Sivu 17/17

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 15.04.2020 23:29
Kirjoittaja Joker
Ai niin joo, TDI starttihan se minullakin on. OK, tästäpä seuraava parannus.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 25.03.2023 21:54
Kirjoittaja Joker
Nojoo, kolme vuotta melkein edellistä...

Sorvasin kolmosen, oletteko löytäneet vahvempia rattaita ja esim 1.15 kantturoilla välityksellä?
Vahvemmatkin riittäisi. Silleen kuukauden toimitusaika ei aikatauluja hajottaisi...

Jägerin kaupasta ei löydy ja ainakin viimeksi niillä ei ollut custom välityksillä. Nettisivuilta löytyy sivuja custom rattaista, mutta ei sellaista missä olisi osta-nappi "toimitus ensi perjantaina" -lupauksella.

Eipä täs muuta edistymää ihmeiltä, sitä tätä päivitelty ja reissattu. Käytössä ollut nämä kolme vuotta, eikä pääosin pajalla. Trailmasterin sarjan vaihdoin joku aika sitten ja ylätukivarren puslat, mutta muutoin ei ole tarvinnut korjailla.

Terveemmän koneen vaihdan nyt samalla kun sieltä on jo loota pois tieltä ja otan aiemman konerempan alle. Aikataulut ei anna periksi ottaa "onthefly" koneremppaa ja entinen tuntuu jo aika valmiilta.
Turbo vaihtuu samalla vastaavaan Finturbon K03+ turboon. Joku aika sitten sain taas entisen kertaalleen korjatun jotenkin pilattua, niin että vuotaa öljyä. Passatin pakosarja ja laippasarja olis jolla voisi virkata ahdinta ylöspäin, tai sitten tiggailla uusi sarja, mutta nämä riippuu innon määrästä. Joka tapauksessa toukokuussa ajossa, joten sen mukaan tehdään päivityksiä.
Kesällä pitää softaa päivitellä, tätähän ei ole eka softauksen jäljiltä tarkasteltu. Vähemmän voimaa alas ja vähän tasaisuutta, ehkä enemmän ylös olisi ajatuksena.
Niin ja joo, tohon edeltävään viestiin, nyt vaihtuu 2-massa samalla... odotan innolla vähemmän kilinöitä ja kolinoita.

Sepä siinä, mutta jos joku hieno ihminen saisi askelmerkkejä annettua tuohon ensimmäiseen kysymykseen, niin olisin otettu.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 26.03.2023 10:58
Kirjoittaja dmn
Weddle Industries rapakon takana lienee vastaus. Varmaan saa perjantaiksikin, jos valitsee sopivan toimitustavan.

Halpojahan noi ei ole, muistaakseni muutama vuosi sitten oli 500e per rataspari, ja jos molemmat eli 3 ja 4:n niin tulee vähän ekstraa.. Ja samalla kannattaa tilata muitakin parannettuja osia :-)

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 29.03.2023 21:18
Kirjoittaja Joker
No weddlehän se oli...
Pitääpä katsoa tarjonta ja vertailla budjettiin.
Mulla on ajoneuvokulut nykyään aika halvat, rempatut AAN UrS4 ja tölkki vain ajossa, niin voi sijoittaa silloin tällöin parannuksiin. Ei hirveesti arvon alenemaa, eikä pankkilainaa näissä. Menot melko vapaaehtoisia, mitä nyt tällaiset turbofiaskot ja lootakatastrofit.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 22.04.2023 19:48
Kirjoittaja Joker
Muistaako joku Laakeriliikkeen, joka piti tölkin vaihteiston laakereita listalla? taisi niiltä löytyä oma listakin Tölkin laakereille? Mielestäni oli tampereen suunnalla? Suomen laakerikeskukselta löytyy jokunen, mutta ei ollut tämä tai sitten nettisivut uusineet.
Haussa muutama laakeri ja jos löytyy niin metallikehyksistä neulalaakeria muovisten tilalle.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 23.04.2023 12:20
Kirjoittaja caravelle.cl
Tamgears ?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 24.04.2023 07:54
Kirjoittaja selvesa

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 27.04.2023 13:33
Kirjoittaja TT|
Kaksoismassa on kyllä ollut hyvä, ja weddlen rattaat kestäneet toistaiseksi. Tosin nyt on reilun vuoden Hansu ollut pois liikenteestä.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 05.06.2023 21:57
Kirjoittaja Joker
Kyllä se oli Tamgears. Tuhot oli odotetunlaiset, mutta lisäyllärinä sorvannut tuloakselin neulalaakerin ja akselin Syytä ei tiedossa, uuden vaihdoin viimeksi ja mitään virhettä ei löytynyt. Tämä siis varmasti auttoi kolmosta sorvaamaan jos ei jopa aiheuttanut sitä. Vaihdoin hyllystä akselin ja tamgearsilta uusia laakereita. Otin aikalisän weddle rattaille ja laitoin hyllystä uuden 3s paketin. Paketti kasaan ja kakkonen vonkuu. Uukkari talliin, loota pukkiin ja palasiksi todeten että siitä toisesta lootasta oleva 33 hampainen kakkonen pitää vaihtaa tähän, kun siitä tuli akselikin. Alkuperäisessä laatikossa 32 hampainen. Eli vaihdettu akseli 9/16, alkuperäinen 9/17.
Turbo tuli vaihdettua ja ainakaan tuolla 100m matkalla ei lauennut ja 2massakin kesti tuon 100m.
Huomenna loota taas kasaan.

muoks, niin aikalisällä tarkoitin sitä että pitää etsiä nyt varaosat muutenkin kuntoon laatikon ja etuperän suhteen pahimman varalta. Tai sitten laittaa myyntiin kun vielä liikkuu.... Saa tarjota siis osaläjiä, periä ja laatikoita.

Lisähavaintona eTDI ihmisille että koneen päällä olevat johtosarjat oli mulla tosi huonossa kunnossa. Sen verran värissyt että pumpun 1 piuha 8-napaisesta poikki mennyt remontin aikana ja ja 4napaisesta näkyi kurttuputken sisällä kuparit, kurttuputki+pöly+värinä syönyt. Kannattaa vilaista. Kiinnitettynä asiallisesti oli mulla, mut toi takamoottori saa tuota pölyä erilailla niin teippailin lisää uutta johtosarjaa ja myös kurttuputket umpeen.