Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Lähetetty: 21.12.2012 21:46
Pari vuotta on ollut projekti suunnitteilla ja välissä on sattunut sitä sun tätä. Kaikki lähti sinisestä syncrosta, joka on seisonut vuoden ilman wasseria odottamassa tilojen valmistumista. 1.9 wasseri syncro lukoilla, josta moottori lähti kiertoon, on aikanaan toiminut rikostutkinta-autona. TDI:n luovuttajana toimii kakkosauton virkaa vuoden tomittanut AHU Seat vm00. Seat ei enää muuten ollut sopiva kakkosauto, kun koppa tuotti yhtä sun toista harmia. Samalla sain talliin lämmöt päälle, joten tekniikanvaihto sai alkaa ja tallin viimeistely odottaa. Samalla aikaa vielä sopivasti löytyi alustavasti sopivampi tölkki TDI koneelle.
Uusi tölkki on 112hp 122tkm pelastuslaitoksen johtoauto. Hyvä huoltohistoria, eberi, lämpöpatteri takana, invertteri, eristelasit, vm10/91, ok pellit, korkeakattoinen syncro lukoilla. Pelastin paalaamolta, joten hinta oli sen mukainen, löydöstä kiitos työkaverille. Tutkinnan jälkeen vikana oikea takamurros ja juminut termari, muutoin hieno peli. Lisänä pelastusautona kuolettunut verotaakka, joka tekee muutoskatsastamisen kannattavaksi.
Vanhassa sinisessä ei suoranaisesti ole mitään vikaa, muuta kuin enemmän kilometrejä, enemmän hitsattavaa ja vähemmän tilaa. En vielä tiedä mitä sille teen, joitakin osia se tulee luovuttamaan projektille, vai laitaisiko siihen palotölkin wasserin, nähtäväksi jää.
Tavoitteet:
- maastokykyinen
- eräretkeilyyn sopiva, eli tilaa välineille ja mahdollisuus yöpyä
- 1.9 e-TDI
Seuraavaksi laitan paloauton liikenteeseen ja teen johtosarjan TDI:lle. Jatkuu jonain päivänä.
Alla lainattu muutoskatsastuskeskustelusta otteita:
Uusi tölkki on 112hp 122tkm pelastuslaitoksen johtoauto. Hyvä huoltohistoria, eberi, lämpöpatteri takana, invertteri, eristelasit, vm10/91, ok pellit, korkeakattoinen syncro lukoilla. Pelastin paalaamolta, joten hinta oli sen mukainen, löydöstä kiitos työkaverille. Tutkinnan jälkeen vikana oikea takamurros ja juminut termari, muutoin hieno peli. Lisänä pelastusautona kuolettunut verotaakka, joka tekee muutoskatsastamisen kannattavaksi.
Vanhassa sinisessä ei suoranaisesti ole mitään vikaa, muuta kuin enemmän kilometrejä, enemmän hitsattavaa ja vähemmän tilaa. En vielä tiedä mitä sille teen, joitakin osia se tulee luovuttamaan projektille, vai laitaisiko siihen palotölkin wasserin, nähtäväksi jää.
Tavoitteet:
- maastokykyinen
- eräretkeilyyn sopiva, eli tilaa välineille ja mahdollisuus yöpyä
- 1.9 e-TDI
Seuraavaksi laitan paloauton liikenteeseen ja teen johtosarjan TDI:lle. Jatkuu jonain päivänä.
Alla lainattu muutoskatsastuskeskustelusta otteita: