1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Olisit pukitkin saanut, jos vaan olisit kertonut sellaisetkin tarvitsevasi :)
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

T3Syncro kirjoitti:Olisit pukitkin saanut, jos vaan olisit kertonut sellaisetkin tarvitsevasi :)
En tiennyt tarvitsevani pukkeja, mutta veikkaan että olisi tullut vähemmän ähinää jos olisi ollut enemmän tilaa. :)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minä mahdun oman alla puuhaamaan ihan hyvin ilman tunkkailuja... 8-)
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

T3Syncro kirjoitti:Minä mahdun oman alla puuhaamaan ihan hyvin ilman tunkkailuja... 8-)
Sinä oletkin niin ketterä ja Simokin on niin korkea. :)

Toinen hyvä vaihtoehto olisi ollut ajaa auto tänne lähimetsään työstettäväksi. Olisi kyllä voittanut parkkipaikan lätäkön.
Kuva
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sen ruudun kun käsittelee syksyllä jäähdytysnesteellä, niin pysyy sulana koko talven... Kevytpeite ja räsymatto on ollut ihan kivat kaverit talviasennuksissa
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

T3Syncro kirjoitti:Sen ruudun kun käsittelee syksyllä jäähdytysnesteellä, niin pysyy sulana koko talven... Kevytpeite ja räsymatto on ollut ihan kivat kaverit talviasennuksissa
Sula lätäkkö se oli nytkin, mieluummin olisi saanut olla jäässä. :) Kevytpeite ei hassumpi idea.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Niitäkin olisi ollut, jos vaan olisin tiennyt että tarvitset.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mulla on yleensä (yleensä just silloin kun tarvii niin ei ole) uusi paketissa oleva 6€ mutanetin pressu kyydissä just jos joutuu jossain matkanavarrella jotain tekemään auton alla. Yhden rempan kun on tehnyt niin heitää joko menemään tai jos jaksaa niin putsaa ja viikkaan takas pussiiin.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Eicca_ kirjoitti:Mulla on yleensä (yleensä just silloin kun tarvii niin ei ole) uusi paketissa oleva 6€ mutanetin pressu kyydissä just jos joutuu jossain matkanavarrella jotain tekemään auton alla. Yhden rempan kun on tehnyt niin heitää joko menemään tai jos jaksaa niin putsaa ja viikkaan takas pussiiin.
Ostin juuri kolme 2x3m pressua Motonetista á 2,50 € juurikin tällä ajatuksella.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mä olen niin herkkäperse, että mulla on ihan perus-makuualusta mukana, ~13mm solumuovia. Ei tartte kovalla alustalla makoilla... 8-)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jätkät on nopeita oppimaan! :P
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja dogbox »

Meillä on stefa kontissa joka hoitaa kaikki, voi ite rippipuku päällä siemailla teetä ja odotella :D
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

Pientä edistystä!

Käväisin aamulla hakemassa Motonetistä vihreä valo palaen uuden Löbro nivelen, pikkupukit autoon, xzn kärjen vetoniveliin ja polttimon lämmityslaitteen säätimen taakse ym. pientä.

Nivelen vaihto taakse on kuulemma tölkkiproolta vain vartin homma, umpihangessa, pimeässä metsässä -30 asteen pakkasessa ja vielä silmät kiinni sekä toinen käsi sidottuna :D .

Tämmöinen turakainen on käyttänyt siihen työaikaa jo reilut 1,5 h ja ollaan vasta siinä pisteessä että akseli on irti autosta ja rikkinäinen nivel irti akselista. Tosin ensi kerralla nostan auton pukille, niin ei ole ihan niin ahdasta ähistä sen alla. Ja jotain pikkuvasaraa järeämpää työkalua voisi olla nivelen irrottamiseen.

Huomenna olisi tarkoitus naputtaa uusi nivel akseliin ja mahdollisesti laittaa Reiskan alle, jos vain aikaa löytyy.

Kiitokset taas tölkkinaapurille järeän penkin lainasta!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei kannata kovin isoja vasaroita hommata siihen nivelen naputteluun, nyt kun sulla on vanha irti niin putsaa ja mahdollisesti viilaa urat puhtaaksi. Se nivel pitäisi mennä siihen aika helposti, ei suurta voimaa käyttäen. Yleensä jotain hajoaa, jos alat lekalla hakkaamaan, tai ainakaan kukaan ei enää irrota sitä niveltä akselista ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja beretta »

eikä se kestä kauaa jo se ei pääse elämään niissä pooreissa esteettömästi,varsin jos ne poorit vioittuu,,,
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

beretta kirjoitti:eikä se kestä kauaa jo se ei pääse elämään niissä pooreissa esteettömästi,varsin jos ne poorit vioittuu,,,
Poorit on kyllä ehjät, pitää putsailla niitä ennen uuden asennusta. Onko tarkoitus että nivel liikkuu jonkin verran sisään ulos suunnassa akselin päällä, huomioiden toki ulommainen prikka? Vai millaisesta elämästä on kyse?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juurikin niin että pääsee hieman liikkumaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:Juurikin niin että pääsee hieman liikkumaan.
OK,

sitten pitää panostaa poorien putsaukseen. Paikalla ollut nivel ei kyllä minkäänmoista elämää päässyt viettämään, sen verran tiukan oloisesti se oli kiinni.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ei sen siis tarvii niissä booreissa liikkua mihinkään mutta itse nivel kuuluu liikkua herkästi akselin suuntaisesti ulos ja sisään.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Nivel oli aika kovaa kiinni akselissa, ei ihan käsin repimällä tainnut irrota?
Kuiva nivel liikkui vähän nihkeästi. Nyt kun se nivel on irti, niin voisin kurkata sitä joku päivä.
Vastaa Viestiin