Vw T3 syncro, "Mosku"
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Miltä vaikuttaa tarvike aparaatin puhallusteho ja möly originaaliin verrattuna?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Hankala sanoa, kun ei ole ehjää ja alkuperäistä ollut verrokkinaHeebo kirjoitti:Miltä vaikuttaa tarvike aparaatin puhallusteho ja möly originaaliin verrattuna?
Mitä testailin uutta puhallinta tuon laatikon kokoamisen jälkeen, niin möly vaikutti siedettävältä ja puhallusteho riittävältä.
Pitää testailla tarkemmin kunahan sen ehtii kasata paikalleen.
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Moro! Oliko miten iso homma tuo kojelaudan purkaminen noin ajallisesti? Itsellä olisi edessä ja aiemmin ei ole tullut tuollaista operaatiota tullut tehdyksi, foorumilta onneksi löytyy hyvät ohjeet.
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Minulla kun peukalo on melkolailla keskellä kämmentä, niin aikaa irroitukseen taisi mennä jotain 3-4 tuntia, josta varmaan suurin osa vaan pähkäilyä ja nettiohjeen selailuaNeanterdaali kirjoitti:Moro! Oliko miten iso homma tuo kojelaudan purkaminen noin ajallisesti? Itsellä olisi edessä ja aiemmin ei ole tullut tuollaista operaatiota tullut tehdyksi, foorumilta onneksi löytyy hyvät ohjeet.
Nyt kun sen on kerran irroittanut, niin homma on aika simppeli. Ensi kerralla ei mene niin kauaa
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Kaikki saatu taas kasattua. Pyyhkiöden toisessa läpiviennissä oli aika selvästi jotain kökköä sisällä, nekin on nyt puhdistettu ja rasvattu.
Kävin testiajolla ja vaikuttaa pelaavan paremmin kuin ennen
Vaihdoin myös lämmönsäätöventtiilin. Vanha olikin sellain että "täysin auki" -asennossa venttiili oli itseasiassa edelleen puoliksi kiinni. Uusi näytti aukeavan kokonaan.
Ihmettelinkin kun se puhalsi vaan haaleaa ilmaa
Pääseepähän nyt tällä joulukuusivark... hakureissulle.
Naapuri kaahasi mönkijällä jo jäälle, itse jätin vielä väliin.
Kävin testiajolla ja vaikuttaa pelaavan paremmin kuin ennen
Vaihdoin myös lämmönsäätöventtiilin. Vanha olikin sellain että "täysin auki" -asennossa venttiili oli itseasiassa edelleen puoliksi kiinni. Uusi näytti aukeavan kokonaan.
Ihmettelinkin kun se puhalsi vaan haaleaa ilmaa
Pääseepähän nyt tällä joulukuusivark... hakureissulle.
Naapuri kaahasi mönkijällä jo jäälle, itse jätin vielä väliin.
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Startti alkoi pyörimään tyhjää n. 90% starttausyrityksistä, joten hain uuden (tai tehdasuuden) varaosaliikkeestä ja nyt starttaa joka kerta kun avaimesta kääntää
Testiajolla myös löytyi raja sille millaiseen hankeen "kesärenkailla" kannattaa mennä.
Muuten ei mitään onglemaa olisi ollut, mutta kun tuosta lähdin takaspäin, niin takarenkaat alkoivatkin kammeta ojaan
Pari tuntia vierähti lunta lapioidessa. Ei meninannut millään haluta palata samoja jälkiä takas.
Mutta startti toimii nyt hyvin
Testiajolla myös löytyi raja sille millaiseen hankeen "kesärenkailla" kannattaa mennä.
Muuten ei mitään onglemaa olisi ollut, mutta kun tuosta lähdin takaspäin, niin takarenkaat alkoivatkin kammeta ojaan
Pari tuntia vierähti lunta lapioidessa. Ei meninannut millään haluta palata samoja jälkiä takas.
Mutta startti toimii nyt hyvin
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Ne ei taija Moskussakaan sopia ketjut pyörimään...?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Ei taida ainakaan taakse mahtua.
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Pieni päivitys, vaikka mitään erikoista ei ole kerrottavana...
Moskulla käyty kesällä Inarin syncrosafarilla ilman murheita. Muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin tankata ja välillä lisätä hiukan öljyä.
Alkoi piha näyttämään VAG-kokoontumiselta kun oli omat (eturivissä reunimmaiset), siskon (eturivi keskellä) ja serkkupojan (punainen audi taustalla) yhtäaikaa pihassa
Moskulla käyty kesällä Inarin syncrosafarilla ilman murheita. Muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin tankata ja välillä lisätä hiukan öljyä.
Alkoi piha näyttämään VAG-kokoontumiselta kun oli omat (eturivissä reunimmaiset), siskon (eturivi keskellä) ja serkkupojan (punainen audi taustalla) yhtäaikaa pihassa
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Varsin hyvälle näyttää kokoontumiset sielläkin! Mosku näytti edenneen safarilla varsin mukavasti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Päivitetäämpä tännekkin välillä tietoja.
Käytin moskua katsastuksessa, vähän myöhässä, mutta meni kerralla läpi.
Meinasi tulla kylmä hiki kun inssin hypätessä rattiin jumitti heti aluksi pakin päälle. Sai sen kuitenkin pois päältä ja katsastuksen suoritettua
Nyt valmiina talven koitoksiin.
