Joo, aikalailla sai pienellä vasaralla paukutella jotta sai nivelen irti akselista.T3Syncro kirjoitti:Nivel oli aika kovaa kiinni akselissa, ei ihan käsin repimällä tainnut irrota?
Kuiva nivel liikkui vähän nihkeästi. Nyt kun se nivel on irti, niin voisin kurkata sitä joku päivä.
1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Uusi nivel tuli tänään naputeltua akseliin ja samalla tuli tehtyä nivelen alleasennus parkkiksen lätäkköä mukavammassa paikassa.
Ensi kerralla kun perän alla pitää puuhata, niin menen suosiolla tänne lähimetsään touhuamaan.
Nyt ei naputa nivelet. Toivottavasti näillä nivelillä päästään syksyyn saakka.
Ensi kerralla kun perän alla pitää puuhata, niin menen suosiolla tänne lähimetsään touhuamaan.
Nyt ei naputa nivelet. Toivottavasti näillä nivelillä päästään syksyyn saakka.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Hieno homma! Seuraavana haasteena voisit sitten ottaa Mairen dieselöinnin!?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Naapuriverstaalta saa rampit tarvittaessa lainaan, jos aina ei jaksa metsään mennä
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Luulen että siinä on mulle ihan riittämiin haastetta kun yritän pitää Reiskaa lähes päivittäisenä käyttöautonaHanttapuli kirjoitti:Hieno homma! Seuraavana haasteena voisit sitten ottaa Mairen dieselöinnin!?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Hetken aikaa olikin vaivatonta tämä yhteiselo reiskan kanssa. Auto on pelittänyt mukavasti useamman viikkoa, tosin Mikkelin safarilta sain muiston wbx:n putkistoon. Putki meni lyttyyn ennen y-haaraa, tämä tuntui pienoisena tukkoisuutena. Eilen illalla sitten putki päätti katketa kokonaan ja päästäisenä oli tarkoitus körötellä Ouluun ja takaisin. Uutta putkistoa ei tällä aikataululla tietenkään löytynyt mistään.
Wagenhaus kuitenkin pelasti tämän päästäishanun pulasta ja parsi putkiston kasaan ammattitaidolla ja vielä pikana. Nyt kelpaa taas kuulostella wbx:n sulosävelmiä.
Suuret kiitokset Jamille wagenhaussiin!
Wagenhaus kuitenkin pelasti tämän päästäishanun pulasta ja parsi putkiston kasaan ammattitaidolla ja vielä pikana. Nyt kelpaa taas kuulostella wbx:n sulosävelmiä.
Suuret kiitokset Jamille wagenhaussiin!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Onneksi Suomessa on korjaamo, joka oikeasti ymmärtää Tölkkien päälle, eikä vaan harrasta arpomista asiakkaiden rahoilla.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Tulipahan heitettyä n. 1 400km päästäislenkki reiskalla. Polttoainetta meni 10.5 – 12.7 l väliltä ja öljyä ei tarvinnut lisätä ollenkaan. Kaikki pelitti mainiosti, ainut asia mikä herätti huomiota oli jäykkä visko reippaampien motaripätkien jälkeen. Tämä lienee kuitenkin normaalia. Eli eiköhän tällä uskalla taas pari Lapin reissua kesällä heittää.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Elämä Reiska reissuauton kanssa päästäisen putkenpaikkauksen jälkeen on ollut kohtuullisen vaivatonta. Vikoina ainoastaan vuotava vesipumppu, jonka sain vaihdettua toukokuussa uuteen. Lisäksi visko on muuttunut melkoisen jäykäksi pidempien maantieajopätkien jälkeen (kaipaa uusia liemiä). Öljyt ja suodattimet on kertaalleen vaihdettu, alkutaipaleen (ensimmäiset 1 000km) öljy- ja nestevuodot ovat olleet täysin hukassa, eli niitä ei ole ollut ollenkaan.
