TT: oliskohan tuo Recaro ennemmin, niitä oli GSI:ssä.
Seuraavaa työstetty:
TDI alkaa kasaantumaan ja osat on haalittu, 12- kulma hylsyjä asetelmaan ja kampuran päähän odotellessa. Kone ollenee kasassa yhdessä illassa kunhan vaan saa hylsyt, vauhtiksen kiinni ja sitä mukaa kampuraa lukkoon ja hihnapyörää ja stefaa vaihtamaan. Sitten takaisin pukkiin ja kasaus loppuun
Seuraavaa uutta tuli laitettua tai teetettyä:
vauhtiksen pultit, vesipumppu, imusarjan tiippa, Kytkinlevy LUK 228mm, G62, Apuakselin stefa, DP:n ja pakosarjan mutterit, Nokan stefa, öljypohjan tiiviste, EGR umpeen ebay laipoilla, pakotiivisteet, jakohihna (kiristäjät ja hihna uutta, hihnan uusin varmuudeksi), öljynsuodatin, venttiilin painimet, kampuran etustefa, kamupran takastefa, kunkkupultti, Kampuran hihnapyörä, huohotinputki lohkosta (vanhasta laippa halki) apuakselin tarkastus ja hionta koneistamolla, apuakselin etulaakeri koneistamolla, vauhtiksen sorjaus 3mm rattaan takaa säteestä ja otepinnan hionta. Venttilikopan kaikki tiivisteet olin vaihtanut aiemmin.
Muuten tarkastelin koneen läpi, kantta en irroittanut joten ainut potentiaalinen jäljellä oleva vaihtotarve voisi olla venttiilin varren tiiviste ja ohjuri-remontti.
Koneen kannakkeeseen on jigi vanhaan öljypohjaan tehtynä, kunhan osat saapuu, pääsee sitä hitsaamaan kasaan.
- TDI.JPG (122.52 KiB) Katsottu 10596 kertaa
Paloauto on tallissa ja Wasseri irti. Tankki osoittautui vinkeäksi irroittaa, pitää hitsailla etummaisiin pultteihin uudet pultit että saa työkalut pitämään.
- konehuone.jpeg (143.71 KiB) Katsottu 10596 kertaa
Muuten aloitin purkamaan autoa korikorjausta varten. Kuskin puoli on kylkiosuman jäljiltä kitattu ansiokkaasti ammattilaisten toimesta, ja alta tietty pelti hävinnyt. Varaosa-autosta pitää laikata kylkipaneli vaakasikin korkeudelta irti ja tilasin uutena helman, takalokasuojan (korkea, vaakakanttiin asti yltävä pala) ja taka-alakulmat. Siinä olisi isoimmat peltityöt, muuten kori hyvässä kunnossa.Lisäksi pitää tehdä pari paikkaa lähinnä lattiaan rei'itysten ympärille. IPO ruuveilla oli lattiavaneri kiinni, eli n. 30 ruosteista reikää pitää laittaa umpeen:
- Lattia.JPG (124.87 KiB) Katsottu 10596 kertaa
Lattian purun myötä tuli mieleen ottaa väliseinä pois kokonaan. Nythän siinä on Iikorin (nyk Proile Vehicles) tekemät osittaiset seinät kulkuväylällä. Seinien poistamisen syynä on uudestaan verhoilun vaikeus ja mahdollisuus laittaa kääntöjalustat etupenkeille. Toisaalta seinät toimi hyvin sähköjen ja laitteiden sijoituspaikkana, mutta kyllä ne purkuun menee. Purku tarkoittaa sähköjen uutta reititystä, mutta muutenkin pitää purkaa pari kilometriä turhaa kuparia pois, niin eipä tuo haittaa.
Mitäs on asiantuntijat mieltä, onko tuota kohtaa syytä jäykistää kun seinät ottaa pois? Ylös yläkaapin alle jää 40X20 kanttiputki hitsattuna seinästä seinään, mutta muutoinhan tuosta poistuu nuo pystykannatukset. Jotenkin haluaisin uskoa että kori kantaa itsensä, kattokin on tehty paksusta pellistä.
- väliseina.jpeg (128.26 KiB) Katsottu 10596 kertaa
Väliaskarteluna tein Oberin foorumilta tiedustelun pohjalta yhdistelmän Seatin ja tölkin avaimista. Siellä onkin puitu että tämän lisäksi vaihtoehtona on tilata stiletti ja tarvittaessa aihio ebaysta. Minun pitää toinen avain vielä tilata marmorilta, kun sirua ei voi ilmeisesti kopioida (ainakaan kuopion avainliikkeet) ja rakentaa toinen toimiva avain varalle. Seatin logo häiritsee, mutta menköön alkuun:
- avaintyonalla.jpeg (99.61 KiB) Katsottu 10596 kertaa
- avainvalmis.JPG (122.52 KiB) Katsottu 10596 kertaa
Lisäys: Saa tarjota hyväkuntoista mustaa bussin tai Multivanin takaosan alaverhoilua (paneleita)