Käytin moskua katsastuksessa, vähän myöhässä, mutta meni kerralla läpi.
Meinasi tulla kylmä hiki kun inssin hypätessä rattiin jumitti heti aluksi pakin päälle. Sai sen kuitenkin pois päältä ja katsastuksen suoritettua
Nyt valmiina talven koitoksiin.
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Alkutalvesta ilmeni yllättävä vika kesken ajon. Kaasupoljin irtosi lattiasta.
Kantapäällä painamalla ja varovasti kaasuttamalla päästiin kuitenkin kotipihalle ajamalla.
Tarkempi tutkiskelu osoitti että niitit joilla poljin oli alunperin kiinnitetty, olivat ruostuneet niin että poljin pääsi irtoamaan.
Vanhat niittien jämät lähti poraamalla ja pulttasin polkimen uudelleen kiinni.
Tämän jälkeen alkoi ilmetä satunnaisesti ongelmia kaasun palautumisessa tyhjäkäynnille. Jäi toisinaan ns. huutamaan. Epäilin sen johtuvan vanhasta ja kertaalleen jatketusta kaasuvaijerista.
Uusi vaijeri on ollut jo melkein vuoden kaapin hyllyllä odottamassa, nyt oli hyvä syy vaihtaa.
Tässä operaatiossa kävi ilmi että vanhaan vaijeriin oli asennettu lisäsuojus vaijerin suojaputken päähän auton alla. Tämä lisäsuojus oli luiskahtanut irti ja jäänyt kantamaan vaijeria kireämmälle.
Ilmeisesti oli tullut nykäistyä vaijeria polkimen asennusken yhteydessä. Selvisipähän syy miksi kaasu ei palautunut normaalisti.
Uusi vaijeri on 1.6td:n kaasuvaijeri, mutta se kyllä jäi tässä autossa jostain (vielä) selvittämättömästä syystä ikäänkuin lyhyeksi, tai oikeastaan kuoren mitoitus ei ollut ihan sopiva.
Kuvasta näkyy miten vaijeria ei saanut pumpun päästä kiinni sille tarkoitettuun hahloon, vaan piti kiinniittää omalla ratkaisulla. Polkimen päästä säätövaraa ei enään ollut.
En ainakaan huomannut että vaijeri tekisi mitään ylimääräisiä mutkia ja nyt se toimii hyvin. Pitää seurata miten pitävä patentti tämä on
Kuva tapaninpäivän ajelulta, vielä vanhalla vaijerilla. Vika paheni heti kuvan oton jälkeen ja pakotti remonttiin
Kantapäällä painamalla ja varovasti kaasuttamalla päästiin kuitenkin kotipihalle ajamalla.
Tarkempi tutkiskelu osoitti että niitit joilla poljin oli alunperin kiinnitetty, olivat ruostuneet niin että poljin pääsi irtoamaan.
Vanhat niittien jämät lähti poraamalla ja pulttasin polkimen uudelleen kiinni.
Tämän jälkeen alkoi ilmetä satunnaisesti ongelmia kaasun palautumisessa tyhjäkäynnille. Jäi toisinaan ns. huutamaan. Epäilin sen johtuvan vanhasta ja kertaalleen jatketusta kaasuvaijerista.
Uusi vaijeri on ollut jo melkein vuoden kaapin hyllyllä odottamassa, nyt oli hyvä syy vaihtaa.
Tässä operaatiossa kävi ilmi että vanhaan vaijeriin oli asennettu lisäsuojus vaijerin suojaputken päähän auton alla. Tämä lisäsuojus oli luiskahtanut irti ja jäänyt kantamaan vaijeria kireämmälle.
Ilmeisesti oli tullut nykäistyä vaijeria polkimen asennusken yhteydessä. Selvisipähän syy miksi kaasu ei palautunut normaalisti.
Uusi vaijeri on 1.6td:n kaasuvaijeri, mutta se kyllä jäi tässä autossa jostain (vielä) selvittämättömästä syystä ikäänkuin lyhyeksi, tai oikeastaan kuoren mitoitus ei ollut ihan sopiva.
Kuvasta näkyy miten vaijeria ei saanut pumpun päästä kiinni sille tarkoitettuun hahloon, vaan piti kiinniittää omalla ratkaisulla. Polkimen päästä säätövaraa ei enään ollut.
En ainakaan huomannut että vaijeri tekisi mitään ylimääräisiä mutkia ja nyt se toimii hyvin. Pitää seurata miten pitävä patentti tämä on
Kuva tapaninpäivän ajelulta, vielä vanhalla vaijerilla. Vika paheni heti kuvan oton jälkeen ja pakotti remonttiin
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Kuvan perusteella näyttäis että tuota vaijerin kinnitysrautaa on taivutettu taakse päin, varmaan tuon pa banjoputken takia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vw T3 syncro, "Mosku"
Totta, mietin muutenkin että tuota kiinnitusrautaa vähän muokkaamalla vois saada vaijerin kiinnitettyä.TT| kirjoitti:Kuvan perusteella näyttäis että tuota vaijerin kinnitysrautaa on taivutettu taakse päin, varmaan tuon pa banjoputken takia.
Pitänee tutkia tarkemmin kunhan ilmat lämpiää tai kun tuo patentti pettää
T4 2.5tdi matkailuauto
ex - T3 1.9td syncro
ex - T3 1.9td syncro