Kesällä tuli käytyä taas kaksi kertaa pohjoisessa, sekä ajettua Suomea ristiin rastiin yhteensä yli 10 000km:n verran. WBX:n 14L/100kmh luokkaa oleva kulutus reippaammassa 110kmh vauhdissa alkoi tuntumaan köyhälle kovin kalliillta. Pisimmän n. 1200km:n päivämatkan aikana sai tankata kolme kertaa. Jäykän viskon johdosta kokeilin myös ajaa pätkän ilman kardaania, yhden pääsääntöisesti n. 90kmh matkavauhtia ajetun tankin kulutus tippuikin hiukan alle 10l/100km lukemaan. Eli decouplerilla ja hissuttelemalla pääsisi kohtuullisiin lukemiin.
Reiska tutussa paikkaa, Kalkkoaivin autiotuvalla. Täällä on tullut reilun vuoden aikana käytyä kolme kertaa. Saksalaisten sotatie on aika heikossa kunnossa nykyään, ei ollut ruuhkaa. Itseasiassa oltiin ainoa auto
Nyt sitten ihka yllättäen tuli hankittua täysin kunnostettu TDI moottori uuden turbon kera, jonka voisin laittaa Reiskaan joko e tai m versiona. Pitänee laittaa Reiskan n. 60tkm sitten rempatusta ja minua hiukan yli 20tkm luotettavasti palvelleesta WBX DJ moottorista jonkinmoinen myynti-ilmoitus. Toinen vaihtoehto olisi myydä tai vaihtaa koko Reiska ja etsiä tilalle matkailuautopapereilla oleva syncro, mutta näitä ei taida kauheasti olla tarjolla. Unelma-auton eli nostokattosyncron hankintaan ei taida rahkeet tällähetkellä riittää.
Kesällä tuli käytyä taas kaksi kertaa pohjoisessa, sekä ajettua Suomea ristiin rastiin yhteensä yli 10 000km:n verran. WBX:n 14L/100kmh luokkaa oleva kulutus reippaammassa 110kmh vauhdissa alkoi tuntumaan köyhälle kovin kalliillta. Pisimmän n. 1200km:n päivämatkan aikana sai tankata kolme kertaa. Jäykän viskon johdosta kokeilin myös ajaa pätkän ilman kardaania, yhden pääsääntöisesti n. 90kmh matkavauhtia ajetun tankin kulutus tippuikin hiukan alle 10l/100km lukemaan. Eli decouplerilla ja hissuttelemalla pääsisi kohtuullisiin lukemiin.
Reiska tutussa paikkaa, Kalkkoaivin autiotuvalla. Täällä on tullut reilun vuoden aikana käytyä kolme kertaa. Saksalaisten sotatie on aika heikossa kunnossa nykyään, ei ollut ruuhkaa. Itseasiassa oltiin ainoa auto
Nyt sitten ihka yllättäen tuli hankittua täysin kunnostettu TDI moottori uuden turbon kera, jonka voisin laittaa Reiskaan joko e tai m versiona. Pitänee laittaa Reiskan n. 60tkm sitten rempatusta ja minua hiukan yli 20tkm luotettavasti palvelleesta WBX DJ moottorista jonkinmoinen myynti-ilmoitus. Toinen vaihtoehto olisi myydä tai vaihtaa koko Reiska ja etsiä tilalle matkailuautopapereilla oleva syncro, mutta näitä ei taida kauheasti olla tarjolla. Unelma-auton eli nostokattosyncron hankintaan ei taida rahkeet tällähetkellä riittää.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Tutun näköinen kämppä
Pistähän vaan Reiskan perään se TDI...
Mulla meni koko 3000km Norjanreissun 7,2l/100km keskikulutuksella tuo sähköohjattu 1Z. ( 4x4 ilman coupleria, 16" AT -renkailla, 90km/h marssivauhti )
GL:ssä kun on alkujaan jo vähän häävimmät äänieristykset niin saattaa saada jopa kohtuulliset olotilat hyttiin.
Pistähän vaan Reiskan perään se TDI...
Mulla meni koko 3000km Norjanreissun 7,2l/100km keskikulutuksella tuo sähköohjattu 1Z. ( 4x4 ilman coupleria, 16" AT -renkailla, 90km/h marssivauhti )
GL:ssä kun on alkujaan jo vähän häävimmät äänieristykset niin saattaa saada jopa kohtuulliset olotilat hyttiin.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Reiskalla on aika hyvät vältykset vaihtelaatikossa.
