![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Olisit pukitkin saanut, jos vaan olisit kertonut sellaisetkin tarvitsevasi ![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
En tiennyt tarvitsevani pukkeja, mutta veikkaan että olisi tullut vähemmän ähinää jos olisi ollut enemmän tilaa.T3Syncro kirjoitti:Olisit pukitkin saanut, jos vaan olisit kertonut sellaisetkin tarvitsevasi
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Minä mahdun oman alla puuhaamaan ihan hyvin ilman tunkkailuja... ![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Sinä oletkin niin ketterä ja Simokin on niin korkea.T3Syncro kirjoitti:Minä mahdun oman alla puuhaamaan ihan hyvin ilman tunkkailuja...
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Toinen hyvä vaihtoehto olisi ollut ajaa auto tänne lähimetsään työstettäväksi. Olisi kyllä voittanut parkkipaikan lätäkön.
![Kuva](http://farm8.staticflickr.com/7334/12570206233_fd11872b52_z.jpg)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Sen ruudun kun käsittelee syksyllä jäähdytysnesteellä, niin pysyy sulana koko talven... Kevytpeite ja räsymatto on ollut ihan kivat kaverit talviasennuksissa
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Sula lätäkkö se oli nytkin, mieluummin olisi saanut olla jäässä.T3Syncro kirjoitti:Sen ruudun kun käsittelee syksyllä jäähdytysnesteellä, niin pysyy sulana koko talven... Kevytpeite ja räsymatto on ollut ihan kivat kaverit talviasennuksissa
![Hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Niitäkin olisi ollut, jos vaan olisin tiennyt että tarvitset.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Mulla on yleensä (yleensä just silloin kun tarvii niin ei ole) uusi paketissa oleva 6€ mutanetin pressu kyydissä just jos joutuu jossain matkanavarrella jotain tekemään auton alla. Yhden rempan kun on tehnyt niin heitää joko menemään tai jos jaksaa niin putsaa ja viikkaan takas pussiiin.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Ostin juuri kolme 2x3m pressua Motonetista á 2,50 € juurikin tällä ajatuksella.Eicca_ kirjoitti:Mulla on yleensä (yleensä just silloin kun tarvii niin ei ole) uusi paketissa oleva 6€ mutanetin pressu kyydissä just jos joutuu jossain matkanavarrella jotain tekemään auton alla. Yhden rempan kun on tehnyt niin heitää joko menemään tai jos jaksaa niin putsaa ja viikkaan takas pussiiin.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Mä olen niin herkkäperse, että mulla on ihan perus-makuualusta mukana, ~13mm solumuovia. Ei tartte kovalla alustalla makoilla... ![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Siisti 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Jätkät on nopeita oppimaan! ![Näyttää kieltä :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Näyttää kieltä :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Meillä on stefa kontissa joka hoitaa kaikki, voi ite rippipuku päällä siemailla teetä ja odotella ![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Pientä edistystä!
Käväisin aamulla hakemassa Motonetistä vihreä valo palaen uuden Löbro nivelen, pikkupukit autoon, xzn kärjen vetoniveliin ja polttimon lämmityslaitteen säätimen taakse ym. pientä.
Nivelen vaihto taakse on kuulemma tölkkiproolta vain vartin homma, umpihangessa, pimeässä metsässä -30 asteen pakkasessa ja vielä silmät kiinni sekä toinen käsi sidottuna
.
Tämmöinen turakainen on käyttänyt siihen työaikaa jo reilut 1,5 h ja ollaan vasta siinä pisteessä että akseli on irti autosta ja rikkinäinen nivel irti akselista. Tosin ensi kerralla nostan auton pukille, niin ei ole ihan niin ahdasta ähistä sen alla. Ja jotain pikkuvasaraa järeämpää työkalua voisi olla nivelen irrottamiseen.
Huomenna olisi tarkoitus naputtaa uusi nivel akseliin ja mahdollisesti laittaa Reiskan alle, jos vain aikaa löytyy.
Kiitokset taas tölkkinaapurille järeän penkin lainasta!
Käväisin aamulla hakemassa Motonetistä vihreä valo palaen uuden Löbro nivelen, pikkupukit autoon, xzn kärjen vetoniveliin ja polttimon lämmityslaitteen säätimen taakse ym. pientä.
Nivelen vaihto taakse on kuulemma tölkkiproolta vain vartin homma, umpihangessa, pimeässä metsässä -30 asteen pakkasessa ja vielä silmät kiinni sekä toinen käsi sidottuna
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Tämmöinen turakainen on käyttänyt siihen työaikaa jo reilut 1,5 h ja ollaan vasta siinä pisteessä että akseli on irti autosta ja rikkinäinen nivel irti akselista. Tosin ensi kerralla nostan auton pukille, niin ei ole ihan niin ahdasta ähistä sen alla. Ja jotain pikkuvasaraa järeämpää työkalua voisi olla nivelen irrottamiseen.
Huomenna olisi tarkoitus naputtaa uusi nivel akseliin ja mahdollisesti laittaa Reiskan alle, jos vain aikaa löytyy.
Kiitokset taas tölkkinaapurille järeän penkin lainasta!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Ei kannata kovin isoja vasaroita hommata siihen nivelen naputteluun, nyt kun sulla on vanha irti niin putsaa ja mahdollisesti viilaa urat puhtaaksi. Se nivel pitäisi mennä siihen aika helposti, ei suurta voimaa käyttäen. Yleensä jotain hajoaa, jos alat lekalla hakkaamaan, tai ainakaan kukaan ei enää irrota sitä niveltä akselista ![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
eikä se kestä kauaa jo se ei pääse elämään niissä pooreissa esteettömästi,varsin jos ne poorit vioittuu,,,
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Poorit on kyllä ehjät, pitää putsailla niitä ennen uuden asennusta. Onko tarkoitus että nivel liikkuu jonkin verran sisään ulos suunnassa akselin päällä, huomioiden toki ulommainen prikka? Vai millaisesta elämästä on kyse?beretta kirjoitti:eikä se kestä kauaa jo se ei pääse elämään niissä pooreissa esteettömästi,varsin jos ne poorit vioittuu,,,
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Juurikin niin että pääsee hieman liikkumaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
OK,TT| kirjoitti:Juurikin niin että pääsee hieman liikkumaan.
sitten pitää panostaa poorien putsaukseen. Paikalla ollut nivel ei kyllä minkäänmoista elämää päässyt viettämään, sen verran tiukan oloisesti se oli kiinni.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Ei sen siis tarvii niissä booreissa liikkua mihinkään mutta itse nivel kuuluu liikkua herkästi akselin suuntaisesti ulos ja sisään.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Nivel oli aika kovaa kiinni akselissa, ei ihan käsin repimällä tainnut irrota?
Kuiva nivel liikkui vähän nihkeästi. Nyt kun se nivel on irti, niin voisin kurkata sitä joku päivä.
Kuiva nivel liikkui vähän nihkeästi. Nyt kun se nivel on irti, niin voisin kurkata sitä joku päivä.