki sen tilalle. luultin että nyt pääsedän lähtemaan. yritettin vedä auto käyntin, renkaat meni jummin , luulen että se osa startista on nyt jumissa kytkinkoppan ja vauhtipyöran välissä. luovutin. harmiti aika paljon, että ei pääsy offailemaan, varsinkin kun näke noit kuvia/ videoita.
eli ekä juttu on varma ota sartti taas irti ja tutki miks se mene. taita jostain syystä ota vouhtipyöran kiini.? runko on alumiini, voiko sita jotenkon hitsa tai muuten korja. en jaksa taas osta startti tai aina vedä auto käyntiin.
sitten katso kiertäko nyt vedet, jos ei tutki miks.
sitten ei muuta kun auto hinthaaran ja rälläkkä laulamaa
PS: mitä han tästä oikein tule
minulla on yks ylimääräinen tölkki pihassa. Pitä vaihta etu ja takaperä mun käytöauton ja sitten myydä sen.
Mutta kun maastoajossa kuitenkin aina jotain mene rikki, ajatellin että ois hyvää ola erikseen joku off road tölkki.
kävin hegen kans himaljan suunistus cup ajamassa, sielä nähtin hieno off road vehkeita. Siltä tuli paljon ideoita miten maastoauto pitäs/ voi rakentaa.
Ajetellin mene tän kans ehkä vahan överiksi, monen mieltä tää voi olla vahan liika , kun ulkonäko tule muutu aika paljon.
Projetkin auto on tuppla liukuovinen 1.6 td potteri lukkot edessa ja takana.
jos joku halu pelastaa tan tupla ovinen, niin voin vaitha sen mihin vaan tupla lukkoinen t3:sen
ton tyypinen siitä sitten tule:
eli tavala pritscheni
sama tyypiset turvakaaret kun volvossa, alhaalla myös paljon suoja, lisää pohjapansseri
edessä 2 kuppipenkki, läppariteline, radiopuhelimet yms.
väliseinä miisä on ovi tai vaan aukko, että pääse takseen.
väliseinän takana reunoissa 2 kuppipenkki
lavalla sitten laatikko missä työkalut/kompura, lisää akkuille pitäs etsi paikoja.
2 vinssi keskella, yks taaksen yks eteen (köydet kulke putkilla)
telineet rampeille yms. (vararenkaat?)
paljon, paljon lisäävalot joka suuntaan.
alkun varma 33" renkaat, jouskus 35"? joskus beadlock vanteet.
vetarit ois hyvää ola vahvat , pitäs etsi mitä ois hyvä.( tigerbussilla oli audin/ jossain luin että porschen käy?)
eiccan korrotussaja on jo alle.
pitemät ja pehmeampi jouset? eri iskarit?
portaali akseli ois hyvää, mutta ei saatavilla $$$$$
eritain pieni välitys
edessä viscon sialla suora stonga ?? ensim himalajan suunistus cupissa joudu aja pitkä matka myös tiellä eli sitten tarvis kytketävä 4x4/ tai sitten vaan hyvin tomiva visco ?
mootori? jotain missä on paljon vääntö. v6 T diseli? v8 ? en tie mitä ois suht helpo ja järkevä laita?
akslinväli lyhenys ois kans hyvä mutta varma lian työlista.
+ kaikkilaista muut (ei tuu just kaikki mielen)
tää on sitten varma aika hitas projekti kun ei ole hirvesti aika. kun lotto voitto ei taaska tullu, sita rahaka ei oiken o , eli kaikki low budget ja itse tehty.
toisotavasti joku tällä innostu tule joskus jeesa jos sais joku poruka kasan. vois vaikka soppi joku kiintea paivä pari viikon tai kuukaudessa väleissä.
Vien auto varma Hinthaaran(porvoon lähellä) sielä on maranellon teamin talli (aja rokkik ja romuralli) mulla ja naapurilla on sielä paikka.
sielä on nosturi, hitsauskamat ja kaikilaista muut työkalut.
tää mene kilpailuissa vissi prototyp tai modified luokan, eli tan auton kans ei taita perja siina , mutta ei aina tarvii voita. hauskanpito on aina parempi.
laitaka tahan sitten teijan ideoita, olen vasta amatöri noiten Tölkkien kans , en myöskan osa vielä hitsa kovin hyvin.
eli kaikki ideoida ja apua on tervetuloa.
myös osien/ lisävarusteen kans saa auta, jos jotain ylimäärästä nurkissa löyty. 15" vanteet yms.................
en tiedä milloin tää on kokonaan valmis, mutta jos rakentais sen silalailla että se on aina ajokunossa se ois hyvää.
eli jos joku tölkki safari tai muut maasto ajot on, niin pääse vahan testa auto.
vahan vielä autosta:
laiasin sen naapurille päiväks, soitti sitten että seiso Kehä 3:sella, lämpö nousi mitarissa ja vahan vettä tipui rakana, sisällä ei tullu enä kunb kylmä ilma.
no, hinasin sen tänne, vaihtoin vesipumpu ja termostati.
sitten ajoin hinthaaran( laita eiccan sarja alle) pääsin 3 kilsa sitten pamahti yks vesiletku. hinasin sen takas pihan. soitin eicca, meinas että on ilma systemissa, täytyn uudestan edestä.... . yritin starta auto, nojo hirven metelli vaan kuulu, otin startti irti. siltä puutu puolet rungosta:
menin motonetin hake uusi, laitoin kiini. startas sitten taas.
vedet ei silti oikein kierta, kun vieläkin puhalta vaan kylmä edessä. silti laitoin korrotussarja alle. yritin sitten täytä jääditinjerjestelma uudestan/lisää, sitten puhals edessä myös vahan lämpö. kun kello oli sitten jo 03:00 oli pakko mene nukumaan, kun aamulla piti herätä suht aikaisin Oberin offitapahtumaan. lähetin sitten aamulla sinne suuntaan päästin 1 km , taas kone keiti ja uks letku meni. korjasin sen laitoin vahan vettä ja ajoin takas kotin. taas täytyn ohjen mukan. yritin starta, taas hirvea metelli ,varma sama juttu stattin kans. vedetiin sitten auto käyntin. nyt sitten taas vaan puhals kylmä ilma. soitin hege, neuvois että joku hanna/vipu (en muista nimi nyt(on vaihtekeppin takana)) on rikki. otin sen posi, laitoin suora putki sen tilalle. luultin että nyt pääsedän lähtemaan. yritettin vedä auto käyntin, renkaat meni jummin , luulen että se osa startista on nyt jumissa kytkinkoppan ja vauhtipyöran välissä. luovutin. harmiti aika paljon, että ei pääsy offailemaan, varsinkin kun näke noit kuvia/ videoita.
eli ekä juttu on varma ota sartti taas irti ja tutki miks se mene. taita jostain syystä ota vouhtipyöran kiini.? runko on alumiini, voiko sita jotenkon hitsa tai muuten korja. en jaksa taas osta startti tai aina vedä auto käyntiin.
sitten katso kiertäko nyt vedet, jos ei tutki miks.
sitten ei muuta kun auto hinthaaran ja rälläkkä laulamaa
PS: mitä han tästä oikein tule