Pistä tdi sinne ja decoupleri ja kulutuksiet putoa puolet
Pistä tdi sinne ja decoupleri ja kulutuksiet putoa puolet
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Jaa että tuttu paikka Lätäsenosta tullut itselle kestosuosikki, nyt oli neljäs kerta tuolla.Heebo kirjoitti:Tutun näköinen kämppä
Pistähän vaan Reiskan perään se TDI...
Mulla meni koko 3000km Norjanreissun 7,2l/100km keskikulutuksella tuo sähköohjattu 1Z. ( 4x4 ilman coupleria, 16" AT -renkailla, 90km/h marssivauhti )
GL:ssä kun on alkujaan jo vähän häävimmät äänieristykset niin saattaa saada jopa kohtuulliset olotilat hyttiin.
Kyllä se vahvasti alkaa vaikuttamaan siltä että Reiska saa TDI:n ensi kesäksi, aika suuri ero tuossa kulutuksessa tuntuu olevan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Niin tuntuis olevan tuolla perävälityksellä aika mukavat matkakierrokset, jos hifistellä haluais, niin vielä dieselin nelonen.uno kirjoitti:Reiskalla on aika hyvät vältykset vaihtelaatikossa.
Pistä tdi sinne ja decoupleri ja kulutuksiet putoa puolet
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Kyllähän se olisi varsin mukavaa jos olisi mahdollisimman alhaiset kierrokset laillisella 120kmh matkavauhdilla.TT| kirjoitti:Niin tuntuis olevan tuolla perävälityksellä aika mukavat matkakierrokset, jos hifistellä haluais, niin vielä dieselin nelonen.uno kirjoitti:Reiskalla on aika hyvät vältykset vaihtelaatikossa.
Pistä tdi sinne ja decoupleri ja kulutuksiet putoa puolet
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Jatketaanpas tarinaa. Ei tule Reiskaan TDI, vaan laitetaan se TDI suoraan toiseen GL syncroon joka on diesel alunperinkin. Semmoisesta tuli lukittua kaupat ja pitäisi käydä hakemassa se uuteen kotiin lähipäivinä. Jotta perhesopu säilyy, niin luultavasti joudun luopumaan Reiskasta. Eiköhän kahdessa rämässä raadossa ole riittävästi puuhaa kädettömällevville kirjoitti: Kyllä se vahvasti alkaa vaikuttamaan siltä että Reiska saa TDI:n ensi kesäksi, aika suuri ero tuossa kulutuksessa tuntuu olevan.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Onnea uuteen kotiin ja onnea valitsemallesi tielle, ja kuten Ville tiedät, näillä tölkeillä on taipumusta vaan lisääntyä
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Hyvä idea, mutta ehdin jo vaimolle vähän lupailla että meillä ei ole ensivuonna kolmea tölkkiä, vaan pelkästään kaksiATsnok kirjoitti:Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Out of sight out of mind, piiloon vaanvville kirjoitti:Hyvä idea, mutta ehdin jo vaimolle vähän lupailla että meillä ei ole ensivuonna kolmea tölkkiä, vaan pelkästään kaksiATsnok kirjoitti:Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1989 Caravelle 2.1 GL Syncro "Reiska"
Tätä pitää hiukan sulatella, josko saisin neuvoteltua tähän sopuratkaisun . Jokatapauksessa tuli aloitettua Reiskan myyntikuntoon laittaminen.TT| kirjoitti:Out of sight out of mind, piiloon vaanvville kirjoitti:Hyvä idea, mutta ehdin jo vaimolle vähän lupailla että meillä ei ole ensivuonna kolmea tölkkiä, vaan pelkästään kaksiATsnok kirjoitti:Reiska talteen kasvamaan korkoa, viiden vuoden päästä harmittaa jos olet sen nyt myynyt, kun muut nettoavat silloin orggis 14" GL Syncroistaan yli 10 K€
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.